Zaplon CDI do jawy 250
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2011-11-08, 15:16
- GG: 0
- Moje maszyny: Jawa 250 '63 ; Jawa 175 '59
- Lokalizacja: Karpiny
- Kontaktowanie:
Re: Zaplon CDI do jawy 250
Iskra się znalazła )
Miałem moduł zepsuty, wymieniłem moduł i iskra jest, jawa odpalona.
Mam takie pytanie, impuls przechodzi na początku znacznika czy na końcu znacznika??
Muszę ustawić wyprzedzenie zapłonu i nie wiem w którym miejscu jest przeskok napięcia.
Miałem moduł zepsuty, wymieniłem moduł i iskra jest, jawa odpalona.
Mam takie pytanie, impuls przechodzi na początku znacznika czy na końcu znacznika??
Muszę ustawić wyprzedzenie zapłonu i nie wiem w którym miejscu jest przeskok napięcia.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2011-11-08, 15:16
- GG: 0
- Moje maszyny: Jawa 250 '63 ; Jawa 175 '59
- Lokalizacja: Karpiny
- Kontaktowanie:
- 125 arek
- Posty: 535
- Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
- GG: 6055683
- Moje maszyny: M 06 B1
- Lokalizacja: marcinkowice
- Kontaktowanie:
Re: Zaplon CDI do jawy 250
Odlacz koniec cewek od masy, i przylutuj tam szary przewod a miejsce po szarym zostaw wolne i to wszystko. Na koniec podepnij regulator od atv 200 i masz super cdi.
Ekipa Południe®
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2011-11-08, 15:16
- GG: 0
- Moje maszyny: Jawa 250 '63 ; Jawa 175 '59
- Lokalizacja: Karpiny
- Kontaktowanie:
Re: Zaplon CDI do jawy 250
Savier pisaliśmy na forum jawy o moim CDI i cos sknociłem a mianowicie w zimie jak przerobiłem stator na bezmasowy wg wskazówek Twoich podłączyłem wszystko i motor uruchomiłem, światła wszystko było. Jest taki problem że podczas ponownego podłączania straciłem iskrę, nie mam iskry, światła działają klakson jest bo prąd jest z akumulatora. Tak się zastanawiam czy podczas ponownego podłączania nie spaliłem regulatora napięcia (5 pinowy) ?? pozostałe podzespoły na pewno mam dobre bo jak przykręciłem stator masowy to iskra była, w tym zestawie (masowym) używam regulator przypominający pudełko zapałek (4 pinowy).
Mogę mieć splony regulator napięcia??
Mogę mieć splony regulator napięcia??
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Zaplon CDI do jawy 250
Możliwości są dwie:
Te zapłony, które mamy to AC-CDI, więc są niezależne od akumulatora i co za tym idzie - układu ładowania.
Więc teraz protip: masz miernik? Ustaw go na opcję sprawdzania przejścia między kablami i po kolei sprawdź masę na module i na cewce.
I to jest 99% przyczyn niesprawności CDI .
- źle połączone kabelki
- jakaś niesprawna część
Te zapłony, które mamy to AC-CDI, więc są niezależne od akumulatora i co za tym idzie - układu ładowania.
Więc teraz protip: masz miernik? Ustaw go na opcję sprawdzania przejścia między kablami i po kolei sprawdź masę na module i na cewce.
I to jest 99% przyczyn niesprawności CDI .
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2011-11-08, 15:16
- GG: 0
- Moje maszyny: Jawa 250 '63 ; Jawa 175 '59
- Lokalizacja: Karpiny
- Kontaktowanie:
Re: Zaplon CDI do jawy 250
Widzę ze to jest większa zabawa ze sprawdzeniem układu.
Ja wróciłem na stator masowy bo mam dodadkowy stator który przerobiłem na bezmasowy.
wiec tylko odkręcam i przykręcam stator oraz podmieniam regulator napięcia w postaci kostki (stator masowy) na regulator pięciopinowy (stator bezmasowy) i przy układzie ze statorem bezmasowym podłączam akumulator.
nie wiem jak moim miernikiem za 20 zetów sprawdzać czy podzespoły działają (
Myślałem że mam spalony regulator napięcia, bo wszystko mi przez jakiś czas pracowało.
Na razie sobie odpuszczę,
ale dziękuje za pomoc, jak najdzie mnie wena naprawcza to się odezwę.
Ja wróciłem na stator masowy bo mam dodadkowy stator który przerobiłem na bezmasowy.
wiec tylko odkręcam i przykręcam stator oraz podmieniam regulator napięcia w postaci kostki (stator masowy) na regulator pięciopinowy (stator bezmasowy) i przy układzie ze statorem bezmasowym podłączam akumulator.
nie wiem jak moim miernikiem za 20 zetów sprawdzać czy podzespoły działają (
Myślałem że mam spalony regulator napięcia, bo wszystko mi przez jakiś czas pracowało.
Na razie sobie odpuszczę,
ale dziękuje za pomoc, jak najdzie mnie wena naprawcza to się odezwę.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Zaplon CDI do jawy 250
Jeżeli sprawdzenie dwóch kabelków to więcej zabawy no to w sumie przekręcaj statory .
Możesz porównać rezystancję cewek do ładowania modułu. (tej największej)
Jeden przyteks do masy, drugi do kabla z tej cewki.
Możesz porównać rezystancję cewek do ładowania modułu. (tej największej)
Jeden przyteks do masy, drugi do kabla z tej cewki.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2011-11-08, 15:16
- GG: 0
- Moje maszyny: Jawa 250 '63 ; Jawa 175 '59
- Lokalizacja: Karpiny
- Kontaktowanie:
Re: Zaplon CDI do jawy 250
nie, że lubię przekręcać statory. Wolę jeździć niż szukać i grzebać dlaczego ten stator bezmasowy nie działa.
Podłączę i sprawdzę czy mam prąd na tych cewkach co piszesz. Podłączając układ masowy w też sprawdzałem prąd na tych cewkach.
posprawdzam i dam znać jakie mam tam napięcie.
Podłączę i sprawdzę czy mam prąd na tych cewkach co piszesz. Podłączając układ masowy w też sprawdzałem prąd na tych cewkach.
posprawdzam i dam znać jakie mam tam napięcie.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2011-11-08, 15:16
- GG: 0
- Moje maszyny: Jawa 250 '63 ; Jawa 175 '59
- Lokalizacja: Karpiny
- Kontaktowanie:
Re: Zaplon CDI do jawy 250
Savier uruchomiłem jawę na statorze bezmasowym. Tak jak pisałeś musiałem mieć gdzieś coś źle zmasowane. Motór chodzi ładnie światła są mocne sygnał mocny. Podłączyłem wszystko bez akumulatora. Z czasem nakręcę filmik jak silnik pracuje to podeślę Ci.
Dziękuję za pomoc
Dziękuję za pomoc
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Zaplon CDI do jawy 250
Super, cieszę się!
Tak kończy się 90.. co ja mówię, 95% domniemanej niesprawności CDI.
I teraz wyobraź sobie, że ktoś kupił ode mnie taki zapłon i ma taką samą sytuację jak Ty . Wyślę mu moduł, podłączy go drugi raz dobrze i chodzi . Inna sprawa, że ten pierwszy jest tak samo sprawny jak dosłany .
Założyłem się kiedyś, że CDI jest sprawne - jakiś mechanik szykował i był pewien, że coś jest nie tak z moim układem.
Tak to się skończyło https://www.youtube.com/watch?v=Nvx5JJX4D6A
Tak kończy się 90.. co ja mówię, 95% domniemanej niesprawności CDI.
I teraz wyobraź sobie, że ktoś kupił ode mnie taki zapłon i ma taką samą sytuację jak Ty . Wyślę mu moduł, podłączy go drugi raz dobrze i chodzi . Inna sprawa, że ten pierwszy jest tak samo sprawny jak dosłany .
Założyłem się kiedyś, że CDI jest sprawne - jakiś mechanik szykował i był pewien, że coś jest nie tak z moim układem.
Tak to się skończyło https://www.youtube.com/watch?v=Nvx5JJX4D6A
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości