Oryginalny Kobuz
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Oryginalny Kobuz
Przedstawiam mojego Kobuza, którego kupiłem rok temu z przebiegiem 6000km. Obecnie jest coś ponad 8000km i to chyba na razie koniec jego kariery, idzie w stan spoczynku. Był plan ,żeby zrobić silnik po swojemu i jeździć ,ale polubiłem 125tkę i w zasadzie na co dzień nie jeżdżę żadną czwórką. W motocyklu wszystko jest oryginalne ,silnik jest mocny i ładnie dał się wyregulować ,ale słychać już trochę korbowód. Ponieważ motocykl ma stać nie będę nic robił koło niego, niech wszystko zostanie w takim stanie. Motocykl jest z 1983r. poniżej film z pracą silnika:
https://www.youtube.com/watch?v=2lxKDYprXzc
https://www.youtube.com/watch?v=2lxKDYprXzc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 844
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1979r.
WSK 175 1980r.
CZ 477 73r.
Mińsk 400A 90r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: Oryginalny Kobuz
O lala ale kolekcja, piękny Kobuzik, dlaczego sprzedajesz garbatą ?
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: Oryginalny Kobuz
Niezła kolekcja. Nie ma to jak 4 Świdniki w garażu ..
Praca silnika idealna. Szkoda ze mój kobuzik tak nie chodzi:((... ale może z czasem jak będziesz miał czas
) to pamiętaj o mnie.
Praca silnika idealna. Szkoda ze mój kobuzik tak nie chodzi:((... ale może z czasem jak będziesz miał czas

-
- Posty: 152
- Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Głogów
- Kontaktowanie:
Re: Oryginalny Kobuz
Ale ma ładne spalanie mieszanki.Jeśli można wiedzieć jaki olej stosujesz i w jakiej proporcji.
- mirek2
- Posty: 167
- Rejestracja: 2008-05-18, 16:00
- GG: 4444281
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Kliczków
- Kontaktowanie:
Re: Oryginalny Kobuz
ale masz zdrowe maszyny, piękny widok
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Oryginalny Kobuz
Garbatej nie sprzedaję, był taki pewien plan, ale zrezygnowałem, tylko nie było nawet czasu usuwać ogłoszenia.
Do mieszanki używam mixol s tylko tego z minionej epoki(poniżej zdjęcia).
Do mieszanki używam mixol s tylko tego z minionej epoki(poniżej zdjęcia).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: Oryginalny Kobuz
Niezły zapas
rarytas.
Starczy nawet dla wnuków.
Jak byś chciał powiększyć zapasy to jest tylko jedna aukcja.
http://allegro.pl/mixol-s-oraz-lux-dw-o ... 25636.html

Starczy nawet dla wnuków.
Jak byś chciał powiększyć zapasy to jest tylko jedna aukcja.
http://allegro.pl/mixol-s-oraz-lux-dw-o ... 25636.html
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Oryginalny Kobuz
[youtube]https://m.youtube.com/watch?v=On1is-Em6W4[/youtube]
Tak teraz pracuje silnik .Nie wytrzymalem i rozebralem ,przyczyną tego nienormalnego hałasu byl wadliwy cylinder
Szczegóły naprawy opisze jutro.
Tak teraz pracuje silnik .Nie wytrzymalem i rozebralem ,przyczyną tego nienormalnego hałasu byl wadliwy cylinder

-
- Posty: 152
- Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Głogów
- Kontaktowanie:
Re: Oryginalny Kobuz
Chodzi jak szwajcarski zegarek. Według Twojego egzemplarza powinny być ustawiane wszystkie Kobuzy .Jeśli to nie tajemnica to w jakich granicach oscyluje wyprzedzenie zapłonu?
- kacper98
- Posty: 49
- Rejestracja: 2013-08-27, 22:35
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk M06 B3
Simson S51
Mz Etz 150 - Lokalizacja: Garbatówka
- Kontaktowanie:
Re: Oryginalny Kobuz
ale laleczka co tu dużo mówić ma chłop pojęć o motorach 

-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Oryginalny Kobuz
No nie tajemnica skąd, kłopot polega jednak na tym że nie ma jednej stałej wartości wyprzedzenia . Ja ustawiam na słuch, a do rozpoczęcia regulacji ustawiam 3mm przed GMP. Sprawdziłem i obecnie jest dokladnie 3,3mm ,a przed demontażem silnika było niecałe 3mm i na takim pracował najlepiej.
Nie dawał mi spokoju halas z cylindra i troche z obawy postanowilem wyciągnąć silnik na stół. Okazało się , że cylinder nie dość że był krzywo wytoczony to jeszcze od okna ssawnego do końca tulei byl ogromny owal prostopadle do osi sworznia tak że tam tlok pracowal tylko bokami i mial mierząc w miejscu gdzie pracowac powinien ponad dwie dychy luzu. Sprężanie bylo dobre, bo u góry bylo wszystko w porzadku. Tak wiec cylinder musialem założyć nowy oryginal z tlokiem tej samej selekcji, bo stary nie wyszedl nawet na trzeci nadwymiar. Wał okazał się zaś bardzo dobry jesli chodzi o bicia na czopach i tarczach to wrecz idealny,wykonalem jedynie nową tulejke bo miała juz połowę książkowego zużycia. Tak wiec wał został ,łożyska oczywiscie nowe z luzem normalnym. Sprzęgło zostało oprócz łańcuszka, ktory nie był juz za bogaty. Skrzynie wywalilem ze wzgledu na zluszczenia na zębach kola zdawczego i na walku posrednim (dodam pozniej zdjęcia). Pierwszy raz zastosowałem wałek od Picka z kolem z16 bo zakładowych juz nie mam a nie chcialem skrzyni kobuzowej. Ciekaw jestem jak się będzie sprawował ,bo niestety żeby go zamontować trze a bylo go poprawiać. Reszta skrzyni nowa oryginał. Silnik ma obecnie jakies 300km i pracuje jak słychać. Powinno juz być w porządku.
Nie dawał mi spokoju halas z cylindra i troche z obawy postanowilem wyciągnąć silnik na stół. Okazało się , że cylinder nie dość że był krzywo wytoczony to jeszcze od okna ssawnego do końca tulei byl ogromny owal prostopadle do osi sworznia tak że tam tlok pracowal tylko bokami i mial mierząc w miejscu gdzie pracowac powinien ponad dwie dychy luzu. Sprężanie bylo dobre, bo u góry bylo wszystko w porzadku. Tak wiec cylinder musialem założyć nowy oryginal z tlokiem tej samej selekcji, bo stary nie wyszedl nawet na trzeci nadwymiar. Wał okazał się zaś bardzo dobry jesli chodzi o bicia na czopach i tarczach to wrecz idealny,wykonalem jedynie nową tulejke bo miała juz połowę książkowego zużycia. Tak wiec wał został ,łożyska oczywiscie nowe z luzem normalnym. Sprzęgło zostało oprócz łańcuszka, ktory nie był juz za bogaty. Skrzynie wywalilem ze wzgledu na zluszczenia na zębach kola zdawczego i na walku posrednim (dodam pozniej zdjęcia). Pierwszy raz zastosowałem wałek od Picka z kolem z16 bo zakładowych juz nie mam a nie chcialem skrzyni kobuzowej. Ciekaw jestem jak się będzie sprawował ,bo niestety żeby go zamontować trze a bylo go poprawiać. Reszta skrzyni nowa oryginał. Silnik ma obecnie jakies 300km i pracuje jak słychać. Powinno juz być w porządku.
-
- Posty: 844
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1979r.
WSK 175 1980r.
CZ 477 73r.
Mińsk 400A 90r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: Oryginalny Kobuz
Ale to pięknie chodzi, chyba nowe z GS-u tak nie pracowały, śliczny Kobuz a silnik wzorowy, przykład że można bez CDI na Pegazie i Mixolu.Jakie stosujesz świece.Ale to musi pewnie zapie..lać.
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Głogów
- Kontaktowanie:
Re: Oryginalny Kobuz
A jaką zastosowałeś kombinację kół z wałkiem od Picka . Ja mam nową skrzynię gazelowską i nie wiem czy zamontować ją całą ale wtedy musiałbym szlifować wodziki czy też zastosować wałek pośredni z=16 z wałkiem zdawczym z=26 co pozwoliło by pozostawić grubsze wodziki.
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Oryginalny Kobuz
Ja prywatnie w czwórce najbardziej lubie przełożenia przy kombinacji wałek pośredni z16, zdawczy z26 i koła z19 i z23. Najlepiej mi się na takich przelozeniach jeździ, dużo ludzi z reszta też tak uważa. Kutych wodzikow nie szlifuj bo stracą warstwę naweglaną, a blaszane sa nie trwałe.
- grzechu212
- Posty: 404
- Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
- Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Oryginalny Kobuz
Najlepsze rozwiązanie według mnie to tak jak Franq87 mówi, załóż zdawczy 26z i wałek pośredni 16z, a resztę z kobuza na kutych wodzikach. Na skrzyni z gazeli zyskasz jedynie z 5-8km więcej przy tej samej prędkości obrotowej na dwóch pierwszych biegach co przy spokojnej jeździe będzie niezauważalne. Tu masz pewność ze kuty wodzik nie rozsypie się przy szybszej zmianie biegówprzez waldek19 » 2016-08-14, 14:41
A jaką zastosowałeś kombinację kół z wałkiem od Picka . Ja mam nową skrzynię gazelowską i nie wiem czy zamontować ją całą ale wtedy musiałbym szlifować wodziki czy też zastosować wałek pośredni z=16 z wałkiem zdawczym z=26 co pozwoliło by pozostawić grubsze wodziki.

Destroyers of the system
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: Oryginalny Kobuz
U Krzyska jak zawsze perfekcja i wzór do naśladowania, silnik az miło się słucha.... szkoda ze ja chwilowo odstawiasz w garażu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości