WSK 175 KOBUZ 1980
- Filip518
- Posty: 350
- Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92 - Lokalizacja: Wartkowice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
Gratuluję, że masz tak uprzejmych ludzi w WK. Powodzenia w renowacji! :->
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-12-18, 20:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ
HONDA CB750 seven-fifty - Lokalizacja: TCZEW
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
Dzisiaj WSK-a została "zpodkłądowana" drugi raz tym razem standardowym siwym podkładem akrylowym wypełniającym. Jutro zostaną wszystkie elementy pomalowane kolorem docelowym, w międzyczasie czekał będę na spokojnie na elementy od GRINCH-a powierzone do ocynkowania i chromowania. Po tym w końcu zaczną się upragnione prace związane z montażem
(no i w końcu będą widoczne już jakieś postępy). Muszę też się przejść do WK po te "kwitki" jeszcze się im odwidzi i będzie problem 
P.S Czy ma ktoś jakieś namiary na sprawdzone amortyzatory ? tzn chce kupić nowe i nie chciał bym kupić tandety.


P.S Czy ma ktoś jakieś namiary na sprawdzone amortyzatory ? tzn chce kupić nowe i nie chciał bym kupić tandety.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-12-18, 20:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ
HONDA CB750 seven-fifty - Lokalizacja: TCZEW
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
Tak jak mówiłem pomalowałem już elementy na kolor docelowy tak mniej więcej to wygląda
( no ale najpierw poskładać )
Wczoraj rozebrałem silnik, troszkę będę musiał wpompować w niego kasy. Standardowo wszystkie łożyska uszczelniacze nowe, cylinder pod szlif. Jednak najgorsze jest z wałem. Chyba będę musiał kupić nowy na razie szukam informacji na tematy z nim związane. W moim przypadku był duży luz na łożysku głównym ( czytałem że regenerują ) ale stan wału - mocne poobijania - chyba go dyskwalifikuje. Moim zdaniem będzie duże niewyważenie jednostronne. Ktoś wcześniej solidnie w niego młotem walił...
Teraz mam dylemat czy jest sens go regenerować czy kupić "nowy".
W międzyczasie załatwiłem już w WK, teraz tylko udać się muszę na przegląd i mogę rejestrować 
Wczoraj rozebrałem silnik, troszkę będę musiał wpompować w niego kasy. Standardowo wszystkie łożyska uszczelniacze nowe, cylinder pod szlif. Jednak najgorsze jest z wałem. Chyba będę musiał kupić nowy na razie szukam informacji na tematy z nim związane. W moim przypadku był duży luz na łożysku głównym ( czytałem że regenerują ) ale stan wału - mocne poobijania - chyba go dyskwalifikuje. Moim zdaniem będzie duże niewyważenie jednostronne. Ktoś wcześniej solidnie w niego młotem walił...
Teraz mam dylemat czy jest sens go regenerować czy kupić "nowy".
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- szynka657
- Posty: 43
- Rejestracja: 2016-02-09, 13:59
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 Kobuz 76'
KTM 640ADV - Lokalizacja: Krakow/Oslo
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
Ha, niezla robota, idzie ci jak po burzy. Szybko i skutecznie.
Przechodze podobny proces teraz ale juz 2 lata
z moimi papierami bylo troche trudniej bo archiwum milczalo, ale tez sie udalo.
Znalazlem gdzies watek o lagach z suzuki gn 125, identyczne tylko trzeba je skrocic , nagwintowac pod korki i urzyc wsk owych sprezyn. A na pewno sa o niebo lepszej jakosci niz chinskie
Powodzenia
Przechodze podobny proces teraz ale juz 2 lata

Znalazlem gdzies watek o lagach z suzuki gn 125, identyczne tylko trzeba je skrocic , nagwintowac pod korki i urzyc wsk owych sprezyn. A na pewno sa o niebo lepszej jakosci niz chinskie

Powodzenia
--- It's always seems impossible until it's done ---
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
Właśnie sprężyny wskowe nie pasują, ale to taki szczegół
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-12-18, 20:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ
HONDA CB750 seven-fifty - Lokalizacja: TCZEW
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
Bardzo dziękuje za podpowiedzi, sprawdzę to.
Może faktycznie będzie to o niebo lepsze rozwiązanie ;]
Trzymaczem zamieszczam mały update:
Zamówiłem dzisiaj wał od forumowicza "rozek" którego dam na regenerację do Iławy. Dzisiaj również odebrałem cylinder ze szlifowania ( 1-szy szlif 62,25) dodatkowo wszystko wyszkiełkowałem poniżej fotorelacja:
Wczoraj wprasowałem nowe łożyska zamówiłem SKF-y dwustronnie kryte ale blaszkę z jednej (wewnętrznej strony) ściągnąłem dałem smaru ( Shell Gadus S2 V220 ) do wnętrza piasty powinno być git - nie za dużo bo musi być odprowadzenie ciepła ale z drugiej strony pracują na niskich obrotach i obciążeniach zatem nie ma tam dużego jego wydzielania.
bębny zostały przetoczone:
Teraz czekam na spokojnie na rzeczy od forumowicza "GRINCH" dostałem od niego ostatnio wiadomość że ocynk gotowy ;];] jeszcze zostało mu chromowanie ^.^ ;]
Dodatkowo muszę zakupić nowy tłok sworzeń, tuleje, wszystkie łożyska i simmeringi silnika oraz wiele innych "duperelów" ;] no i rozejrzę się za amortyzatorami.
P.s nie mogę tylko znaleźć kloszy i odbłyśników do migaczy ;/ może w rolniczym bo coś kojarzę, że w ciągnikach chyba podobne były ;P
Może faktycznie będzie to o niebo lepsze rozwiązanie ;]
Trzymaczem zamieszczam mały update:
Zamówiłem dzisiaj wał od forumowicza "rozek" którego dam na regenerację do Iławy. Dzisiaj również odebrałem cylinder ze szlifowania ( 1-szy szlif 62,25) dodatkowo wszystko wyszkiełkowałem poniżej fotorelacja:
Wczoraj wprasowałem nowe łożyska zamówiłem SKF-y dwustronnie kryte ale blaszkę z jednej (wewnętrznej strony) ściągnąłem dałem smaru ( Shell Gadus S2 V220 ) do wnętrza piasty powinno być git - nie za dużo bo musi być odprowadzenie ciepła ale z drugiej strony pracują na niskich obrotach i obciążeniach zatem nie ma tam dużego jego wydzielania.
bębny zostały przetoczone:
Teraz czekam na spokojnie na rzeczy od forumowicza "GRINCH" dostałem od niego ostatnio wiadomość że ocynk gotowy ;];] jeszcze zostało mu chromowanie ^.^ ;]
Dodatkowo muszę zakupić nowy tłok sworzeń, tuleje, wszystkie łożyska i simmeringi silnika oraz wiele innych "duperelów" ;] no i rozejrzę się za amortyzatorami.
P.s nie mogę tylko znaleźć kloszy i odbłyśników do migaczy ;/ może w rolniczym bo coś kojarzę, że w ciągnikach chyba podobne były ;P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-12-18, 20:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ
HONDA CB750 seven-fifty - Lokalizacja: TCZEW
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
Stworzyłem listę na podstawie części oferowanych przez FHU SKUTER, tylko czy zamawiać u nich, czy znacie może jakieś lepsze sklepy? a może ktoś na forum ma cześć z tego w lepszej cenie. Oto lista:
1236 Sprężynka wkładu reflektora (szt) 1,50 zł szt 3
4694 Amortyzatory tył ( 2 szt) z regulacją 137,00 zł 1 komplet
4402 Automat stop bez sprężynki 18,00 zł szt.1
3759 Blaszka napędzająca licznik 10,00 zł szt.1
1155 Chlapacz błotnika przód 6,00 zł szt.1
1156 Chlapacz błotnika tył (180mmx200mm) 6,00 zł szt.1
4539 Fartuch obręczy koła szer 21mm ( 18'' ) 6,00 zł szt 2
3287 Guma mocowania stopki pasażera 2,50 zł szt 2
4553 Kedra baku 9,00 zł szt 2
4032 Odblask lampy przód 35,00 zł szt.1
3419 Osłonka łożysk piasty koła (kpl) 8,00 zł szt 3
3722 Pasek akumulatora 11,00 zł szt.1
4119 Ramka licznika fi 76 mm 25,00 zł szt.1
2623 Tarcze sprzęgła (de luxe) kpl. 36,00 zł szt.1
2372 Tulejka karteru (brąz B101) 14,00 zł szt 2
3404 Uszczelka lampy tył 2,50 zł szt.1
4298 Uszczelka odstojnika kranika ( de lux) 4,00 zł szt.1
1755 Uszczelka pokrywy pływakowej 1,00 zł szt.1
1757 Uszczelka odstojnika wewnętrzna 0,50 zł szt.1
1756 Uszczelka odstojnika zewnętrzna 0,50 zł szt.1
1758 Uszczelka śruby pływaka 1,00 zł szt.1
1287 Zabezpieczenie małej zębatki napędowej 3,00 zł szt.1
1286 Zabezpieczenie małej zębatki sprzęgłowej 3,00 zł szt.1
3436 Zabezpieczenie przerywacza zapłonu 0,80 zł szt.1
1292 Zaślepka karterów 2,00 zł 2 szt
1296 Zębatka wypukła 26,00 zł szt.1
2475 Żarówka 12V 25/25 lub 12V 35/35 8,00 zł 2 szt
4790 Tłok kpl.( 61,25[mm]) wzór org.stop AK12 63,00 zł szt.1
1197 Łożysko igiełkowe trybu zdawczego 65,00 zł szt.1
Potrzebuję jeszcze tłumik i kolanko, ale to mi podpowiedział "Filip518" że u Hartmana.
Wszystkie śruby,nakrętki,podkładki zakupiłem dzisiaj w lokalnej hurtowni - wszyło 40 zł
1236 Sprężynka wkładu reflektora (szt) 1,50 zł szt 3
4694 Amortyzatory tył ( 2 szt) z regulacją 137,00 zł 1 komplet
4402 Automat stop bez sprężynki 18,00 zł szt.1
3759 Blaszka napędzająca licznik 10,00 zł szt.1
1155 Chlapacz błotnika przód 6,00 zł szt.1
1156 Chlapacz błotnika tył (180mmx200mm) 6,00 zł szt.1
4539 Fartuch obręczy koła szer 21mm ( 18'' ) 6,00 zł szt 2
3287 Guma mocowania stopki pasażera 2,50 zł szt 2
4553 Kedra baku 9,00 zł szt 2
4032 Odblask lampy przód 35,00 zł szt.1
3419 Osłonka łożysk piasty koła (kpl) 8,00 zł szt 3
3722 Pasek akumulatora 11,00 zł szt.1
4119 Ramka licznika fi 76 mm 25,00 zł szt.1
2623 Tarcze sprzęgła (de luxe) kpl. 36,00 zł szt.1
2372 Tulejka karteru (brąz B101) 14,00 zł szt 2
3404 Uszczelka lampy tył 2,50 zł szt.1
4298 Uszczelka odstojnika kranika ( de lux) 4,00 zł szt.1
1755 Uszczelka pokrywy pływakowej 1,00 zł szt.1
1757 Uszczelka odstojnika wewnętrzna 0,50 zł szt.1
1756 Uszczelka odstojnika zewnętrzna 0,50 zł szt.1
1758 Uszczelka śruby pływaka 1,00 zł szt.1
1287 Zabezpieczenie małej zębatki napędowej 3,00 zł szt.1
1286 Zabezpieczenie małej zębatki sprzęgłowej 3,00 zł szt.1
3436 Zabezpieczenie przerywacza zapłonu 0,80 zł szt.1
1292 Zaślepka karterów 2,00 zł 2 szt
1296 Zębatka wypukła 26,00 zł szt.1
2475 Żarówka 12V 25/25 lub 12V 35/35 8,00 zł 2 szt
4790 Tłok kpl.( 61,25[mm]) wzór org.stop AK12 63,00 zł szt.1
1197 Łożysko igiełkowe trybu zdawczego 65,00 zł szt.1
Potrzebuję jeszcze tłumik i kolanko, ale to mi podpowiedział "Filip518" że u Hartmana.
Wszystkie śruby,nakrętki,podkładki zakupiłem dzisiaj w lokalnej hurtowni - wszyło 40 zł
- 125 arek
- Posty: 535
- Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
- GG: 6055683
- Moje maszyny: M 06 B1
- Lokalizacja: marcinkowice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
Skuter to dobry sklep śmiało kupuj tylko mają teraz kupę zamówień, ja czekam teraz już tydzień na wysylkę ale i tak twierdzę że się opłaci.
Ekipa Południe®
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-12-18, 20:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ
HONDA CB750 seven-fifty - Lokalizacja: TCZEW
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
Dawno nic nie pisałem ale prace trwają. Może mały opis co się udało sklecić przez ten czas:
Zmontowałem chromowane obręcze ze szprychami + przednie lagi
następnie zmontowałem ramę
i dodałem do niej uprzednio zmontowane przednie lagi
Dorobiłem mosiężne podkładani pod kierownice
po czym ją zamontowałem wraz z błotnikiem przednim ( przy okazji zamontowałem stopkę)
oraz tylnym
założyłem też łańcuch
a że koła były gotowe
zamontowałem i je + bagażniki i mocowania kierunków, manetki, chlapacze i kilka innych pierdółek
jak już tyle miałem no to co tam, silnik też zmontowałem i na ramie zamontowałem ;]
Żonka z dzidzią ( w brzuchu) też pomagała i śrubek kilka podkręcała
A tu się z robotą na dzień dzisiejszy zatrzymaliśmy:
Na dzień dzisiejszy czekam/ do zrobienia:
1) Układ CDi zamówiony od użytkownika " Savier " ( całą nowa instalacja jest już położona pod 12 V wraz z kierunkami. Wszystko działa na poziomie akumulatora, no prawie wszystko bo stacyjka nie za bardzo - jutro wysyłam na reklamacje coś nie styka na położeniu 3 muszę przekręcić na między fazę 3 a 4 a żeby były światłą drogowe)
2) została wysłana przesyłka od HARTMANNA z tłumikiem kompletem linek oraz kolankiem wydechowym. Na dniach przyjdzie - będzie do zamontowania
3) nowe lusterka + nowy akumulator + filtr paliwa + naklejki na bak i boki będą jakoś w połowie tygodnia
4) muszę skompletować filtr powietrza
5) wspomnianą w pkt 1 stacyjkę
6) pojechać na pierwszy przegląd przed rejestracja
7) zarejestrować
8) udać się na otwarcie sezonu ;] - nowy kombinezon zakupiony wraz z butami
koszta: bezcenne ;]
p.s udało mi się nawet odpalić silnik - działa cichutko lepiej jak przed remontem
problem tylko że po minucie zdechł ;/ platynki poszły - coś się tam zaiskrzyło. Dlatego decyzja o zmianie całej instalacji na nową + zapłonu na CDI.
Zmontowałem chromowane obręcze ze szprychami + przednie lagi
następnie zmontowałem ramę
i dodałem do niej uprzednio zmontowane przednie lagi
Dorobiłem mosiężne podkładani pod kierownice
po czym ją zamontowałem wraz z błotnikiem przednim ( przy okazji zamontowałem stopkę)
oraz tylnym
założyłem też łańcuch
a że koła były gotowe
zamontowałem i je + bagażniki i mocowania kierunków, manetki, chlapacze i kilka innych pierdółek
jak już tyle miałem no to co tam, silnik też zmontowałem i na ramie zamontowałem ;]
Żonka z dzidzią ( w brzuchu) też pomagała i śrubek kilka podkręcała
A tu się z robotą na dzień dzisiejszy zatrzymaliśmy:
Na dzień dzisiejszy czekam/ do zrobienia:
1) Układ CDi zamówiony od użytkownika " Savier " ( całą nowa instalacja jest już położona pod 12 V wraz z kierunkami. Wszystko działa na poziomie akumulatora, no prawie wszystko bo stacyjka nie za bardzo - jutro wysyłam na reklamacje coś nie styka na położeniu 3 muszę przekręcić na między fazę 3 a 4 a żeby były światłą drogowe)
2) została wysłana przesyłka od HARTMANNA z tłumikiem kompletem linek oraz kolankiem wydechowym. Na dniach przyjdzie - będzie do zamontowania
3) nowe lusterka + nowy akumulator + filtr paliwa + naklejki na bak i boki będą jakoś w połowie tygodnia
4) muszę skompletować filtr powietrza
5) wspomnianą w pkt 1 stacyjkę
6) pojechać na pierwszy przegląd przed rejestracja
7) zarejestrować
8) udać się na otwarcie sezonu ;] - nowy kombinezon zakupiony wraz z butami
koszta: bezcenne ;]
p.s udało mi się nawet odpalić silnik - działa cichutko lepiej jak przed remontem

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Grinch
- Posty: 236
- Rejestracja: 2015-12-03, 00:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
WSK M06 B1
WSK M21W2 KOBUZ - Lokalizacja: PL
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
zadowolony z chromów Leszku ? 

-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-12-18, 20:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ
HONDA CB750 seven-fifty - Lokalizacja: TCZEW
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
Jak widać, jest gitara ;]
Świeci się "jak trza"
Świeci się "jak trza"
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
Wow, super wynik z gołej ramy!
CDI będzie tutaj świetnie pasować
.

CDI będzie tutaj świetnie pasować

-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-12-18, 20:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ
HONDA CB750 seven-fifty - Lokalizacja: TCZEW
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
Filmik z postępów ;]
https://www.youtube.com/watch?v=9464sX5BSn0
"Motór" już niedługo będzie całkowicie gotowy ;] Lampa frontowa krzywo wsadzona bo będę i tak wymieniał stacyjkę ;P Na dniach do rejestracji idzie co będę mógł się przejechać i ustawić porządnie zapłon.
https://www.youtube.com/watch?v=9464sX5BSn0
"Motór" już niedługo będzie całkowicie gotowy ;] Lampa frontowa krzywo wsadzona bo będę i tak wymieniał stacyjkę ;P Na dniach do rejestracji idzie co będę mógł się przejechać i ustawić porządnie zapłon.
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 2012-08-19, 20:42
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
- Lokalizacja: Lipowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
PIęknie odnowiłeś. WIdać i słychać to sercze i czas włożony w projekt
Natomiast kluczyk to masz unikatowy
Natomiast kluczyk to masz unikatowy

-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2016-04-10, 12:35
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk m21w2 1973r
- Lokalizacja: Leżajsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 KOBUZ 1980
Jestem nowy na forum ale też chće odnowić tak swoją
wielki szacun 


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości