WSK M-150
- bbgg99
- Posty: 4
- Rejestracja: 2014-06-25, 20:50
- GG: 16148886
- Moje maszyny: WSK M06Z -150, WSK KOS
- Lokalizacja: Szyszków
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 2010-07-24, 10:50
- GG: 0
- Moje maszyny: WS K79 WSK M06-Z2 1959r
- Lokalizacja: płd. wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150
Witam. Posiadam WSK M06 Z2 z 1959 roku w której występuje silnik o pojemności 125 cm. W sąsiedniej miejscowości gość ma taki sam model motocykla ale z silnikiem o pojemności 150 cm. Z tego co wiem ta sama sytuacja była w WFM. Jedynie w SHL M06 tylko i wyłącznie były montowane silniki o pojemności 150 cm.
-
- Posty: 1162
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150
Kolego M-150 wygląda praktycznie jak Z2 z tym, że ma silnik od wspomnianej SHL-ki montowane tylko 1960 roku w ilości 9988 sztuk. Tak jak piszesz w WFM-kach też były montowane silniki 150.
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 2013-02-19, 11:07
- GG: 0
- Moje maszyny: Iż 56 , WSK M21W2
- Lokalizacja: Szwecja k .wałcza
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150
Pokaż mi takąsbanys pisze:Kolego M-150 wygląda praktycznie jak Z2 z tym, że ma silnik od wspomnianej SHL-ki montowane tylko 1960 roku w ilości 9988 sztuk. Tak jak piszesz w WFM-kach też były montowane silniki 150.
- MajkelCIN
- Posty: 455
- Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.? - Lokalizacja: Cinowo
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 2013-02-19, 11:07
- GG: 0
- Moje maszyny: Iż 56 , WSK M21W2
- Lokalizacja: Szwecja k .wałcza
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150
Aaaa no tak ,poczciwa Osa
-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150
w WFM nie bylo silnika 150 tylko S34 o pojemności 125
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 2013-02-19, 11:07
- GG: 0
- Moje maszyny: Iż 56 , WSK M21W2
- Lokalizacja: Szwecja k .wałcza
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150
No tak , ale jeśli chodzi o markę WFM, to tylko w Osie była 150-tka
- PrzemM
- Posty: 90
- Rejestracja: 2015-01-11, 21:28
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M-150 M06 56r 57r Riviera Lutece Kobuz 2.66 Dudek Junaki
- Lokalizacja: Trawniki
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150
Witam wszystkich.
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem WSK M150. W zasadzie są to części z których na nowo powstanie M150
Do rzeczy. Na początek dwie sprawy. Brakuje mi kilku części. Między innymi siedzenia. Gdyby ktoś mógł wrzucić zdjęcia siedzenia do tego modelu oraz sposobu mocowania. Będę bardzo wdzięczny gdyż ułatwi mi to poszukiwania
Kolejna sprawa to rama. Niestety nie jest w najlepszej kondycji. Ktoś próbował ją reanimować wspawując płaskownik. Zastanawiam się co z tym fantem zrobić. Jakieś pomysły?
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem WSK M150. W zasadzie są to części z których na nowo powstanie M150
Do rzeczy. Na początek dwie sprawy. Brakuje mi kilku części. Między innymi siedzenia. Gdyby ktoś mógł wrzucić zdjęcia siedzenia do tego modelu oraz sposobu mocowania. Będę bardzo wdzięczny gdyż ułatwi mi to poszukiwania
Kolejna sprawa to rama. Niestety nie jest w najlepszej kondycji. Ktoś próbował ją reanimować wspawując płaskownik. Zastanawiam się co z tym fantem zrobić. Jakieś pomysły?
- bbgg99
- Posty: 4
- Rejestracja: 2014-06-25, 20:50
- GG: 16148886
- Moje maszyny: WSK M06Z -150, WSK KOS
- Lokalizacja: Szyszków
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150
Witam
PrzemM w mojej babce mam to siedzenie tak zrobione. Była to sklejka z doczepionymi okuciami niestety sklejka się połamała i musiałem zmienić na wiórową jeszcze gorszą pokrowiec zrobiłem sam z cielęcej oraz owczej skóry, takie materiały miałem pod ręką Co do ramy proponuje wyciąć uszkodzony kawałek i wstawić część płaskownika lub profil. Wrzucam fotki mojej babki oraz siedzenia.
PrzemM w mojej babce mam to siedzenie tak zrobione. Była to sklejka z doczepionymi okuciami niestety sklejka się połamała i musiałem zmienić na wiórową jeszcze gorszą pokrowiec zrobiłem sam z cielęcej oraz owczej skóry, takie materiały miałem pod ręką Co do ramy proponuje wyciąć uszkodzony kawałek i wstawić część płaskownika lub profil. Wrzucam fotki mojej babki oraz siedzenia.
- bbgg99
- Posty: 4
- Rejestracja: 2014-06-25, 20:50
- GG: 16148886
- Moje maszyny: WSK M06Z -150, WSK KOS
- Lokalizacja: Szyszków
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150
Mam parę pytań odnośnie remontu mojej babki. Wymieniam simeringi oraz oringi w całym silniku bo jeden na wale od strony zapłonu już puścił i dostawała olej na cylinder.
Proszę o w miarę normalne odpowiedzi z góry dziękuję, piszcie też na GG.
Pytanie 1- czym wyczyścić nagar z głowicy i z pod pierścieni ? a może tego nie ruszać ? (pkt 2)
Pytanie 2- rant na denku tłoka oraz na głowicy, wnioskuje że tłok uderza o głowicę czy przeszkadza to w eksploatacji ? i jak rozpoznać czy była tuningowana na 175 ? zmierzę obwód tłoka i cylindra i wrzucę następnym razem (pkt 1)
Pytanie 3- czy płaszczyzna tłoka z (pkt 3) przeszkadza w eksploatacji ?
Pytanie 4- wycieki z (pkt 4) zakładałem uszczelki po między dźwignie a zmiany biegów a kopnik i nadal są wycieki potraficie pomóc ?
Pytanie 5- w (pkt 5) chcę wypolerować dekiel oraz głowicę ale posiadają one takie zniszczenia czym owe zniwelować ?
Pytanie 6- na przedstawionym filmiku pokazany jest luz pomiędzy łożyskiem a korpusem powiedzcie jak go zlikwidować?
https://youtu.be/m5ros2z0oEc
Proszę o w miarę normalne odpowiedzi z góry dziękuję, piszcie też na GG.
Pytanie 1- czym wyczyścić nagar z głowicy i z pod pierścieni ? a może tego nie ruszać ? (pkt 2)
Pytanie 2- rant na denku tłoka oraz na głowicy, wnioskuje że tłok uderza o głowicę czy przeszkadza to w eksploatacji ? i jak rozpoznać czy była tuningowana na 175 ? zmierzę obwód tłoka i cylindra i wrzucę następnym razem (pkt 1)
Pytanie 3- czy płaszczyzna tłoka z (pkt 3) przeszkadza w eksploatacji ?
Pytanie 4- wycieki z (pkt 4) zakładałem uszczelki po między dźwignie a zmiany biegów a kopnik i nadal są wycieki potraficie pomóc ?
Pytanie 5- w (pkt 5) chcę wypolerować dekiel oraz głowicę ale posiadają one takie zniszczenia czym owe zniwelować ?
Pytanie 6- na przedstawionym filmiku pokazany jest luz pomiędzy łożyskiem a korpusem powiedzcie jak go zlikwidować?
https://youtu.be/m5ros2z0oEc
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2014-02-27, 22:39
- GG: 0
- Moje maszyny: Yamaha r6 zak wsk 150
- Lokalizacja: Poznan
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150
Czarna ramka z szkłem to wiem ze nie jest oryginał na ostatnim foto jest ta co zakupiłem,szkło też juz posiadam ,z stopkami tez zauważyłem że cos nie teges a z lampą tylna to nie wiedziałem że inna dzieki za uwagęsbanys pisze:Junak pisze:Sylwester1989 pisze:mam wsk 175 z 73r nr ramy to S01600900
misiek1985 - moim zdaniem szkło i ramkę co sobie dokupiłeś to nie jest od tego modelu. Jeśli sie przyjrzysz dokładnie to ramka i szkło sa pozaokrąglane, ostatnie zdjęcie ramka oryginał. Jak wrócę do domu to zrobię fotki mojej lampy. Tylna lampka jest nie od tego modelu tylko od junaka lub modelu WSK M06 B1, stopka kierowcy z lewej strony powinna być jak ta z prawej.
-
- Posty: 314
- Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: MASZYNY X15
- Lokalizacja: OŚWIĘCIM
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150
Witam ma ktoś może tabele ze szlifami i wymiarami tłoków do silnika S06 interesuje mnie też oznaczenie tłoka
-
- Posty: 314
- Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: MASZYNY X15
- Lokalizacja: OŚWIĘCIM
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150
ja koledze pomogę:) wielkie podziękowania dla SHL - polskie motocykle zabytkowe.
http://shlka.prv.pl/warsztat.php?id=wymiary.html
http://shlka.prv.pl/warsztat.php?id=wymiary.html
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
- Lokalizacja: wilkszyn
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150
witam, też jestem posiadaczem WSK M-150 lub jak kto woli Z-150. pewnie część z was ma remont silnika już za sobą, ale dla tych którzy dopiero się szykują do tego miał bym pare wskazówek
- tzn wiadomo że ciężko zdobyć tłok do sillnika S06 - ale nie wybierajcie tłoka od S32 175cm - tuleja jest na tyle gruba że niema problemu w rozwierceniu i wszystko ładnie pasuje ale w silniku 150cm jest kruciec pod gaźnik 20mm od silnika 125cm - jest on troche przymały , silnik pracuje poprawnie na nim ale nie rozwija dużej mocy- natomiast po rozwierceniy na 175 gaźnik 20mm jest całkiem za mały i silnik ma ,,dołową,, charakterystykę. pozatym kanały wchodzą i wychodzą do cylindra pod pewnym kątem , i znaczne roztoczenie tulei spowoduje zmiane czasów otwarcia i zamknięcia okien. więc w sumie nie uzyskamy wzrostu mocy, a wręcz spadek.
- wiele osób zakłada tłok od mz - to dobre wyjście, trzeba pamiętać że w mz nominał ma 56mm i szlify są co 0,5mm a w s06 nominał ma 57mm i szlify były co 0.25mm ,czyli jeśli mamy nominalny cylinder to trzeba go rozwiercić odrazu na drugi szlif 57,5 lub na czwarty czyli 58mm - i co bardzo ważne tłok od mz etz 150 ma inny wymiar mierząc od osi sworznia w góre i w dół więc kompletnie nie pasuje - trzeba użyć tłok od mz TS 150 . teraz druga ważna żecz którą 99 procent ludzi pomija - tłok od ts 150 ma inną długość płaszcza - jest za długi - silnik na nim normalnie odpali i nawet prawie normalnie będzie jeździł , ale dłuższy tłok później otwiera okno dolotowe i szybciej je zamyka - czyli silnik zasysa mniej mieszanki, ma mniejsze ciśnienie w skrzyni korbowej przez co mieszanka wolniej i w mniejszej ilości przedostaje się kanałami nad tłok - czyli silnik jest słabszy i zamulony
wystarczy podtoczyć tłok o właściwą wartość (moge to zmierzyć jak ktoś potrzebuje) lub ewentualnie precyzyjnie podszlifować tłok tylko od strony okna dolotowego
- jest też opcja dorobienia tłoka - to wcale nie jest takie drogie jak się wydaje, a w dodatku mamy tłok o właściwych wymiarach i o pewnej jakości. ja w jednym z silników zrobiłem tak na próbe - za szlif , dorobienie tłoka na wzór oryginału, sworzeń, pierścienie i zabezpieczenia dałem troche ponad 200 zł (na allegro czasem za sam stary tłok wołają więcej)
- tzn wiadomo że ciężko zdobyć tłok do sillnika S06 - ale nie wybierajcie tłoka od S32 175cm - tuleja jest na tyle gruba że niema problemu w rozwierceniu i wszystko ładnie pasuje ale w silniku 150cm jest kruciec pod gaźnik 20mm od silnika 125cm - jest on troche przymały , silnik pracuje poprawnie na nim ale nie rozwija dużej mocy- natomiast po rozwierceniy na 175 gaźnik 20mm jest całkiem za mały i silnik ma ,,dołową,, charakterystykę. pozatym kanały wchodzą i wychodzą do cylindra pod pewnym kątem , i znaczne roztoczenie tulei spowoduje zmiane czasów otwarcia i zamknięcia okien. więc w sumie nie uzyskamy wzrostu mocy, a wręcz spadek.
- wiele osób zakłada tłok od mz - to dobre wyjście, trzeba pamiętać że w mz nominał ma 56mm i szlify są co 0,5mm a w s06 nominał ma 57mm i szlify były co 0.25mm ,czyli jeśli mamy nominalny cylinder to trzeba go rozwiercić odrazu na drugi szlif 57,5 lub na czwarty czyli 58mm - i co bardzo ważne tłok od mz etz 150 ma inny wymiar mierząc od osi sworznia w góre i w dół więc kompletnie nie pasuje - trzeba użyć tłok od mz TS 150 . teraz druga ważna żecz którą 99 procent ludzi pomija - tłok od ts 150 ma inną długość płaszcza - jest za długi - silnik na nim normalnie odpali i nawet prawie normalnie będzie jeździł , ale dłuższy tłok później otwiera okno dolotowe i szybciej je zamyka - czyli silnik zasysa mniej mieszanki, ma mniejsze ciśnienie w skrzyni korbowej przez co mieszanka wolniej i w mniejszej ilości przedostaje się kanałami nad tłok - czyli silnik jest słabszy i zamulony
wystarczy podtoczyć tłok o właściwą wartość (moge to zmierzyć jak ktoś potrzebuje) lub ewentualnie precyzyjnie podszlifować tłok tylko od strony okna dolotowego
- jest też opcja dorobienia tłoka - to wcale nie jest takie drogie jak się wydaje, a w dodatku mamy tłok o właściwych wymiarach i o pewnej jakości. ja w jednym z silników zrobiłem tak na próbe - za szlif , dorobienie tłoka na wzór oryginału, sworzeń, pierścienie i zabezpieczenia dałem troche ponad 200 zł (na allegro czasem za sam stary tłok wołają więcej)
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150
Gdzie dorabiałeś tłok?
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
- Lokalizacja: wilkszyn
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150
pojechałem do wrocławia do takiego niedużego warsztatu w którym od trzech pokoleń robią szlify cylindrów i regeneracje wałów. kiedyś pare lat temu oddawałem tam kilka wałów i cylindrów do zrobienia, gość mówił wtedy że też tłoki dorabiają, ale niewiem czy do każdego moto.wynalazłem to miejsce jak jeździłem do długołęki jako kierowca przez wrocław, nie pamiętam adresu, ale wzrokowo pamiętam droge
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150
Może przez google maps by Ci się udało ustalić adres, albo jakiś kontakt, telefon? Na pewno informacja o takim zakładzie byłaby przydatna.
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
- Lokalizacja: wilkszyn
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150
za jakiś czas chce zawieźć tam wał od s06, ale z przerobionymi przeciwwagami do złożenia i wycentrowania - moge wtedy zawieźć im cylinder do dorobienia tłoka - możesz mi wysłać jak chcesz. moge w jakiś dzień wysłać ci zdjęcia jak to wygląda - tzn jak wygląda ten który mi dorobili. ja mam na VI szlif, no i poprosiłem o pierścienie 2mm a nie 2,5mm - mniejsze tarcie
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150
Dzięki, na razie nie potrzebuję, ale swego czasu miałem problem z tłokiem do M11. Jak będziesz miał ten adres, to wrzuć go gdzieś tutaj na forum, na pewno ktoś skorzysta. Poza tym nigdy nie wiadomo co trafi w nasze ręce, więc rozumiesz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości