WSK M06B3
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 2014-05-01, 21:59
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk kos
- Lokalizacja: pabianice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3
Coś ci podpowiem kolego na przyszłość. Po piaskowaniu elementów typu bak, błotniki zapamiętaj kładzie się zawsze podkład reaktywny a nie epoxydowy, i dopiero na reaktywny dajemy podkład akrylowy a później co ci się podoba. A dlatego tak się robi ponieważ podkład reaktywny wchodzi w reakcję z rdzą i zahamowuje proces korozji. A po piaskowaniu szczególnie tam gdzie są wżery w blasze korozja może się jeszcze czaić choć jej nie będziesz widział i po roku czy dwóch może zacząć się ujawniać czego ci nie życzę. Podkład epoxydowy jest bardzo dobry , twardy i ma bardzo dobre właściwości antykorozyjne ale ma sens jak kładziemy go na czystą nową blachę, a nie na blachy co mają po 25 lat.
Druga moja uwaga to jak wypiaskowali ci zbiornik bez korka to będziesz miał przerypane żeby te resztki piasku z niego usunąć, wiem to na swoim przykładzie, zapycha mi się filtr i gaznik do tej pory co jakiś czas muszę czyścić układ, choć pukałem bak kilkukrotnie ciągle ten piach gdzieś w zakamarkach siedzi.W czasie jazdy paliwo się buja i wypukuje go po trochu zapychając wszystko po drodze.
Druga moja uwaga to jak wypiaskowali ci zbiornik bez korka to będziesz miał przerypane żeby te resztki piasku z niego usunąć, wiem to na swoim przykładzie, zapycha mi się filtr i gaznik do tej pory co jakiś czas muszę czyścić układ, choć pukałem bak kilkukrotnie ciągle ten piach gdzieś w zakamarkach siedzi.W czasie jazdy paliwo się buja i wypukuje go po trochu zapychając wszystko po drodze.
- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3
Dzięki, traktor stoi od jesieni w garażu, zimuje to i powietrze schodzi, P.S to C-360125 arek pisze:Wszystko ładnie z wsk (tylko masz chyba mało powierzta w prawym przednim kole w c-330)

Obręcze malowałem proszkowo na RAL 9006, czyli taki kod jak wszyscy piszą, może faktycznie zdaje Ci się przez te zdjęciarolecki pisze:Piękny czarny lakier tylko albo mi się wydaje albo aparat zakłamuje kolory to obręcze powinny mieć kolor srebrny(tzw.młotkowy) a tu widać że są szare.

yamacher35
Dzięki za radę, szczerze to nie bardzo wiedziałem o tym podkładzie reaktywnym. Myślę jednak że bardzo nie skopałem tego bo dużo ludzi daje epoksydowy + na to akrylowy i nic się nie dzieje. Osobiście też znam wielu ludzie co dawali tylko akrylowy i też im się to trzyma. Co do tego piachu to faktycznie czeka mnie małe płukanie

Wczoraj podziałałem i po wielu problemach udało złożyć i się przód, mam nadzieję, że wszystko będzie Ok jak założę koło itd.
Udało mi się również zapleść przednie koło, niżej zdjęcia





- Szymku
- Posty: 135
- Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125 ,komar
- Lokalizacja: B-tów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3
Fela "chrom"zrobiłaby tu robotę:)
Dobrze Ci idzie.
Dobrze Ci idzie.
- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3
Dzięki, co do chromowanych obręczy to wiadomo, ładniej by to wyglądało ale nie stać mnie na chromowanie obręczy, które 200 zł nie kosztuje... Obręcze pomalowane są proszkowo na kolor taki jak oryginalny, dobierany po kodzie i myślę że też jest bardzo ładnie i trwale.Szymku pisze:Fela "chrom"zrobiłaby tu robotę:)
Dobrze Ci idzie.
Dzisiaj odwiedził mnie kurier, przywiózł mi 2 nowe opony, dętki i fartuchy, kolanko wydechowe, gumy zabieraka zębatki tylnej, napinacze łańcucha, odbój stopek centralnych, przelotkę linki licznika, oring wałka kopnika i gumę na kopnik

Części zamówiłem w poniedziałek rano na sklepie stolmot, dzisiaj doszły, więc czas realizacji bardzo szybki. Polecam






-
- Posty: 63
- Rejestracja: 2016-02-17, 15:57
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
wsk 175 Sport 1 - Lokalizacja: Truskolasy
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3
super wygląda ta 125:) jaki kod lakieru na zbiorniku i reszcie masz?:D patrząc na Twoją wsk przekonuję się że proszkowo to tylko ramę, jakieś drobiazgi i obręcze warto malować a tak to pistolet i na mokro 

- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3
Kod lakieru czarnego to Ral 9005. Faktycznie ramę i jakieś drobiazgi, jak i obręcze warto polakierować proszkowo, chociażby ze względu na trwałość lakieru.Co do baku i np boczków, błotników to niektórzy też dają proszek i są zadowoleni, wszystko jest zależne jak dobrze wykona nam to zakład. Ja osobiście widziałem na żywo kilka motocykli malowanych proszkowo w różnych zakładach w mojej okolicy i lakier każdego z nich nie podobał mi się. Straszny baran, wyglądało to jak lakier na jakichś maszynach rolniczych. Być może są zakłady które robią niemal na lustro - ja się nie spotkałem. Jeśli ktoś twierdzi, że ma ładnie polakierowany proszkowo np. bak to proszę o zdjęcie bardzo dobrej jakości, z ciekawością zobaczę 
Ja malowałem lakierem akrylowym, później polerka i myślę, że wyszło ładnie

Ja malowałem lakierem akrylowym, później polerka i myślę, że wyszło ładnie

- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3
Ja mam całkiem nieźle pomalowane, pomijając wgniotki, ale taka formuła odrestaurowywania.
https://www.youtube.com/watch?v=gYdnFDpL9XE jakość HD
https://www.youtube.com/watch?v=gYdnFDpL9XE jakość HD

- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3
Jak możesz to wrzuć dokładne zdjęcia tych polakierowanych elementówmarek-robert pisze:Ja mam całkiem nieźle pomalowane, pomijając wgniotki, ale taka formuła odrestaurowywania.
https://www.youtube.com/watch?v=gYdnFDpL9XE jakość HD

-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2016-02-21, 18:38
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3
Podkład reaktywny nie wchodzi w reakcję z rdzą. Nie hamuje procesu korozji. Różni się od podkładu epoksydowego przyczepnością do podłoża, toleruje gorzej przygotowaną powierzchnię. Podkład epoksydowy tworzy jednak szczelniejszą powłokę, stąd jego ochrona antykorozyjna jest lepsza.yamacher35 pisze:Coś ci podpowiem kolego na przyszłość. Po piaskowaniu elementów typu bak, błotniki zapamiętaj kładzie się zawsze podkład reaktywny a nie epoxydowy, i dopiero na reaktywny dajemy podkład akrylowy a później co ci się podoba. A dlatego tak się robi ponieważ podkład reaktywny wchodzi w reakcję z rdzą i zahamowuje proces korozji.
Obecnie można zakupić przemysłowe podkłady epoksydowe, który przy grubości zalecanej przez producenta też tolerują gorzej przygotowane powierzchnie. Przykładowo przetestowany osobiście i przez wielu znajomych Interplus 256 http://www.international-pc.com/PDS/2332-P-pol-A4.pdf
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 2014-05-01, 21:59
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk kos
- Lokalizacja: pabianice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3
Kolego marcpol niestety ale się z tobą nie zgodzę, ja lakieruję samochody i motocykle od ok 15 lat i zapewiam cię że wiem co piszę, wiele pojazdów widuję do tej pory i nie ma żadnego problemu z powłoką lakierniczą , nie miałem ani jednej reklamacji , poczytaj sobie karty charakterystyk podkładów reaktywnych, przeczytaj po co podkład ten ma w swoim składzie kwas fosforowy i jakie ma właściowości antykorozyjne a potem się wypowiadaj. Według mnie to ty możesz sobie nawet minią czerwoną malować swoje pojazdy albo unikorem czy też hameraitem i też twierdzić że jest super antykorozyjna, masz takie prawo.
- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3
Spokojnie panowie
Wczoraj włożyłem w ramę silnik, klakson, osłonę łańcucha długą, krótką plastikową, odbój stopek centralnych, uszczelkę gumową tylnej lampy, uchwyt odblasków wraz z odblaskami, no i zalałem olej do silnika - lux 10




Tutaj starsza siostra wybudziła się z zimowego snu
Po kilku miesiącach stania w piwnicy zapaliła na strzała - rocznik 73 

No i dzisiejsze małe zakupy


Wczoraj włożyłem w ramę silnik, klakson, osłonę łańcucha długą, krótką plastikową, odbój stopek centralnych, uszczelkę gumową tylnej lampy, uchwyt odblasków wraz z odblaskami, no i zalałem olej do silnika - lux 10





Tutaj starsza siostra wybudziła się z zimowego snu



No i dzisiejsze małe zakupy


- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3
Pytałeś u góry o proszek u mnie na zbiorniku i boczkach wyglądał tak :
http://imgur.com/a/08IQM
http://imgur.com/a/08IQM
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3
Bardzo ładnie wyglądają te twoje elementy, widać że zakład ogarnięty i zrobili Ci jak trzebaBorewicz pisze:Pytałeś u góry o proszek u mnie na zbiorniku i boczkach wyglądał tak :
http://imgur.com/a/08IQM

Dzisiaj odebrałem koła z centrowania oraz pozakładałem fartuchy, dętki, opony. Wszystko składałem na pudrze ''talk''

Podsumowując koła:
- obręcze piaskowane i lakierowane proszkowo
- bębny polerowane, pokrywy hamulców polerowane
- nowe łożyska
- nowe chromowane szprychy, nyple
- nowe fartuchy, dętki, opony
- nowe gumy zabieraka zębatki tył
- zabierak zębatki polerowany
Zdjęcia, bardzo słabe, na żywo wyglądają mega






- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3
Ciągle coś się dzieje
Wczoraj założyłem tylne koło, łańcuch, złożyłem tylny hamulec oraz założyłem stopki centralne i przedni błotnik wraz z uchwytami linek, zdjęcia poniżej 






Muszę kupić nowe gumowe przelotki instalacji elektrycznej, polecicie jakie kupić i gdzie ?
Kolejna kwestia, przed założeniem przedniego błotnika lagi nie były równo, jedna była bardziej wsunięta od drugiej (ok. 1.5cm różnicy), założyłem błotnik i oczywiście lagi się wyrównały (inaczej nie zamontował bym błotnika). Takie zjawisko przed założeniem błotnika nie przeszkadza w niczym ? Jak lagi będą pracować to nie uszkodzą mi błotnika ?








Muszę kupić nowe gumowe przelotki instalacji elektrycznej, polecicie jakie kupić i gdzie ?
Kolejna kwestia, przed założeniem przedniego błotnika lagi nie były równo, jedna była bardziej wsunięta od drugiej (ok. 1.5cm różnicy), założyłem błotnik i oczywiście lagi się wyrównały (inaczej nie zamontował bym błotnika). Takie zjawisko przed założeniem błotnika nie przeszkadza w niczym ? Jak lagi będą pracować to nie uszkodzą mi błotnika ?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3
Fajne jest takie składanie, najlepsza część w remoncie
.
Widzę, że 'dupka' wyżej jest przez nowe amorki. Nie są twardsze od oryginału?
Co do przednich lag, zobacz po prostu czy Ci tam nie trą. Różnica pewnie polega na innej długości sprężyn.

Widzę, że 'dupka' wyżej jest przez nowe amorki. Nie są twardsze od oryginału?
Co do przednich lag, zobacz po prostu czy Ci tam nie trą. Różnica pewnie polega na innej długości sprężyn.
- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3
Dokładnie, najlepszy okres remontu, ale też trzeba wszystko powoli robić i starannie żeby nic nie uszkodzić czy porysowaćSavier pisze:Fajne jest takie składanie, najlepsza część w remoncie.
Widzę, że 'dupka' wyżej jest przez nowe amorki. Nie są twardsze od oryginału?
Co do przednich lag, zobacz po prostu czy Ci tam nie trą. Różnica pewnie polega na innej długości sprężyn.

No jest trochę wyżej, a czy są twardsze od oryginalnych to Ci powiem jak złożę motocykl i pojeżdżę.
Gdzie mają trzeć bo nie bardzo rozumiem ? Ta różnica nie przeszkadza ?
- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3
Dzisiaj założyłem przednie koło, wcześniej czyszcząc i myjąc napęd licznika w środku, nalałem też oleju do przednich lag 


Pochwale się jeszcze siedzeniem





Pochwale się jeszcze siedzeniem



- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3
Ładnie wyszło, dawałeś gąbkę zwykłą tapicerską czy piankę lateksową?
- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3
Dzięki, gąbkę dawałem taką jak była, oryginalną, ponieważ była w bardzo dobrym stanie 

- Student
- Posty: 106
- Rejestracja: 2015-05-17, 14:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK- B1 & Trabant 601
- Lokalizacja: Puławy,Lublin
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości