Witam!
Czy remontujac silniki dystansujecie wał korbowy, tak jak fachowa literatura nakazuje? U mnie wychodzi dosyć duży luz - 2,9 mm więc kilka podkładek muszę użyć. Przyznam , że wcześniej składając inne silniki nie przykladalem do tego uwagi, ale może warto?
Korzystając z okazji zapytam też - czy między łożysko a wałek główny stosujecie też podkładki dystansowe?
Dystansowanie wału
- dąbek
- Posty: 405
- Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20 - Lokalizacja: Grudziądz
- Kontaktowanie:
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Dystansowanie wału
Moim zdaniem trzeba wszystko dobrze zdystansować bo to niweluje późniejsze problemy z powstającymi luzami a nie zawsze tulejki lub kartery są identycznie spasowane do wału bo wystarczy dodać inną grubość uszczelki.
Zdystansowana skrzynia to pewność że wszystkie biegi będą zawsze dobrze się włączały.
Zdystansowana skrzynia to pewność że wszystkie biegi będą zawsze dobrze się włączały.
- dąbek
- Posty: 405
- Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20 - Lokalizacja: Grudziądz
- Kontaktowanie:
Re: Dystansowanie wału
Tak się zastanawiam nad tym dystansowaniem, bo jak przeglądam relacje z remontów czy jakieś tutoriale to nikt nic nie wspomina o podkladkach na wale korbowym
Czy takie podkładki jak z tej aukcji będą odpowiednie czy muszą być jakieś specjalne?
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6132005725
Czy takie podkładki jak z tej aukcji będą odpowiednie czy muszą być jakieś specjalne?
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6132005725
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Dystansowanie wału
Wszystko zależy od kompletu.
Najlepiej zrobić sobie ze starych łożysk wzory odległości (zeszlifować delikatnie otwór i zewnętrzną średnicę łożyska) tak aby lekko wchodziło w kartery i na wał i wtedy wszystko widać ile jest luzu więc wystarczy dobrać odpowiednie podkładki jeśli takie są za cienkie można u tokarza dorobić pod wymiar lub kupić kilka zestawów takich podkładek o różnej grubości.
Najlepiej zrobić sobie ze starych łożysk wzory odległości (zeszlifować delikatnie otwór i zewnętrzną średnicę łożyska) tak aby lekko wchodziło w kartery i na wał i wtedy wszystko widać ile jest luzu więc wystarczy dobrać odpowiednie podkładki jeśli takie są za cienkie można u tokarza dorobić pod wymiar lub kupić kilka zestawów takich podkładek o różnej grubości.
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Dystansowanie wału
Wujcio - jaki luz zostawiasz jak dystansujesz wał aby nie miał za ciasno ? u siebie przy rozbiórce miałem z każdej strony podkładkę 0,2 mm ... zabieram się za składanie silnika, czytam o dystansowaniu ale jakoś nie mogę doczytać na jaki luz dystansować wał i skrzynie .
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Dystansowanie wału
Rozbierałem kilka silników i one mialy również podkładki z obu stron wału między czopem a łożyskiem.
Trzeba to zrobić na wyczucie bo luz nie może być za duży jak i za mały wał musi kręcić się lekko po skręceniu karterami wraz z uszczelką która będzie docelowa.
W tym temacie pojawia się pytanie czy składasz silnik ten sam z tym samym wałem czy masz nowy wał lub jeśli był regenerowany to pytanie jak wygląda on po regeneracji.
Moim zdaniem należy zrobić sobie takie 2 luźno wchodzące łożyska skręcić wszystko do kupy i sprawdzić ile w osi jest tego luzu jakimś czujnikiem zegarowym i wtedy dobrać odpowiednie podkładki.
Skrzyni nie można za ciasno pasować więc myślę że w osi jak będzie luz 0,2- 0,3 to będzie ok.
Trzeba to zrobić na wyczucie bo luz nie może być za duży jak i za mały wał musi kręcić się lekko po skręceniu karterami wraz z uszczelką która będzie docelowa.
W tym temacie pojawia się pytanie czy składasz silnik ten sam z tym samym wałem czy masz nowy wał lub jeśli był regenerowany to pytanie jak wygląda on po regeneracji.
Moim zdaniem należy zrobić sobie takie 2 luźno wchodzące łożyska skręcić wszystko do kupy i sprawdzić ile w osi jest tego luzu jakimś czujnikiem zegarowym i wtedy dobrać odpowiednie podkładki.
Skrzyni nie można za ciasno pasować więc myślę że w osi jak będzie luz 0,2- 0,3 to będzie ok.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości