Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM itp.)
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2016-03-05, 11:23
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125ccm M06B3 rok.1979
- Lokalizacja: WARSZAWA
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM it
Oki jutro będę się odzywał
Narka
Narka
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2016-03-05, 11:23
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125ccm M06B3 rok.1979
- Lokalizacja: WARSZAWA
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM it
Witam raz jeszcze wszystkich mam małe pytanko.
Jakie i gdzie wstawić bezpieczniki do 125 przy zapłonie cdi? Myślałem o 10 pod siedzenie na masę i o 5 w lampę,żarówki 12V reszta oznaczeń oryginalna dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Jakie i gdzie wstawić bezpieczniki do 125 przy zapłonie cdi? Myślałem o 10 pod siedzenie na masę i o 5 w lampę,żarówki 12V reszta oznaczeń oryginalna dzięki za pomoc
Pozdrawiam

-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2016-03-22, 23:24
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 '73
DRZ400 '04 - Lokalizacja: Łódź/Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM it
Hej, jakiś czas temu kupiłem zapłon od Ciebie i mam pytanie (piszę tutaj bo może też innym się przyda).
Ogólnie w próbach bez akumulatora wszystko jest super tylko teraz kwestia instlacji elektrycznej i akumulatora. Rozumiem, że mam założyć akumulator 12V a nie 6V i wszystkie żarówki też wtedy na 12V? Jeśli chodzi o całą instalację elektryczną to może być ta sama czy musi być jakaś specjalna pod 12V?
Ogólnie w próbach bez akumulatora wszystko jest super tylko teraz kwestia instlacji elektrycznej i akumulatora. Rozumiem, że mam założyć akumulator 12V a nie 6V i wszystkie żarówki też wtedy na 12V? Jeśli chodzi o całą instalację elektryczną to może być ta sama czy musi być jakaś specjalna pod 12V?
- marek216
- Posty: 249
- Rejestracja: 2016-11-12, 06:51
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125
Jawa Typ20
Mińsk BLR
Romet Minsk
Yamaha RS100 - Lokalizacja: Cyprzanów
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM it
Instalacja technicznie może być ta sama, ale jeśli będziesz planował jakiś remont przemyśl wymianę okablowania na nowe jeśli izolacja na tym co masz zacznie się np. kruszyć. Koszt nowej instalacji to około 70 zł.
WSK M06B3, Jawa50 Typ20, Mińsk125 BLR, Romet Mińsk, Yamaha RS100. HSUN 150ATV
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM it
Instalacja oczywiście zostaje stara 

- Buzek
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-10-06, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak M10
- Lokalizacja: Brzozów
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM it
Mam pytanie , jaką mocą (waty) dysponuje ten zapłon ? Jest to wersja jedno fazowa , czy może trój fazowa ?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM it
Aktualnie brak zaplonów do WSK
. Polecam zamawiać u AudioBasa.
Ładowanie dwufazowe, dwupoówkowe, bezmasowe - jak zwał tak zwał
.
Trójfazowe w przyszłości!

Ładowanie dwufazowe, dwupoówkowe, bezmasowe - jak zwał tak zwał

Trójfazowe w przyszłości!
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2016-03-22, 23:24
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 '73
DRZ400 '04 - Lokalizacja: Łódź/Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM it
Ok dzięki. Czyli instalacja ta sama co 6V. Oczywiście kupuję nową.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM itp.)
Po ponad miesięcznej przerwie zapłony do WSK 125 znowu dostępne
Jutro wstawię jakieś porządne zdjęcia, bo jest parę zmian.
Pozdro.

Jutro wstawię jakieś porządne zdjęcia, bo jest parę zmian.
Pozdro.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 2016-01-22, 19:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK B03
- Lokalizacja: Wyszków
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM itp.)
I jak z tymi zdjęciami ? Bo niektórzy są pewnie zainteresowani 

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM itp.)
Sorki, studia tak mnie pochłonęły, że wolałem nie wchodzić na forum
.
Teraz mogę wracać do żywych

Teraz mogę wracać do żywych

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM itp.)
Jak miło w końcu zająć się jakimiś konkretnymi rzeczami, a nie robieniem zadanek 
Serio, nie polecam studiowania
Do rzeczy!
Z nowości:
- wracamy do korzeni, czyli aluminiowa podstawa z aluminium PA6 (skrawalne)
- podwójna regulacja wyprzedzenia zapłonu: całą podstawą jak i impulsatorem zewnętrznym
mega wygodna sprawa! Jak wiadomo, magneto zasłania jedną śrubę mocującą, przez co przekręcenie podstawy po założeniu koła jest niemożliwe. Tutaj już tego problemu nie ma
Takie rzeczy były już stosowane w moim zapłonie w Jawie 350 TS i według relacji użytkowników regulacja znacznie wygodniejsza
(fotka: http://imgur.com/ITku2tF ).
Jeżeli ktoś bardzo chce w tym zestawie mieć założony klin ustalający na wale - wymaga on doszlifowania z jednej strony o mm. Ja osobiście jeżdżę cały sezon bez, bo gdzieś posiałem
.




Elementy są wykonywane na maszynach CNC, także wszystko jest zrobione z dokładnością do 0.1mm
Dzięki temu możemy sobie regulować zapłon podczas pracy, pokazane tutaj na filmie.
https://www.youtube.com/watch?v=AR_vb_cxBwM
Robisz na własną odpowiedzialność
.
Zakres regulacji zewnętrznej (przy założeniu, że impulsator jest ustawiany na środku przy 3mm GMP) to około 4mm, czyli od 1mm do 5mm
Przesuwając podstawę w którąś ze stron "zyskujemy" zakres regulacji na innym zakresie (np. od 2.5 do 6 itp).
Funkcja wyprzedzenia zapłonu w funkcji kątowej jest dosyć skomplikowana, opiszę ją na spokojnie później
Na ten moment to tyle - modernizacje natomiast nie dotkną tylko WSK 125, właściciele MZ ETZ, MZ TS też mogą wyczekiwać na nowe wieści z OBR Gródki
.
W razie pytań, preferuję kontakt telefoniczny (w ludzkich godzinach!!)
665 029 914
savier13@gmail.com
lub PW

Serio, nie polecam studiowania

Do rzeczy!
Z nowości:
- wracamy do korzeni, czyli aluminiowa podstawa z aluminium PA6 (skrawalne)
- podwójna regulacja wyprzedzenia zapłonu: całą podstawą jak i impulsatorem zewnętrznym


Takie rzeczy były już stosowane w moim zapłonie w Jawie 350 TS i według relacji użytkowników regulacja znacznie wygodniejsza

Jeżeli ktoś bardzo chce w tym zestawie mieć założony klin ustalający na wale - wymaga on doszlifowania z jednej strony o mm. Ja osobiście jeżdżę cały sezon bez, bo gdzieś posiałem





Elementy są wykonywane na maszynach CNC, także wszystko jest zrobione z dokładnością do 0.1mm

https://www.youtube.com/watch?v=AR_vb_cxBwM
Robisz na własną odpowiedzialność

Zakres regulacji zewnętrznej (przy założeniu, że impulsator jest ustawiany na środku przy 3mm GMP) to około 4mm, czyli od 1mm do 5mm

Funkcja wyprzedzenia zapłonu w funkcji kątowej jest dosyć skomplikowana, opiszę ją na spokojnie później

Na ten moment to tyle - modernizacje natomiast nie dotkną tylko WSK 125, właściciele MZ ETZ, MZ TS też mogą wyczekiwać na nowe wieści z OBR Gródki

W razie pytań, preferuję kontakt telefoniczny (w ludzkich godzinach!!)
665 029 914
savier13@gmail.com
lub PW
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM itp.)
Ładne!
Wymień jeszcze te chińskie kabelki ze statora, zastosuj zamiast podkładek ze śrubek ładne podkładki dystansujące oraz przedłutuj miejsce na klin i będzie naprawdę KOKS
Fajnie, że wreszcie masz podstawy aluminiowe, a nie metalowe, które są malowane!
Blachę regulującą impulsator też mógłbyś dać aluminiową

Wymień jeszcze te chińskie kabelki ze statora, zastosuj zamiast podkładek ze śrubek ładne podkładki dystansujące oraz przedłutuj miejsce na klin i będzie naprawdę KOKS

Fajnie, że wreszcie masz podstawy aluminiowe, a nie metalowe, które są malowane!
Blachę regulującą impulsator też mógłbyś dać aluminiową


- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM itp.)
Cześć,
Dzięki za podpowiedzi, wezmę je pod uwagę.
Kabelki zazwyczaj stosuje 1.5mm2 LGY czerwone - na zdjęciach stator jest jeszcze nie przerabiany, bo nie zdążyłem tego zrobić do zdjęć
. Krótki dzień a światła jak na lekarstwo.
Nakrętki radzą sobie doskonale i są tanie. Wolę skupić na konkretnych usprawnieniach takich jak np. dodatkowa regulacja bez zdejmowania magneta. A czas mam ograniczony.
Blacha regulacyjna z cienkiego aluminium będzie za słaba. Nie widzę sensu na siłę robić wszystko z tego materiału.
Jakość powierzchni w stali pozwala też na plynna regulację, w PA6 już tak dobrze by nie było.
Jest tutaj oczywiście jeszcze kilka rzeczy, które można poprawić - jak zawsze
. Ale dążę do jak najlepszego produktu .
Pozdro
Dzięki za podpowiedzi, wezmę je pod uwagę.
Kabelki zazwyczaj stosuje 1.5mm2 LGY czerwone - na zdjęciach stator jest jeszcze nie przerabiany, bo nie zdążyłem tego zrobić do zdjęć

Nakrętki radzą sobie doskonale i są tanie. Wolę skupić na konkretnych usprawnieniach takich jak np. dodatkowa regulacja bez zdejmowania magneta. A czas mam ograniczony.
Blacha regulacyjna z cienkiego aluminium będzie za słaba. Nie widzę sensu na siłę robić wszystko z tego materiału.

Jest tutaj oczywiście jeszcze kilka rzeczy, które można poprawić - jak zawsze

Pozdro
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 744
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM itp.)
No to teraz czekam na taki zapłon do MZ TS 250 

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM itp.)
Mówisz, masz

Z relacji użytkowników w silnikach ze skośną głowicą tego typu regulacja jest bardzo potrzebna, dlatego wymodziłem coś takiego

Jest bardzo ciasno, ale udało się

Rozpiętość kątowa regulacji to tyle samo co w przypadku WSK, tzn. mamy od lewej do prawej około 4mm przed gmp

Główna podstawa zapłonu też jest inna - tym razem to nie 4mm stal tylko 6mm toczone aluminium PA6.
Lżejsze, pasuje do każdego silnika tego typu i jest centrowane tak samo jak oryginalny zapłon




Więcej informacji wkrótce, a teraz pierwsza sztuka leci na testy

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM itp.)
W międzyczasie testujemy prawie docelową wersję zapłonu do 125.
To, co od roku doskonale sprawdza się w WSK 175 i Jawach, teraz zawita też do WSK 125



Pyrkanko
powiem szczerze, że bardziej mi się podoba jak to chodzi w porównaniu do wcześniejszej wersji. Magneto jest większe i cięższe.
https://www.youtube.com/watch?v=irKDN7KiAu0
A przed chwilą wróciłem z testów drogowych - żarówka 100W H4, włożona troche na druta
ale byłem ciekawy, czy podoła. Bez akumulatora po leciutkim dodaniu gazu światła świecą z pełną mocą - super sprawa

To, co od roku doskonale sprawdza się w WSK 175 i Jawach, teraz zawita też do WSK 125




Pyrkanko

https://www.youtube.com/watch?v=irKDN7KiAu0
A przed chwilą wróciłem z testów drogowych - żarówka 100W H4, włożona troche na druta



-
- Posty: 142
- Rejestracja: 2014-04-14, 09:27
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 130 ogar 200
- Lokalizacja: Polska
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM itp.)
Ciekawa sprawa z tą podwójną regulacją. Rakso miał dobry pomysł z tym.
Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM itp.)
Czytamy ze zrozumieniem


OK, a kiedy to zostało zaprojektowane? wróć, kiedy zostało pokazane- podwójna regulacja wyprzedzenia zapłonu: całą podstawą jak i impulsatorem zewnętrznymmega wygodna sprawa! Jak wiadomo, magneto zasłania jedną śrubę mocującą, przez co przekręcenie podstawy po założeniu koła jest niemożliwe. Tutaj już tego problemu nie ma
![]()
Takie rzeczy były już stosowane w moim zapłonie w Jawie 350 TS i według relacji użytkowników regulacja znacznie wygodniejsza(fotka: http://imgur.com/ITku2tF ).


A kiedy Raksio zrobił to u siebie?

Ok, na zdjęciu mało widać - no to tutaj jest jeszcze jedno


Proszę sobie porównać daty

A że kolega lubi kopiować to już wcześniej pokazał przy zapłonie do 175. Śmieszne jest tylko to, że wszyscy co to tak wszystko robili samemu i niezależnie mieli moje zapłony u siebie przed produkcją swoich

Podejrzewam, że niedługo zupełnie przypadkiem pojawią sie zapłony z trójfazowym ładowaniem u różnych innych sprzedawców

Czasami mam wrażenie, że szkoda jest czasu na usprawnienia swoich produktów (praktyka pokazuje, że szybko ktoś wpada na podobne pomysły), ale nic nie zastąpi satysfakcji, kiedy słyszysz w telefonie zadowolonego klienta


Wracając do głównego wątku, pobawiłem się dzisiaj jeszcze z zapłonem - mam mega wolny internet na wiosce, jak wrócę na studia to powrzucam więcej filmów, w międzyczasie mam jeden mniejszy:

https://www.youtube.com/watch?v=mF6_3uk2O14
- marek216
- Posty: 249
- Rejestracja: 2016-11-12, 06:51
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125
Jawa Typ20
Mińsk BLR
Romet Minsk
Yamaha RS100 - Lokalizacja: Cyprzanów
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI WSK 125 299zł ład. bezmasowe (ew. SHL, WFM itp.)
Savier zamiast pisać "do Oskara" w swoim temacie wystarczy napisać do niego prywatnie.
Zaczniesz kolejną gównoburzę jak ta z AudioBas'em. Wizerunek forum widzę masz w poważaniu. Szkoda.
Zaczniesz kolejną gównoburzę jak ta z AudioBas'em. Wizerunek forum widzę masz w poważaniu. Szkoda.
WSK M06B3, Jawa50 Typ20, Mińsk125 BLR, Romet Mińsk, Yamaha RS100. HSUN 150ATV
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość