tuleje odległościowe
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 2013-06-22, 15:32
- GG: 0
- Moje maszyny: m10 x 2 ,wsk:1962,74,73(m21w2)62,2x1968,m17,wfm 125 ,r90/6
- Lokalizacja: prabuty
- Kontaktowanie:
tuleje odległościowe
poratuje ktoś wymiarami tulejek odległości owych koła tylnego wfm m06 ?
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961, - Lokalizacja: Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: tuleje odległościowe
Podbijam temat.
Chętnie nabędę takowe celem zwymiarowania,
dorobienia takowych.
Chętnie nabędę takowe celem zwymiarowania,
dorobienia takowych.
- GaCekM72
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: tuleje odległościowe
Którą dokładnie tulejkę?? Od strony zębatki?
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961, - Lokalizacja: Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: tuleje odległościowe
Tak od strony zębatki.
Druga sprawa to tuleja zazębiająca napęd prędkościomierza.
Chodzi o tą wprasowaną w piastę.
Wiadomo przy zbyt sporym luzie wyciera się - zużywa.
Druga sprawa to tuleja zazębiająca napęd prędkościomierza.
Chodzi o tą wprasowaną w piastę.
Wiadomo przy zbyt sporym luzie wyciera się - zużywa.
- GaCekM72
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: tuleje odległościowe
Od strony zębatki chodzi o tą ze zdjęcia??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961, - Lokalizacja: Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: tuleje odległościowe
Tak to ta tuleja. Widzę, że masz fotki.
Możesz masz jeszcze jakieś zdjęcia składowe tylnej piasty.
Przy dwóch tylnych kołach, które mam na stanie zniszczony
jest element tuleja zazębiająca się z napędem licznika.
Z reguły powoduje to słabe dokręcenie osi koła i ślizganie się
napędu. Chciałbym takie elementy dorobić.
Możesz masz jeszcze jakieś zdjęcia składowe tylnej piasty.
Przy dwóch tylnych kołach, które mam na stanie zniszczony
jest element tuleja zazębiająca się z napędem licznika.
Z reguły powoduje to słabe dokręcenie osi koła i ślizganie się
napędu. Chciałbym takie elementy dorobić.
- GaCekM72
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: tuleje odległościowe
Na dniach postaram się dokładnie pomierzyć tulejkę.
Co do koła tylnego, to w swojej rajdówce nie mam napędu licznika z tylnego koła, ale powinienem znaleźć koło ze sprawnym napędem.
Co do koła tylnego, to w swojej rajdówce nie mam napędu licznika z tylnego koła, ale powinienem znaleźć koło ze sprawnym napędem.
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961, - Lokalizacja: Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: tuleje odległościowe
Dzięki wielkie. Czekam na informację.
- GaCekM72
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: tuleje odległościowe
W setki nie bawiłem się dla tego masz podane pełne wymiary. Wiadomo przy oryginalnej ośce otwór ma fi 12mm.
Element zazębiający napę licznika nie jest tulejką a jedynie zatoczoną i wyfrezowana częścią piasty, bynajmniej ja tak to widzę.
Element zazębiający napę licznika nie jest tulejką a jedynie zatoczoną i wyfrezowana częścią piasty, bynajmniej ja tak to widzę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961, - Lokalizacja: Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: tuleje odległościowe
Dzięki wielkie. Masz u mnie duże piwko.
Co do elementu zazębiającego napęd prędkościomierza
to jest to tuleja wprasowana w piastę.
Skąd to wiem ? Zbadane na żywym organizmie.
Posiadałem piastę z wybitymi otworami zabieraka.
Posłużyła jako dawca końcówki zazębiającej napęd.
Wykonałem już duplikat. Czyli końcówkę do przyspawania
w sytuacji gdy element został zwyczajnie objechany przez napęd.
Z pomocą tokarki to pięć minut pracy. Drugie tyle to spawanie.
Dzięki raz jeszcze za wymiary.
Co do elementu zazębiającego napęd prędkościomierza
to jest to tuleja wprasowana w piastę.
Skąd to wiem ? Zbadane na żywym organizmie.
Posiadałem piastę z wybitymi otworami zabieraka.
Posłużyła jako dawca końcówki zazębiającej napęd.
Wykonałem już duplikat. Czyli końcówkę do przyspawania
w sytuacji gdy element został zwyczajnie objechany przez napęd.
Z pomocą tokarki to pięć minut pracy. Drugie tyle to spawanie.
Dzięki raz jeszcze za wymiary.
- GaCekM72
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: tuleje odległościowe
Ok nie ma sprawy.
Napęd może faktycznie jest wprasowana tulejką, u mnie jest to zalane farba dla tego nie widać tego dokładnie.
Na rozbite otwory pod zabierak mam sposób. Oryginalnie są tam fi 14mm, rozwiercam pod fi 15mm + nowe bolce w zabieraku bo zazwyczaj i ona są wytłuczone.

Napęd może faktycznie jest wprasowana tulejką, u mnie jest to zalane farba dla tego nie widać tego dokładnie.
Na rozbite otwory pod zabierak mam sposób. Oryginalnie są tam fi 14mm, rozwiercam pod fi 15mm + nowe bolce w zabieraku bo zazwyczaj i ona są wytłuczone.
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961, - Lokalizacja: Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: tuleje odległościowe
Dobry patent z rozwierceniem.
Wiadoma sprawa, że elementy nie posiadające współczesnych
zamienników należy ratować wszelkimi dostępnymi sposobami.
Biorę się za przednie koło
Wiadoma sprawa, że elementy nie posiadające współczesnych
zamienników należy ratować wszelkimi dostępnymi sposobami.
Biorę się za przednie koło

- dąbek
- Posty: 405
- Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20 - Lokalizacja: Grudziądz
- Kontaktowanie:
Re: tuleje odległościowe
Nie masz gdzieś niepotrzebnych tych bolców fi 15?GaCekM72 pisze:Ok nie ma sprawy.![]()
Napęd może faktycznie jest wprasowana tulejką, u mnie jest to zalane farba dla tego nie widać tego dokładnie.
Na rozbite otwory pod zabierak mam sposób. Oryginalnie są tam fi 14mm, rozwiercam pod fi 15mm + nowe bolce w zabieraku bo zazwyczaj i ona są wytłuczone.
- GaCekM72
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: tuleje odległościowe
Pręt ciągniony fi 15mm i toczenie.
Jak nie masz jak to podeślij zabierak.
Jak nie masz jak to podeślij zabierak.
- wasi
- Posty: 45
- Rejestracja: 2015-06-16, 06:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Honda CBR 1100 XX
WFM M06 1962 - Lokalizacja: BYDGOSZCZ
- Kontaktowanie:
Re: tuleje odległościowe
Tuleje o której pisaliście posiadam dorobioną. Pomimo złożenia koła "bolce" od szczękotrzymacza wchodzą dobry centymetr w otwory w piaście. Nie są równo z z piastą tak jak raczej powinno być ;/ Co zrobić?
Dziś wypatrzyłem takie coś https://klasykmoto.pl/?wpsc-product=dys ... la-tyl-wfm - Co to za dystans ?
Dziś wypatrzyłem takie coś https://klasykmoto.pl/?wpsc-product=dys ... la-tyl-wfm - Co to za dystans ?
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: tuleje odległościowe
Od piasty koła, który ustala odległość łożysk.
- wasi
- Posty: 45
- Rejestracja: 2015-06-16, 06:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Honda CBR 1100 XX
WFM M06 1962 - Lokalizacja: BYDGOSZCZ
- Kontaktowanie:
Re: tuleje odległościowe
Faktycznie;/ Teraz kojarzę, że takie coś było tam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości