
Postanowiłem zarejestrować się na tym Forum ponieważ jesienią kupiłem SHL Gazelę z 1968, z myślą wyremontowania i przekazania jej mojemu teściowi, ponieważ fajny z niego chop i kiedyś taką posiadał. Idąc tym tropem tak mnie naszło na kupowanie SHL z silnikiem Wiatra, więc kupiłem również M11W na chodzie z papierami. Brakuje mi tylko M21W2 z początku produkcji, ale się rozglądam. Prowadzę warsztat motocyklowy więc remont nie nastręcza mi problemów, choć muszę przyznać, że jakość użytych materiałów i tolerancje wykonawcze pozostawiają wiele do życzenia, ale o tym postaram się napisać w osobnych wątkach. Gazelę postanowiłem zmodernizować od strony mechanicznej w ten sposób aby nie stracić na oryginalności. Modernizacji poddaję zawieszenia tj wahacze na łożyskach igłowych,łożyska główki ramy stożkowe, amortyzatory - pomniejszone luzy ( oryginalne są nie do przyjęcia), silnik nowy wał korbowy z korbą od YZ250 i przeciwwagami ze stali stopowej 40HMT o skoku 60mm (nie 59,5) o zmienionych wymiarach i nowymi czopami głównymi,sprzęgło o powiększonej ilości tarcz, elektryka CDI oparta o koło magnesowe Royal E, może jeszcze jakiś gaźnik dellorto 28 lub oryginalny pegaz powiększony do fi 28 i wiele innych drobnych. Mam nadzieję że Was zainteresują moje poczynania tym bardziej że dotyczą Wiatra i można je zaszczepić do WSK-i.
Pozdrawiam Pat
