WFM M06
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2016-08-21, 11:41
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Dzik
- Lokalizacja: Rawicz
- Kontaktowanie:
WFM M06
Witam Kolegów,
Przedstawiam się i jednocześnie proszę o poradę.
Bardzo zależałoby mi by na wiosnę wyjechał tym motorem na ulicę. Do tej pory włożyłem w niego mnóstwo pracy i kasy. Brakuje mi najdroższego elementu. Silnika S01 (obecnie Z3), skośnej głowicy i G16. Czy myślicie że bez tego jest szansa na żółte blachy?
Przedstawiam się i jednocześnie proszę o poradę.
Bardzo zależałoby mi by na wiosnę wyjechał tym motorem na ulicę. Do tej pory włożyłem w niego mnóstwo pracy i kasy. Brakuje mi najdroższego elementu. Silnika S01 (obecnie Z3), skośnej głowicy i G16. Czy myślicie że bez tego jest szansa na żółte blachy?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- golfer
- Posty: 176
- Rejestracja: 2007-06-22, 18:14
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Kontaktowanie:
Re: WFM M06
Siema akurat jestem na czasie kompletowania mojej Z56 i wydaje mi się że przednie lagi tzn uszy mocowania lampy powinny być niżej przez to cała lampa będzie niżej, oczywiście silnik tłumik do dokupienia ale i tak kupa pracy i pieniędzy wydana. Gdzie zdobyles tylna i przednia oś kół?
- golfer
- Posty: 176
- Rejestracja: 2007-06-22, 18:14
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Kontaktowanie:
Re: WFM M06
PS tylna lampka jeszcze zbiornik masz mocowany centralnie z kratka? Oczywiście sugeruje się po narzedziowce że to rocznik 56?
- dąbek
- Posty: 405
- Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20 - Lokalizacja: Grudziądz
- Kontaktowanie:
Re: WFM M06
Jeszcze bym dodał do braków tylne teleskopy, kranik i tabliczkę znamionową.
Co do żółtych blach to począwszy od rzeczoznawcow, przez wojewódzkich konserwatorow, kończąc na urzednikach, to rejestruja wszystko jak leci na zabytek czy unikat, ważna dla nich jest tylko kasa.
Co do żółtych blach to począwszy od rzeczoznawcow, przez wojewódzkich konserwatorow, kończąc na urzednikach, to rejestruja wszystko jak leci na zabytek czy unikat, ważna dla nich jest tylko kasa.
- janosikmz19822
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
- GG: 0
- Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
- Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: WFM M06
Ta wfm to który rocznik kolego? Bak masz od nowszej wersji puszki od pierwszych wfm. Licznika nie widzę wcale? A masz pod bakiem tak jak by 3 belkę?
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2016-08-21, 11:41
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Dzik
- Lokalizacja: Rawicz
- Kontaktowanie:
Re: WFM M06
Witam Kolegów.
Dziękuje za odzew.
A teraz odpowiadam na pytania.
golfer - Niestety nie powiem CI skąd się wzięły ośki w tym motorku gdyż to już "było w komplecie". Fakt kilka braków jeszcze przede mną, m.in kranik którego muszę zapożyczyć od mojego "dzika" który czela ma swoją kolej remontową. Bak póki co jest od nowszej wersji, ten z kratką się "zamawia" i pójdzie do malowania. Ten będzie na sprzedaż
dąbek - tabliczka znamionowa kupiona, teraz tylko kwestia tematu silnika bo jeśli zostanie ten i już dostanę żółte blachy to pół biedy. A jak będę szukał innego to jeszcze trochę potrwa. Mam nadzieję że masz rację z tymi rzeczoznawcami i jest to kwestia 700-800zł opłat za całość.
janosikmz19822 - rocznik, domniemam że będzie to motor z lat 55-57. Bak jest do wymiany. Sprawdzę tę 3 belkę.
Pytanko:
Poprzedni właściciel dokonał zabiegu malowania piastów. Myślicie że można to usunąć jakąś metodą piaskowania czy szkiełkowania bez ściągania szprych? Koła zrobione są bardzo ładnie, nie biją i wirują więc nie chciałbym tego rozplatać. Miałem ten problem gdy robiłem komara
Dziękuje za odzew.
A teraz odpowiadam na pytania.
golfer - Niestety nie powiem CI skąd się wzięły ośki w tym motorku gdyż to już "było w komplecie". Fakt kilka braków jeszcze przede mną, m.in kranik którego muszę zapożyczyć od mojego "dzika" który czela ma swoją kolej remontową. Bak póki co jest od nowszej wersji, ten z kratką się "zamawia" i pójdzie do malowania. Ten będzie na sprzedaż

dąbek - tabliczka znamionowa kupiona, teraz tylko kwestia tematu silnika bo jeśli zostanie ten i już dostanę żółte blachy to pół biedy. A jak będę szukał innego to jeszcze trochę potrwa. Mam nadzieję że masz rację z tymi rzeczoznawcami i jest to kwestia 700-800zł opłat za całość.
janosikmz19822 - rocznik, domniemam że będzie to motor z lat 55-57. Bak jest do wymiany. Sprawdzę tę 3 belkę.
Pytanko:
Poprzedni właściciel dokonał zabiegu malowania piastów. Myślicie że można to usunąć jakąś metodą piaskowania czy szkiełkowania bez ściągania szprych? Koła zrobione są bardzo ładnie, nie biją i wirują więc nie chciałbym tego rozplatać. Miałem ten problem gdy robiłem komara

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- janosikmz19822
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
- GG: 0
- Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
- Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: WFM M06
Bez rozplatania piast nie zrobisz. Nie są tragiczne możesz zostawić. I tak kół nie masz jak z fabryki bo masz chromowane felgi 

- dąbek
- Posty: 405
- Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20 - Lokalizacja: Grudziądz
- Kontaktowanie:
Re: WFM M06
A jaki masz tam numer na ramie?
Ja kiedys piaskowalem bez rozplatania i nie bylo problemu.
Ja kiedys piaskowalem bez rozplatania i nie bylo problemu.
-
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: WFM M06
Wszystko zależy czym ta pisata jest pomalowana. Jak proszkowo to bez rozplecienia koła tego nie wyczyścisz bo uszkodzisz szprychy i rafki. Jak malowane natryskowo to spróbowałbym jakiś specyfik chemiczny do usuwania lakierów i farb a potem delikatnie wyszczotkował.
- Dario.G
- Posty: 294
- Rejestracja: 2011-01-01, 15:18
- Moje maszyny: Wsk Lelek 1976
Wsk Sport S1 1975
WSK Kobuz 1977
9 innych - Lokalizacja: Kotlin
- Kontaktowanie:
Re: WFM M06
Lepiej tych piast nie ruszaj. Jak to pomalujesz potem? Z kawałkami szprych? Bez sensu. Z resztą nie wygląda to strasznie jakos. Mocno się nie rzuca w oczy według mnie.
"I zesłał Ich Pan na Ziemię, by siali zamęt oraz zniszczenie..."
-
- Posty: 377
- Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
- GG: 0
- Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO - Lokalizacja: Przysucha
- Kontaktowanie:
Re: WFM M06
Dlaczego ta WFM/WSK jest w dziale Profesjonalnie odrestaurowane motocykle skoro do tego jej wiele brakuje ??
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2016-08-21, 11:41
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Dzik
- Lokalizacja: Rawicz
- Kontaktowanie:
Re: WFM M06
Kolego skavinsky - moja nieuwaga przy przeglądaniu postów, faktycznie moja WFM nie jest godna być w tym rozdziale. Jeśli masz taką moc, możesz ten temat przenieś w właściwe miejsce.
Kolego janosikmz19822 - poniżej wklejam zdjęcie tej belki, a to Ci chodziło?
Kolego janosikmz19822 - poniżej wklejam zdjęcie tej belki, a to Ci chodziło?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WFM M06
Obstawiam że to WFM M06Z-1 więc prawie wszystko masz tak jak być powinno.
Jaki masz numer ramy? Pewnie 400xxx albo nawet 500xxx, jeśli tak to tylko kup nereczki i osłonę filtra jak w WSK (osłona bez otworu i filtra). Bak z kratką już nie występował w tym roczniku. Do wymiany też wydech (ten jest WSK) i klamki (powinny być "ostre").
Jaki masz numer ramy? Pewnie 400xxx albo nawet 500xxx, jeśli tak to tylko kup nereczki i osłonę filtra jak w WSK (osłona bez otworu i filtra). Bak z kratką już nie występował w tym roczniku. Do wymiany też wydech (ten jest WSK) i klamki (powinny być "ostre").
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- golfer
- Posty: 176
- Rejestracja: 2007-06-22, 18:14
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Kontaktowanie:
Re: WFM M06
Mam pytanie odnośnie kół kupowałeś obręcze i zaplatales szprychy na nowo obręcze chiny czy italy? U mnie koła biją i juz się nie łudź ze znajdę coś dobrego dlatego się zastanawiam nad nowymi obręczami .
- GaCekM72
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: WFM M06
Z wiedzy którą posiadam na rynku części motocyklowych nie ma nowych obręczy o wymiarach zgodnych z oryginałem do WFMki.
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WFM M06
Są bardzo podobne które pasują, ale w cenie coś ok. 200zl , tańsze są bardzo kiepsko wykonane. Przejedź się na bazar, spokojnie znajdziesz ładny komplet kół w cenie jednej obręczy. Potem tylko malowanie + ocynk i masz pełen oryginał. Szukaj kół z bębnami i ośką - najprawdopodobniej są z rozbiórki i nigdy nie były męczone w żadnym wózku 

"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- golfer
- Posty: 176
- Rejestracja: 2007-06-22, 18:14
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Kontaktowanie:
Re: WFM M06
Słyszałem ze chińskie obręcze nie są takie złe trochę się różnią od wzoru, ale za to są nowe. Mam kilka sztuk starych jednak to wszystko się nie nadaje , a na portalach za niby coś mądrego ceny 100 plus o osi można pomarzyć.
- janosikmz19822
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
- GG: 0
- Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
- Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: WFM M06
Ale osie sa wspólczesnej produkcji .
Z reszta tam niema nic skomplikowanego dobry tokarz dorobi te elementy .
Z reszta tam niema nic skomplikowanego dobry tokarz dorobi te elementy .
- golfer
- Posty: 176
- Rejestracja: 2007-06-22, 18:14
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Kontaktowanie:
Re: WFM M06
I chyba tak zrobię mam stara os od innego modelu chyba karze przytoczyć i od razu dorobić tuleje dystansowa tylko wymiary koledzy potrzebne.. z drugiej strony nowa w ocynku to koszt ok 50 zł a starej trochę szkoda mi niszczyć gdzieś mam sentyment do części z epoki ech
- GaCekM72
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości