WSK Kobuz 76"
-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
WSK Kobuz 76"
Cześć,
Ostatnio stałem się posiadaczem Kobza z 76roku.Najważniejsze,że z dokumentami. Ogólnie motocykl stał od wielu lat. Jest mocno zaniedbany i był w rękach magika malarza i tjunera. Zawieszenie przednie to ulep z mz i jawy. Nawet go nie zabierałem. Tłumik od cz350.
Koła pomalowane na srebrno. Kierunkowskazy na czarno. Jest nadzeja, że pod lakierem chrom w dobrym stanie, ale jeszcze nie miałem czasu się tym zająć.
Rama wymaga trochę pracy. Osłona pełna łańcucha standardowo przetarta w charakterystycznych miejscach. Boczek od strony filtra powietrza trochę podcięty.Błotnik tylny ma obcięte częściowo uchwyty pod śruby zawieszenia. Wahacz mam do wymiany na inny. Na stałe dospawana stopka boczna na tyle hardkorowo, że metal jest przepalony do dziury. Stopkę centralną też chyba będę szukał inną.
Potrzebuję również bolca do kanapy, bo jest urwany. Silnik do remontu, bo kompresja średnia.
Także czeka mnie sporo pracy, ale sukcesywnie na spokojnie będę coś działał. Zdjęcia póki co z ogłoszenia.
Ostatnio stałem się posiadaczem Kobza z 76roku.Najważniejsze,że z dokumentami. Ogólnie motocykl stał od wielu lat. Jest mocno zaniedbany i był w rękach magika malarza i tjunera. Zawieszenie przednie to ulep z mz i jawy. Nawet go nie zabierałem. Tłumik od cz350.
Koła pomalowane na srebrno. Kierunkowskazy na czarno. Jest nadzeja, że pod lakierem chrom w dobrym stanie, ale jeszcze nie miałem czasu się tym zająć.
Rama wymaga trochę pracy. Osłona pełna łańcucha standardowo przetarta w charakterystycznych miejscach. Boczek od strony filtra powietrza trochę podcięty.Błotnik tylny ma obcięte częściowo uchwyty pod śruby zawieszenia. Wahacz mam do wymiany na inny. Na stałe dospawana stopka boczna na tyle hardkorowo, że metal jest przepalony do dziury. Stopkę centralną też chyba będę szukał inną.
Potrzebuję również bolca do kanapy, bo jest urwany. Silnik do remontu, bo kompresja średnia.
Także czeka mnie sporo pracy, ale sukcesywnie na spokojnie będę coś działał. Zdjęcia póki co z ogłoszenia.
Ostatnio zmieniony 2017-08-24, 16:56 przez auriol77, łącznie zmieniany 1 raz.
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: WSK Kobuz 76"
Zdjec nie widac bolec oraz wydech do 175 mam na zbyciu
-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 76"
Trochę dzis poczyściłem części itp. Okazało się, że motocykl jest z 75 roku (tak wybite na tabliczce)
Pomoże mi ktoś z kolorem błotników - jaki to numer ral ?
Co ciekawe przelotki linek są malowane.
Pomoże mi ktoś z kolorem błotników - jaki to numer ral ?
Co ciekawe przelotki linek są malowane.
Ostatnio zmieniony 2017-08-29, 14:30 przez auriol77, łącznie zmieniany 1 raz.
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: WSK Kobuz 76"
https://youtu.be/W3i-ZMTC6_0
Super maszyna juz dosc ciezko dostepna.
Masz jeszcze do wymiany amortyzatory z tylu te sa od mz.
Mam z 76 i w swojej dalem blotniki na proszek wyszlo ok 60 zl na bialo bo duzego wyboru nie mial lakiernik i wyszlo super...
Super maszyna juz dosc ciezko dostepna.
Masz jeszcze do wymiany amortyzatory z tylu te sa od mz.
Mam z 76 i w swojej dalem blotniki na proszek wyszlo ok 60 zl na bialo bo duzego wyboru nie mial lakiernik i wyszlo super...
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 2016-02-17, 15:57
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
wsk 175 Sport 1 - Lokalizacja: Truskolasy
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 76"
Tjuner niezle ja poprzerabial ale jeszcze nie tak tragicznie aby nie powrocic do oryginalu:) najwazniejsze ze masz: zbiorbik, boczki, kierunki i lampe
- Jogurt
- Posty: 328
- Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
- GG: 0
- Moje maszyny: Tylko polskie.
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 76"
Jest potencjał, mój to dopiero był gruz. Najdroższe elementy masz na motocyklu, reszta to pikuś.
-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 76"
Na spokojnie zostaje mi kompletowanie części i naprawianie tego co zepsute. Małymi krokami jakoś pójdzie. Na pierwszy etap pójdzie rama i elementy do piaskowania i malowania proszkowego to już ubędzie.
Może w najbliższym tygodniu, dwóch oddam kierunki do chromowania. Jak jakość usługi będzie ok to dorzucę kolejne rzeczy.
Ma ktoś pomysł jak rozruszać zastane lagi? Nafta,ropa? Palnik? W najgorszym wypadku wezmę zdemontowane zawieszenie z drugiej wsk, ale wolałbym tego uniknąć,bo jak mi się zachce powrót do oryginału to znów będą poszukiwania.
Gdyby ktoś miał dekielek zapłonu z napisem predom - dezamet to może się odezwać.
Może w najbliższym tygodniu, dwóch oddam kierunki do chromowania. Jak jakość usługi będzie ok to dorzucę kolejne rzeczy.
Ma ktoś pomysł jak rozruszać zastane lagi? Nafta,ropa? Palnik? W najgorszym wypadku wezmę zdemontowane zawieszenie z drugiej wsk, ale wolałbym tego uniknąć,bo jak mi się zachce powrót do oryginału to znów będą poszukiwania.
Gdyby ktoś miał dekielek zapłonu z napisem predom - dezamet to może się odezwać.
- peper50
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 76"
Fajny ten Kobuz. Te roczniki najfaniejsze. Gratulacje i powodzenia
- DaViD
- Posty: 402
- Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75 - Lokalizacja: Opoczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 76"
Błotnik widoczny na zdjęciu prawdopodobnie był malowany, wątpię żeby przelotka linki była pomalowana razem ze śrubą i raczej nie było aż tak ciemnego odcieniu błotników
Zadzwonię jutro do lakiernika u którego robiłem błotniki i dowiem się jaki to był RAL, bo wyszły na prawdę bardzo fajnie
- Skinder
- Posty: 2221
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 76"
WSKowy popielaty to 7035. Przynajmniej tak tu gdzieś kiedyś wyszukałem, polakierowałem swoje i uważam że jest idealnie.
-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 76"
Błotniki na moje oryginalny kolor mają. Powłoka jest ładna gładka.od spodu jednakowo. Nie ma śladów wiejskiego tunera.przednie zawieszenie było zdemontowane ogólnie i nie uzywane.
Z nowości to udało mi się kupić całkiem ładne tylne amortyzatory i tłumik oraz klosze kierunkowskazów.
Do picia się dobijam w sprawie gum i szprych ale póki co bezskutecznie.
@Skinder dzięki za numer
Z nowości to udało mi się kupić całkiem ładne tylne amortyzatory i tłumik oraz klosze kierunkowskazów.
Do picia się dobijam w sprawie gum i szprych ale póki co bezskutecznie.
@Skinder dzięki za numer
-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 76"
Znalazłem na swoim dysku foto sporta (kiedyś chyba wstawiany na tym forum) i kolor zbiornika to jest dokładnie ten odcien, który mam na błotnikach. Ni to szary, ni niebieski.
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 2014-02-02, 23:41
- GG: 0
- Moje maszyny: Parę SHL,parę WSK i parę ROMETÓW
- Lokalizacja: Miesbach Bavaria
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 76"
Ral 7042 ale takie były w tych wcześniejszych z małym licznikiem, wydaje mi sie że powinieneś mieć te jaśniejsze błotniki czyli Ral 9002 takie podobne do bialego
- rafm
- Posty: 147
- Rejestracja: 2017-06-27, 08:00
- GG: 0
- Moje maszyny: Honda GL 500 Interstate z 1982 r.
WSK 175 z 1976 r.
SHL M11 - Lokalizacja: Działoszyn/Kleszczów
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 76"
chyba tak - Ral 9002 - ja mam ten kolor raczejmaniekgazela pisze: ↑2017-10-14, 22:22Ral 7042 ale takie były w tych wcześniejszych z małym licznikiem, wydaje mi sie że powinieneś mieć te jaśniejsze błotniki czyli Ral 9002 takie podobne do bialego
Rafał M.
-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 76"
WItam forumowiczów,
Od ostatnich postów prace nie poszły jakoś bardzo do przodu. Przerejstrowałem na siebie. Udało mi się pochromować część elementów. Większość części ponownie ocynkowałem jednakże, te mocniej skorodowane a wcześniej przezemnie nie przygotowane są do poprawy. Jednak najlepiej samodzielnie wygładzić powierzchnie papierem, bo kwas wszystkiego za nas nie zrobi.
Dokupiłem również używany tłumik w ładnym stanie, amortyzatory kryte,kolanko i błotnik przedni. Ten z motocyklem ma dziwne wgnioty i przywracanie starego do stanu idealne byłoby ciężkie.
Pytanie dla osób, które przeszły zaplatanie kół na nowych obręczach. Warto inwestować w tajawńskie za ok. 100pln czy tylko obręcze Hiszpańskie,Czeskie dają radę? Różnica w cenie jest dość duża.
Od ostatnich postów prace nie poszły jakoś bardzo do przodu. Przerejstrowałem na siebie. Udało mi się pochromować część elementów. Większość części ponownie ocynkowałem jednakże, te mocniej skorodowane a wcześniej przezemnie nie przygotowane są do poprawy. Jednak najlepiej samodzielnie wygładzić powierzchnie papierem, bo kwas wszystkiego za nas nie zrobi.
Dokupiłem również używany tłumik w ładnym stanie, amortyzatory kryte,kolanko i błotnik przedni. Ten z motocyklem ma dziwne wgnioty i przywracanie starego do stanu idealne byłoby ciężkie.
Pytanie dla osób, które przeszły zaplatanie kół na nowych obręczach. Warto inwestować w tajawńskie za ok. 100pln czy tylko obręcze Hiszpańskie,Czeskie dają radę? Różnica w cenie jest dość duża.
-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 76"
Dokładam trochę zdjęć z prac. Udało mi się kupić za grosze i doprowadzić do prawie ideału ori kolanko. Niestety kwadratowe z nowszych WSK, ale jak się trafi docelowe to kiedyś zmienię.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 76"
W jaki sposób doprowadziłeś kolanko do takiego stanu ?
Barrrrdzo dobra robota.
Barrrrdzo dobra robota.
-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 76"
Najpierw ten skamieniały brud potraktowałem zmywaczem do gaźników i ile się dało spolerowałem staliwem o gradacji "0". To jest sam środek między ostrym, a najdelikatniejszym. Najbardziej toporne grube zachnięcia mechanicznie deklatnie zeskrobałem nożykiem. Później staliwo z pastą autosol. I dalej już pasta z filcem miękkim na wierarce. Na koniec żeby drobne smugi wypolerować tarcza bawełniana z pastą wykańczającą twardą.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości