Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
maniek_wroc tylne koło jest chyba źle złożone, moim zdaniem niepotrzebnie włożyłeś tam tyle tulei dystansowych i to takich dużych. chodzi mi o tą na zabieraku od strony zębatki i niezbyt wiem jakie zadanie ma ta podkładka filcowa na zdj. 11
Na zdj. 7 też w koło wsadziłeś dużą tuleję dystansową a ona chyba powinna być w zabieraku od strony gum (str. wchodząca w bęben).
Zobacz:
Tuleja nr8 wychodzi tak jak mówiłem.
osłona łożyska 9 jest metalowa chyba.
Na zdj. 7 też w koło wsadziłeś dużą tuleję dystansową a ona chyba powinna być w zabieraku od strony gum (str. wchodząca w bęben).
Zobacz:
Tuleja nr8 wychodzi tak jak mówiłem.
osłona łożyska 9 jest metalowa chyba.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Marek - Całkiem możliwe że mam coś źle złożone ...moje tylne koło było tak poskładane, że miało dołożony dystans z jakiejś nakrętki więc możliwe że nie mam wszystkich części lub nie wszystkie są prawidłowe ....dlatego wrzuciłem tu te fotki żeby ktoś kto to składał już u siebie wychwycił błędy lub potwierdził poprawność
...
Ta uszczelka filcowa na zdjęciu 11 to uszczelnienie dekielka i łożyska w zabieraku u mnie tak to było złożone co do tych tulejek to nie mam pewności jak to ma być
, w tych wszystkich katalogach nie widać wyraźnie jak wygląda każdy element i nie ma wymiarów aby można było to bez problemu zidentyfikować ... chętnie kupił bym jakiś konkretny katalog w którym są wymiary itp ale wszyscy sprzedawcy w necie mają zdjęcia okładki a nie tego co jest w środku i jak to wygląda ... może jakiś polecisz? ...będę się z tym ścierał najwcześniej za tydzień bo teraz mam szkolenie w Katowicach i nie ma mnie w domu.... więc pewnie rozszyfrujesz to wcześniej
a ja poskładam oglądając twój filmik
i zweryfikuję kolejność na zdjęciach 

Ta uszczelka filcowa na zdjęciu 11 to uszczelnienie dekielka i łożyska w zabieraku u mnie tak to było złożone co do tych tulejek to nie mam pewności jak to ma być




- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Jam kupiłem nowy katalog i ... nie jest lepiej 

- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Kolejny postęp w pracach ....przyszły nowe opony Mitas H03 oraz dętki i fartuchy obręczy wiec koła mam już kompletne ...
Teraz trzeba dojść w końcu jak to jest z tymi dystansami w tylnym kole i zabrać się za składanie tego do kupy ....
Doszły też prezenty od kolegi Marek-Robert .... Komplet uszczelnień filcowych, skórzane uszczelki amorka przód oraz komplet kulek główki ramy ..... Marek wielkie dzięki za wszystko
Teraz trzeba dojść w końcu jak to jest z tymi dystansami w tylnym kole i zabrać się za składanie tego do kupy ....
Doszły też prezenty od kolegi Marek-Robert .... Komplet uszczelnień filcowych, skórzane uszczelki amorka przód oraz komplet kulek główki ramy ..... Marek wielkie dzięki za wszystko

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Witam w Nowym Roku...
...z braku czasu i części temat trochę zardzewiał ale postanowiłem ruszyć pomału do przodu ..... chromy mają być gotowe w połowie lutego więc czas zabierać się do roboty 
Przyszły części które dorabiałem u tokarza....
Tulejki wahacza tylniego: Nowe tuleje polamidowe do przednich amortyzatorów: Oraz odbojniki stopki centralnej, gumy zabieraka, gumy do blachy siedzenia oraz tulejki stalowe mocowania stopki centralnej ...i tu znowu pod górkę bo wypadało by dać je do ocynku a to znowu kolejny tydzień lub 2 czekania...
ale jak je założę takie surowe to zaraz zardzewieją ...)
Ale ok postanowiłem popchnąć coś do przodu i zamontować wcześniej kupione nowe znaczki 125 na pokrywy boczne:
Niestety nowe znaczki nie do końca pasują w oryginalne otwory wiec za pomocą zestawu grawerskiego i końcówki frezującej powiększyłem delikatnie otwory w pokrywach oraz na samych znaczkach splanowałem powierzchnię na równo wokół tych bolcy do mocowania ... ponieważ powodowało to zbyt duże odstawanie emblematu od powierzchni pokrywy i wyglądało beznadziejnie....
Do klejenia użyłem dwuskładnikowego kleju epoksydowego LOCTITE 3450 - odporny na benzynę i olej ...
Pokrywa bez znaczka: przed klejeniem: tutaj już zaklejone: I oczywiście wygląd pokrywy po całej operacji:


Przyszły części które dorabiałem u tokarza....
Tulejki wahacza tylniego: Nowe tuleje polamidowe do przednich amortyzatorów: Oraz odbojniki stopki centralnej, gumy zabieraka, gumy do blachy siedzenia oraz tulejki stalowe mocowania stopki centralnej ...i tu znowu pod górkę bo wypadało by dać je do ocynku a to znowu kolejny tydzień lub 2 czekania...

Ale ok postanowiłem popchnąć coś do przodu i zamontować wcześniej kupione nowe znaczki 125 na pokrywy boczne:
Niestety nowe znaczki nie do końca pasują w oryginalne otwory wiec za pomocą zestawu grawerskiego i końcówki frezującej powiększyłem delikatnie otwory w pokrywach oraz na samych znaczkach splanowałem powierzchnię na równo wokół tych bolcy do mocowania ... ponieważ powodowało to zbyt duże odstawanie emblematu od powierzchni pokrywy i wyglądało beznadziejnie....
Do klejenia użyłem dwuskładnikowego kleju epoksydowego LOCTITE 3450 - odporny na benzynę i olej ...
Pokrywa bez znaczka: przed klejeniem: tutaj już zaklejone: I oczywiście wygląd pokrywy po całej operacji:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Miodnie to wygląda!
ja osobiście nie cackałbym się z mocowaniami stopki. Będziesz tam miał smar to nie ma szans zardzewieć

ja osobiście nie cackałbym się z mocowaniami stopki. Będziesz tam miał smar to nie ma szans zardzewieć

- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Ja tez na koniec dałem kilo smaru i nie ma prawa zardzewieć.
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Macie racje z mocowaniem tej stopki ... nie ma sensu się z tym cackać ...
Panowie .... a macie może jakiś schemat instalacji z opisanymi długościami przewodów, kolorami itp aby można było wykonać ją samemu ??? moją zdemontowaną gdzieś posiałem i nie mogę znaleźć
wiec nie mam na czym się wzorować ...a może widzieliście gdzieś na forum taki schemat? Lub ktoś ma starą i mógłby zmierzyć długości i zrobić taki opis? ...to zrobię też dla niego ..
.... Savier - ty jesteś oblatany w CDI i instalacji ... nie masz gdzieś takiego schematu ?

Panowie .... a macie może jakiś schemat instalacji z opisanymi długościami przewodów, kolorami itp aby można było wykonać ją samemu ??? moją zdemontowaną gdzieś posiałem i nie mogę znaleźć


- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Schemat instalacji elektrycznej jako taki mam, niestety z długościami nie ma informacji w literaturze 

-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Jak robisz instalacje to robisz przymiar przewodu do motocykla w taki sposób jak ma być poprowadzony, dokładasz z 10 cm i instalacja gotowa.
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Ok Texas - spróbuje tak zrobić ... Savier jak możesz podeślij na PW schemat z moja stacyjką ... wczoraj odnalazłem resztki mojej instalacji więc może coś z tego będzie ...
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Cześć
....kolejny postęp w pracach.... a więc zamontowałem tabliczkę znamionową i skręciłem trochę ramy.... 
Na początek udałem się do sklepu żelaznego i zakupiłem nity aluminiowe średnica fi 3mm dł. ok 10mm do zamocowania tabliczki znamionowej, przy okazji polecam kupić też nity stalowe do zanitowania zębatki tylnej do zabieraka średnica fi 4mm dł. ok 15mm.
Nity postanowiłem przykleić klejem epoksydowym więc przyciąłem je na dł. 5mm wtedy wystają trochę wewnątrz tulei i można je przykleić bez kolizji ze sztycą a wygląda to tak: A tutaj już efekt końcowy: Zamontowałem też tulejki stopki centralnej ...ale samej stopki na razie nie montowałem: Zabrałem się za wahacz ..... wcisnąłem nowe tuleje polamidowe i stalowe: Założyłem osłonki i wsunąłem ośkę: W konsoli zamontowałem odbojnik stopki centralnej: A tutaj już konsola na ośce wahacza i przykręcona stopka kierowcy ...lewa strona: i prawa strona: Na ośce wahacza zrezygnowałem z podkładki sprężynującej i założyłem płaską z nierdzewki oraz zabezpieczyłem klejem do gwintów Loctite 243 niebieski ( średnia wytrzymałość) Zakupiłem podkładki płaskie z nierdzewki i wszędzie tam gdzie są sprężynujące dodaję jeszcze płaską aby nie uszkadzało lakieru przy skręcaniu.... CDN....


Na początek udałem się do sklepu żelaznego i zakupiłem nity aluminiowe średnica fi 3mm dł. ok 10mm do zamocowania tabliczki znamionowej, przy okazji polecam kupić też nity stalowe do zanitowania zębatki tylnej do zabieraka średnica fi 4mm dł. ok 15mm.
Nity postanowiłem przykleić klejem epoksydowym więc przyciąłem je na dł. 5mm wtedy wystają trochę wewnątrz tulei i można je przykleić bez kolizji ze sztycą a wygląda to tak: A tutaj już efekt końcowy: Zamontowałem też tulejki stopki centralnej ...ale samej stopki na razie nie montowałem: Zabrałem się za wahacz ..... wcisnąłem nowe tuleje polamidowe i stalowe: Założyłem osłonki i wsunąłem ośkę: W konsoli zamontowałem odbojnik stopki centralnej: A tutaj już konsola na ośce wahacza i przykręcona stopka kierowcy ...lewa strona: i prawa strona: Na ośce wahacza zrezygnowałem z podkładki sprężynującej i założyłem płaską z nierdzewki oraz zabezpieczyłem klejem do gwintów Loctite 243 niebieski ( średnia wytrzymałość) Zakupiłem podkładki płaskie z nierdzewki i wszędzie tam gdzie są sprężynujące dodaję jeszcze płaską aby nie uszkadzało lakieru przy skręcaniu.... CDN....

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Świetnie idziesz z tematem, ale fakt, że na tabliczce nie widać już napisów trochę psuje efekt. Poza tym 

- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Texas Ranger - nie chciało mi się bawić z procedurą nabicia numerów na nową tabliczkę wiec postanowiłem wyczyścić starą
i tak to zostawić.
Korzystając z chwili wolnego czasu w weekend postanowiłem znowu coś skręcić
... padło na łożyska główki ramy .. 
1. Ustawiamy sobie ramę w wygodnej pozycji do montażu: 2.Wciskamy bieżnie w główkę ramy ( ja tego nie robiłem bo moje są ok) poza tym potrzebne nam będzie to co na zdjęciu poniżej: 3. Najpierw na sztycę zakładamy podkładkę: 4. Następnie bieżnię 5. Smarujemy bieżnię w ramie ( górną i dolną) smarem : 6. Nakładamy na górną kulki 16szt ... 7. Na sztycy robimy tak samo ...smar i kulki ... 8. Całość ostrożnie wkładamy w główkę ramy: 9. Możemy to sobie złapać opaską ... zakładamy górną bieżnię: 10. I zakręcamy nakrętką: Ja użyłem takiego oto klucza pazurkowego:

Korzystając z chwili wolnego czasu w weekend postanowiłem znowu coś skręcić


1. Ustawiamy sobie ramę w wygodnej pozycji do montażu: 2.Wciskamy bieżnie w główkę ramy ( ja tego nie robiłem bo moje są ok) poza tym potrzebne nam będzie to co na zdjęciu poniżej: 3. Najpierw na sztycę zakładamy podkładkę: 4. Następnie bieżnię 5. Smarujemy bieżnię w ramie ( górną i dolną) smarem : 6. Nakładamy na górną kulki 16szt ... 7. Na sztycy robimy tak samo ...smar i kulki ... 8. Całość ostrożnie wkładamy w główkę ramy: 9. Możemy to sobie złapać opaską ... zakładamy górną bieżnię: 10. I zakręcamy nakrętką: Ja użyłem takiego oto klucza pazurkowego:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2016-03-14, 18:15 przez maniek_wroc, łącznie zmieniany 1 raz.
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Brawo, jaki to smar? ile dałeś za klucz i gdzie kupiłeś?
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Marek - klucz pożyczony od kumpla mechanika z roboty a smar bardzo dobry do łożysk wszelkiego rodzaju specjalnie dla ciebie foto etykiety w wersji naszej:
i uniwersalnej ...bo deczko się różni ..ale to chyba wina tłumacza 
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Przykręciłem tylny błotnik:
I doczekałem się na chromy ... 
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Chromy prezentują się nieźle, gdzie robiłeś?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości