Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
- Szymku
- Posty: 135
- Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125 ,komar
- Lokalizacja: B-tów
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
I ile dałeś:)?
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Texas Ranger - chromy robiłem u p. Rafała z Gliwic .... z polecenia na forum ... sama powłoka na większości elementów wygląda ok ale są niedociągnięcia ... na lagach przednich amorków w miejscach mocowań powierzchnia nie jest wypolerowana i wygląda to dość średnio ... ale za tą cenę jest do przełknięcia ... i nie będę już tego poprawiał tak zostanie .....niestety z tego powodu nie mogę polecić jego pracy ...
Szymku - Cena to tajemnica handlowa
musisz się sam z nim dogadać
Panowie siedzenie w końcu skończone, obite nowym pokrowcem gotowe do założenia
..a tak to wygląda:
Tył: Od spodu: Amortyzacja założona: przód: A tak wygląda na ramie
Szymku - Cena to tajemnica handlowa


Panowie siedzenie w końcu skończone, obite nowym pokrowcem gotowe do założenia

Tył: Od spodu: Amortyzacja założona: przód: A tak wygląda na ramie

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Szymku
- Posty: 135
- Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125 ,komar
- Lokalizacja: B-tów
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Miazga.
Na tej kanapie nie tylko się pewnie będzie dobrze jeździło
Pokrowiec z ...?
Na tej kanapie nie tylko się pewnie będzie dobrze jeździło

Pokrowiec z ...?
- Grinch
- Posty: 236
- Rejestracja: 2015-12-03, 00:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
WSK M06 B1
WSK M21W2 KOBUZ - Lokalizacja: PL
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Widzę, że niezłe te gąbki ten gość robi 

- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Pokrowiec i nity zakupiony na Allegro od użytkownika "Cudowianek" .... solidny gruby skaj na podkładzie filcowym.Szymku pisze:Miazga.
Pokrowiec z ...?
Dokładnie ... a co najważniejsze ..struktura, sprężystość i wymiary ....identyczne z oryginałemGrinch pisze:Widzę, że niezłe te gąbki ten gość robi


- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Kanapa jak się patrzy, najlepsze połączenie to pianka od junca i pokrowiec od cudowianka, skaj jest porządny i nawet gdy musisz go odkleić nic się nie dzieje dzięki temu podkładowi z filcu.
- peper50
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontaktowanie:
- Szymku
- Posty: 135
- Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125 ,komar
- Lokalizacja: B-tów
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Ty?Maniek?
A Ty nie będziesz miał starej tulei ślizgowej przedniego zawiasu pogonić?
A Ty nie będziesz miał starej tulei ślizgowej przedniego zawiasu pogonić?

- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Szymek - nie mam moje (metalowe) są w bardzo dobrym stanie więc ich nie wymieniałem .
Pepper - chciałem obić takim pokrowcem jak ty bo bardziej mi się podoba ......ale jednak postanowiłem pójść w wygląd oryginału.peper50 pisze:Ładna kanapa. Wyszło super.
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Wreszcie przyszedł olej Midland 10W30 wiec jak każdy normalny człowiek
...w weekend zamiast odpoczywać postanowiłem pogrzebać trochę przy swojej Wuesce ...
... i zmontować tylne amortyzatory ... fotorelacja uboga ponieważ składałem je sam i trudno było robić fotkę co chwila:
A tutaj wszystkie klocki tej układanki ...oraz potrzebne narzędzia: Kolejność montażu tłoczyska widać na tej fotce z demontażu: Najlepiej goły pręt tłoka wkręcić w imadło za ucho mocowania i w kolejności zakładać wszystkie części: Pamiętajcie, że w tej końcowej części z pierścieniem ... po odkręceniu nakrętki wewnątrz jest zaworek a w środku mała sprężynka z kulką: Ja przy odkręcaniu i skręcaniu posługiwałem się "żabką" przez grubą bawełnianą szmatkę aby nie uszkodzić powierzchni: Strzykawką nabieramy 90 ml oleju i ok 40 ml wchodzi do tego cylinderka w który wkładamy tłoczek a resztę wstrzykujemy do korpusu i dopiero wkładamy całość ... aby oring uszczelniający dobrze wszedł posmarujcie go olejem ...przyciśnijcie równomiernie nakrętką i powinno wejść bez problemu ...
A tak wygląda już zmontowany: A jak złożyłem komplet to postanowiłem przykręcić je do ramy a przy okazji też filtr powietrza: Teraz czas zająć się przodem ....


A tutaj wszystkie klocki tej układanki ...oraz potrzebne narzędzia: Kolejność montażu tłoczyska widać na tej fotce z demontażu: Najlepiej goły pręt tłoka wkręcić w imadło za ucho mocowania i w kolejności zakładać wszystkie części: Pamiętajcie, że w tej końcowej części z pierścieniem ... po odkręceniu nakrętki wewnątrz jest zaworek a w środku mała sprężynka z kulką: Ja przy odkręcaniu i skręcaniu posługiwałem się "żabką" przez grubą bawełnianą szmatkę aby nie uszkodzić powierzchni: Strzykawką nabieramy 90 ml oleju i ok 40 ml wchodzi do tego cylinderka w który wkładamy tłoczek a resztę wstrzykujemy do korpusu i dopiero wkładamy całość ... aby oring uszczelniający dobrze wszedł posmarujcie go olejem ...przyciśnijcie równomiernie nakrętką i powinno wejść bez problemu ...
A tak wygląda już zmontowany: A jak złożyłem komplet to postanowiłem przykręcić je do ramy a przy okazji też filtr powietrza: Teraz czas zająć się przodem ....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Super wygląda, zdjęcia na pewno przydadza się innym 

- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Panowie natrafiłem na problem kiedy chciałem skręcić tylne koło... po wciśnięciu zabieraka i założeniu tulei dystansowych na oś koła zostaje mi spory luz zbyt duży aby zacząć to skręcać założyłem 2 tuleje dystansowe które są zaznaczone na tym schemacie na czerwono :
tutaj foto co założyłem:
według schematu nie ma innych dystansów ...ale robiąc zakupy w SkuterzeD zamówiłem też taki dystans koła tylnego:
Mam go zakładać ? jak to wygląda u was ? możecie podrzucić jakieś foto jak macie skręcone tylne koło....
Zabrałem się też za przednie zawieszenie ..... przy demontażu pękł mi jeden z pierścieni zabezpieczających tuleję polamidową i niestety nigdzie nie mogłem go dostać więc postanowiłem dorobić go z pierścienia segera ....zewnętrzny fi 30mm
niestety nie jest to takie proste ponieważ seger ma grubość 1,5 mm a oryginalny pierścień 1mm wiec trzeba było splanować nadmiar ale udało się na szlifierce z płytą magnetyczną :
Potem jeszcze korekta zewnętrznego kształtu na zwykłej szlifierce i mamy całkiem ładny zamiennik
będzie można składać w końcu przednie amorki
tutaj foto co założyłem:
według schematu nie ma innych dystansów ...ale robiąc zakupy w SkuterzeD zamówiłem też taki dystans koła tylnego:
Mam go zakładać ? jak to wygląda u was ? możecie podrzucić jakieś foto jak macie skręcone tylne koło....
Zabrałem się też za przednie zawieszenie ..... przy demontażu pękł mi jeden z pierścieni zabezpieczających tuleję polamidową i niestety nigdzie nie mogłem go dostać więc postanowiłem dorobić go z pierścienia segera ....zewnętrzny fi 30mm
niestety nie jest to takie proste ponieważ seger ma grubość 1,5 mm a oryginalny pierścień 1mm wiec trzeba było splanować nadmiar ale udało się na szlifierce z płytą magnetyczną :
Potem jeszcze korekta zewnętrznego kształtu na zwykłej szlifierce i mamy całkiem ładny zamiennik

będzie można składać w końcu przednie amorki

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Marek - Dzięki za bonus 
Ok składamy przednie zawieszenie ... według tego schematu: Tutaj wszystkie części z których złożymy amortyzator: A wiec zaczynamy ... u mnie odbojnik był ok więc go nie ruszałem... Zakładamy nakrętkę golenia i 2 uszczelniacze Teraz tuleja metalowa ruchoma: Tulejka polamidowa .... najpierw podgrzałem ją dobrze opalarką i udało się nasunąć: Pierścień zabezpieczający Teraz skręcamy sprężynę: I przekładamy przez środek: Zakładamy podkładkę metalową i skórzaną: Całość wkładamy w golenie: Dopychamy sprężyny do końca aż gwinty pojawią się w otworach na dole goleni i przykręcamy nakrętki: teraz przy pomocy np. wkrętaka dopychamy tuleję metalową na swoje miejsce .... wchodzi dość ciasno: Tak to wygląda....

Ok składamy przednie zawieszenie ... według tego schematu: Tutaj wszystkie części z których złożymy amortyzator: A wiec zaczynamy ... u mnie odbojnik był ok więc go nie ruszałem... Zakładamy nakrętkę golenia i 2 uszczelniacze Teraz tuleja metalowa ruchoma: Tulejka polamidowa .... najpierw podgrzałem ją dobrze opalarką i udało się nasunąć: Pierścień zabezpieczający Teraz skręcamy sprężynę: I przekładamy przez środek: Zakładamy podkładkę metalową i skórzaną: Całość wkładamy w golenie: Dopychamy sprężyny do końca aż gwinty pojawią się w otworach na dole goleni i przykręcamy nakrętki: teraz przy pomocy np. wkrętaka dopychamy tuleję metalową na swoje miejsce .... wchodzi dość ciasno: Tak to wygląda....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
cd ... teraz dopychamy uszczelniacze:
i kluczem hakowym dokręcamy nakrętkę
I mamy amortyzatory gotowe do montażu do ramy:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Szymku
- Posty: 135
- Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125 ,komar
- Lokalizacja: B-tów
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Robisz robotę ale ja zrobię lepiej 
Uszczelniacze dostałeś dwuwargowe?

Uszczelniacze dostałeś dwuwargowe?
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Witam po dłuższej przerwie ... ze względu na wakacyjny czas prace mocno zwolniły ale co nieco ruszyło do przodu...
Szymku -uszczelniacze brałem standardowe ....a czy są dwuwargowe? nie wiem
Ok...wiec ciąg dalszy składania przedniego zawieszenia .... montujemy amortyzatory do ramy:
Najpierw zakładamy osłonę .... wbijamy wkrętak aby rozchylić gniazdo i wkładamy amortyzator aż do oporu :
musi wystawać nad górną osłonę: z drugim robimy to samo: Aby wszystko później pasowało musimy pamiętać że małe otwory w uszach które trzymają błotnik muszą być z przodu: Teraz na górę zakładamy górną półkę i ją przykręcamy, dopychamy amortyzatory na maxa do góry i skręcamy ich mocowania .... trzeba to zrobić konkretnie aby amortyzatory się nie przesuwały: Łapiemy za golenie i ciągniemy je do dołu aż sprężyny się schowają: Na tym etapie możemy je zalać olejem .... użyłem do tego dużej strzykawki na którą założyłem wężyk: Do każdego zalałem 180ml oleju .... i tu ! uwaga ! ... po zalaniu 1 strzykawki ( u mnie 90ml ) warto poruszać kilka razy goleniami góra - dół aby rozprowadzić olej po amortyzatorze .... jeżeli tego nie zrobicie druga strzykawka nie wejdzie i jeżeli w porę nie zareagujecie może wam się trochę rozlać
ale lepiej tego uniknąć
Olej zalany możemy szykować podkładki i nakrętki:
Zakręcamy ostrożnie aby nie zniszczyć gwintu ... potem jeszcze tylko śrubki trzymające sprężynę od góry:
Przykręcamy przedni błotnik i gotowe:

Szymku -uszczelniacze brałem standardowe ....a czy są dwuwargowe? nie wiem

Ok...wiec ciąg dalszy składania przedniego zawieszenia .... montujemy amortyzatory do ramy:
Najpierw zakładamy osłonę .... wbijamy wkrętak aby rozchylić gniazdo i wkładamy amortyzator aż do oporu :
musi wystawać nad górną osłonę: z drugim robimy to samo: Aby wszystko później pasowało musimy pamiętać że małe otwory w uszach które trzymają błotnik muszą być z przodu: Teraz na górę zakładamy górną półkę i ją przykręcamy, dopychamy amortyzatory na maxa do góry i skręcamy ich mocowania .... trzeba to zrobić konkretnie aby amortyzatory się nie przesuwały: Łapiemy za golenie i ciągniemy je do dołu aż sprężyny się schowają: Na tym etapie możemy je zalać olejem .... użyłem do tego dużej strzykawki na którą założyłem wężyk: Do każdego zalałem 180ml oleju .... i tu ! uwaga ! ... po zalaniu 1 strzykawki ( u mnie 90ml ) warto poruszać kilka razy goleniami góra - dół aby rozprowadzić olej po amortyzatorze .... jeżeli tego nie zrobicie druga strzykawka nie wejdzie i jeżeli w porę nie zareagujecie może wam się trochę rozlać


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Czym dokręcałeś nakrętki górne lag ?
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Zwykły klucz płaski 32 z cienką bawełnianą szmatką.
Panowie powiedzcie mi czy pod śruby do mocowania przedniej lampy ma być jakaś podkładka? i czy pomiędzy tymi uszami do mocowania lampy a samą obudową lampy też ma być podkładka ? Nie pamiętam jak to było zakręcone
Panowie powiedzcie mi czy pod śruby do mocowania przedniej lampy ma być jakaś podkładka? i czy pomiędzy tymi uszami do mocowania lampy a samą obudową lampy też ma być podkładka ? Nie pamiętam jak to było zakręcone

- Szymku
- Posty: 135
- Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125 ,komar
- Lokalizacja: B-tów
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Kup czarne, plastikowe i zapodaj.Przy ustawianiu lampy i jej dokręcaniu nie uszkodzisz lakieru.
180ml na lagę to chyba zbyt dużo...skąd taki pomysł?
180ml na lagę to chyba zbyt dużo...skąd taki pomysł?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości