WSK 175 KOBUZ 1980
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-12-18, 20:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ
HONDA CB750 seven-fifty - Lokalizacja: TCZEW
- Kontaktowanie:
WSK 175 KOBUZ 1980
Jestem nowy na tym forum. Chciałbym się przywitać z wszystkimi na początek i pochwalić się nowym nabytkiem. Otóż jestem posiadaczem WSK-i 175 z 1980 r której jedynym od nowości do tej pory właścicielem był mój teść. Przeleżała ostatnie 20 lat w piwnicy, także tylko ją wyczyściłem i po wymianie świecy, fajki oraz przewodu WN odpaliła ;] Przejechałem się kawałek i od razu zauważyłem kilka dolegliwości. Pierwsze to szum silnika - poczytałem, posprawdzałem i okazuje się że powodem jest wybita tulejka korbowodu. Dodatkowo z racji iż jest to praktycznie "prawie" pełen oryginał doszedłem do wniosku że ją odrestauruje. I teraz mam kilka pytań do osób które już przechodziły ten proces. Co odrestaurować a co kupić nowe. Otóż zastanawiam się nad sensem ponownego chromowania kierownicy, amortyzatorów, felg. Czy nie lepiej będzie kupić po prostu nowe ? Ceny chyba nawet bardziej przystępne. Jednak jest druga strona medalu gdyż motor ten nie posiada już papierów, został kiedyś wyrejestrowany we wczesnych latach 90 i ślady po nich zaginęły dlatego aby ten egzemplarz nie stał się tylko obiektem muzealnym w garażu chciałbym go ponownie zarejestrować czy znacie może sposób w jaki można by to przeprowadzić ? Zapewne jednym z rozwiązań było by kupno papierów i przebitka numeru jednak chciałbym tego uniknąć, zatem pewnie trzeba by udać się do rzeczoznawcy i próbować zarejestrować jako zabytek na żółte blachy tylko ile ta przyjemność kosztowała by ktoś się może orientuje ? No i zapewne musiało by być zachowanie ileś % oryginału dlatego pytanie odnośnie sensu kupna nowych elementów, czy one kwalifikowały by się pod oryginał ? Bo kształt, materiał był by zachowany....
P.S oryginalny przebieg 8022 KM ;]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- kuba063
- Posty: 876
- Rejestracja: 2011-08-09, 22:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 9szt
MZ 5szt
Jawa TS
SHL M11
WFM
Mińsk 125
CZ 175 ZZr - Lokalizacja: Waganiec-Włocławek
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
Cześć. Jest w bardzo dobrym stanie, nie przerabiana, nie modzona. Ja bym porobił zaprawki, zmienił ogumienie i ewentualnie silnik i śmigać! Wzrok przechodniów nie do opisania, uwierz
Taka odrestaurowana lalka to już nie jest ten klimat 


Kupie wraki motocykli PRLu. "Garbus nie gubi oleju, on znaczy swój teren"
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
Niech tesc pojdzie do wydzialu komunikacji i niech powie ze zaginal mu dowod powinni wydac duplikat lub jakis papier potwierdzajacy ze motor widnieje w dokumentach, pozniej umowa ks i rejestracja na unikat.
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
Nic nie kombinuj z papierami, możesz go bardzo łatwo zarejestrować na unikat.
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki - Lokalizacja: Jablonna
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
jaki unikat - mozna ja zarejestrowac na normalne tablice. w WK na 100% mozna dostac poswiadczenie ze motocykl byl zarejestrowany - wystarczy ze Tesciu sie tam przejdzie i zalatwi sprawe.
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728
- Filip518
- Posty: 350
- Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92 - Lokalizacja: Wartkowice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
Tak jak bylo wcześnie pisane- doprowadź do stanu używalności czyli opony i silnik obowiązkowo, poza tym pewnie jakies pierdoly jeszcze wyjdą na jaw. Ja bym nie ruszal lakieru ani chromow. Przepolerować tylko i juz. To samo z aluminium. Polerka i git. A sprawę rejestracji bez problemu załatwisz z teściem w WK. piękny kobuz. :p
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
Jeśli mają w dokumentacji to tak, ale nie wiadomo czy nie był wyrejestrowany.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-12-18, 20:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ
HONDA CB750 seven-fifty - Lokalizacja: TCZEW
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
Jak widać chromy też mają wiele do życzenia- stacyjka, lagi, obejma prędkościomierza no i nie widoczna tu obejma reflektora + kierownica
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Filip518
- Posty: 350
- Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92 - Lokalizacja: Wartkowice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
To teraz już Cię rozumiem, jednak może i dobrze zrobiłeś rozpoczyając remont. Powodzenia!
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
A więc jednak na unikat będzie najłatwiej.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-12-18, 20:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ
HONDA CB750 seven-fifty - Lokalizacja: TCZEW
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
Byłem w wydziale komunikacji przy okazji rejestracji drugiego motoru poruszyłem ten temat po czym zostałem skierowany do Pani Naczelnik, Przedstawiłem sytuację poszperała w systemie i nic nie znalazła(wyrejestrowana jeszcze przed erą komputerów) ale powiedziała że pomoże mi w tej sprawie
mam przyjść z numerem ramy i silnika to poszuka w aktach archiwum. Zatem jest światełko w tunelu. Prace na razie stanęły z powodu mrozu...

Jestem na etapie poszukiwania warsztatu który by dokonał chromowania kilku elementów, jednak na forum ostatnimi czasy wybuchła afera wokół TIGER-CHROM i teraz ciężko będzie uzyskać wiadomość gdzie tu oddać w rzetelne ręce;/ bo wszystkie dotychczasowe firmy wymienione na forum maja coś przeskrobane...

Wydaje mi się iż amortyzatory lepiej oddać do regeneracji a niżeli kupować jakieś chińskie buble... to samo tyczy się kół lepiej stare chromować a niżeli kupować chińczyka... Tylko kolanko wydechu mnie nurtuje czy warto się z nim babrać czy nie kupić nowe...
Będę wdzięczy za wszelkie porady;] Pozdrawiam


Jestem na etapie poszukiwania warsztatu który by dokonał chromowania kilku elementów, jednak na forum ostatnimi czasy wybuchła afera wokół TIGER-CHROM i teraz ciężko będzie uzyskać wiadomość gdzie tu oddać w rzetelne ręce;/ bo wszystkie dotychczasowe firmy wymienione na forum maja coś przeskrobane...

Wydaje mi się iż amortyzatory lepiej oddać do regeneracji a niżeli kupować jakieś chińskie buble... to samo tyczy się kół lepiej stare chromować a niżeli kupować chińczyka... Tylko kolanko wydechu mnie nurtuje czy warto się z nim babrać czy nie kupić nowe...
Będę wdzięczy za wszelkie porady;] Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- kuba063
- Posty: 876
- Rejestracja: 2011-08-09, 22:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 9szt
MZ 5szt
Jawa TS
SHL M11
WFM
Mińsk 125
CZ 175 ZZr - Lokalizacja: Waganiec-Włocławek
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
Żeby we wszystkich Wydziałach Komunikacji ludzie byli tak życzliwi 

Kupie wraki motocykli PRLu. "Garbus nie gubi oleju, on znaczy swój teren"
- Filip518
- Posty: 350
- Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92 - Lokalizacja: Wartkowice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
Kuba dobrze mówi, tak jak u Ciebie jest moze w kilku WK w Polsce, zazwyczaj siedzą tam zadumane babska i nie idzie się z nimi dogadać. Kolanko lepiej kup nowe od Hartmana. 

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
Problem z odnawianymi kolankami jest taki, że mają cienką ściankę (po szlifowaniu) im cieńsza tym łatwiej się odbarwia i rdzewieje.
Nowo chromowane od czwóry już mi lekko rdzewieje.
Nowe od Hartmanna do lelka trzyma się ok, tylko się lekko odbarwia, ale w normie jak na 5kkm
Nowo chromowane od czwóry już mi lekko rdzewieje.
Nowe od Hartmanna do lelka trzyma się ok, tylko się lekko odbarwia, ale w normie jak na 5kkm
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-12-18, 20:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ
HONDA CB750 seven-fifty - Lokalizacja: TCZEW
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
Super ;] dziękuje za poradę, zatem zakupie ;]
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-12-18, 20:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ
HONDA CB750 seven-fifty - Lokalizacja: TCZEW
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
Od ostatniego czasu trochę się ruszyło w temacie. Rozebrałem koła, jednak dam je wraz z pozostałymi elementami do chromowania.
W czwartek odebrałem elementy od piaskarza
Przygotowałem pod malowanie podkładem
Z racji iż pogoda jest względnie dobra w porównaniu do ostatnich mrozów oraz z uwagi na to a żeby zapobiec korozji zdecydowałem się na pomalowanie podkładem. Do tego celu dodałem do farby przyspieszacza zamiast rozpuszczalnika ale i tak dobrze nie schnie ;/ kilka zacieków poszło. Ale to nic - wyszlifuje się a przynajmniej elementy zabezpieczone.
Po weekendzie wyślę do jednego z naszych forumowiczów elementy przeznaczone do ocynkowania i chromowania. W międzyczasie zajmę się może szkiełkowaniem piast i deklów oraz regeneracją amortyzatorów tylnych.Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 2015-09-01, 15:14
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 Kobuz, WSK 125 M06 B1
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
u kogo będziesz chromował?
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-12-18, 20:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ
HONDA CB750 seven-fifty - Lokalizacja: TCZEW
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
u Grinch
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-12-18, 20:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ
HONDA CB750 seven-fifty - Lokalizacja: TCZEW
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
Panowie mam pytanie, gdyż chciałem się zabrać za regenerację amortyzatorów jednak zauważyłem duże wżery i rysy na powierzchni tłoczyska jak to widać na poniższych zdjęciach:
Zatem czy jest sens je regenerować ? Czy już może na podstawie tych obrażeń można je kwalifikować na złom i szukać lepiej nowe ? Bo w sumie ciężko jest znaleźć jednoznacznej odpowiedzi wśród postów na forum. Niektórzy regenerują inni kupują nowe ale nie ma mowy nic o ich dalszym losie czyt. wytrzymałości. Czy taki regenerowany amortyzator ( nowy pręt czy też stary na nowo chromowany + zestaw uszczelniaczy i olej) jest bardziej wytrzymalszy komfortowy od nowego amorytzatora z allegro ? Może ktoś podzieliłby się opinią jeśli posiada regenerowany bądź nowe ?
Zatem czy jest sens je regenerować ? Czy już może na podstawie tych obrażeń można je kwalifikować na złom i szukać lepiej nowe ? Bo w sumie ciężko jest znaleźć jednoznacznej odpowiedzi wśród postów na forum. Niektórzy regenerują inni kupują nowe ale nie ma mowy nic o ich dalszym losie czyt. wytrzymałości. Czy taki regenerowany amortyzator ( nowy pręt czy też stary na nowo chromowany + zestaw uszczelniaczy i olej) jest bardziej wytrzymalszy komfortowy od nowego amorytzatora z allegro ? Może ktoś podzieliłby się opinią jeśli posiada regenerowany bądź nowe ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-12-18, 20:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ
HONDA CB750 seven-fifty - Lokalizacja: TCZEW
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
Dzwoniła do mnie pani Naczelnik z wydziału komunikacji potwierdzając iż taki motor z tymi numerami ramy i silnika istnieje w archiwach, więc mam się stawić do WK po dokument z którym następnie będę musiał udać się na przegląd i WSK-a zostanie ponownie zarejestrowana
Zatem muszę przyspieszyć nieco pracę nade restauracją motocykla
Jutro zabieram się za robotę a na dniach zawożę części do chromowania i ocynkowania.



Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości