SHL M11 LUX - export
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
podałbym Ci skąd są te "niusu" ale popsułbym ci całą zabawę w poszukiwaniach,
to jest zdjęcie promujące shl- kę w Indiach , co dziwne nie przypomina ani trochę żadnego z lux-ów , jak większość jeżdżących tam m11, dlatego różnice w niej polegały pewnie tak samo jak w osie , nie na upiększeniu wyglądu ,a na wprowadzeniu zmian aby ten silnik wytrzymywał tamten klimat. Shl m11ex była produkowana od 1961r i było to ok 3000 szt.Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
to że SHLka była eksportowana do indii to każdy wie- tą fotkę też każdy kto się interesuje SHLką widział. Ale ja się pytam o konkrety. bo już się poprawiłeś że nie w 60 a 61 a może teraz napiszesz mi na jakiej podstawie twierdzisz że to był rok 61? może jakiś przedział produkcyjny podasz? chodzi mi o miesiące lub numery ram. to jakie to zmiany wprowadzono w silniku? bo stwierdzenie że pewnie coś zmieniono by silnik wytrzymywał klimat to takie małokonkretne
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
gdzie się poprawiłem , miałem napisane od lat 60-tych, czyli 1961 to chyba lata 60-te
ale czego ty ode mnie oczekujesz, pytasz mnie o numery ram ? to jest cos co mnie najmniej interesuje , jako fan shl z góry zakładasz że takiego motocykla nie było, a ode mnie oczekujesz Bóg wie czego .90 procent wiedzy w Internecie o polskich motocyklach oparte jest o dwie książki ,może o trzy , reszta to przepisywanki często z błędami , a jak ktoś pisze coś innego to zaraz jest to nie prawdziwe , "bo nie ma tego w moich trzech książkach". Jeżeli byłbym miłośnikiem shl pewnie i miałbym takową wiedze, ale jest dużo więcej ciekawych modeli niż tylko SHl. Jako fanowi Shl jeżeli tak strasznie cię to ciekawi proponuje odrobić lekcje i na własną ręke poszukać ile ich było i jakie nr ram, od kiedy do kiedy
ale czego ty ode mnie oczekujesz, pytasz mnie o numery ram ? to jest cos co mnie najmniej interesuje , jako fan shl z góry zakładasz że takiego motocykla nie było, a ode mnie oczekujesz Bóg wie czego .90 procent wiedzy w Internecie o polskich motocyklach oparte jest o dwie książki ,może o trzy , reszta to przepisywanki często z błędami , a jak ktoś pisze coś innego to zaraz jest to nie prawdziwe , "bo nie ma tego w moich trzech książkach". Jeżeli byłbym miłośnikiem shl pewnie i miałbym takową wiedze, ale jest dużo więcej ciekawych modeli niż tylko SHl. Jako fanowi Shl jeżeli tak strasznie cię to ciekawi proponuje odrobić lekcje i na własną ręke poszukać ile ich było i jakie nr ram, od kiedy do kiedy
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
wrzesień 1961 rozpoczęto produkcje wzorcowych shl wersji eksportowej (tropikalnej) na rynek indyjski, jak długo trwała nie wiem, przypuszczam że koło roku bo w 1962 sprzedana już była licencja
-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
w tym temacie wypowiadał się SM-500 jeśli chodzi o wiedzę o SHL można go uznać za profesora bo nie brał wiedzy z 3 książek tylko sam ją zdobywał. Ja również zaczynałem od SHL M11 długo zanim zainteresowałem się WSKą. Te wszystkie twoje przypuszczenia że coś eksportowali w latach 60tych do indii bo tylko w latach 60tych produkowali M11 że coś zmienili i że było ileś wersji. To tak jak by stwierdzić ze potrzebujemy wodę do życia tyle że nie powiedzieć ile jej potrzeba.
Wszystkie te twoje wątpliwości są już dawno jasne i wielokrotnie opisywane na SHLce. Dlatego pytam o konkrety (bo może coś się nowego pojawiło- jakieś zdjęcia jakieś dokumenty)
jak piszesz że wrzesień 61 to można bez problemu określić jaki to przedział numerów ram. Potem można stwierdzić czy te numery ram pojawiają sie w polsce. Oczywiście jeśli zrobiono 10 sztuk i wysłano je do testów do indii to się nie ustali, ale jak twierdzisz było ich 3tyś więc już można coś ustalić. Zwłaszcza jeśli znasz miesięczną wielkość produkcji to wiesz ile czasu potrzebowali aby to wykonać.
Co do produkcji w indiach (na SHLce jest temat co człowiek z indii się odezwał i jak sobie z nim popiszesz to się wiele rzeczy dowiesz) sprzedaż licencji to dla ciebie moment złożenia podpisów pod umowami czy rozpoczęcie produkcji?
Wszystkie te twoje wątpliwości są już dawno jasne i wielokrotnie opisywane na SHLce. Dlatego pytam o konkrety (bo może coś się nowego pojawiło- jakieś zdjęcia jakieś dokumenty)
jak piszesz że wrzesień 61 to można bez problemu określić jaki to przedział numerów ram. Potem można stwierdzić czy te numery ram pojawiają sie w polsce. Oczywiście jeśli zrobiono 10 sztuk i wysłano je do testów do indii to się nie ustali, ale jak twierdzisz było ich 3tyś więc już można coś ustalić. Zwłaszcza jeśli znasz miesięczną wielkość produkcji to wiesz ile czasu potrzebowali aby to wykonać.
Co do produkcji w indiach (na SHLce jest temat co człowiek z indii się odezwał i jak sobie z nim popiszesz to się wiele rzeczy dowiesz) sprzedaż licencji to dla ciebie moment złożenia podpisów pod umowami czy rozpoczęcie produkcji?
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
Shl na Syrji
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
Fajna fotka. Obala mit ze eksport byl tylko w jasnym kolorze. A tu blotnik ze sxparunkami. Drugi typ zawiesxenia. Ciekawe czy korek oryginalny od paliwa bo wydaje sie w chromie.
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
teraz również na trafiłem na shl w niemieckiej książce z 1966 , a poniżej co ciekawe, mała niespodzianka shl m11 w wersji rajdowej ładne zdjęcie zrobione z boku, ma już podobno shl w trakcie rajdu tylko że z wydechem puszczonym dołem
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
reklama motocykla shl z Motor 1961
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- dąbek
- Posty: 405
- Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20 - Lokalizacja: Grudziądz
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
Zdjęcie robione w Polsce, po cholerę przy indyjskim klimacie budować widoczne w tle tunele foliowe ?
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
niezłe spostrzeżenie , wiele wyjaśnia
tu już na pewno rajdoot mają ludzie fantazjeNie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
Swastyka to hinduski znak pokoju.
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
o tego nie wiedziałem
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
No właśnie znak pokoju bardzo dobrze pasuje do napisu na zbiorniku,
- peper50
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
Mówcie co chcecie ale fajna
. Też nie wiedziałem z tą sfastyką.

-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
Przez niemców ten znak nabrał w ogólnej świadomości innego znaczenia, ale jego pierwotne znaczenie było właśnie pokojowe.
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
wczoraj czytałem o wersji eksportowej SHl i tu mała niespodzianka modyfikacji uległa przede wszystkim instalacja elektryczna i o ile dobrze zapamiętałem motocykle do Indii eksportowane były aż do 1967 , jeżeli chodzi o ilości to nie pamiętam , ale jak kogoś to interesuje to jutro mogę podać
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
dla Marcina i jego książki Shl ustrzelona gdzieś w Niemczech i przy okazji osa chyba gdzieś na drogach w indii
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Marcin
- Posty: 424
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72 - Lokalizacja: Adelnau
- Kontaktowanie:
Re: RE: Re: SHL M11 LUX - export
Świetne zdjęcia!kowal460 pisze:dla Marcina i jego książki Shl ustrzelona gdzieś w Niemczech i przy okazji osa chyba gdzieś na drogach w indii
Mnie wszystko interesuje

Polecam moja stronke do komentowania i wrzucania ciekawych materiałów !

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości