V BIEG pisze: ↑2008-03-24, 18:08Dzień dobry,
W Młodym Techniku z 1988 roku w arytykule pt " Polskie jednoślady 1945-1965" p. Jan Tarczyński napisał m.in. "Model M11- W Lux z wyposażeniem dodatkowym i o mocy podwyższonej do 15 KM , rozwijający prędkość do 120 km/h eksportowano m.in. do RFN zaś odmianę terenową M11-W Scrambler , w pięknej szacie zewnętrznej, sprzedawano do USA"
Poszukuję wszelkich danych i informacji oraz materiałów zdjęciowych dotyczących tych konkretnych modeli.
Odgrzebałem swoje stare wycinki prasowe i ku mojemu zdziwieniu na dzień dobry pojawił się artykuł o shl lux co i dlaczego zostało zmienione w seryjnym motocyklu , artykuł który kiedyś odstawiłem na bok, dziś wydaje się całkiem ciekawy, będzie czas to się opisze sekrety luxów na pewno napis lux na błotniku był, a boczna stopka nie była od początku . Bardziej zastanawia mnie scrambler niby odmiana m11W, ale uwierzcie że ten motocykl oprócz baku nie ma nic wspólnego z seryjnym M11,wszystko jest inne rama ,koła, zawieszanie a nawet silnik, chyba ze wcześniej była jeszcze jedna wersja....
SHL M11 LUX - export
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
- Marcin
- Posty: 424
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72 - Lokalizacja: Adelnau
- Kontaktowanie:
Re: RE: Re: SHL M11 LUX - export
kowal460 pisze:Kowal460 odezwij się proszę na maila polishmotorcycle@gmail.comV BIEG pisze: ↑2008-03-24, 18:08Dzień dobry,
W Młodym Techniku z 1988 roku w arytykule pt " Polskie jednoślady 1945-1965" p. Jan Tarczyński napisał m.in. "Model M11- W Lux z wyposażeniem dodatkowym i o mocy podwyższonej do 15 KM , rozwijający prędkość do 120 km/h eksportowano m.in. do RFN zaś odmianę terenową M11-W Scrambler , w pięknej szacie zewnętrznej, sprzedawano do USA"
Poszukuję wszelkich danych i informacji oraz materiałów zdjęciowych dotyczących tych konkretnych modeli.
Odgrzebałem swoje stare wycinki prasowe i ku mojemu zdziwieniu na dzień dobry pojawił się artykuł o shl lux co i dlaczego zostało zmienione w seryjnym motocyklu , artykuł który kiedyś odstawiłem na bok, dziś wydaje się całkiem ciekawy, będzie czas to się opisze sekrety luxów na pewno napis lux na błotniku był, a boczna stopka nie była od początku . Bardziej zastanawia mnie scrambler niby odmiana m11W, ale uwierzcie że ten motocykl oprócz baku nie ma nic wspólnego z seryjnym M11,wszystko jest inne rama ,koła, zawieszanie a nawet silnik, chyba ze wcześniej była jeszcze jedna wersja....
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
powiedz lepiej gdzie mieszkasz w Anglii to podjadę na bajer
. Żart taki chwile jestem teraz w Polsce, ok jak znajdę trochę czasu zrobie tak

- Marcin
- Posty: 424
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72 - Lokalizacja: Adelnau
- Kontaktowanie:
Re: RE: Re: SHL M11 LUX - export
Tak na serio - mieszkasz w UK ?kowal460 pisze:powiedz lepiej gdzie mieszkasz w Anglii to podjadę na bajer. Żart taki chwile jestem teraz w Polsce, ok jak znajdę trochę czasu zrobie tak
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
tak, niestety między coventry a northampton, ale teraz mam wolne pare dni i jestem w kraju, motory chwilowo na bok ,jedyne co się postaram to odnaleźć artykuł o pierwszych prototypach sarenek ,dla jednego z forumowiczów bo niby taki posiada
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
orientuje się ktoś w sprawie osłon na nogi ile są warte i czy w ogóle to oryginalne chodzi o te po lewej , porównywałem je do osłon z M06b ale podobieństwo znikome te po prawej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Marcin
- Posty: 424
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72 - Lokalizacja: Adelnau
- Kontaktowanie:
Re: RE: Re: SHL M11 LUX - export
Ooo to dobrze wiedzieć to mieszkamy w odległości ~1,5h jazdy samochodemkowal460 pisze:orientuje się ktoś w sprawie osłon na nogi ile są warte i czy w ogóle to oryginalne chodzi o te po lewej , porównywałem je do osłon z M06b ale podobieństwo znikome te po prawej

Żeby nie zaśmiecać tematu co od osłon - niestety nie pomogę. Jedynie mogę dodać, że te z prawej były robione specjalnie do tego motocykla przez wsk śmie sądzić, że w jednym egzemplarzu. W moje z Ameryki również robili specjalnie do testów...
Co do tego świetnego artykułu z młodego technika to w listopadzie będę przeprowadzał wywiad z autorem

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
dziś znalazłem kilka ciekawych artykułów min shl w Afryce, wsk i jej trasy po Francji, wfm po równiku i kilka fotek min tarpana 125,komarka na wystawie w anglii i zdjęcie wski m06b która w 1955 stała już w Motozbycie przynajmniej tak tam jest napisane, a najciekawszym dzisiejszym wykopaliskiem to reklama shl98 w trzech językach może eksport już zapowiadał się przed wojną. W wsprawie eksportu znajde troche czasu porobię ci skany
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
stoisko rometu w Londynie , co ciekawe zaraz obok hondy shl 98 prospekt reklamowy nie w języku polskim wską po francji ciekawy artykuł znalazłem kilka artykułów o promocji polskich motocykli będę miał chwilkę to porobię streszczenia, dokopałem się również ciekawej informacji o motocyklu wsk B , jak to był że z M06A zrobiło się B, oraz o wiatrochronach dlaczego niby były ale ich nie było , i ich zdjęć w kilku rożnych wzorach, ale najpierw chciałbym opisać shl-ki luxy prawdziwą ich historie bez tajemnic, natrafiłem na kilka ciekawych artykułów właśnie na ich temat. Znalazłem informacje o specjalu który był również wykonany w pojemności 125 , teraz mogę poprzeć to zdjęciem mało tego na tym motocyklu był zdobyty srebrny medal
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Marcin
- Posty: 424
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72 - Lokalizacja: Adelnau
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
Widzę wertujesz Tygodniki Motor
Skąd reklame SHL 98 wynalazłeś ?

Skąd reklame SHL 98 wynalazłeś ?
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
Tak tygodnik motor , z tym wywiadem na listopad ci się udało , powinieneś nawiązać jeszcze kontakt z W. Wiatrakiem , to jest osoba która wiele wniosła w polski przemysł motoryzacyjny i pewnie wiele ma do powiedzenia , wczoraj oglądałem go w jednym z odcinków legend prl.
- Marcin
- Posty: 424
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72 - Lokalizacja: Adelnau
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
Tak kowal460 tylko, że wywiad będę przeprowadzał w UK a Pan Wiatrak gdzieś w PL mieszka
Oczywiście to jest bardzo dobry pomysł aby z nim również porozmawiać ! Rozmawiałem ostatnio z Panem Tomaszem Sałkiem, ktory z nim pracował w Dębie.

Oczywiście to jest bardzo dobry pomysł aby z nim również porozmawiać ! Rozmawiałem ostatnio z Panem Tomaszem Sałkiem, ktory z nim pracował w Dębie.
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
Wracając do sprawy SHL eksport była czy nie? Teraz z całą pewnością można powiedzieć że była , mało tego wersja lux z pełnym wyposażeniem również była w wersji eksportowej.
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
Natrafiłem na wielką bazę zdjęć , jest tam wiele zdjęć z produkcji wfm których nigdzie jeszcze nie widziałem , sesja prototypu m14 iskry, oraz kilka zdjęć z kzwm kielce. Większość to zdjęcia nigdzie nie publikowane. Niestety nie mogę się niczym z tego znaleziska pochwalić bo prawa są zastrzeżone. Można wykupić sobie dostęp w cenach od 50 - 150 zł od zdjęcia, ale mniejsza z tym ,wracając do tematu dlaczego o tym pisze . Są tam trzy shl-ki obok siebie na jednym zdjęciu każda w innym kolorze. Kiedyś gdzieś czytałem spór czy shl była w kolorze kremowym , a może był to biały. na tym zdjęciu ewidentnie widać że była taka i taka, tzn. oprócz czarnej ,biała a ta trzecia to nie kremowy a raczej kość słoniowa
-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
porównuj z kolorami wfm osa.
to wszystko zależy które zdjęcia widziałeś- a kolory były jeszcze inne wtedy umalowane dla zagranicznego kupca.
to wszystko zależy które zdjęcia widziałeś- a kolory były jeszcze inne wtedy umalowane dla zagranicznego kupca.
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
Nie mogę wkleić całego zdjęcia bo ma prawa autorskie, ale może komuś się to przyda ,m11 w trzech kolorach, przy czym kość słoniowa ma siodło w jednolitym kolorze, dwie pozostałe czyli czarna i biala siodło w dwóch kolorach.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: SHL M11 LUX - export
Dziś znalazłem zdjęcie wyjaśniające to pytanie, ostatnie shl m11W w wersji luks z pełnym wyposażeniem oraz terenową M11-W Scrambler wyposażono w inny silnik zamiast W2A wstawiony został W2 ,który w gazeli fabrycznie miał 13,5 koni a w motocyklu WSk 14 koni. Sam się troszkę zdziwiłem bo wychodzi na to że scrambler był produkowany przynajmniej dwa,trzy ,może nawet cztery lata, pokazywany był na wystawach, a jego fotek tylko kilka jest upublicznione ..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość