Stacyjka - regeneracja krok po kroku.
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Stacyjka - regeneracja krok po kroku.
Po paru tematach na temat problemów ze stacyjkami (gubienie świateł, iskry, wyskakiwanie kluczyka) postanowiłem naskrobać parę słów i wkleić parę fotek dla Was (szczególnie dla tych, którzy boją się tematu rozbierania i składania takich pierdoł) na temat tych elementów.
Od razu mówię, że jeżeli komuś kluczyk obraca się wkoło to nie ma już ratunku - najprawdopodobniej macie odłamany kawałek plastiku w środku i nie da rady nic z tym już zrobić. Z góry przepraszam też za to, że niektóre fotki są nieostre.
A więc zaczynamy. Oto nasz pacjent i rzeczy niezbędne do rozbiórki: mały płaski śrubokręt, małe kombinerki, papier ścierny 800-1000 i opcjonalnie spray do połączeń elektrycznych.
Przystępujemy do destrukcji: kluczyk, nakrętka...
Następnie musimy podważyć dwie blaszki mocujące obudowę z jednej...
... i drugiej strony.
Podważamy...
... i ściągamy.
Potem dwie blaszki oraz podkładka i mamy plastik na wierzchu.
Teraz ważny moment, musimy wyjąć cały element obrotowy, pamiętając, że jest tam 4 sprężynki i 2 kulki, które chętnie polecą nam w kosmos. Podważamy - wyciągamy, na stole powinien zostać nam taki zestaw:
Czyścimy teraz wszystkie elementy, szczególnie z ewentualnych smarów i pyłów. Następnie bierzemy papier ścierny i czyścimy styki oraz blaszki, szlifujemy aż jednolicie zabielimy elementy.
C.D.N.
Od razu mówię, że jeżeli komuś kluczyk obraca się wkoło to nie ma już ratunku - najprawdopodobniej macie odłamany kawałek plastiku w środku i nie da rady nic z tym już zrobić. Z góry przepraszam też za to, że niektóre fotki są nieostre.
A więc zaczynamy. Oto nasz pacjent i rzeczy niezbędne do rozbiórki: mały płaski śrubokręt, małe kombinerki, papier ścierny 800-1000 i opcjonalnie spray do połączeń elektrycznych.
Przystępujemy do destrukcji: kluczyk, nakrętka...
Następnie musimy podważyć dwie blaszki mocujące obudowę z jednej...
... i drugiej strony.
Podważamy...
... i ściągamy.
Potem dwie blaszki oraz podkładka i mamy plastik na wierzchu.
Teraz ważny moment, musimy wyjąć cały element obrotowy, pamiętając, że jest tam 4 sprężynki i 2 kulki, które chętnie polecą nam w kosmos. Podważamy - wyciągamy, na stole powinien zostać nam taki zestaw:
Czyścimy teraz wszystkie elementy, szczególnie z ewentualnych smarów i pyłów. Następnie bierzemy papier ścierny i czyścimy styki oraz blaszki, szlifujemy aż jednolicie zabielimy elementy.
C.D.N.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Stacyjka - regeneracja krok po kroku.
Jeśli mamy już wyczyszczone wszystkie elementy możemy użyc sprayu na styki i przystąpić do składania. Zaczynamy od uzbrojenia plastiku we wszystkie sprężynki (krótsze do kulek, dłuższe do blaszek). Nie da się tego zrobić na raz z blaszkami więc musimy pokombinować.
Ściskamy sprężynki kulkami i wkładamy w korpus ( bez blaszek).
Podważamy plastik tak, aby kulki nie wyleciały, ale żeby sprężynka troszeczkę wyskoczyła..
jeśli dopychniemy sprężynkę blaszką to powinna nam ładnie wskoczyć...
Wciskamy plastik...
... i analogicznie postępujemy z drugiej strony.
Dalej : podkładka, gwiazdka ( warto ją rozgiąć, wtedy stacyjka nie będzie latać), blaszka z gwintem i pokrywka.
Zakładamy obudowę, zaciskamy nóżki, nakręcamy nakrętkę i jesteśmy spowrotem.
Warto też zainteresować się dolnymi stykami, tzn przeczyścić. Jeśli wypada nam kluczyk możemy też podgiąć dwie blaszki, jednak rozważnie, żeby dalej ładni stykały końcami.
Jeśli wszystko poszło zgodnie z planem, mamy gotową do montażu stacyjeczkę
Ściskamy sprężynki kulkami i wkładamy w korpus ( bez blaszek).
Podważamy plastik tak, aby kulki nie wyleciały, ale żeby sprężynka troszeczkę wyskoczyła..
jeśli dopychniemy sprężynkę blaszką to powinna nam ładnie wskoczyć...
Wciskamy plastik...
... i analogicznie postępujemy z drugiej strony.
Dalej : podkładka, gwiazdka ( warto ją rozgiąć, wtedy stacyjka nie będzie latać), blaszka z gwintem i pokrywka.
Zakładamy obudowę, zaciskamy nóżki, nakręcamy nakrętkę i jesteśmy spowrotem.
Warto też zainteresować się dolnymi stykami, tzn przeczyścić. Jeśli wypada nam kluczyk możemy też podgiąć dwie blaszki, jednak rozważnie, żeby dalej ładni stykały końcami.
Jeśli wszystko poszło zgodnie z planem, mamy gotową do montażu stacyjeczkę

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2013-01-23, 17:08 przez Łukasz S., łącznie zmieniany 1 raz.
- piotrBe
- Posty: 492
- Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
- GG: 0
- Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059 - Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Re: Stacyjka - regeneracja krok po kroku.

ja sie pytam czemu tutaj nie ma "łapki w górę"! tak to muszę hejtować

- iron_bird
- Posty: 629
- Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
- GG: 9680903
- Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r - Lokalizacja: Zagórów - PSL
- Kontaktowanie:
Re: Stacyjka - regeneracja krok po kroku.
No, wreszcie ktoś to ładnie opisał. Dodam od siebie, że ja w swojej miałem w środku wyschnięty smar który skutecznie powodował przerwy w dostawie prądu. Myślę, że to była wesoła ingerencja poprzednich właścicieli w wojsku 

- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Stacyjka - regeneracja krok po kroku.
No chociaż raz zamiast się dopier.... i być uszczypliwym zrobiłeś porządną robotę!
- Grabar96
- Posty: 136
- Rejestracja: 2012-06-10, 14:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 '76r.
- Lokalizacja: Raciąż
- Kontaktowanie:
Re: Stacyjka - regeneracja krok po kroku.
Bym ci dał podziękowanie ale się nie da. A szkoda bo twój artykuł bardzo mi pomoże.
Pozdro
Pozdro

Nie mam czasu tracić czas
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2012-11-27, 21:21
- GG: 0
- Moje maszyny: B1 `69
- Lokalizacja: powiedzmy, że Będzin
- Kontaktowanie:
Re: Stacyjka - regeneracja krok po kroku.
To ja od siebie dodam: na styki (w środku) zamiast sprayu lekko maznąć wazeliną techniczną. Zakonserwuje, zabezpieczy przed wilgocią i dodatkowo smaruje styki - nie wycierają się tak.
- mundy1
- Posty: 358
- Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
- Lokalizacja: ostrow mazowiecka
- Kontaktowanie:
Re: Stacyjka - regeneracja krok po kroku.
dobra robota
http://polskajazda.pl/Account/Vehicles moje pojazdy PJ
- Korbowód
- Posty: 87
- Rejestracja: 2012-04-25, 11:59
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3 1974 i 1982
MZ ETZ 250
CZ 350 472.6 - Lokalizacja: Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: Stacyjka - regeneracja krok po kroku.
W skorupie lampy którą kupiłem na allegro była solidniejsza wersja stacyjki, element obrotowy który najczęściej pęka jest wzmocniony metalem:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2015-03-08, 22:00
- GG: 0
- Moje maszyny: wfm57
motorynka
kobuz - Lokalizacja: stęszew
- Kontaktowanie:
Re: Stacyjka - regeneracja krok po kroku.
A gdzie można kupić nowe sprężynki?
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: Stacyjka - regeneracja krok po kroku.
Wyjmij z dlugopisu.
-
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: Stacyjka - regeneracja krok po kroku.
Ja przy regeneracji stacyjki poprawiam jeszcze rowki w które maja wpaść kulki, wtedy ładnie stacyjka pstryka.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2013-06-11, 13:15
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 m06b3
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontaktowanie:
Re: Stacyjka - regeneracja krok po kroku.
Wiecie co może być przyczyną grzania się stacyjki? Nie wiem czy szukać nowej.
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: Stacyjka - regeneracja krok po kroku.
słaby styk ,zaśniedziały, jak będzie zwarcie będzie się bymic po paru sekundach.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2013-06-11, 13:15
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 m06b3
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontaktowanie:
Re: Stacyjka - regeneracja krok po kroku.
Oprócz przetarcia papierem, można jeszcze to jakoś zakonserwować/poprawić?
- Szatek
- Posty: 47
- Rejestracja: 2012-04-01, 23:19
- GG: 46536838
- Moje maszyny: - Romet 50-T-1 '76
- Romet 50-TS-1 '75 - Lokalizacja: Głowno
- Kontaktowanie:
Re: Stacyjka - regeneracja krok po kroku.
Wytrawić w galwanizerii wszystkie styki (można dodatkowo ocynkować) i posmarować smarem CX-80 Electricx przed złożeniem.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2013-06-11, 13:15
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 m06b3
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontaktowanie:
Re: Stacyjka - regeneracja krok po kroku.
Ok, dzięki piękne!
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Głogów
- Kontaktowanie:
Re: Stacyjka - regeneracja krok po kroku.
Mam problem ze złożeniem stacyjki do wsk 175 silnik 060. Czy miał ktoś z Was styczność z tą stacyjką jak to ma być złożone, ewentualnie jakieś zdjęcia.
Z góry dziękuję za podpowiedź.
Z góry dziękuję za podpowiedź.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości