Od jakiegoś czasu śledzę ciekawe tematy na forum, związane głównie z odbudową i pełną renowacją motocykli.
Niesamowici są ci ludzie, którzy potrafią całym sercem oddać się pracy nad ukochaną maszyną..
Traf chciał, że los zetknął mnie z takim gościem- przeprowadza pełą renowację (przez wielkie R) swojej Fumki M-06 z 57 roku.
Jako, że działam trochę w temacie lakierowania, aerografii i pędzelkowania podjąłem się zrobienia- nazwijmy to- "oprawy lakierniczej".
Części po powrocie z piaskowania i podkładowania trafiły do lakierni, gdzie położony został lakier.
Kolor pośredni między Mercedes 540 a Polski Fiat L46.


Elementy, na których ma zostać wykonany logotyp WFM i M-06 trafiły do mojej pracowni, po czym zaczął się żmudny proces
"produkcji" szablonów.
Jako, że nie dysponuję ploterem (czyli urządzeniem do cięcia folii samoprzylepnej), wszystkie cięcia wykonywałem przy pomocy skalpela modelarskiego.
Praca wymagała bardzo dużej dokładności i cierpliwości, albowiem wymiary jak i kształt liter i obwódek miał być taki jak w oryginale.
Później poszukiwanie punktów referencyjnych do umieszczenia logotypów, no i malowanie.
Za bazę posłużył mi zwykły żółty kolor z palety RAL, natomiast obwódki w logo WFM to oryginalna farba do szparunków one-shot w kolorze złotego metaliku.






Efekt prac pozostawiam do oceny.
Teraz będzie nałożonych kilka warstw klaru, po czym przystępuję do nakładania szparuknów.
Oczywiście robione techniką tradycyjną, czyli ręcznie.
Używam do tego wspomnianej emalii do szparunków one-shot, oraz pędzla Mack 00.
O postępach prac będę informował.
Pozdrawiam.
