Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
			
		
		
			- 
				
																			 rss
- Posty: 445
- Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 '80;
 HondaXR600R '93;  Varadero 125, Junaki
- Lokalizacja: Jablonna
- 
				Kontaktowanie:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: rss » 2016-02-21, 12:31
			
			
			
			
			kamillos12 pisze:BikerDS te twoje ładnie pasują jesli to nie para. Moje natomiast masakra, po skreceniu  srodu progi po 1mm
to widze ze mialem sporo szczescia dawno temu, albo wyrownywalem to jakos i juz nie pamietam.
tak duzych roznic jednak nie widzialem nigdy.
 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								BikerDS							
- Sponsor
- Posty: 744
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- 
				Kontaktowanie:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: BikerDS » 2016-02-21, 13:26
			
			
			
			
			Też się nie spotkałem z, aż taką różnicą. Pewnei te 1mm to na oko podał Kamillos.
@ Picek - bazą są oczywiście łożyska lub gniazda ( nie pamiętam ). Mniej więcej tłumaczył mi to Pan, który mi tę usługę wykonywał. Wskazywał na trudność tej czynności. Chyba, że źle Cię zrozumiałem.
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			 picek
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- 
				Kontaktowanie:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: picek » 2016-02-21, 21:55
			
			
			
			
			chodzi mi o to że osiowanie silnika (to czego się tyczą numery połówek ) to zabieg obróbki gniazd łożysk wału za jednym zamocowaniem w obu karterach. I skoro to robiłeś to chciałem abyś zamieścił fotki jak ci ten fachowiec tuleję dorobił, może był by widać z jakiego rodzaju materiału. 
Bo w postach pojawiąja się różne sformułowania z których można wnioskować ze chodzi o różnice w wysokośćiach karterów po ich ustaleniu na kołkach (że wzrokowo jedna połówka jest wyżej od drugiej)
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								BikerDS							
- Sponsor
- Posty: 744
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- 
				Kontaktowanie:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: BikerDS » 2016-02-21, 22:40
			
			
			
			
			Nie nie, żadnej tulei nie było dorabianej. Samo osiowanie odbyło się przez planowanie przylgni, gdzie bazą były z tego co wiem gniazda łożysk.
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			 picek
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- 
				Kontaktowanie:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: picek » 2016-02-22, 11:42
			
			
			
			
			to masz to zrobione na skróty - baza osadzenie łożysk i korekta na przylgni. koniecznie wymień na nowe tulejki skrzyni biegów. 
ja takiej metody nie polecam zbyt wiele wymiarów ulega zmianie. 
Najprościej jest złożyć na kołkach ustalających dwa kartery, skręcić śrubami i roztoczyć mocowania pod łożyska wału, następnie wprasować tulejkę i znów roztoczyć pod wymiar łożysk.
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								BikerDS							
- Sponsor
- Posty: 744
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- 
				Kontaktowanie:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: BikerDS » 2016-02-22, 22:21
			
			
			
			
			Picek, być może ja nie opisuję to dość dokładnie. Przylgnia cylindra w karterach jest szlifowana tak, by po założeniu wału korbowód pracował idealnie w osi. Nie po skosie, bo prawie zawsze jest różnica w karterach w wysokości przylgni cylindra w karterach między połówkami, któraś zawsze jest wyższa.
Zdjęcie u samej góry ukazuje kartery przed planowaniem z zakreślonym na czerwono widocznym progiem, a na dole zdjęcie po planowaniu, gdzie tego progu nie ma. W obu przypadkach były tuleje ustalające i skręcone na ( z tego co pamiętam ) trzy śruby.
			
						Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
			
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			 picek
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- 
				Kontaktowanie:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: picek » 2016-02-22, 22:42
			
			
			
			
			acha teraz rozumie- zplanowałeś powierzchnie na której leży cylinder. A ja sugerowałem się tematem i problemach związanych z parowaniem karterów.
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								BikerDS							
- Sponsor
- Posty: 744
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- 
				Kontaktowanie:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: BikerDS » 2016-02-22, 23:08
			
			
			
			
			Dokładnie, zresztą zakładanie innych połówek to w mojej opinii już rzeźba straszna, mimo dużej tolerancji w WSK na wymiary.
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			 kamillos12
- Posty: 59
- Rejestracja: 2014-09-12, 11:52
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk M06B3
- Lokalizacja: Otwock
- 
				Kontaktowanie:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: kamillos12 » 2016-02-23, 23:28
			
			
			
			
			A wiec tak, gadałem z typem który można powiedzieć że się troszke zna 

 i powiedział że składał i z 4 róznych  

  karterów silniki i chodziły bardzo długo. Jasną sprawą jest to że łożyska na wale oraz wał mogą krócej pożyć. Ja będę skladał z dwóch różnych karterów na łożyskach FAG nowych tulejach skrzyni (robią się u tokarza) oraz zregenerowanym wałem bonusem jest podkowa:), zobaczymy jak bedzie śmigało w sobote pewnie bede składał.
 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			 kamillos12
- Posty: 59
- Rejestracja: 2014-09-12, 11:52
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk M06B3
- Lokalizacja: Otwock
- 
				Kontaktowanie:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: kamillos12 » 2017-05-08, 20:36
			
			
			
			
			2 tysie zrobione i bez problemów, gniazda nie były osiowane.
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
	
	
		
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość