WSK M06B1 - 1969 renowacja Smoka
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2014-09-07, 22:52
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B1
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
WSK M06B1 - 1969 renowacja Smoka
Witam,
Jako że dojrzałem w końcu do renowacji WSKi kupionej we wrześniu '14 (czekała w piwnicy raptem 2 lata...)
Niestety nie zrobiłem wielu zdjęć podczas rozbierania, co uważam za karygodny błąd, wrzucę na początek zdjęcia ze stanu pierwotnego.
Wycieczka przez pół Polski i transport w bagażniku - ach, to była przygoda. Kwitów brak, więc będzie trzeba rejestrować na żółte blachy.
Silnik był zatarty i generalnie w stanie agonalnym, a po rozebraniu okazało się że kartery nadają się tylko na złom - nie spodziewałem się aż tyle druciarstwa w środku.
Zacząłem teraz od kupna nowego silnika do remontu - niestety, nie udało mi się znaleźć w rozsądnych pieniądzach i stanie egzemplarza który numeracją/rocznikiem pasowałby do motocykla, więc stanęło na wcześniejszym - co dopiero po odbiorze okazało się że co najmniej M06-64 albo wcześniej - proszę o identyfikację w miarę możliwości. Podstawowe różnice które wynalazłem, to wysoki zapłon i dzielona pokrywa zapłonu. Proszę też o wskazówkę czy jeszcze coś będzie się w nim różnić. O ile dobrze wyczytałem będzie to silnik S01-Z ?
Silnik ten wyremontuję i założę do czasu jak uda mi się namierzyć właściwy egzemplarz, co wcale nie musi nastąpić szybko.
Poniżej kilka zdjęć z zakupu. Wiem że sporo tam nieoryginału, ale myślę że da radę to wyprostować.
Mam też do was pytanie którą kapę powinienem założyć biorąc pod uwagę rocznik motocykla? Dęba z "1", i dodatkowym otworem? Jak dobrze rozumiem służy on do inspekcji poziomu oleju?
Która z nich pasuje biorąc pod uwagę potencjalny rocznik silnika?
Dalsze moje pytania, bo już od ilości różnych wersji się zaczynam gubić - kanapa stopniowana?
Podnóżki kierowcy regulowane czy nie? bo aktualnie dospawane są dwa pręty...
Tylna lampa zaoblona, bez podstawki?
Skąd wziąć reparaturkę mocowania podnóżka pasażera na konsolę - niestety jest urwana...
Piasty 4 żebrowe niewymienne?
Bębny na przód tył są identyczne? W sensie uchwyt na linkę jest w obu? Co dziwne u mnie różnią się sworznie szczęk - jeden jest pod szerokie aluminiowe szczęki drugi jest węższy pod stalowe szczęki. W razie potrzeby wrzucę zdjęcia.
Dalsze zdjęcia powinny się pojawić wkrótce bo planuję oddać kartery i resztę aluminiowych szpargałów do szkiełkowania także będę mógł ruszyć z silnikiem i kołami.
Dzięki za wsparcie na początku - i liczę że dzięki wam uda mi się doprowadzić ten projekt do udanego końca.
Jako że dojrzałem w końcu do renowacji WSKi kupionej we wrześniu '14 (czekała w piwnicy raptem 2 lata...)
Niestety nie zrobiłem wielu zdjęć podczas rozbierania, co uważam za karygodny błąd, wrzucę na początek zdjęcia ze stanu pierwotnego.
Wycieczka przez pół Polski i transport w bagażniku - ach, to była przygoda. Kwitów brak, więc będzie trzeba rejestrować na żółte blachy.
Silnik był zatarty i generalnie w stanie agonalnym, a po rozebraniu okazało się że kartery nadają się tylko na złom - nie spodziewałem się aż tyle druciarstwa w środku.
Zacząłem teraz od kupna nowego silnika do remontu - niestety, nie udało mi się znaleźć w rozsądnych pieniądzach i stanie egzemplarza który numeracją/rocznikiem pasowałby do motocykla, więc stanęło na wcześniejszym - co dopiero po odbiorze okazało się że co najmniej M06-64 albo wcześniej - proszę o identyfikację w miarę możliwości. Podstawowe różnice które wynalazłem, to wysoki zapłon i dzielona pokrywa zapłonu. Proszę też o wskazówkę czy jeszcze coś będzie się w nim różnić. O ile dobrze wyczytałem będzie to silnik S01-Z ?
Silnik ten wyremontuję i założę do czasu jak uda mi się namierzyć właściwy egzemplarz, co wcale nie musi nastąpić szybko.
Poniżej kilka zdjęć z zakupu. Wiem że sporo tam nieoryginału, ale myślę że da radę to wyprostować.
Mam też do was pytanie którą kapę powinienem założyć biorąc pod uwagę rocznik motocykla? Dęba z "1", i dodatkowym otworem? Jak dobrze rozumiem służy on do inspekcji poziomu oleju?
Która z nich pasuje biorąc pod uwagę potencjalny rocznik silnika?
Dalsze moje pytania, bo już od ilości różnych wersji się zaczynam gubić - kanapa stopniowana?
Podnóżki kierowcy regulowane czy nie? bo aktualnie dospawane są dwa pręty...
Tylna lampa zaoblona, bez podstawki?
Skąd wziąć reparaturkę mocowania podnóżka pasażera na konsolę - niestety jest urwana...
Piasty 4 żebrowe niewymienne?
Bębny na przód tył są identyczne? W sensie uchwyt na linkę jest w obu? Co dziwne u mnie różnią się sworznie szczęk - jeden jest pod szerokie aluminiowe szczęki drugi jest węższy pod stalowe szczęki. W razie potrzeby wrzucę zdjęcia.
Dalsze zdjęcia powinny się pojawić wkrótce bo planuję oddać kartery i resztę aluminiowych szpargałów do szkiełkowania także będę mógł ruszyć z silnikiem i kołami.
Dzięki za wsparcie na początku - i liczę że dzięki wam uda mi się doprowadzić ten projekt do udanego końca.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B1 - 1969 renowacja Smoka
Dobra baza do remontu.
Pokrywa sprzęgła Dęba z 1 - w roku 69 WSK B1 miała znak jakości "1" na baku pod logiem również.
Kanapa stopniowana.
Tylna lampa zaoblona jak w junaku czy SHL taki plastikowy nochal.
Reparaturkę mocowania podnóżka pasażera na konsolę - używana tania rama i przeszczep.
Piasty 4 żebrowe niewymienne? - w tym roku jeszcze były wymianne.
Pokrywa sprzęgła Dęba z 1 - w roku 69 WSK B1 miała znak jakości "1" na baku pod logiem również.
Kanapa stopniowana.
Tylna lampa zaoblona jak w junaku czy SHL taki plastikowy nochal.
Reparaturkę mocowania podnóżka pasażera na konsolę - używana tania rama i przeszczep.
Piasty 4 żebrowe niewymienne? - w tym roku jeszcze były wymianne.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2014-09-07, 22:52
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B1
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B1 - 1969 renowacja Smoka
Prace posuwają się powoli do przodu.
Pudło z piastami, pokrywami i resztą gratów do szkiełkowania już czeka. Rama do końca rozebrana - trochę zabawy miałem z demontażem wahacza.
Piaskowanie i szkiełkowanie będzie u kolegi ufosi
Będę wdzięczny za zwymiarowanie mocowania podnóżka pasażera (nie całej konsoli) - może uda mi się dorobić z rury kwadratowej/prostokątnej.
Póki co walczę z dwoma śrubami karterów zapieczone aż miło a rowek przypomina bardziej pewną część ciała...
Myślę że najlepiej będzie rozwiercić łby tak żebym mógł rozpołowić kartery a potem wystające części potraktować wykrętakiem to szpilek.
Pudło z piastami, pokrywami i resztą gratów do szkiełkowania już czeka. Rama do końca rozebrana - trochę zabawy miałem z demontażem wahacza.
Piaskowanie i szkiełkowanie będzie u kolegi ufosi
Będę wdzięczny za zwymiarowanie mocowania podnóżka pasażera (nie całej konsoli) - może uda mi się dorobić z rury kwadratowej/prostokątnej.
Póki co walczę z dwoma śrubami karterów zapieczone aż miło a rowek przypomina bardziej pewną część ciała...
Myślę że najlepiej będzie rozwiercić łby tak żebym mógł rozpołowić kartery a potem wystające części potraktować wykrętakiem to szpilek.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2014-09-07, 22:52
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B1
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B1 - 1969 renowacja Smoka
Kompletowanie gratów w toku - kilka oryginalnych fantów udało mi się znaleźć, lub przynajmniej zamienników z epoki 
Do tego piasty przetoczone - polecam tokarza z Gaju pod Krakowem - firma Metaltok - pełen fach i w dobrych pieniądzach.
Graty już posortowane co do chromu, co na ocynk, co do szkiełkowania a co do piaskowania.
Mocowanie podnóżka już dorobione - czeka tylko na teścia żeby pospawał.
Koła już umówione do Inż Szprychy.
Natomiast wał pójdzie pewnie do regeneracji i przebicia na korbowód Duell - czy znacie kogoś kogo można polecić na południu polski? Bo lubię interesy załatwiać osobiście - podkarpacie/małopolska/śląsk?
Poszukuję też dobrego zakładu który zajmuje się chromami - najlepiej na podkładzie z miedzi.

Do tego piasty przetoczone - polecam tokarza z Gaju pod Krakowem - firma Metaltok - pełen fach i w dobrych pieniądzach.
Graty już posortowane co do chromu, co na ocynk, co do szkiełkowania a co do piaskowania.
Mocowanie podnóżka już dorobione - czeka tylko na teścia żeby pospawał.
Koła już umówione do Inż Szprychy.
Natomiast wał pójdzie pewnie do regeneracji i przebicia na korbowód Duell - czy znacie kogoś kogo można polecić na południu polski? Bo lubię interesy załatwiać osobiście - podkarpacie/małopolska/śląsk?
Poszukuję też dobrego zakładu który zajmuje się chromami - najlepiej na podkładzie z miedzi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B1 - 1969 renowacja Smoka
Koła u Szprychy to chyba każdy w Krakowie poleca.
Zamki masz dwa jednakowe więc brakuje ci zamka do siedzenia te które masz nie pasują.
Wały robi kolega z forum Bayu również z Krakowa napisz do niego.
Chromu na forum polecają kolegów:
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=86 ... &start=120
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=12 ... ch#p622066
Zamki masz dwa jednakowe więc brakuje ci zamka do siedzenia te które masz nie pasują.
Wały robi kolega z forum Bayu również z Krakowa napisz do niego.
Chromu na forum polecają kolegów:
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=86 ... &start=120
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=12 ... ch#p622066
Ostatnio zmieniony 2016-12-09, 08:58 przez sbanys, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2014-09-07, 22:52
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B1
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B1 - 1969 renowacja Smoka
Dzięki za informacje - co do zamka siodła - szukałem fotek w różnych miejscach, ale znajduję tylko taki jak na zdjęciu - czym one się różnią? Z tego co się przyjrzałem to pasuje w oba miejsca, tylko po otwarciu nie jest niczym trzymany na miejscu i trzeba go po prostu wyciągnąć z otworu.
-
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B1 - 1969 renowacja Smoka
Zamek siedzenia ma wydłużoną końcówkę która wchodzi w takie ucho blachy siedzenia i je blokuje przy zamknięciu. Wieczorem po pracy mogę ci cyknąć fotkę tego zamka.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2016-11-22, 18:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1 1968r
- Lokalizacja: Pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B1 - 1969 renowacja Smoka
Kolego, jak poradziłeś sobie z tylnym wahaczem? Chcę wypiaskować ramę, a tulei wahacza nie idzie ruszyć..
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2014-09-07, 22:52
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B1
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B1 - 1969 renowacja Smoka
Chodzi Ci o poliamidowe tulejki? Wahacz w imadło, lekko rozklepany na końcu pręt, młotek i poszło. Nie stawiały większego oporu.Bartolini pisze:Kolego, jak poradziłeś sobie z tylnym wahaczem? Chcę wypiaskować ramę, a tulei wahacza nie idzie ruszyć..
Większy problem miałem z wybiciem osi wahacza.
Jak tulejki ani drgną to prosta destrukcyjna metoda to palnik i np. brzeszczot.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2014-09-07, 22:52
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B1
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B1 - 1969 renowacja Smoka
Trochę świeżych informacji z frontu:
Zacząłem składać motór o ile z podnóżkiem poszło dosyć gładko, to już wahacz niekoniecznie. Zanabyłem gdzieś na aledrogo nową oś wahacza wraz z tulejkami poliamidowymi i o ile w wahacz weszły gładko to przy próbie wbicia osi ściąłem nowe tulejki - nie sprawdziłem na sucho, i okazało się że były po prostu zbyt ciasne.
Czy te ze skutera dadzą radę?
Co do lakierowania baku, lampy, chorągiewek i reszty blach, to mam już zarezerwowany termin u Kickstartera na kompleksowe lakierowanie ze szparunkami i logiem. Nie jestem pewny czy logo było kalkomanią czy było originalnie lakierowane? A jak było ze znakiem jakości?
W tym tygodniu jadę odebrać obręcze z lakierowania. Udało mi się też dorwać komplet oryginalnych szprych - jak tylko dojdą, to jadę do inż. Szprychy.
Mam jednak wciąż wątpliwość czy zaplatać na piastach 4 żebrowych czy 5 żebrowych, zamiennych - bo mam oba komplety na stanie.
Teoretycznie opisy modelu mówią że zamienne były tylko w pierwszych egzemplarzach.
Co do podnóżków kierowcy to chyba nie ulega wątpliwości że mają być te z pręta i jednego nakręcanego - a nie jakieś regulowane jak w B3 lub w WFMkach.
Po drodze zahaczę o Dębicę kupić ostatnie braki - instalację, gumy manetek, podnóżków, przelotki, i pare innych dupereli.
Zacząłem składać motór o ile z podnóżkiem poszło dosyć gładko, to już wahacz niekoniecznie. Zanabyłem gdzieś na aledrogo nową oś wahacza wraz z tulejkami poliamidowymi i o ile w wahacz weszły gładko to przy próbie wbicia osi ściąłem nowe tulejki - nie sprawdziłem na sucho, i okazało się że były po prostu zbyt ciasne.
Czy te ze skutera dadzą radę?
Co do lakierowania baku, lampy, chorągiewek i reszty blach, to mam już zarezerwowany termin u Kickstartera na kompleksowe lakierowanie ze szparunkami i logiem. Nie jestem pewny czy logo było kalkomanią czy było originalnie lakierowane? A jak było ze znakiem jakości?
W tym tygodniu jadę odebrać obręcze z lakierowania. Udało mi się też dorwać komplet oryginalnych szprych - jak tylko dojdą, to jadę do inż. Szprychy.
Mam jednak wciąż wątpliwość czy zaplatać na piastach 4 żebrowych czy 5 żebrowych, zamiennych - bo mam oba komplety na stanie.
Teoretycznie opisy modelu mówią że zamienne były tylko w pierwszych egzemplarzach.
Co do podnóżków kierowcy to chyba nie ulega wątpliwości że mają być te z pręta i jednego nakręcanego - a nie jakieś regulowane jak w B3 lub w WFMkach.
Po drodze zahaczę o Dębicę kupić ostatnie braki - instalację, gumy manetek, podnóżków, przelotki, i pare innych dupereli.
Ostatnio zmieniony 2017-02-27, 21:25 przez OstatniElement, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B1 - 1969 renowacja Smoka
Tuleje powinny byc ok. Jakiś czas temu na allegro ktoś miał tuleje z nadwymiarami. Co do loga to było kalkomanią.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2014-09-07, 22:52
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B1
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B1 - 1969 renowacja Smoka
Z tymi piastami to trudny temat.
Pisałem wczesniej, że były jeszcze wymienne ale widziałem i z piastami niewymiennymi 4 żebrowymi. Wiadomo wyrabiali resztki magazynowe i montowali wymienne z 5 żebrami a potem z 4 żebrami niewymienne.
Pisałem wczesniej, że były jeszcze wymienne ale widziałem i z piastami niewymiennymi 4 żebrowymi. Wiadomo wyrabiali resztki magazynowe i montowali wymienne z 5 żebrami a potem z 4 żebrami niewymienne.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2014-09-07, 22:52
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B1
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B1 - 1969 renowacja Smoka
Ok. Dzięki za rozwianie wątpliwości.
A podnóżki kierowcy regulowane tez wchodziły w trakcie produkcji B1, czy były cały czas takie jak w 64?
A podnóżki kierowcy regulowane tez wchodziły w trakcie produkcji B1, czy były cały czas takie jak w 64?
-
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B1 - 1969 renowacja Smoka
Podnóżki bez regulacji w B1.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości