Taka sytuacja u mnie, szlif zrobiony tam gdzie zawsze, okna fazowane, olej 1:20 na tłusto, nagle podczas jazdy uderzenie i mega spadek mocy, silnik pracował dalej ale od razu go zgasiłem. Taki widok po zdjęciu góry:
https://zapodaj.net/8605ad180e581.jpg.html
https://zapodaj.net/96d6e97fffe2d.jpg.html
https://zapodaj.net/65701d137dc50.jpg.html
https://zapodaj.net/34d89a8803883.jpg.html
https://zapodaj.net/c3edaa31f8926.jpg.html
https://zapodaj.net/36e30f93fee39.jpg.html
https://zapodaj.net/4f0ce0df836ac.jpg.html
https://zapodaj.net/fd2d8d84b3d13.jpg.html
https://zapodaj.net/4b590895f4818.jpg.html
Ktoś ma pomysł co się stało? Co z tym dalej robić? Jest jedna rysa na cylindrze taka grubsza, tłok był na trzeci szlif.
Tłoki Aliena AK20 WSK 125
- qpa
- Posty: 618
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Aliena AK20 WSK 125
Przegrzał się na sworzniu, pokaż sworzeń i tulejkę z brązu w główce korbowodu, ewentualnie słaba owalizacja
- qpa
- Posty: 618
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Aliena AK20 WSK 125
Sworzeń i główka bez żadnych uszkodzeń, założyłem stary zestaw tłok i cylinder, motocykl chodzi do tej pory.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Aliena AK20 WSK 125
Hej,
wygląda to jakby coś Ci wpadło do środka i tak zdeformowało rowek że pierścień się zblokował, widać też ślady uderzeń na denku. Kółkiem zaznaczyłem mocne uszkodzenie mechaniczne, to wskazane strzałką wygląda na typowe miejsce przycieru. Jest wąskie i po to właśnie jest anoda żeby przytrzeć a nawet nie poczuć. Cylinder wizualnie nie wygląda źle, spróbowałbym usunąć skrobakiem aluminium wtarte w tuleje i wymienić sam tłok.


wygląda to jakby coś Ci wpadło do środka i tak zdeformowało rowek że pierścień się zblokował, widać też ślady uderzeń na denku. Kółkiem zaznaczyłem mocne uszkodzenie mechaniczne, to wskazane strzałką wygląda na typowe miejsce przycieru. Jest wąskie i po to właśnie jest anoda żeby przytrzeć a nawet nie poczuć. Cylinder wizualnie nie wygląda źle, spróbowałbym usunąć skrobakiem aluminium wtarte w tuleje i wymienić sam tłok.

Jasne, że można stosować do każdego silnika - czy to przerost formy to już do indywidualnej oceny. Te konkretne egzemplarze dla Cezarego były dodatkowo odchudzane bo trafiły do maszyn biorących udział w wyścigach ulicznych. Obowiązują wtedy ograniczenia jeśli chodzi o oryginalność więc tulejowanie na Wossnera odpadaCzy takie tłoki z płaszczami z MoS2 i denkiem ceramicznym dobrze jest zastosować w normalnie użytkowanej WSK ? Czy to raczej przerost formy nad treścią? Czy cena jest do indywidualnej wyceny ?

- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Aliena AK20 WSK 125
Hej,
aktualnie kontakt ze mną jest lekko utrudniony ze względu na ostre przygotowania do Złombolu, paczki idą z opóźnieniem. Proszę o wyrozumiałość
aktualnie kontakt ze mną jest lekko utrudniony ze względu na ostre przygotowania do Złombolu, paczki idą z opóźnieniem. Proszę o wyrozumiałość

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość