Brak wolnych obrotów na CDI...
- Sarmat
- Posty: 375
- Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
- Moje maszyny: WSK 125 B1
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Muszę gaźnika właśnie poszukać. Co do ustawiania zapłonu lampa to pisałem
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Lampa taka normalna czy ta diodowa z allegro? Jak są rozmyte znaki to trzeba w tej ledowej odsunąć przewód od kabla WN.
- Sarmat
- Posty: 375
- Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
- Moje maszyny: WSK 125 B1
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Diodowa z aledrogo właśnie. I tak spróbuję jak mówisz bo go oplątałem 

- Sarmat
- Posty: 375
- Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
- Moje maszyny: WSK 125 B1
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Witam po przerwie
Kumpla gaźnik wsadzilem, na początku miał spore obroty, po przestawieniu iglcy na najwyższy rowek pyrkał już niemal idealnie. Niestety podczas jazdy na 1 biegu było ok, przy drugim miałem objawy takie jakby się dusil, nawet jak dałem gaz do spodu. Po odkreceniu wylało się trochę paliwa z gumy od filtra.
Później wsadzilem swój, ale tu już lipa bo nie reagował praktycznie na śrubę wolnych obrotów i ten sam objaw przy wrzuceniu dwójki. Może za mało obrotów miała jak ją wrzuciłem, nie wiem. Wydaje mi się że rozgrzalem ja dobrze, gaźnik nie zapchany. A zapłon postaram się ustawić jutro
Kumpla gaźnik wsadzilem, na początku miał spore obroty, po przestawieniu iglcy na najwyższy rowek pyrkał już niemal idealnie. Niestety podczas jazdy na 1 biegu było ok, przy drugim miałem objawy takie jakby się dusil, nawet jak dałem gaz do spodu. Po odkreceniu wylało się trochę paliwa z gumy od filtra.
Później wsadzilem swój, ale tu już lipa bo nie reagował praktycznie na śrubę wolnych obrotów i ten sam objaw przy wrzuceniu dwójki. Może za mało obrotów miała jak ją wrzuciłem, nie wiem. Wydaje mi się że rozgrzalem ja dobrze, gaźnik nie zapchany. A zapłon postaram się ustawić jutro
- Jacu gorzała
- Posty: 151
- Rejestracja: 2012-10-01, 19:40
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 kobuz
Komar 2330
Jawa 50
Simson sr50 - Lokalizacja: Klimy
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Brak wolnych obrotów - raczej to nie gaźnik, ja u siebie założyłem tez CDI - jeździ jak trzeba , moc jest , nie muli. Ale niema najmniejszych obrotów. Tak samo jak u cb. Moim zdaniem wina leży po stronie źle ustawionego zapłonu. U mnie jak pierwszy raz odpalałem to miałem opóźniony i ja strasznie muliło i nie chciała wkręcać się na wysokie obroty wiec po troszku przestawiałem zapłon aby był wcześniejszy i teraz jest możliwie ale raczej i tak go przyspieszę bo do ideału mu trochę brakuje. Z gaźnikiem tez kombinowałem i znaczących rezultatów nie było.
Życie jest po to aby śmigać na moto.
- Sarmat
- Posty: 375
- Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
- Moje maszyny: WSK 125 B1
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Właśnie wróciłem od wski i mogę powiedzieć tak.
Założyłem gaźnik kumpla który był wyregulowany, obroty niskie miała bardzo dobre, coś takiego:
https://youtu.be/6EW61Zunidc
Filmik nie oddaje tego jak ona pracuje dokładnie, ale mniej więcej coś takiego (a te chińskie pierścienie dzwonią jak poje#*ne
)
Ustawiłem ją tak, by nie oddawała kopniakiem. Co ciekawe, przy maksymalnym opóźnieniu podstawką, nie miała objawów typu strzelanie w tłumik.
Wziąłem ja na drogę za domem, generalnie trawa, ale niska i mam wrażenie że brakuje jej jadu. Wrzucam dwa a ona buuuu i Tak jak by chciała gasnąć, niezależnie od obrotów. Raz mi się udało tę dwójkę wrzucić to już jechała jak powinna.
Trochę mi pluje też z tłumika, może być mieszanka z nadmiarem oleju czy to wina zapłonu? Z kolanka też mi zaczęła czarna maź kapać.
Założyłem gaźnik kumpla który był wyregulowany, obroty niskie miała bardzo dobre, coś takiego:
https://youtu.be/6EW61Zunidc
Filmik nie oddaje tego jak ona pracuje dokładnie, ale mniej więcej coś takiego (a te chińskie pierścienie dzwonią jak poje#*ne

Ustawiłem ją tak, by nie oddawała kopniakiem. Co ciekawe, przy maksymalnym opóźnieniu podstawką, nie miała objawów typu strzelanie w tłumik.
Wziąłem ja na drogę za domem, generalnie trawa, ale niska i mam wrażenie że brakuje jej jadu. Wrzucam dwa a ona buuuu i Tak jak by chciała gasnąć, niezależnie od obrotów. Raz mi się udało tę dwójkę wrzucić to już jechała jak powinna.
Trochę mi pluje też z tłumika, może być mieszanka z nadmiarem oleju czy to wina zapłonu? Z kolanka też mi zaczęła czarna maź kapać.
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Z całym szacunkiem, to nie są ładne wolne obroty, słyszałeś na pewno jak te silniki potrafią równo ,przyzwoicie i cicho pracować.
Moje zdanie się nie zmieniło -chiński cylinder, chiński zapłon, załóż jeszcze coś chińskiego, może wtedy pojedzie na dwójce.
Moje zdanie się nie zmieniło -chiński cylinder, chiński zapłon, załóż jeszcze coś chińskiego, może wtedy pojedzie na dwójce.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Ja nie wiem jak Ty to wszystko ustawiasz, ale ciagle chodzi to jak niedopchnięta babcia Stasia
.
.
A CDI proponuje franq, żebyś najpierw założył a potem oceniał
. Jeśli taka nieoryginalność nie poparzy w dłonie.
Dążę do tego, że moim zdaniem to ciągle gaźnik, a jak będziesz na zmiane regulował zapłon i obroty to do ładu nie dojdziesz
.
No i nigdy nie słyszałem tak dzwoniacego rowera - nawet mój mniej tyrkocze


Osobiście miałem coś na tym chińskim garze no i chodziłoMoje zdanie się nie zmieniło -chiński cylinder, chiński zapłon, załóż jeszcze coś chińskiego, może wtedy pojedzie na dwójce.

A CDI proponuje franq, żebyś najpierw założył a potem oceniał



Dążę do tego, że moim zdaniem to ciągle gaźnik, a jak będziesz na zmiane regulował zapłon i obroty to do ładu nie dojdziesz

No i nigdy nie słyszałem tak dzwoniacego rowera - nawet mój mniej tyrkocze

-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Do swojego motocykla nie założę ,nie ma mowy, co nie znaczy jednak, że nie mam z tym kontaktu! A możliwość wyrażania swojej opinii nie ubliżając nikomu to mi konstytucja gwarantuje.Savier pisze: A CDI proponuje franq, żebyś najpierw założył a potem oceniał. Jeśli taka nieoryginalność nie poparzy w dłonie.
![]()
![]()
Savier mam prośbę ,poświęć 8zł ,kup np. chińska podróbkę kondensatora miflex (czyli większość miflex-ów z allegro) ,rozbierz go i zobacz co jest w środku.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Także Sarmat wywal te CDI bo u nikogo to nie chodzi
Cylinder tez się nie nadaje.

-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Savier nie wyolbrzymiaj, sam chyba widzisz i słyszysz jak to chodzi. W cylindrze ze dwie dychy luzu, zapłon ustawiony aby odpalał, a ty jesteś tak okropnie przewrażliwiony na wszelkie objawy sprzeciwu ku CDI, że aż nie dopuszczasz innej myśli. Ja wiem że lepsze ładowanie, że sto lat bezawaryjnej pracy.. jestem też handlowcem ,i prawda mówiona handlarzom allegrowym, parametry na chińskich częściach, nijak się mają do prawdy .Gdyby nie obowiązywała mnie tajemnica ,opowiedział bym ci jak wygląda zamawianie towaru w chińskich fabrykach, kto daje na to gwarancję i jakie sa marże. Stój murem za CDI , bardzo dobrze, ja zawsze będę bronił wyższych wartości.
- Sarmat
- Posty: 375
- Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
- Moje maszyny: WSK 125 B1
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Na oryginalny cylinder, tłok i pierścienie od Aliena póki co mnie nie stać, ale w miarę możliwości postaram się wymienić i to. A zapłon póki co zostaje.franq87 pisze:Z całym szacunkiem, to nie są ładne wolne obroty, słyszałeś na pewno jak te silniki potrafią równo ,przyzwoicie i cicho pracować.
Moje zdanie się nie zmieniło -chiński cylinder, chiński zapłon, załóż jeszcze coś chińskiego, może wtedy pojedzie na dwójce.
Zastanawiam się czy nie lepiej wysłać gaźnik na mycie w ultradźwiękach i dalsze próby regulacji. Bo jeżeli gaźnik kumpla to potrafi, a mój już nie, to coś musi być na rzeczy. A to, że tak tłucze, to przez te pierścienie. Może się dotrze to będzie ciszej

A i luzów chyba nie ma w cylindrze, bo kompresja dobra.
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Mycie zużytego gaźnika w ultradźwiękach pomoże jak umarłemu kadzidło.... http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... rice_to=80 kup sobie taki i będzie git.
- Sarmat
- Posty: 375
- Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
- Moje maszyny: WSK 125 B1
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Lekarz zgonu nie stwierdził, może coś z tego będzie jeszcze
Spróbuje jeszcze ustawić go i kumpla. Na takie przeróbki zaś niestety mnie nie stać

- Garry1
- Posty: 395
- Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
- GG: 7047182
- Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2 - Lokalizacja: Konin/Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Rozbierz gaźnik i korpus wygotuj w wodzie z octem(szklanka wody kieliszek octu). Powinno to przeczyścić kanalik "wolnych obrotów".
Ewentualnie stawiam na rozkalibrowaną dyszę główną lub zbyt duża odległość impulstora od znacznika.
Ewentualnie stawiam na rozkalibrowaną dyszę główną lub zbyt duża odległość impulstora od znacznika.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 2011-12-26, 15:45
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B3 1973r
- Lokalizacja: Bytom
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Mam podobny problem jak kolega po zalożeniu CDI motocykl ładnie odpala ale po nagrzaniu i dodaniu gazu nie schodzi z wysokich obrotòw
- profss
- Posty: 118
- Rejestracja: 2014-12-30, 20:16
- GG: 0
- Moje maszyny: Ural M66
Wsk 125 B3
Komar mr232
Junak
MZ-ETZ 250
Simson sr50 - Lokalizacja: Twardogóra
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Z całym szacunkiem panowie,ale podloncze sie do wypowiedzi franq87 i powiem tylko tyle,napchajcie wiecej chinskiego gówna to napewno beda wam motocykle wasze wdzieczne,nie rozumiem po co poprawiac cos co jest niemal doskonale tylko wymaga odrobine uwagi i zadbania,po co zmieniac cos co działa praktycznie bezawaryjnie jesli tylko sie odpowiednio eksploatuje i dba o sprzet.wielu z nas jezdzi na seryjnych silnikach bez przeróbek i innych alpejskich kombinacji i jakos nikt nie narzeka i zawsze do domu wraca na wlasnych kolach,tylko wasze pseudo usprawnienia daja odwrotne efekty .pozdrawiam wszystkich zwolenników orginału :->franq87 pisze:Z całym szacunkiem, to nie są ładne wolne obroty, słyszałeś na pewno jak te silniki potrafią równo ,przyzwoicie i cicho pracować.
Moje zdanie się nie zmieniło -chiński cylinder, chiński zapłon, załóż jeszcze coś chińskiego, może wtedy pojedzie na dwójce.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
I to wina CDI? Na pewno nie braku umiejętności w ustawieniu tego zapłonu? Tak na logikeDrifter pisze:Mam podobny problem jak kolega po zalożeniu CDI motocykl ładnie odpala ale po nagrzaniu i dodaniu gazu nie schodzi z wysokich obrotòw

Miałeś? Ile jeździsz w sezonie?profss pisze:Z całym szacunkiem panowie,ale podloncze sie do wypowiedzi franq87 i powiem tylko tyle,napchajcie wiecej chinskiego gówna to napewno beda wam motocykle wasze wdzieczne,nie rozumiem po co poprawiac cos co jest niemal doskonale tylko wymaga odrobine uwagi i zadbania,po co zmieniac cos co działa praktycznie bezawaryjnie jesli tylko sie odpowiednio eksploatuje i dba o sprzet.wielu z nas jezdzi na seryjnych silnikach bez przeróbek i innych alpejskich kombinacji i jakos nikt nie narzeka i zawsze do domu wraca na wlasnych kolach,tylko wasze pseudo usprawnienia daja odwrotne efekty .pozdrawiam wszystkich zwolenników orginału :->franq87 pisze:Z całym szacunkiem, to nie są ładne wolne obroty, słyszałeś na pewno jak te silniki potrafią równo ,przyzwoicie i cicho pracować.
Moje zdanie się nie zmieniło -chiński cylinder, chiński zapłon, załóż jeszcze coś chińskiego, może wtedy pojedzie na dwójce.
Temat tyle razy wałkowany...
Naprawdę, śmieszne są sytuacje, kiedy ktoś sie wypowiada o czymś a nawet tego na oczy nie widział, nie wspominając o jeździe...
XXX lat temu porządny zapłon do 125 był świętym Graalem i wielu ludzi miało problemy, no ale OK



" i zawsze do domu wraca na wlasnych kolach"
No tutaj to podejrzewam, że nie jeden by polemizował

-
- Posty: 19
- Rejestracja: 2011-12-26, 15:45
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B3 1973r
- Lokalizacja: Bytom
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Ja nie twierdze że to wina CDI skusiłem sie na zaplon z olx za 290 i twierdze ze jest nie dopracowany. Zapłon jest na org podstawie ktora nie siada do końca jak i magneto
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Zaoszczędziłeś całe 9zł a tak to byś miał pewne na nowej podstawce
Może pisz do tego co Ci to sprzedał?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości