Drgania kierownicy
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Drgania kierownicy
Panowie czy macie jakiś sposób na drgania kierownicy? Przejechałem dziś wską 33 km. i już od 2 godzin mam mrowienie w rękach. Na kierownicę przenosza się drgania z silnika. Da się coś z tym zrobić? Czy tak ma być.
-
- Posty: 345
- Rejestracja: 2018-01-29, 18:11
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
Suzuki vl1500 c90 Boulevard - Lokalizacja: Mielec Tarnobrzeg
- Kontaktowanie:
Re: Drgania kierownicy
Mam to samo jestem w trakcie remontu silnika moze po bedzie ciut lepiej ale chyba taki to urok tych maszyn
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: Drgania kierownicy
Wcześniej jeździłem 20 lat temu nawet po 150km ale nie pamiętam czy było tak samo. Rękawice pewnie trochę zamortyzują ale na razie na nie za gorąco.
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Drgania kierownicy
Ciężarki w kierownice.
- DominikWSK
- Posty: 64
- Rejestracja: 2013-11-26, 23:19
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilka sztuk wuesek :D
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
Re: Drgania kierownicy
Wszystko zależy od wyważenia wału , jak jest dobrze wyważony to nie ma żadnych drgań .
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Drgania kierownicy
Tak, oczywiście. Ale jak już są ,to ciężarki sporo pomagają.
-
- Posty: 345
- Rejestracja: 2018-01-29, 18:11
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
Suzuki vl1500 c90 Boulevard - Lokalizacja: Mielec Tarnobrzeg
- Kontaktowanie:
Re: Drgania kierownicy
Kurde jakie ciezarki może ktos przyblizyc o co chodzi
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Drgania kierownicy
Kule montowane na końcach kierownicy. Ewentualnie jakieś ciężkie wypełnienie wkładane do kierownicy
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: Drgania kierownicy
Czyli można spróbować zdjąć rączki i np. wsadzić tam pręta
-
- Posty: 345
- Rejestracja: 2018-01-29, 18:11
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
Suzuki vl1500 c90 Boulevard - Lokalizacja: Mielec Tarnobrzeg
- Kontaktowanie:
Re: Drgania kierownicy
Dobre
Pierwsze slysze o takim rozwiazaniu
Musze to przetestowac
Pierwsze slysze o takim rozwiazaniu
Musze to przetestowac
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Drgania kierownicy
Chodzi o ciężar na końcówkach. Pręt musiałby spełniać te wymagania i nie dzwonić. Trzeba też pamiętać że niweluje to drgania tylko i wyłącznie na kierownicy
-
- Posty: 345
- Rejestracja: 2018-01-29, 18:11
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
Suzuki vl1500 c90 Boulevard - Lokalizacja: Mielec Tarnobrzeg
- Kontaktowanie:
Re: Drgania kierownicy
Trzebaby dopasowac takie korki np z olowiu i wbic ciasno na kleju
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: Drgania kierownicy
Może wytoczyć pręta np. 25 i dopasować ciasno na długość rączki. Bo piachu nasypać to chyba za lekkie.
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Drgania kierownicy
W chopperach / cruiserach to chyba standartowe rozwiązanie, plus podnóżki na gumach. Takie ciężarki pełnią tez funkcję ozdobną.
- kwadrat49
- Posty: 369
- Rejestracja: 2015-01-26, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK175 ,BMW 1200,SUZUKI KATANA 650,ETZ 251,SUZUKI GS650
- Lokalizacja: POLSKA ,BOCHNIA
- Kontaktowanie:
Re: Drgania kierownicy
Porządnie wyważony wał to podstawa, silnik do ramy przykrecony z odpowiednią siłą i można wsk robić nawet po 500km dziennie , mrowienie nie będzie dokuczliwe.
Oczywiście ciężarki w kierownicy też pomagają.
Oczywiście ciężarki w kierownicy też pomagają.
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: Drgania kierownicy
A czy ktoś z was próbował np. podkładać podkładki wycięte z dętki pod cybanty kierownicy? Czy to coś poprawi? Czy może jakieś gumy jeszcze pod śruby mocowania silnika. Ale to chyba nie zda egzaminu bo się stopi.
- WojtekW
- Posty: 171
- Rejestracja: 2015-04-16, 21:04
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 125 WSK M06B3 PAK WSK M21W2 WSK M21W2 KOBUZ
- Lokalizacja: Świnoujście
- Kontaktowanie:
Re: Drgania kierownicy
Jeśli masz zawieszenie przednie standardowe w swojej WSK-ce czyli półki ze stali to zamontuj sobie takie risery czyli mocowanie kierownicy np coś takiego http://allegro.pl/bmw-f-650st-650-st-ri ... 00839.html jeśli masz zawieszenie z półkami z aluminium to wybór podobnych riserów masz prawie że nieograniczony, pamiętać trzeba tylko grubej gumie jako amortyzator. Modyfikacja jest moim zdaniem do przyjęcia jeśli się swoim ulubionym motocyklem jeździ . Oczywiście zdaję sobie sprawę że strasznie oburzę tych wielbicieli 100 % oryginalności i zaraz wywołam burzę o skundlaniu swojego motoru. Mam jednak inne zdanie co do lekkich usprawnień takich co poprawiają komfort jazdy w WSK-e. W moim motocyklu np. używam tylnych amortyzatorów od Jawy - CZ właśnie dla komfortu ważę prawie 120 kg więc amory od WSK-i to za mało. Co do drgań jechałem moją WSK-ką dwukrotnie ze Świnoujścia do Świdnika przez prawie dwa dni non stop, potem to jeszcze przez cały zlot miałem trzęsawkę, więc wiem coś o drganiach w tym motocyklu. WSK-i to niestety namiastka motocykla i trzeba mieć naprawdę twardą dupę żeby podróżować na dłuższe dystansy tym motocyklem, tyle że dla mnie to akurat frajda . Jak bym chciał jeździć w komforcie to kupił bym sobie duże Suzuki czy wielką Hondę Gold Wings. Więc albo się przyzwyczaj, albo w dopuszczalnej skali zmodyfikuj swoją WSK-ę, albo przesiądź się na komfortowy
motocykl .



-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: Drgania kierownicy
Też jestem zwolennikiem oryginalności ale w tym wypadku takie usprawnienie bym wprowadził. Wczoraj podłożyłem gumy pod kierownicę i cybanty oraz wsadziłem pręty w rączki kierownicy i nic to nie daje. Dalej jest koszmar. Ręce telepią się po 20 km. A czy są takie risery dopasowane do wski? Czy testowałeś to w swoim motocyklu?
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Drgania kierownicy
Czyli masz coś nie tak z silnikiem. Pełny wał, brak centrowania lub cos innego
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: Drgania kierownicy
A czy ktoś może testował takie obciążniki kierownicy jakie są na allegro? Zdaje to egzamin?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości