
Dopasowywanie karterów nie od pary?
- shel82
- Posty: 50
- Rejestracja: 2013-09-28, 09:01
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 M21W2
- Lokalizacja: Płock
- Kontaktowanie:
Dopasowywanie karterów nie od pary?
Witam, zabieram się dla treningu
za remont silnika od WSK 125, który dostałem w totalnej rozsypce i okazuje się, że kartery także mam nie od pary, dlatego moje pytanie brzmi na co dokładnie zwrócić uwagę lub też na czym polegał proces obrabiania obydwu karterów w fabryce?

-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Dopasowywanie karterów nie od pary?
W fabryce było obrabianie gniazd pod łożyska na przelot w wale, osiowanie otworów na wałek główny i pośredni skrzyni biegów, obrabiane razem przylgi cylindra itd
- shel82
- Posty: 50
- Rejestracja: 2013-09-28, 09:01
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 M21W2
- Lokalizacja: Płock
- Kontaktowanie:
Re: Dopasowywanie karterów nie od pary?
Obrobienie gniazd pod łożyska wału oraz osiowanie otworów na wałek główny i pośredni, a także obrobienie przylgi cylindra jestem w stanie chyba zrobić na tokarce, pytanie co jeszcze - co znaczy Twoje itd bardziej szczegółowo?
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Dopasowywanie karterów nie od pary?
Te są najważniejsze. Dochodzą jeszcze tulejki centrujące połówki i chyba to wszystko, jak jesteś w stanie ogarnąć to działaj
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki - Lokalizacja: Jablonna
- Kontaktowanie:
Re: Dopasowywanie karterów nie od pary?
chodzi o to ze kartety byly obrabiane wspolnie - tj otwory wiercone/wytaczne wspolnie tak by zachowac wspolosiowosc, prostopadlosc i takie tam.
o ile przylgnie pod cylinder (i samych polowek karterow) mozesz poprawic bez szkody, to z otworami walu/skrzyni nie jest juz to takie proste.
zbierajac material z otworow pozbawiasz sie pasowania (lozyska zrobia sie za luzne), chyba ze chcesz to naprawic
poprzez napawanie aluminium i ewentualne tulejowanie gniazd. Jedyna para otworow z ktorymi mozesz sie pobawic to walek posredni w skrzyni biegow, bo tam wyprowadzisz sobie wymiary w tulejce brazowej, ale z innymi to sie zastanow.
to co chcesz zrobic nie jest to niemozliwe do wykonania, ale dosc klopotliwe.
o ile przylgnie pod cylinder (i samych polowek karterow) mozesz poprawic bez szkody, to z otworami walu/skrzyni nie jest juz to takie proste.
zbierajac material z otworow pozbawiasz sie pasowania (lozyska zrobia sie za luzne), chyba ze chcesz to naprawic
poprzez napawanie aluminium i ewentualne tulejowanie gniazd. Jedyna para otworow z ktorymi mozesz sie pobawic to walek posredni w skrzyni biegow, bo tam wyprowadzisz sobie wymiary w tulejce brazowej, ale z innymi to sie zastanow.
to co chcesz zrobic nie jest to niemozliwe do wykonania, ale dosc klopotliwe.
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości