WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977
-
- Posty: 316
- Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: MASZYNY X15
- Lokalizacja: OŚWIĘCIM
- Kontaktowanie:
WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977
Witam poniżej fotki kobuza łobuza.
Kobuz jest zarejestrowany. W tym roku chce naprawić go mechanicznie, liczę na Waszą pomoc. W przyszłym roku chce pomalować błotniki, ochronę łańcucha, filtr powietrza i lampę. Bak i boczki zostaną w oryginale. Kobuz pali, jeździ. Olej nie przecieka, kopka ślizga. Lampa ma dodatkową diodę.
Kobuz jest zarejestrowany. W tym roku chce naprawić go mechanicznie, liczę na Waszą pomoc. W przyszłym roku chce pomalować błotniki, ochronę łańcucha, filtr powietrza i lampę. Bak i boczki zostaną w oryginale. Kobuz pali, jeździ. Olej nie przecieka, kopka ślizga. Lampa ma dodatkową diodę.
Ostatnio zmieniony 2018-04-26, 08:54 przez paniczq, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 316
- Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: MASZYNY X15
- Lokalizacja: OŚWIĘCIM
- Kontaktowanie:
Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977
Witam potrzebuje pomocy kolegów, proszę o ocenę poprawności i kompletności sprzęgła i rozrusznika. Kopniak raz chodzi raz ślizga. Wałek rozrusznika chodzi. Poniżej link do filmu i pytania. Z góry dziękuje za cenne rady i pomoc.
https://youtu.be/Ges13MrCiP4
1) czy łożysko i wałek główny ma tak chodzić?
2) wałek rozrusznika jest luźno osadzony. Tak ma być?
3) czy pod kosz sprzęgłowy daję się dodatkowe podkładki dystansowe?
Gdzie kupić:
-zawleczkę nakrętki koronkowej, u mnie był drut
-łańcuch sprzęgłowy3/8" 48 ogniw, może ma ktoś oryginał lub firmy favorit? https://gmoto.pl/lancuch-sprzegla-favor ... 91453.html BRAK!
-kielich zabezpieczający do zabieraka sprzęgła http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=1174 BRAK!
-zabezpieczenie nakrętki koła łańcuchowego http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=1286
Olej do skrzyni. Ja chce użyć olej przekładni automatycznych ATF ELF Elfmatic G3 ? Czy dać coś innego?






https://youtu.be/Ges13MrCiP4
1) czy łożysko i wałek główny ma tak chodzić?
2) wałek rozrusznika jest luźno osadzony. Tak ma być?
3) czy pod kosz sprzęgłowy daję się dodatkowe podkładki dystansowe?
Gdzie kupić:
-zawleczkę nakrętki koronkowej, u mnie był drut
-łańcuch sprzęgłowy3/8" 48 ogniw, może ma ktoś oryginał lub firmy favorit? https://gmoto.pl/lancuch-sprzegla-favor ... 91453.html BRAK!
-kielich zabezpieczający do zabieraka sprzęgła http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=1174 BRAK!
-zabezpieczenie nakrętki koła łańcuchowego http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=1286
Olej do skrzyni. Ja chce użyć olej przekładni automatycznych ATF ELF Elfmatic G3 ? Czy dać coś innego?






Ostatnio zmieniony 2018-04-25, 13:13 przez paniczq, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 2012-11-02, 02:46
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk
romet 80
Yamaha 125 - Lokalizacja: Hecznarowice
- Kontaktowanie:
Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977
o fajnie że ktoś z mojej okolicy. Z łańcuchem tej firmy będzie problem może lepiej dać firmie dorabiającej łańcuchy na zamówienie ? czasem to nie jest aż tak duży wydatek a masz pewność że będzie nie za luźny i trochę pochodzi, ewentualnie można próbować kontaktu z nimi :
http://favorit-retezy.cz/cz/valeckovy-p ... avorit.php
http://favorit-retezy.cz/cz/valeckovy-p ... avorit.php
- ewaldino
- Posty: 170
- Rejestracja: 2012-10-04, 20:10
- Moje maszyny: Kobuz '77 , SHL M11W '67
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977
Czy tylko ja nie widzę zdjęć? Wyświetla że niedostępne.
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977
Ogarnij zdjęcia, nie działają!
-
- Posty: 316
- Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: MASZYNY X15
- Lokalizacja: OŚWIĘCIM
- Kontaktowanie:
Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977
Witam reszta zdjęć poprawi się automatycznie 1 Maja, mam blokadę na fotosik-u. Pomoże ktoś z luzami? Czy te na filmie są ok? Pomiędzy którymi elementami ma być podkładka dystansowa kopniaka? Z góry dziękuje za pomoc
- DaViD
- Posty: 409
- Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75 - Lokalizacja: Opoczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977
Luzy na wałku głównym spowodowane wyrobieniem bieżni łożyska, dwa wyjścia albo tulejowanie albo klej do łożysk. A co do wałka zmiany biegów to po wyjęciu wałka startera to będzie tak latał

-
- Posty: 316
- Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: MASZYNY X15
- Lokalizacja: OŚWIĘCIM
- Kontaktowanie:
Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977
Bardzo dziękuje za odpowiedź.
Mam kolejne pytania
1) Luz wynosi 0,6[mm], mogę spróbować wkleić łożysko od tej strony. Czy ten luz musi zostać zlikwidowany?

2) Mam luz 5[mm] między tuleją dystansową a pierścieniem uszczelniającym, brak możliwości ustawienia prostoliniowości między kołami zębatymi kosza sprzęgłowego, rozrusznika i kołem zębatym. Próbowałem delikatnie zniwelować luz młotkiem gumowym, ale tuleja ani drgnie. Mogę wcisnąć tuleje na prasie, ale potem ciężko będzie to zdemontować ściągaczem. Proszę o wasze uwagi i dobre rady.







Mam kolejne pytania
1) Luz wynosi 0,6[mm], mogę spróbować wkleić łożysko od tej strony. Czy ten luz musi zostać zlikwidowany?

2) Mam luz 5[mm] między tuleją dystansową a pierścieniem uszczelniającym, brak możliwości ustawienia prostoliniowości między kołami zębatymi kosza sprzęgłowego, rozrusznika i kołem zębatym. Próbowałem delikatnie zniwelować luz młotkiem gumowym, ale tuleja ani drgnie. Mogę wcisnąć tuleje na prasie, ale potem ciężko będzie to zdemontować ściągaczem. Proszę o wasze uwagi i dobre rady.







- DaViD
- Posty: 409
- Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75 - Lokalizacja: Opoczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977
Dobrze dedukuję że nie chcesz rozbierać silnika? Ja bym go rozebrał i zrobił wszystko od wymiany łożysk i uszczelniaczy po dystansowanie skrzyni itp. Co do luzu na wałku głównym to tak powinieneś go zlikwidować bo łożysko nie powinno się przemieszczać względem gniazda w którym jest osadzone. Klej aplikuje się zazwyczaj między zewnętrzną powierzchnię łożyska a gniazdo, dzięki temu jest większa powierzchnia styku, przede wszystkim powinieneś te dwie powierzchnie odtłuścić przed aplikacją kleju. Ja bym rozbierał, oddał kartery do szkiełkowania, wał do regeneracji i miał spokój na dłuższy czas, Widzę że nie rozbierałeś góry silnika, tam też warto zajrzeć, ocenić stan tłoka i pierścieni 

-
- Posty: 316
- Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: MASZYNY X15
- Lokalizacja: OŚWIĘCIM
- Kontaktowanie:
Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977
Dobrze kolega dedukujeDaViD pisze: ↑2018-04-26, 18:47Dobrze dedukuję że nie chcesz rozbierać silnika? Ja bym go rozebrał i zrobił wszystko od wymiany łożysk i uszczelniaczy po dystansowanie skrzyni itp. Co do luzu na wałku głównym to tak powinieneś go zlikwidować bo łożysko nie powinno się przemieszczać względem gniazda w którym jest osadzone. Klej aplikuje się zazwyczaj między zewnętrzną powierzchnię łożyska a gniazdo, dzięki temu jest większa powierzchnia styku, przede wszystkim powinieneś te dwie powierzchnie odtłuścić przed aplikacją kleju. Ja bym rozbierał, oddał kartery do szkiełkowania, wał do regeneracji i miał spokój na dłuższy czas, Widzę że nie rozbierałeś góry silnika, tam też warto zajrzeć, ocenić stan tłoka i pierścieni![]()

Dziękuję za odpowiedź. Dodam, że silnik pracuje ładnie, biegi wchodzą płynie, olej nie cieknie i WSK rozpędza się do 100 bez problemu. Jak wspomniałem wyżej, kopka startera przeskakiwała i to był powód do rozkręcenia lewej pokrywy. Czekam na łańcuszek Favorit, zabezpieczenia i w tym roku poza jazdą nie planuje robić nic więcej w tym motocyklu. Mam drugiego kobuza z silnikiem 060 i w nim przeprowadzę remont, a za rok wrócę do 059. Obecnie muszę zgłębić wiedzę na temat remontu silnika 175. S01 jest prostszą konstrukcją.
Obecnie praca nad 060 przedstawia się tak:
Zamówić:
-tuleje brązowe B101 http://www.bronzamet.pl/tuleje_brazowe
-łożyska, simeringi, uszczelki itp.
-podkładki dystansowe https://www.olx.pl/oferta/mz-jawa-simso ... 985341d935 Czy jest inna, tańsza alternatywa?
-regeneracja wału, szlif
Zakres prac:
-Pozycjonowanie wału
-Pozycjonowanie skrzyni biegów
-Wymiana zużytych zębatek
Jeszcze raz dziękuję za pomoc i dalej proszę o pomoc w sprawie luzu między tuleja dystansową, prasa? Pozdrawiam
-
- Posty: 316
- Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: MASZYNY X15
- Lokalizacja: OŚWIĘCIM
- Kontaktowanie:
Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977
Uzupełnienie:
Zdjęcie kobuza, nie mogę dodać go w 1 poście






Zdjęcie kobuza, nie mogę dodać go w 1 poście







-
- Posty: 316
- Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: MASZYNY X15
- Lokalizacja: OŚWIĘCIM
- Kontaktowanie:
Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977
Witam, udało mi się ustalić, że rysunek przekroju silnika zawiera błędy. Rozebrałem 3 silniki 060. Doszedłem do wniosku, że luz między tuleją dystansową a pierścieniem uszczelniającym, ma wynosić 2.5-3[mm]. Wszystko zależy od prostoliniowości koła zębatego kosza sprzęgła, a kołem zębatym łańcucha. Obecnie w silniku przykleiłem łożysko na wałku głównym użyłem kleju K2
Cechy:
-nadaje się do stosowania w złączach ze wszystkich rodzajów metali
-do stosowania w szczelinach do 0,2 mm
-do stosowania na lekko zaolejonych powierzchniach
-moment ścinający: 15-28 N/ mm2
-moment zrywający na śrubie M10: 24-40 Nm
-zakres pracy od -55°C do 150°C
-czas początkowej wytrzymałości: 10% po 20 min, 50% po 1 godz.
-pełna wytrzymałość po 24 godzinach
Obecnie czekam na łańcuszek favorit.

Silnik 1

Silnik 2

Silnik 3

Proszę jeszcze o pomoc, jaki olej wlać do skrzyni? Czy olej przekładni automatycznych ATF ELF Elfmatic G3 będzie wystarczający? Ma ktoś jakiś sprawdzony w boju? Pozdrawiam,
Cechy:
-nadaje się do stosowania w złączach ze wszystkich rodzajów metali
-do stosowania w szczelinach do 0,2 mm
-do stosowania na lekko zaolejonych powierzchniach
-moment ścinający: 15-28 N/ mm2
-moment zrywający na śrubie M10: 24-40 Nm
-zakres pracy od -55°C do 150°C
-czas początkowej wytrzymałości: 10% po 20 min, 50% po 1 godz.
-pełna wytrzymałość po 24 godzinach
Obecnie czekam na łańcuszek favorit.

Silnik 1

Silnik 2

Silnik 3

Proszę jeszcze o pomoc, jaki olej wlać do skrzyni? Czy olej przekładni automatycznych ATF ELF Elfmatic G3 będzie wystarczający? Ma ktoś jakiś sprawdzony w boju? Pozdrawiam,
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977
Co do oleju to leje do 3 i 4 Luxa i śmiga aż miło, na hipolu ślizgało się. 

-
- Posty: 316
- Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: MASZYNY X15
- Lokalizacja: OŚWIĘCIM
- Kontaktowanie:
Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977


Witam, postanowiłem rozebrać WSK i zrobić pełny remont, rama dostanie nowy lakier, błotniki i osłona też. W oryginalnym kolorze zostaną boczki i bak. Silnik będzie miał nowe łożyska i uszczelniacze. Zostaną zamontowane kierunki. Trzymajcie kciuki





- Dżjordżjo
- Posty: 282
- Rejestracja: 2016-02-11, 21:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kobuz 77'
- Lokalizacja: Sadowne
- Kontaktowanie:
Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977
Powodzenia w pracach bo trochę tego jest
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977
Zdjęcia Ci padły
-
- Posty: 316
- Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: MASZYNY X15
- Lokalizacja: OŚWIĘCIM
- Kontaktowanie:
Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977
Witam, postanowiłem wyremontować kobuz-a. Postanowiłem zostawić oryginalny lakier.
Mam pytanie jak najlepiej zabezpieczyć ubytki lakieru? Ubytki zostały wyczyszczone.
Mój plan wygląda tak:
-odczyścić pastą polerską
-Cortanin F
-zmycie Cortanin-u
-Lakier bezbarwny na cąły element .
Poniżej zdjęcia ubytków:


Obecnie motocykl prezentuje się tak:

Proszę o porady, nie jestem lakiernikiem. Z góry bardzo dziękuje Mateusz
Mam pytanie jak najlepiej zabezpieczyć ubytki lakieru? Ubytki zostały wyczyszczone.
Mój plan wygląda tak:
-odczyścić pastą polerską
-Cortanin F
-zmycie Cortanin-u
-Lakier bezbarwny na cąły element .
Poniżej zdjęcia ubytków:


Obecnie motocykl prezentuje się tak:

Proszę o porady, nie jestem lakiernikiem. Z góry bardzo dziękuje Mateusz

-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977
Cieszy mnie twoje podejście, a i kobuz jest w takim stanie że warto powalczyć
-
- Posty: 316
- Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: MASZYNY X15
- Lokalizacja: OŚWIĘCIM
- Kontaktowanie:
Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977
zapraszam na fb.me/kobuz77
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2015-03-29, 18:30
- GG: 0
- Moje maszyny: motor : wsk 175 , 125
- Lokalizacja: Polska mazowieckie powiat wegrowski orzelek
- Kontaktowanie:
Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977
Witam gdzie zamawiales łańcuszek faworit?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości