WSK 125 75r
- NexT
- Posty: 139
- Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r - Lokalizacja: Mojęcice
- Kontaktowanie:
WSK 125 75r
Witam wszystkich, mam 14 lat chciałbym wam przedstawić moją WSK'ę.
Motocykl jest od nowości i zostanie zarejestrowany.
Na wstęp co zostało w nim zrobione.
1.Instalacja Elektryczna.
2.Cylinder pomalowany farbą żaroodporną na czarno.
3.Naprawione amortyzatory tylne.
4. Wymienione Śruby. (Stare były zardzewiałe i nie dało się ich odkręcić)
Oto zdjęcia: A tutaj Film: https://www.youtube.com/watch?v=6v2JWPy ... e=youtu.be
Motocykl jest od nowości i zostanie zarejestrowany.
Na wstęp co zostało w nim zrobione.
1.Instalacja Elektryczna.
2.Cylinder pomalowany farbą żaroodporną na czarno.
3.Naprawione amortyzatory tylne.
4. Wymienione Śruby. (Stare były zardzewiałe i nie dało się ich odkręcić)
Oto zdjęcia: A tutaj Film: https://www.youtube.com/watch?v=6v2JWPy ... e=youtu.be
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2017-05-18, 22:58 przez NexT, łącznie zmieniany 2 razy.
- jacek9407
- Posty: 123
- Rejestracja: 2014-01-07, 03:30
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk b3
kawasaki kl250 - Lokalizacja: Gryfice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 75r
Ładnie zachowany stan 

- NexT
- Posty: 139
- Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r - Lokalizacja: Mojęcice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 75r
Planuję jeszcze zakupić nowy klakson, chlapacze i namalować szparunki (tak jak to było zrobione kiedyś)
- NexT
- Posty: 139
- Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r - Lokalizacja: Mojęcice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 75r
Witam, Minęły ponad 2 miesiące a WSK dalej jeździ i nabija kilometry jeżdżąc do skrzynek i z powrotem, i nie tylko
.
Dotychczas zostały wymienione pierścienie na R1 od Aliena
Poprawiłem dzisiaj dokładnie cały zapłon (gdy podłączałem ładowanie to selen zaczynał dymić, a było to spowodowane przez brak podłączonego ładowania z zapłonu do przelotki (były tylko 2 śruby na raz...), po odłączeniu ładowania od świateł i podłączeniu we właściwą przelotkę nic się nie pali!!
)
Zmieniłem Iglicę na stara oryginalną bo na nowej nie dało się wyregulować mieszanki (mogłem wykręcić dość mało, a świeca i tak była czarna a moto prawie gasło) po tym zabiegu świeca jest normalnie kawowa
Planuję jeszcze dołożyć CDI do tego, ponieważ jak się silnik nagrzeje dość mocno to nie chce odpalić i po kilku kopnięciach z dobrej świecy normalnie powstaje złom.
Pozdrawiam
EDIT:
Dodałem Zdj.

Dotychczas zostały wymienione pierścienie na R1 od Aliena
Poprawiłem dzisiaj dokładnie cały zapłon (gdy podłączałem ładowanie to selen zaczynał dymić, a było to spowodowane przez brak podłączonego ładowania z zapłonu do przelotki (były tylko 2 śruby na raz...), po odłączeniu ładowania od świateł i podłączeniu we właściwą przelotkę nic się nie pali!!


Zmieniłem Iglicę na stara oryginalną bo na nowej nie dało się wyregulować mieszanki (mogłem wykręcić dość mało, a świeca i tak była czarna a moto prawie gasło) po tym zabiegu świeca jest normalnie kawowa

Planuję jeszcze dołożyć CDI do tego, ponieważ jak się silnik nagrzeje dość mocno to nie chce odpalić i po kilku kopnięciach z dobrej świecy normalnie powstaje złom.
Pozdrawiam

EDIT:
Dodałem Zdj.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- NexT
- Posty: 139
- Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r - Lokalizacja: Mojęcice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 75r
Witam, ponownie!
Minęło wiele czasu od ostatniej wizyty..
Przez ten czas prawie nic się nie działo, dlatego chciałem to ruszyć!
Od początku, czyli od wyciągnięcia z chlewika :p cieknie mi ze środkowych karterów!
Teraz trzeba to rozebrać, oczywiście używając ściągaczy, nie jak Janusze przecinaków itp.
Składany ma być na gorąco. (Jeżeli mama mnie nie wygoni z kuchni
)
Mam do was pytanie, jakie łożyska wybrać?
FAG / KOYO / NTN ?
Oraz co trzeba by było na 100% wymienić oprócz Simeringów, uszczelek oraz oringów.
Skrzynia działa perfekcyjnie, nie ma luzów, oraz nic nie wypada
CDN.
Minęło wiele czasu od ostatniej wizyty..
Przez ten czas prawie nic się nie działo, dlatego chciałem to ruszyć!
Od początku, czyli od wyciągnięcia z chlewika :p cieknie mi ze środkowych karterów!
Teraz trzeba to rozebrać, oczywiście używając ściągaczy, nie jak Janusze przecinaków itp.
Składany ma być na gorąco. (Jeżeli mama mnie nie wygoni z kuchni

Mam do was pytanie, jakie łożyska wybrać?
FAG / KOYO / NTN ?
Oraz co trzeba by było na 100% wymienić oprócz Simeringów, uszczelek oraz oringów.
Skrzynia działa perfekcyjnie, nie ma luzów, oraz nic nie wypada

CDN.
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 75r
Łożyska możesz włożyć FAG, jeśli chcesz tylko uszczelnić to rozbierz, wymyj benzyna, szkiełkuj- jak wolisz. Przegląd podzespołów, użyj porządnych uszczelek, ja skladalem silnik na same uszczelki ale jak chcesz to możesz delikatnie posmarować reinzosilem
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 75r
Może nie do wymiany ale do weryfikacji wał, tuleja w wałku zdawczym, na wałkach pośrednich, tuleja kosza i elementy sprzęgła. Mechanizm zmiany biegów np kamień jest do weryfikacji. Zużycie zębów w trybach - zdawczy i zębatka współpracująca, kły trybów przesuwnych.
- NexT
- Posty: 139
- Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r - Lokalizacja: Mojęcice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 75r
Ja ten silnik kontroluję od dziecka :p
Jak mój brat go rozkładał w garażu to jeszcze to pamiętam.
Od ostatniego rozebrania minęło te 5 lat i może z 150 km :p
Także nie spodziewam się super zużycia w środku.
Wał już sprawdzałem, 0 luzu, tylko na boki.
Co do uszczelek jeżeli mam je smarować to tak jak było org. czyli hermetykiem.
Jak mój brat go rozkładał w garażu to jeszcze to pamiętam.
Od ostatniego rozebrania minęło te 5 lat i może z 150 km :p
Także nie spodziewam się super zużycia w środku.
Wał już sprawdzałem, 0 luzu, tylko na boki.
Co do uszczelek jeżeli mam je smarować to tak jak było org. czyli hermetykiem.
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 75r
Pytasz o podstawy, a piszesz że masz silnik pod kontrolą. Znasz dopuszczalne zużycie/wypaczenie/zachowanie (nie pamiętam jakie słowo jest użyte w książce) połówek karterów i je sprawdzałaś przed złożeniem w tym silniku? Zużycie a raczej dopuszczlny luz tuleja- wałek pośredni? Ile wynosi u ciebie?
Sama uszczelka jest ok jeśli nie masz wypaczonych karterów, później można podejść do uszczelek kryngielitowych i podobnych ale dochodzi wtedy dystansowanie skrzyni i wału oraz kosza. Można też dać silikon i inne specyfiki.
Sama uszczelka jest ok jeśli nie masz wypaczonych karterów, później można podejść do uszczelek kryngielitowych i podobnych ale dochodzi wtedy dystansowanie skrzyni i wału oraz kosza. Można też dać silikon i inne specyfiki.
- NexT
- Posty: 139
- Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r - Lokalizacja: Mojęcice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 75r
Przepraszam, ale to był akurat żart...
Do środka będę się dobierał pierwszy raz..
Mój brat naprawiał ten silnik przede mną, gdy jeszcze nią jeździł.
Sprzęgło, oraz górę silnika sprawdzałem i jest dobra..
Ja rozumiem że nie robię go idealnie, ale żeby chociaż dobrze, dlatego tu jestem po rady i przebieg zdarzeń.
I jeżeli już to nie "sprawdzałaś" tylko sprawdzałeś.
Do środka będę się dobierał pierwszy raz..
Mój brat naprawiał ten silnik przede mną, gdy jeszcze nią jeździł.
Sprzęgło, oraz górę silnika sprawdzałem i jest dobra..
Ja rozumiem że nie robię go idealnie, ale żeby chociaż dobrze, dlatego tu jestem po rady i przebieg zdarzeń.
I jeżeli już to nie "sprawdzałaś" tylko sprawdzałeś.
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 75r
Spoko, autokorekta i pośpiech. Żeby ten silnik chodził trzeba niewiele. Ale jeśli masz robić remont i za jakiś czas dopiero generalkę to to co chcesz wymienić wystarczy. Sprawdź jeszcze luz tryb zdawczy - wałek główny i zadbaj o szczelność pod kopniakiem. Nie wkładaj nic mosiężnego i jesli reszta jest nieumeczona to trochę pojeździsz.
- NexT
- Posty: 139
- Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r - Lokalizacja: Mojęcice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 75r
Rozebrałem go, jestem w stanie powiedzieć, że wszystko jest w dobrym stanie, luzy prawidłowe.
O dziwo jestem w stanie powiedzieć że ten silnik jest prosty jak drut :p
Ale i tak lepiej go złożę z książką.
Mam do was pytanie, jak zdjąć łożysko z wału, gdyż jedno zostało
Wszystkie łożyska idą do kosza szumią strasznie.
Za chwilę kupuję nowe NTN'a i parę drobiazgów innych
Chętnie poczytam rady dotyczące składania silnika na gorąco.
(nie ma zdjęć, gdyż poszło to tak szybko, że aż byłem zdziwiony i byłem cały w oleju
)
CDN
O dziwo jestem w stanie powiedzieć że ten silnik jest prosty jak drut :p
Ale i tak lepiej go złożę z książką.
Mam do was pytanie, jak zdjąć łożysko z wału, gdyż jedno zostało

Wszystkie łożyska idą do kosza szumią strasznie.
Za chwilę kupuję nowe NTN'a i parę drobiazgów innych

Chętnie poczytam rady dotyczące składania silnika na gorąco.
(nie ma zdjęć, gdyż poszło to tak szybko, że aż byłem zdziwiony i byłem cały w oleju

CDN
- DaViD
- Posty: 409
- Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75 - Lokalizacja: Opoczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 75r
Przed rozbieraniem silnika olej ze skrzyni się spuszcza
A tak na serio, to są ściągacze do zdejmowania łożysk z wałów.

- NexT
- Posty: 139
- Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r - Lokalizacja: Mojęcice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 75r
Yyyy tak, zapomniałem o tym wspomnieć XD
Udało się ściągnąć to łożysko nie niszcząc wału, mam takowy ściągacz i go użyłem, jednak łożysko miało zbyt małą szczelinę między blachą.
Wpadłem na pomysł naprawy starej instalacji elektrycznej, będzie trzeba trochę konektorków itp.
Czy ktoś mógłby mi powiedzieć co to jest za materiał z którego jest zrobiona osłona instalacji, to zwykła termokurczka? Bo się nie znam
Gdy przyjdą łożyska nagram film ze składania silnika
, gdyż pożyczyłem od brata GoPro H3, także filmy będą!
A nawet mam jeden z jazdy Ogarem :p
CDN
Udało się ściągnąć to łożysko nie niszcząc wału, mam takowy ściągacz i go użyłem, jednak łożysko miało zbyt małą szczelinę między blachą.
Wpadłem na pomysł naprawy starej instalacji elektrycznej, będzie trzeba trochę konektorków itp.
Czy ktoś mógłby mi powiedzieć co to jest za materiał z którego jest zrobiona osłona instalacji, to zwykła termokurczka? Bo się nie znam

Gdy przyjdą łożyska nagram film ze składania silnika

A nawet mam jeden z jazdy Ogarem :p
CDN
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 75r
W tamtych latach chyba nie było termokosuzlek
- NexT
- Posty: 139
- Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r - Lokalizacja: Mojęcice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 75r
ok, czyli to wykluczamy, ew gdy nie zdobędę tego właściwego.
Za chwilę rozcinam org instalacje, będzie się działo.
Za chwilę rozcinam org instalacje, będzie się działo.
- NexT
- Posty: 139
- Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r - Lokalizacja: Mojęcice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 75r
[Przepraszam że post pod postem
]
Także rozciąłem to:
A tutaj już makaron :p
O dziwo umiem się połapać co do czego idzie itp
Wygląda na to że będę musiał kupić trochę kabla i zamienić dwa, gdyż są urwane
Będę jeszcze musiał przeczyścić konektorki itp, ale czas mam.
Gdy będę miał normalne środki, czyli coś ok. 2-3k to znowu poleci pod klucz, ale tym razem zrobię to jak należy i poskładam ją wg oryginału, wywalę tą instalację co jest teraz, zastąpię ją tą zregenerowaną org.

Także rozciąłem to:
A tutaj już makaron :p
O dziwo umiem się połapać co do czego idzie itp

Wygląda na to że będę musiał kupić trochę kabla i zamienić dwa, gdyż są urwane

Będę jeszcze musiał przeczyścić konektorki itp, ale czas mam.
Gdy będę miał normalne środki, czyli coś ok. 2-3k to znowu poleci pod klucz, ale tym razem zrobię to jak należy i poskładam ją wg oryginału, wywalę tą instalację co jest teraz, zastąpię ją tą zregenerowaną org.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- NexT
- Posty: 139
- Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r - Lokalizacja: Mojęcice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 75r
Witam znowu, jeszcze nie zamówiłem części do silnika, ale chciałbym się zapytać czy simeringi firmy LYO z JM są dobre?
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 75r
Wszystko zależy od materiału. Dobre są z fluorokauczuku. NBR się nie nadają na dłuższą metę nie nadają
- NexT
- Posty: 139
- Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r - Lokalizacja: Mojęcice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 75r
Silnik złożony itp, niestety nie nagrałem z pewnych problemów, takich jak np brak wprawy itp, i trzykrotne składanie skrzyni biegów...
Na szczęście wszystko chodzi jak powinno, ale jest pewien problem..
Po zimie WSK dusi się podczas dodania gazu na wolnych obrotach, natomiast po chwili rwie jakby nic nie było
Zaczęło to występować po zimie, regulacja powietrza w gaźniku nic nie daje. R.I.P.
Na szczęście wszystko chodzi jak powinno, ale jest pewien problem..
Po zimie WSK dusi się podczas dodania gazu na wolnych obrotach, natomiast po chwili rwie jakby nic nie było

Zaczęło to występować po zimie, regulacja powietrza w gaźniku nic nie daje. R.I.P.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości