WSK 125 M06 B3 1978

Odpowiedz
Awatar użytkownika
wsk.waldo
Posty: 100
Rejestracja: 2015-05-23, 17:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1978
JAWA 50
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

WSK 125 M06 B3 1978

Post autor: wsk.waldo » 2015-06-16, 22:26

CZEŚĆ,
nazywam się Daniel. Od pewnego czasu jestem posiadaczem WSKi 125 M06 B3 1978. Założyłem wątek ponieważ potrzebuję pomocy w wychwyceniu nieoryginalnych części/elementów.

A więc trochę o sprzęcie. Gdy pojechałem oglądać wskę odpalała lecz nie wkręcała się na obroty i po pewnym czasie gasła. Po kupnie zabrałem się za czyszczenie układu paliwowego. Rozkręciłem gaźnik i okazało się że nie ma iglicy. Kompresja jako tako była ale postanowiłem sprawdzić jak wyglądają pierścienie, tłok i cylinder. Cylinder aluminiowy ZMD z nominalnym tłokiem. Pierścienie w cylindrze miały przerwę na zapałkę więc kupiłem nowe nominalne (przerwa na żyletkę). Wymieniłem wszystkie łożyska w silniku i uszczelniacze (tylko te na wale trzymają... :-x), platynki, kondensator, żarówki, poprawiłem elektrykę, zmieniłem opony.

Do zrobienia zostało mi jeszcze:
-regulacja zapłonu, gaźnika, hamulców
-naprawa sprzęgła, wymyłem i nasmarowałem ślimaka, wymieniłem linkę i gdy reguluje wygląda to tak:
BARDZO ciężko chodzi, lekko odbija = jest sprzęgło, ciągnie trochę
Lekko chodzi, nie odbija = nie ma sprzęgła
-przyspawanie uchwytu baku (pękło), poprawa siedzenia
- poprawa świateł, gdy włączę postojowe świecą oba, gdy włączę to główne (nie wiem jak je określić) z przodu świeci z tyłu nie, stop działa
- mocowanie na akumulator (oryginalne)
- no i ogólne odrestaurowanie malowanie, chromy itp.

Jako iż jest to moja pierwsza WSKa nie wiem jak powinna wyglądać prawidłowa praca silnika. Wrzucam pod spodem link do nagrania pracy silnik. Pod koniec nagrania słychać drżący bak!!! Proszę o odsłuchanie go.
http://sendfile.es/pokaz/392581---9lmv.html

Poniżej zamieszczam zdjęcia, proszę w komentarzach pisać co jest nie oryginalnego w "WUESCE" i co/jak powinno być. Z góry dziękuje.
Zdjęcie3460.jpg
Zdjęcie3461.jpg
Zdjęcie3462.jpg
Zdjęcie3463.jpg
Zdjęcie3464.jpg
Zdjęcie3465.jpg
Zdjęcie3471.jpg
Zdjęcie3472.jpg
Zdjęcie3474.jpg
Zdjęcie3473.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1978

Post autor: Savier » 2015-06-16, 23:32

Drugi temat można usunąć? Chyba przez przypadek 2 założyłeś

Awatar użytkownika
wsk.waldo
Posty: 100
Rejestracja: 2015-05-23, 17:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1978
JAWA 50
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1978

Post autor: wsk.waldo » 2015-06-17, 08:37

Savier tak. W pewnym momencie nie dało kliknąć się wyślij/podgląd itp. bo wyskakiwał ERROR (musiałem zresetować stronę). Widocznie pomimo erroru założyło drugi wątek.

@edit
oraz nie mogłem dodać kilka zdjęć na raz musiałem pojedynczo.

Awatar użytkownika
wsk.waldo
Posty: 100
Rejestracja: 2015-05-23, 17:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1978
JAWA 50
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1978

Post autor: wsk.waldo » 2015-06-20, 16:52

Aktualnie WSK rozebrana praktycznie do 0. Dzwoniłem do znajomego w sprawie piaskowania ramy powiedział mi 250 zł (za całość) :lol: Stwierdziłem że to zbyt dużo i postanowiliśmy z wujkiem wspawać piaskarkę. A więc zaczęliśmy spawać.
20150623_145528.jpg
20150623_203854.jpg
20150624_160852.jpg
20150624_170457.jpg
20150624_170523.jpg
20150624_121556.jpg
Wkrótce zacznę piaskować B3 to wrzucę parę fotek ;)

@AndrzejJ
20150624_160852.jpg
Zawór numer 1 - wsyp ścierniwa
Zawór numer 2 - główny dopływ powietrza
Zawór numer 3 - zawór otwierający dopływ powietrza do butli, chodzi o to że w butli nad ścierniwem trzeba utworzyć ciśnienie które będzie wypychało ścierniwo w dół, wkrótce założę tam zegar, widziałem ze dobijają tam nawet 6 bar :|
Zawór numer 4 - regulacja dawki powietrza która będzie wyrzucała ścierniwo
Zawór numer 5 - regulacja dawki ścierniwa
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
AndrzejJ
Posty: 389
Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
GG: 0
Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1978

Post autor: AndrzejJ » 2015-06-25, 01:19

Ok, więc tak:
Zawór 3 wywalasz i łączysz na stałe
Zawór 4 wywalasz i łączysz na stałe
Zaworem 1 regulujesz sobie ciśnienie powietrza
Zaworem 5 regulujesz ilość ścierniwa
Do zaworu 5 dołączasz szeregowo jeszcze 1 zawór, żeby nie ruszać zaworu 5 gdy chcesz opróżnić wąż ze ścierniwa (najpierw zamykasz dołożony zawór numer 6, a dopiero potem zawór 1, masz pusty i nie zapchany wąż, jak tak nie zrobisz to różnie bywa z drożnością węża, tym bardziej po czasie)
Tak też działa, tylko trochę inaczej ;)

Awatar użytkownika
wsk.waldo
Posty: 100
Rejestracja: 2015-05-23, 17:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1978
JAWA 50
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1978

Post autor: wsk.waldo » 2015-08-10, 21:48

Dawno tu nic nie było...
WSK już w podkładzie, czeka na drugą warstwę potem kładę lakier. Silnik czeka na wał ;)
20150722_150420.jpg
20150810_191119.jpg
Wie ktoś może jak mogę wyczyścić kierownik z "nalotu rdzy"?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1978

Post autor: Savier » 2015-08-11, 00:10

Staliwo do polerki albo w ostetecznosci druciak do mycia garow :D

Awatar użytkownika
Bysio
Posty: 109
Rejestracja: 2014-11-17, 22:01
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 1974 rok
Romet MR-2375
Lokalizacja: Tolniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1978

Post autor: Bysio » 2015-08-11, 13:41

W lampie przedniej masz nieoryginalny kominek licznika. Powinien być długi, a nie krótki jak w Kobuzie pierwszym. :D
Jadę, jadę na motórze wiater mi owiewa twarz!
Mam na sobie czarne spodnie a na brzuchu czarny pas!

Awatar użytkownika
wsk.waldo
Posty: 100
Rejestracja: 2015-05-23, 17:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1978
JAWA 50
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1978

Post autor: wsk.waldo » 2016-03-24, 00:12

Prace na wueską ruszyły! Niedługo wstawię parę lepszych fotek. (malowanie odbyło się w ekstremalnych warunkach :lol: ) :shock:
3.JPG
1.JPG
2.JPG
4 (1).jpg
A teraz mam jedno pytanko do was forumowicze czy kupował ktoś z was amortyzatory ze sklepu F.H.U. - Skuter? Dokladnie chodzi mi o te: http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=4681 Warto?

Pozdrawiam, Waldo :oops:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Szymku
Posty: 135
Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 ,komar
Lokalizacja: B-tów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1978

Post autor: Szymku » 2016-03-24, 09:31

Najlepsze tak czy owak są oryginały.
Zanim cokolwiek kupisz,rozbierz obecne na spokojnie,oceń spustoszenia i możliwość reanimacji.Jakby coś,służymy pomocą:)
Jakim ścierniwem i ciśnieniem usuwałeś farbę z ramy?

Awatar użytkownika
wsk.waldo
Posty: 100
Rejestracja: 2015-05-23, 17:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1978
JAWA 50
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1978

Post autor: wsk.waldo » 2016-03-24, 10:31

Szymku pisze:Najlepsze tak czy owak są oryginały.
Moje oryginały są krzywe :-? (wyglądają coś typu jak na ilustracji niżej).
amort.png
Szymku pisze:Jakim ścierniwem i ciśnieniem usuwałeś farbę z ramy?
5 km ode mnie znajduje się kopalnia i wyspali przy skarpie(by zepchnać) płukany piasek a że mi było potrzebne parę beczek to podjechałem i za cyganiłem :hihi: Pomimo ze był płukany to i tak się kurzyło. Kompresor na wyjściu miał ~10bar bo się popsuł reduktor. Piaskując robiłem często przerwy bo po ~20 sekundach załączał się kompresor.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 561
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1978

Post autor: yazimoo » 2016-03-24, 11:08

Jaką pojemność butli miał kompresor ?

Awatar użytkownika
wsk.waldo
Posty: 100
Rejestracja: 2015-05-23, 17:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1978
JAWA 50
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1978

Post autor: wsk.waldo » 2016-03-24, 11:48

yazimoo pisze:Jaką pojemność butli miał kompresor ?
Do piaskowania? Nie jestem wstanie CI powiedzieć bo nawet nie sprawdzałem. W planach mam zrobić kompresor z silnikiem od fiata 126p by móc piaskować bez przerw.

@edit
3.jpg
2.jpg
1.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 561
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1978

Post autor: yazimoo » 2016-03-24, 16:43

Tak, do piaskowania :)
Porób dokładne i dobre zdjęcia jak Ci wyszedł bak i boczki :)

Awatar użytkownika
wsk.waldo
Posty: 100
Rejestracja: 2015-05-23, 17:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1978
JAWA 50
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1978

Post autor: wsk.waldo » 2016-03-24, 18:14

yazimoo pisze:Tak, do piaskowania :)
Porób dokładne i dobre zdjęcia jak Ci wyszedł bak i boczki :)
Tych elementów jeszcze nie malowałem. Jako że są najbardziej widoczne pomaluje je dopiero w odpowiednich warunkach pogodowych (18 stopni). Fuszery nie może być. ;-)

@edit

Elementy jeszcze nie polerowane! Ramy nie szpachlowałem. (na wahaczu 1 zaciek, do polerki :evil:)
66.JPG
55.JPG
44.JPG
33.JPG
22.JPG
12.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 561
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1978

Post autor: yazimoo » 2016-03-24, 23:05

A jakim lakierem ją lakierowałeś ? I ile kosztował :P ?
Sorry za głupie pytania ale chce porównać różne lakiery i efekty po nich :D

Awatar użytkownika
Szymku
Posty: 135
Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 ,komar
Lokalizacja: B-tów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1978

Post autor: Szymku » 2016-03-24, 23:14

yazimoo pisze:Sorry za głupie pytania :D
No Yazimoo. Uważaj sobie następnym razem :lol: ;-)

Ja również będę pryskał i chętnie się czegoś dowiem.

Awatar użytkownika
wsk.waldo
Posty: 100
Rejestracja: 2015-05-23, 17:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1978
JAWA 50
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1978

Post autor: wsk.waldo » 2016-07-28, 13:54

Po długiej przerwie, wsk stoi na kołach. Niestety po zdaniu prawka na B wueska odeszła w niepamięć, stoi i się kurzy. :| Tak więc możliwe że wueska trafi do nowego właściciela.
1 (1).jpg
2 (1).jpg
3.jpg
Info na temat wuechy: ;-)
Cała rama wraz z błotnikami, lagami itp. została wypiaskowana następnie pokryta podkładem a następnie pomalowana czarnym akrylem w połysku. (na zdjęciach wsk jest zakurzona)

WSK posiada:
- nowy wał firmy duells
- nowe pierścienie (nominał), sworzeń tłokowy
- nowy kosz sprzęgłowy
- Koło sprzęgłowe małe
- łańcuszek sprzęgłowy
- Zabierak sprzęgła
- Zębatka wypukła (ta pod koszem sprzęgłowym)
- nowe popychacze
- wszystkie nowe tarczki sprzęgłowe
- półksiężyc starterowy
- wszystkie uszczelniacze, tulejki i łożyska silnika
- platynki
- kondenstator
- fajka świecy
- zębatka napędowa mała
- gumki zębatki napędowej dużej
- linka gazu, sprzęgła, licznika
- zestaw naprawczy gaźnika
- obejma gaźnika
- nowe gumy kopniaka, dźwigni zmiany biegów
- nowy łańcuch napędowy czeski
i wiele więcej drobniejszych rzeczy...

Kupno samochodu nie pozwoliło mi odnowić siedzenia oraz kół. W dodatku elektryka nie została założona.

Chętnych kupców zapraszam na pw :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości