Zapłon CDI Audiobas czy WSK Turbo?
- tomcio
- Posty: 803
- Rejestracja: 2017-03-26, 13:24
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125 76r. 3 x wsk 175 . Wsk BĄK
Błękitna garbata trójka - Lokalizacja: Miechów
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI Audiobas czy WSK Turbo?
W sklepie nie opodal zamówiłem moduł właśnie do 2t. Ciekawe ile to wytrzyma bez awari
Jest Bóg Jest WSK 

- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
- tomcio
- Posty: 803
- Rejestracja: 2017-03-26, 13:24
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125 76r. 3 x wsk 175 . Wsk BĄK
Błękitna garbata trójka - Lokalizacja: Miechów
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI Audiobas czy WSK Turbo?
Gość powiedział że około 30, miałem ze sobą ten stary na wzór w sklepie, jutro mam odebrać
Jest Bóg Jest WSK 

- lisek13
- Posty: 91
- Rejestracja: 2010-08-06, 22:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 `77
WSK M21W2 Kobuz `77, - Lokalizacja: Na Jurze (SZA)
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI Audiobas czy WSK Turbo?
Jako, że u obu sprzedawców są dostępne zestawy 150W to pewnie wartości, które mnie interesują będą podobne.
A pytania to:
1. Czy ktoś mierzył napięcie ładowania:
- wolne obroty bez obciążenia żarówkami,
- wolne obroty obciążenie żarówkami?
2. Przy jakich obrotach silnika napięcie osiąga wartość 14V
- bez obciążenia,
- z obciążeniem?
A pytania to:
1. Czy ktoś mierzył napięcie ładowania:
- wolne obroty bez obciążenia żarówkami,
- wolne obroty obciążenie żarówkami?
2. Przy jakich obrotach silnika napięcie osiąga wartość 14V
- bez obciążenia,
- z obciążeniem?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI Audiobas czy WSK Turbo?
Tomcio, jeżeli do przekaźnika dostała Ci się woda - biało czarny kabel z modułu mógł styknąć się z 12V+ po stacyjce = spalenie modułu.
Jak na razie to jedyna mi znana metoda żeby sobie "sfajczyć" coś tam w środku
.
Jak nie dostaniesz dobrego w sklepie, odezwij sie, pomogę...
Lisek, tak dla przypomnienia, moje nazywają sie 150W. Skąd wzięło się to u innych dopowiedz sobie sam.

To nie są jakieś oficjalne pomiary itp, ale dają już jakiś pogląd.
Wolne obroty masz około 1500RPM.
W praktyce jeżdżenia na co dzień, z żarówką 100W H4 i tylną 5W rurkową, wystarczające wydajność jest w okolicach 2kRPM.
Tutaj masz jeden filmik, który może to jakoś zobrazować
.
https://www.youtube.com/watch?v=eeREgdELDJQ
A tutaj z podłączonym obrotomierzem
https://www.facebook.com/wskturbo/video ... 360912635/
Sorka, że link do fejsa, tego akurat nie mam na jutubie
Kiedyś podłączyłem na szybko dwie żarówki 100W + rurkowa 5W z tyłu i maksymalne napięcie jakie uzyskałem przy ok 4000RPM-5000RPM to było 12,35V. Czyli w skrócie, 205W/12.35V
.
Przy okazji, wersja 150W przeszła u mnie kilka modyfikacji, można się z nimi zapoznać poniżej
.
Nowa wersja zapłonu do WSK 175 w usprawnieniami zdobytymi przez 2 letni okres produkcji
.

Na zestaw składa się:

Całość została wykonana ze starannością i w najlepszej możliwej odsłonie.
Kluczowe elementy na moje specjalne zlecenie produkowane są przez polskie zakłady na maszynach CNC (sterowane numerycznie). Oznacza to idealna powtarzalność i dokładność nie do osiągnięcia w warsztacie
.

Dodatkowa regulacja czujnika po przykręceniu koła magnesowego wraz z niklowanymi tulejkami dystansującymi.

Stator posiada specjalną tuleję dystansująco-centrującą wykonaną na nasze zlecenie. Pozwala ona umiejscowić zwoje cewek w optymalnej wysokości względem magnesów co ma wpływ na wydajność prądnicy
. Dodatkowym zadaniem tego elementu jest zapewnienie odpowiedniego oparcia dla blachy cewek - nie opierają się one na plastiku (co może doprowadzić do odkręcenia śrub!) tylko na części metalowej.

W przypadku WSK 175 nie ma fizycznej możliwości zbliżyć koła magnesowego do podstawy mocującej - przeszkadzają 3 śruby M6. Przykręcanie statora bezpośrednio do blachy zawsze będzie wiązać się ze stratami. Tutaj zostało to wyeliminowane
.


Całość tworzy naprawdę bardzo fajny zestaw
.
Cena za komplet wynosi 439zł.
Jak na razie to jedyna mi znana metoda żeby sobie "sfajczyć" coś tam w środku

Jak nie dostaniesz dobrego w sklepie, odezwij sie, pomogę...
Lisek, tak dla przypomnienia, moje nazywają sie 150W. Skąd wzięło się to u innych dopowiedz sobie sam.


To nie są jakieś oficjalne pomiary itp, ale dają już jakiś pogląd.
Wolne obroty masz około 1500RPM.
W praktyce jeżdżenia na co dzień, z żarówką 100W H4 i tylną 5W rurkową, wystarczające wydajność jest w okolicach 2kRPM.
Tutaj masz jeden filmik, który może to jakoś zobrazować

https://www.youtube.com/watch?v=eeREgdELDJQ
A tutaj z podłączonym obrotomierzem
https://www.facebook.com/wskturbo/video ... 360912635/
Sorka, że link do fejsa, tego akurat nie mam na jutubie

Kiedyś podłączyłem na szybko dwie żarówki 100W + rurkowa 5W z tyłu i maksymalne napięcie jakie uzyskałem przy ok 4000RPM-5000RPM to było 12,35V. Czyli w skrócie, 205W/12.35V

Przy okazji, wersja 150W przeszła u mnie kilka modyfikacji, można się z nimi zapoznać poniżej

Nowa wersja zapłonu do WSK 175 w usprawnieniami zdobytymi przez 2 letni okres produkcji


Na zestaw składa się:
- - koło magnesowe dopasowane na czop wału
- gruba aluminiowa podstawa zapłonu z czujnikiem oraz statorem
- cewka zapłonowa - razem z fajką i długimi kablem WN!
- odblokowany moduł zapłonowy
- porządny regulator napięcia trójfazowy
- przekaźnik napięcia do gaszenia motocykla przez zwarcie z masą
- śruby montażowe itp.
- schemat instalacji elektrycznej zapłonu
- obrazkowy schemat montażu, wskazówki, porady itp
- gratis TYLKO dla forumowiczów, czyli gniazdo bezpiecznika samochodowego (przy zamówieniu koniecznie proszę o tym przypomnieć)

Całość została wykonana ze starannością i w najlepszej możliwej odsłonie.
Kluczowe elementy na moje specjalne zlecenie produkowane są przez polskie zakłady na maszynach CNC (sterowane numerycznie). Oznacza to idealna powtarzalność i dokładność nie do osiągnięcia w warsztacie


Dodatkowa regulacja czujnika po przykręceniu koła magnesowego wraz z niklowanymi tulejkami dystansującymi.


Stator posiada specjalną tuleję dystansująco-centrującą wykonaną na nasze zlecenie. Pozwala ona umiejscowić zwoje cewek w optymalnej wysokości względem magnesów co ma wpływ na wydajność prądnicy


W przypadku WSK 175 nie ma fizycznej możliwości zbliżyć koła magnesowego do podstawy mocującej - przeszkadzają 3 śruby M6. Przykręcanie statora bezpośrednio do blachy zawsze będzie wiązać się ze stratami. Tutaj zostało to wyeliminowane



Całość tworzy naprawdę bardzo fajny zestaw

Cena za komplet wynosi 439zł.
- tomcio
- Posty: 803
- Rejestracja: 2017-03-26, 13:24
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125 76r. 3 x wsk 175 . Wsk BĄK
Błękitna garbata trójka - Lokalizacja: Miechów
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI Audiobas czy WSK Turbo?
Dzięki Savier za odpowiedż, wreszcie coś sensownego. Dziś kupiłem moduł iskra się pojawiła. Na wszelkI wypadek kupiłem zapasowy moduł i zapasowy przekażnik będe to miał ze sobą w traę w razie "W" 

Jest Bóg Jest WSK 

- lisek13
- Posty: 91
- Rejestracja: 2010-08-06, 22:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 `77
WSK M21W2 Kobuz `77, - Lokalizacja: Na Jurze (SZA)
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI Audiobas czy WSK Turbo?
Dziękuję za tabelkę i informacje.Savier pisze: ↑2017-11-21, 11:49Lisek, tak dla przypomnienia, moje nazywają sie 150W. Skąd wzięło się to u innych dopowiedz sobie sam.
To nie są jakieś oficjalne pomiary itp, ale dają już jakiś pogląd.
Wolne obroty masz około 1500RPM.
W praktyce jeżdżenia na co dzień, z żarówką 100W H4 i tylną 5W rurkową, wystarczające wydajność jest w okolicach 2kRPM.
Tutaj masz jeden filmik, który może to jakoś zobrazować.
https://www.youtube.com/watch?v=eeREgdELDJQ
A tutaj z podłączonym obrotomierzem
https://www.facebook.com/wskturbo/video ... 360912635/
Sorka, że link do fejsa, tego akurat nie mam na jutubie![]()
Kiedyś podłączyłem na szybko dwie żarówki 100W + rurkowa 5W z tyłu i maksymalne napięcie jakie uzyskałem przy ok 4000RPM-5000RPM to było 12,35V. Czyli w skrócie, 205W/12.35V.
Wygląda na to, że moje modyfikacje fabrycznej instalacji powoli zbliżają się do Twojego układu

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI Audiobas czy WSK Turbo?
Nie ma bardziej wydajnego układu 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości