Jak poprawnie rozebrać/złożyć przednie zawieszenie + różnice
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Głogów
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie rozebrać/złożyć przednie zawieszenie + róż
Wymieniłem tulejki ślizgowe dolne tzw kubki w lagach do wsk 175. Okazało się iż tulejki po wciśnięciu lekko obracają się na ladze. Czy można ewentualnie dmuchnąć na nie gorącym powietrzem z opalarki lub też umieścić w "piekarniku" aby dobrze osiadły w karbach lagi. Dodam iż nie ma możliwości ich ponownego zdjęcia z lagi jedynie się obracają.
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-02-21, 19:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 GIL. WSK 175 Kobuz
- Lokalizacja: Siechnice
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie rozebrać/złożyć przednie zawieszenie + róż
Mam takie pytanko czy laga nieruchowa wchodzi w lagę ruchomą do samego dołu? czy wchodzi do pewnego miejsca nie zwróciłem uwagi przy wyciąganiu a pierwszy raz będę składał zawieszenie do WSKi i teraz jak wkładam lagę nieruchomą z tulejkami wchodzi kawałek i dalej nie idzie. Na fotce na czerwono zaznaczyłem mniej więcej zakres do którego dochodzą tulejki lagi nieruchomej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie rozebrać/złożyć przednie zawieszenie + róż
Powinno wejść do więcej do momentu aż gwint wyjdzie w dolnej ladze od spodu aby można było skręcić w całość.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 2015-11-21, 18:24
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1978 r.
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie rozebrać/złożyć przednie zawieszenie + róż
mam jedno pytanie
wyciagnalem amorki z glowk ramy ale nie moge zdjac czarnych oslon , za cholery
myslalem ze to dolna polka je trzyma ale chyba nie... kto pomoze?

wyciagnalem amorki z glowk ramy ale nie moge zdjac czarnych oslon , za cholery
myslalem ze to dolna polka je trzyma ale chyba nie... kto pomoze?
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Głogów
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie rozebrać/złożyć przednie zawieszenie + róż
Zeby zdjąć czarne osłony musisz wycìągnąć z dolnej połki lagi nieruchome.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 2015-11-21, 18:24
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1978 r.
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie rozebrać/złożyć przednie zawieszenie + róż
za choler nie chca sie ruszyc , wyciaga sie je od dołu? juz 3 dzien wd 40 leje i nic poluzowalem tez mocowania tam gdzie sruby sciskaly i nic
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Głogów
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie rozebrać/złożyć przednie zawieszenie + róż
Zakręć korek na lagę i uderz młotkiem gumowym.
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: Jak poprawnie rozebrać/złożyć przednie zawieszenie + róż
po wykręceniu śrub zaznaczonych jak 1 wbij śrubokręt ślusarski w ta szczelinę zaznaczoną na czerwono. Powoduję to iż rozszerza się średnica otworu w dolnej półce i lagę łatwiej wyciągnąć. najlepiej jak nie masz koła błotnika jest więcej miejsca śrubokręt wbij od dołu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 2015-11-21, 18:24
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1978 r.
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie rozebrać/złożyć przednie zawieszenie + róż
no wlasnie jedna strona juz poszla 

- necro
- Posty: 18
- Rejestracja: 2013-07-17, 23:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK B1
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie rozebrać/złożyć przednie zawieszenie + różnice
Chciałem poprawić zawieszenie w mojej B1 poprzez zamontowanie odboju pracującego przy rozprężeniu teleskopu (zamocowanego na pręcie lagi/elemencie tłumiącym). Zakupione w SD gumy/odbojniki po założeniu, zwiększyły średnicę tak, że całość nie daje się wsunąć w lagę nieruchomą.
Wygląda na to, że wyglądający na identyczny (posiada stoczenie w jego środkowej części) pręt w B1 ma większą średnicę niż ten w B3.
Czy ktoś zna średnicę pręta lagi (elementu tłumiącego) w B3?
Wygląda na to, że wyglądający na identyczny (posiada stoczenie w jego środkowej części) pręt w B1 ma większą średnicę niż ten w B3.
Czy ktoś zna średnicę pręta lagi (elementu tłumiącego) w B3?
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka - Lokalizacja: Stanisławów
- Kontaktowanie:
- necro
- Posty: 18
- Rejestracja: 2013-07-17, 23:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK B1
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie rozebrać/złożyć przednie zawieszenie + różnice
Seba dzięki za odpowiedź. W międzyczasie przeszukałem forum i natrafiłem na temat [link=]http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=66&t=24754[/link]
Wygląda na to, średnica prętów elementu tłumiącego w B3 to 12mm, zgadzałoby się to z wewnętrzną średnicą posiadanych przeze mnie gumowych odbojników (11,9mm)
Wygląda na to, średnica prętów elementu tłumiącego w B3 to 12mm, zgadzałoby się to z wewnętrzną średnicą posiadanych przeze mnie gumowych odbojników (11,9mm)
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka - Lokalizacja: Stanisławów
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie rozebrać/złożyć przednie zawieszenie + różnice
Przepraszam, ale się pomyliłem. Mierzyłem ostatnio ten pręt w miejscu gdzie wchodzi w dolną goleń, a przecież powyżej musi mieć większą średnicę, bo opiera się tam podkładka.
Faktem jest jednak, że średnica otworu w dolnej goleni, gdzie wchodzi ten pręt, ma w B1 10mm, a w B3 8 mm i nie da się od tak ich założyć, ale to już pewnie wiesz
Faktem jest jednak, że średnica otworu w dolnej goleni, gdzie wchodzi ten pręt, ma w B1 10mm, a w B3 8 mm i nie da się od tak ich założyć, ale to już pewnie wiesz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości