ZAPŁON CDI 12V WSK 125
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 2016-11-08, 18:56
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125 M06B3
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
No wiesz ty to rozkręciłeś do ostatniej śrubki, ja od początku miałem takie założenie że wymieniam tylko to co jest zużyte żeby było tanio czyli elementy gumowe, simeringi, łożyska silnika i kół i elementy skrzyni biegów, piaskowanie i malowanie proszkowe wszystkiego oprócz ramy, cdi i pewnie jeszcze akumulator i nowe opony. Już nie wspominając o rejestracji i kombinowaniu z papierami..... Założenie było proste jak się uda zarejestrować to po zimie muszę tym wyjechać. Najciekawsze w tym wszystkim jest to że w urzędzie weryfikowali moją rejestrację 2 miesiące sprawdzali wyciągi z archiwum..... dodam że rejestracja " na archiwum urzędowe jest najlepszym sposobem na rejestrację jeśli nie masz dowodu.
A tak z ciekawości ile cię wyniosła renowacja twojej wsk o ile to nie tajemnica...
A tak z ciekawości ile cię wyniosła renowacja twojej wsk o ile to nie tajemnica...
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
Pewnych rzeczy lepiej nie liczyć...
Dobra jutro tutaj posprzątam bo syf się zrobił.
Dobra jutro tutaj posprzątam bo syf się zrobił.
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 2016-11-08, 18:56
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125 M06B3
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
podpialem według tego schematu to cdi iskra jest , jeszcze nie odpaliłem ale zastanawia mnie fakt w jaki sposób gasi sie silnik czy trzeba wyciągnąć klucz czy przekręcić ? Bo w każdej pozycji jak i również po wyciągnięciu kluczyka iskra jest cały czas. Wiec zastanawia mnie czy cos złe podpiąłem .
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
Źle podpiąłeś... Po wyjęciu kluczyka silnik powinien gasnąć.
Silnik gasisz zwierając przewód czarno-biały z masą.
Silnik gasisz zwierając przewód czarno-biały z masą.
-
- Posty: 221
- Rejestracja: 2016-07-28, 12:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk1973 garbuska
- Lokalizacja: Malbork
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
albo stacyjka jest uszkodzona
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 2016-11-08, 18:56
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125 M06B3
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
Panowie, odpaliłem sprzęta , podpiąłem według schematu szymona i nową instalacje . Motor odpala przednie światła długie krótkie są ale nie ma stopu, nie mam pojęcia o co chodzi. Wszystko podpiałem według schematu, ewentualnie jak dam plus na tył to tylne światło świeci ale stopu nadal nie ma. Poratujcie
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 2016-11-08, 18:56
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125 M06B3
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
Akumulatora nie mam, ale udało mi się już to wszystko podpiąć. Ogólnie mam to podpięte w taki sposób że kluczyk prawo gaszenie, kluczyk na środku wyłączenie świateł, kluczyk w lewo działa oświetlenie i klakson. Nie wiem czy to dobrze ale mi to odpowiada, światła długie i krótkie również działają. Ogólnie zapłon cdi działa bardzo fajnie mimo niektórych negatywnych opinii odnośnie podstawki. Motor zrobiłem najtańszym kosztem i wszystko własnoręcznie, szparunki wykonałem wedle filmu saviera , wyszło dobrze ale wystarczy że benzyna ścieknie po baku i zmyje szparunek..... tak też to miałem. Obliczyłem również ile mnie wyniosła renowacja tanim kosztem ( bez szlifu bez tłoka i bez wału bo tego silnik nie wymagał) . Cena renowacji z zapłonem cdi to 645 zł elementy do silnika wybrane z górnej pólki w szczególności łożyska. Efekty mojej pracy już niedługo zamieszczę w tym poście.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
Z doświadczenia wiem, że oszczędzanie lubi się zemścić
.
Niby na lelku jeżdżę ciagle na tłoku za 15zł (to było dawno, i chciałem sprawdzić czy się da
) ale tyle ile się człowiek namęczył to serio, nie było warto
.
Poświęć troche czasu na zajrzenie do forumowej biblioteki, są tam książki gdzie znajdziesz schematy instalacji z podziałem na układ prądu stałego i zmiennego.
układ prądu stałego funkcjonuje tylko wtedy, gdy mamy akumulator.

Niby na lelku jeżdżę ciagle na tłoku za 15zł (to było dawno, i chciałem sprawdzić czy się da


Poświęć troche czasu na zajrzenie do forumowej biblioteki, są tam książki gdzie znajdziesz schematy instalacji z podziałem na układ prądu stałego i zmiennego.
układ prądu stałego funkcjonuje tylko wtedy, gdy mamy akumulator.
- Buzek
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-10-06, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak M10
- Lokalizacja: Brzozów
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
Cześć !!!
Zmagam się z pewnym problemem w moim zapłonie cdi . Mianowicie , raz iskra jest , a później przez chwilkę jej nie ma i znowu się pojawia , przez co nie mogę odpalić silnika . Ma ktoś jakieś pomysły co możne być nie tak ? Ile mm przed gmp ustawiacie zapłon przy cdi ? Oraz w którym miejscu na kole magnesowym występuje iskra ?
pzdr
Zmagam się z pewnym problemem w moim zapłonie cdi . Mianowicie , raz iskra jest , a później przez chwilkę jej nie ma i znowu się pojawia , przez co nie mogę odpalić silnika . Ma ktoś jakieś pomysły co możne być nie tak ? Ile mm przed gmp ustawiacie zapłon przy cdi ? Oraz w którym miejscu na kole magnesowym występuje iskra ?
pzdr
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
wedlug mnie moduł można by wymienić
dla trójki 3mm przed gmp
iskra, zależnie od impulsatora, występuje na końcu znacznika (w połowie schodzi)

dla trójki 3mm przed gmp
iskra, zależnie od impulsatora, występuje na końcu znacznika (w połowie schodzi)
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
Moim zdaniem masz za dużą przerwę między impulsatorem, a znacznikiem 
Zrób tam prawie na zero (aby nie ocierało).
Sprawdź też połączenia zwłaszcza MASY

Zrób tam prawie na zero (aby nie ocierało).
Sprawdź też połączenia zwłaszcza MASY

-
- Posty: 181
- Rejestracja: 2016-11-08, 18:56
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125 M06B3
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
WSK gotowa
jeszcze tylko się zastanawiam nad tym gaźnikiem co zastosował audio ale sam nie wiem czy jest sens i czy dużo to zmieni w jeździe.
Obliczyłem również ile mnie wyniosła renowacja tanim kosztem ( bez szlifu bez tłoka i bez wału bo tego silnik nie wymagał) . Cena renowacji z zapłonem cdi to 645 zł elementy do silnika wybrane z górnej pólki w szczególności łożyska.







Obliczyłem również ile mnie wyniosła renowacja tanim kosztem ( bez szlifu bez tłoka i bez wału bo tego silnik nie wymagał) . Cena renowacji z zapłonem cdi to 645 zł elementy do silnika wybrane z górnej pólki w szczególności łożyska.






-
- Posty: 181
- Rejestracja: 2016-11-08, 18:56
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125 M06B3
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
AudioBas jak to jest z tym gaźnikiem, jaki byś polecił i jak wygląda regulacja w nim. Jaką dyszę zastosować.
- Buzek
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-10-06, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak M10
- Lokalizacja: Brzozów
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
Kolejne spostrzeżenia co do moich problemów z CDI , iskra jest już praktycznie cały czas , tylko pojawia się przy bardzo mocnym kopnięciu w kopnik , przy słabszych obrotach nie ma iskry
. Wie ktoś może , kto produkuje zapłony dla sklepu Skuter Dębica ?

-
- Posty: 181
- Rejestracja: 2016-11-08, 18:56
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125 M06B3
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 2016-11-08, 18:56
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125 M06B3
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
i sprawdź miernikiem jakie napięcie ci wychodzi bezpośrednio z cewki tej pod magnetem
- Buzek
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-10-06, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak M10
- Lokalizacja: Brzozów
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
Winny okazał się być moduł .
Cdi super sprawa .
Pozdrawia,
Cdi super sprawa .
Pozdrawia,
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2017-03-20, 20:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 (3)
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
Siemanko.
Mam pytanko do przeróbki iskrownika, którą opisał Szymon1998. Rozumiem, że biały kabel trzeba przelutować w miejsce czarnego, ale bezpośrednio do drutu i żółty kabel też bezpośrednio do drutu. A co zrobić z czarnym?
Mógłby ktoś wytłumaczyć po chłopsku po co się przerabia ten iskrownik?
Z góry dzięki za odpowiedź
Mam pytanko do przeróbki iskrownika, którą opisał Szymon1998. Rozumiem, że biały kabel trzeba przelutować w miejsce czarnego, ale bezpośrednio do drutu i żółty kabel też bezpośrednio do drutu. A co zrobić z czarnym?
Mógłby ktoś wytłumaczyć po chłopsku po co się przerabia ten iskrownik?
Z góry dzięki za odpowiedź

-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2017-03-20, 20:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 (3)
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125
Halo halo, ktoś coś?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości