Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Na wolnych obrotach na biegach nie przerywa Ci troszkę? Pamiętam, że trochę mnie to wtedy irytowało.
- andy2004f
- Posty: 208
- Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
- Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Przerywa, ale wydaje mi się, że na tradycyjnym zapłonie też tak było. Czego to jest wina?
- Garry1
- Posty: 395
- Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
- GG: 7047182
- Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2 - Lokalizacja: Konin/Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Witam. Zrobiłem cdi na transformatorze. Trafo trochę się grzeje, obstawiam ze ma nieco za mala moc, lepiej wstawić większe?
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2016-01-04, 18:08
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175 '76
- Lokalizacja: opole
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Witam serdecznie.
Zwracam się z prośbą o pomoc!
Prześledziłem temat kilkukrotnie, jednak u mnie występuje następujący problem - "prawie" zupełny brak iskry.
Po zamontowaniu CDI (bez regulatora póki co) przez chwilę była iskra, motur odezwał się na krótko po czym iskra zanikła zupełnie. Sprawdziłem styki, odłączałem wszystko, podłączyłem na nowo, poprawiałem styki, iskry brak. Kręcę wiertarą nagle pojawia się piękna iskra, z kopa też, próbuje odpalić, kilka razy się odezwał po czym iskra znów zanikła.
Kombinowałem z ustawieniem zapłonu od 0 mm do -5 m przed GMP. Kolory jak w pierwszym poście poza niebiesko-białym do przewinietej cewki jak u Pana krelo. Zamieniłem też podłączenie kabli (zapewne ryzykując spalenie modułu) - nic, wróciłem do oryginalnego ustawienia. Wymieniłem impulsator, inny target, nagle po próbach mocna iskra znów rozświetliła mroczną piwnice - ponownie "jakby" na 5 minut i cisza..
Cewka ma 110 ohm.
Dokonałem pomiarów:
wiertarką: 70-80 VAC
kopniak: 20-30 VAC
przewinięta cewka bez obciążenia: miernik wariuje (czasem jakiś minusowe pokazuje) jednak z tendencją od około 100 do 180.
impulsator: 0,2 - 0,5 VAC
Szanowni forumowicze, co może być przyczyną?
..Myślałem aby kupić kolejną cewkę WN i moduł (w sklepie motorowerowym mają zupełnie odjechane kolory jakich na forum jeszcze nie widziałem)
Zwracam się z prośbą o pomoc!
Prześledziłem temat kilkukrotnie, jednak u mnie występuje następujący problem - "prawie" zupełny brak iskry.
Po zamontowaniu CDI (bez regulatora póki co) przez chwilę była iskra, motur odezwał się na krótko po czym iskra zanikła zupełnie. Sprawdziłem styki, odłączałem wszystko, podłączyłem na nowo, poprawiałem styki, iskry brak. Kręcę wiertarą nagle pojawia się piękna iskra, z kopa też, próbuje odpalić, kilka razy się odezwał po czym iskra znów zanikła.
Kombinowałem z ustawieniem zapłonu od 0 mm do -5 m przed GMP. Kolory jak w pierwszym poście poza niebiesko-białym do przewinietej cewki jak u Pana krelo. Zamieniłem też podłączenie kabli (zapewne ryzykując spalenie modułu) - nic, wróciłem do oryginalnego ustawienia. Wymieniłem impulsator, inny target, nagle po próbach mocna iskra znów rozświetliła mroczną piwnice - ponownie "jakby" na 5 minut i cisza..
Cewka ma 110 ohm.
Dokonałem pomiarów:
wiertarką: 70-80 VAC
kopniak: 20-30 VAC
przewinięta cewka bez obciążenia: miernik wariuje (czasem jakiś minusowe pokazuje) jednak z tendencją od około 100 do 180.
impulsator: 0,2 - 0,5 VAC
Szanowni forumowicze, co może być przyczyną?
..Myślałem aby kupić kolejną cewkę WN i moduł (w sklepie motorowerowym mają zupełnie odjechane kolory jakich na forum jeszcze nie widziałem)
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Kup nowy moduł najlepiej.
- grzechu212
- Posty: 404
- Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
- Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Podeślij fotki elementów jakie użyłeś do budowy tego CDI. Miałem identyczny przypadek i problem leżał po stronie znacznika.przez dziadkowy » 2016-07-19, 21:19
Witam serdecznie.
Zwracam się z prośbą o pomoc!
Prześledziłem temat kilkukrotnie, jednak u mnie występuje następujący problem - "prawie" zupełny brak iskry.
Po zamontowaniu CDI (bez regulatora póki co) przez chwilę była iskra, motur odezwał się na krótko po czym iskra zanikła zupełnie. Sprawdziłem styki, odłączałem wszystko, podłączyłem na nowo, poprawiałem styki, iskry brak. Kręcę wiertarą nagle pojawia się piękna iskra, z kopa też, próbuje odpalić, kilka razy się odezwał po czym iskra znów zanikła.
Kombinowałem z ustawieniem zapłonu od 0 mm do -5 m przed GMP. Kolory jak w pierwszym poście poza niebiesko-białym do przewinietej cewki jak u Pana krelo. Zamieniłem też podłączenie kabli (zapewne ryzykując spalenie modułu) - nic, wróciłem do oryginalnego ustawienia. Wymieniłem impulsator, inny target, nagle po próbach mocna iskra znów rozświetliła mroczną piwnice - ponownie "jakby" na 5 minut i cisza..
Cewka ma 110 ohm.
Dokonałem pomiarów:
wiertarką: 70-80 VAC
kopniak: 20-30 VAC
przewinięta cewka bez obciążenia: miernik wariuje (czasem jakiś minusowe pokazuje) jednak z tendencją od około 100 do 180.
impulsator: 0,2 - 0,5 VAC
Szanowni forumowicze, co może być przyczyną?
..Myślałem aby kupić kolejną cewkę WN i moduł (w sklepie motorowerowym mają zupełnie odjechane kolory jakich na forum jeszcze nie widziałem)
Destroyers of the system
- Jacu gorzała
- Posty: 151
- Rejestracja: 2012-10-01, 19:40
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 kobuz
Komar 2330
Jawa 50
Simson sr50 - Lokalizacja: Klimy
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
U mnie 5 miesięcy cdi działało bezawaryjnie- cewka lądująca ma rezystancje na poziomie 98. Natomiast teraz po dosłownie dwóch odpaleniach traci iskrę ( uszkadza moduł zapłonowy). Po wymianie modułu znowu można przejechać z 1km i pada kolejny moduł, cewka WN zmieniana na inna i nadal to samo, wszystkie styki łączą. Co może być za przyczyna ?
Życie jest po to aby śmigać na moto.
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Głogów
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Jakich akumulatorów używacie przy swoich zapłonach cdi (kwasowych , żelowych, bez obsługowych) i jakich mocy.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Załóż nową cewkę CDI.Jacu gorzała pisze:U mnie 5 miesięcy cdi działało bezawaryjnie- cewka lądująca ma rezystancje na poziomie 98. Natomiast teraz po dosłownie dwóch odpaleniach traci iskrę ( uszkadza moduł zapłonowy). Po wymianie modułu znowu można przejechać z 1km i pada kolejny moduł, cewka WN zmieniana na inna i nadal to samo, wszystkie styki łączą. Co może być za przyczyna ?
- mietek009
- Posty: 532
- Rejestracja: 2015-08-23, 15:56
- GG: 0
- Moje maszyny: 125,175 i takie tam
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan
Zamontowałem całe CDI, kabelki wszystkie podłączone, problem jest taki, że motór odpali (dość ciężko) i chodzi 2-3 sekundy normalnie potem obroty spadają, przerywa i gaśnie. Zapłon ustawiany na różne wartości od 3,5 do 4,1 ale nic to nie zmienia. Jestem noga w CDI, może ktoś miał podobny problem.
- Jacu gorzała
- Posty: 151
- Rejestracja: 2012-10-01, 19:40
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 kobuz
Komar 2330
Jawa 50
Simson sr50 - Lokalizacja: Klimy
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan
mietek009 - ustaw jak najmniejsza przerwę miedzi impulsatorem a wyznacznikiem zapłonu. 

Życie jest po to aby śmigać na moto.
- mietek009
- Posty: 532
- Rejestracja: 2015-08-23, 15:56
- GG: 0
- Moje maszyny: 125,175 i takie tam
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan
Problem rozwiązanyJacu gorzała pisze: ↑2017-05-10, 22:10mietek009 - ustaw jak najmniejsza przerwę miedzi impulsatorem a wyznacznikiem zapłonu.![]()

-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2016-06-18, 12:02
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 mod
Ogar 200 mod - Lokalizacja: Kielcza
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan
Jakie trafa zakladacie?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan
Transformator to trochę porażka...
Ani dobrej iskry tam nie ma, ani to trwałe nie jest
Ja jeden traf spaliłem i po pchaniu dałem se spokój
Ani dobrej iskry tam nie ma, ani to trwałe nie jest
Ja jeden traf spaliłem i po pchaniu dałem se spokój

- Garry1
- Posty: 395
- Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
- GG: 7047182
- Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2 - Lokalizacja: Konin/Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan
Ja zrobiłem jedno CDI na trafie, ale z perspektywy czasu nie chodziło to za dobrze. Szczególnie na wysokich obrotach.
- Klaudek
- Posty: 104
- Rejestracja: 2007-11-27, 14:16
- Moje maszyny: Kobuz
- Lokalizacja: Wlkp
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan
Pany, mam taką małą zagwostkę...
Miałem sobie nawiniętą cewkę cdi zamiast jednej do ładowania. Teraz postanowiłem sobie połączyć wszystkie w szereg, odmasować i podłączyć pod regulator napięcia. No to tak zrobiłem. Cewkę świetlną odmasowałem (żołty krzyżyk). Odłączyłem jeden przewód ładowania (drugi krzyżyk). Przekręciłem drut z cewki na drugą stronę, połączyłem z odmasowanym końcem cewek świetlnych, zabezpieczyłem i złożyłem.
Problem jest taki że przy pomiarach miernikiem na wolnych obrotach mam na tych dwóch przewodach 25-30V AC... Na wysokich do 50V.
Podłączać to pod regulator?
Czy ma to znaczenie jak jest połączony w szeregu początek, a jak koniec cewki? była cewka ładowania jest połączona w szereg odwrotnie niż wszystkie swietlne. :->

Miałem sobie nawiniętą cewkę cdi zamiast jednej do ładowania. Teraz postanowiłem sobie połączyć wszystkie w szereg, odmasować i podłączyć pod regulator napięcia. No to tak zrobiłem. Cewkę świetlną odmasowałem (żołty krzyżyk). Odłączyłem jeden przewód ładowania (drugi krzyżyk). Przekręciłem drut z cewki na drugą stronę, połączyłem z odmasowanym końcem cewek świetlnych, zabezpieczyłem i złożyłem.
Problem jest taki że przy pomiarach miernikiem na wolnych obrotach mam na tych dwóch przewodach 25-30V AC... Na wysokich do 50V.
Podłączać to pod regulator?
Czy ma to znaczenie jak jest połączony w szeregu początek, a jak koniec cewki? była cewka ładowania jest połączona w szereg odwrotnie niż wszystkie swietlne. :->

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan
Po co regulator, załóż żarówki z instalacji domowej 
Musisz to wyregulować ,nie ma bata

Musisz to wyregulować ,nie ma bata
- Klaudek
- Posty: 104
- Rejestracja: 2007-11-27, 14:16
- Moje maszyny: Kobuz
- Lokalizacja: Wlkp
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan
Savier ale nie udzieliłeś odpowiedzi na pytanie
Wcześniej już zamieniłem połączenia, teraz są wszystkjie cewki w szeregu. Podzatek koniec początek koniec i tak do końca. Napięcie zmienne jakie uzyskuje na wysokich obrotach to 8V...
Dziwne to troche. Ja już nie wiem jak to połączyć.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=74fX3-lU9gc[/youtube]

Wcześniej już zamieniłem połączenia, teraz są wszystkjie cewki w szeregu. Podzatek koniec początek koniec i tak do końca. Napięcie zmienne jakie uzyskuje na wysokich obrotach to 8V...
Dziwne to troche. Ja już nie wiem jak to połączyć.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=74fX3-lU9gc[/youtube]
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2016-06-18, 12:02
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 mod
Ogar 200 mod - Lokalizacja: Kielcza
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan
Od siebie dodam, że warto przyłożyć sie do dorobienia targeta bardzo dokładnie i impulsator umiejscowić jak najbliżej krzywki na którą zagiąć target. Nie róbcie tak że target wystaje na kilka cm od osi, szkodzi to szczególnie łożyskom. Z wymiarami tez nie jest różnie. Szerokość targeta najlepiej taka jak odbiornik z impulsatora (te kółko przy którym przechodzi targer) Znacznik musi być blisko max 1mm od impulsatora
zamieszczam zdjęcia jak to u mnie jest
Jakie trafo stosujecie i pod jakie cewki je podłączacie?

Jakie trafo stosujecie i pod jakie cewki je podłączacie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mietek009
- Posty: 532
- Rejestracja: 2015-08-23, 15:56
- GG: 0
- Moje maszyny: 125,175 i takie tam
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan
Miałem oryginalny stojan 6v/12v założyłem zamiast jednej cewki ładowania (tej z cienkim drutem) cewkę CDI. Światła mam tak jak były tj. 4 cewki, została jedna do ładowania aku 6v.
Pytanie - czy mogę uzyskać ładowanie 12v z tej jednej cewki np zamieniając ją na taką od świateł ? Może jest inne rozwiązanie ?
Pytanie - czy mogę uzyskać ładowanie 12v z tej jednej cewki np zamieniając ją na taką od świateł ? Może jest inne rozwiązanie ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości