-
[Łukasz]
- Posty: 49
- Rejestracja: 2015-11-06, 20:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B1 1970
- Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: [Łukasz] » 2017-10-08, 12:39
Panowie,
mam spory luz wałków zmieniacza i rozrusznika. Jakieś pół centymetra. Dodatkowo z otworu sączy się olej.
Nie sądzę, żeby to było normalne, więc pytanie - czego zabrakło? Jakichś dystansów, uszczelek? Czy sprawa jest do ogarnięcia bez rozbierania silnika?
https://photos.app.goo.gl/qIUrKCYPimFiQrjm1
Remont silnika robiła firma zajmująca się odnawianiem starych motocykli, ale mam wątpliwości, może nie odnośnie wiedzy czy doświadczenia, ale zaangażowania w projekt...

Motór nie umiera nigdy, motór jest wieczny.
-
halcik
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
- Lokalizacja: Kutno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: halcik » 2017-10-08, 13:21
Luz kopniaka do skasowania po zdjęciu pokrywy olejowej, luz wałka zmiany biegów po rozpołowieniu silnika. Cieknie bardziej z wałka biegów czy kopniaka?
-
[Łukasz]
- Posty: 49
- Rejestracja: 2015-11-06, 20:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B1 1970
- Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: [Łukasz] » 2017-10-08, 16:58
Trudno powiedzieć, nie widać. Silnik po złożeniu ma może ze 100km przejechane, olej jest czyściutki. Zbiera się kropla pod spodem, raczej na kopniaku. Spróbuję to dokładnie ustalić.
Czy od zewnętrznej strony powinny być jakieś uszczelki? Z czego wynika ten luz? Brak jakichś części? Zła regulacja, brak uszczelek?
Jak skasować luz kopniaka? Zacznę od tego, może przestanie lecieć ten olej.
Motór nie umiera nigdy, motór jest wieczny.
-
jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jjaworskyy » 2017-10-08, 17:27
Nie liczyłbym na to że olej przestanie lecieć bez przeróbek
-
halcik
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
- Lokalizacja: Kutno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: halcik » 2017-10-08, 19:23
Brak podkładek dystansowych i uszczelniającej. Jeśli nie masz dużego luzu promieniowego, wymienione z głową oringi to powinno być ok
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość