
Nowe Części - Nowy Problem
- Waldi
- Posty: 23
- Rejestracja: 2017-10-02, 20:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 "Bąk" 1978r
WSK M06B1 1968r - Kontaktowanie:
Nowe Części - Nowy Problem
Witajcie
Mam problem ze swoją WSK, a dokładnie ze silnikiem. Mianowicie kupiłem nową cewkę zapłonową, przewód WN z fajką oraz kondensator. Po montażu tych części WSK raz ma iskrę, raz nie. I tak na każdej świecy (nawet jeśli świeca w innym silniku ma iskrę to w WSK pojawią się sporadycznie). Może przez to, że platynki nierówno się stykają, ale minimalnie. Macie jakiś pomysł na to?

-
- Posty: 345
- Rejestracja: 2018-01-29, 18:11
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
Suzuki vl1500 c90 Boulevard - Lokalizacja: Mielec Tarnobrzeg
- Kontaktowanie:
Re: Nowe Części - Nowy Problem
Sprawdz odizolowanie platynek tam czesto lubi pojawiac sie przebicie przejrzej tez przewody od platynek i samo przejscie w karterze
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Nowe Części - Nowy Problem
Mocowanie platynek (czy jest proste i sztywno umocowane w podstawce), czasami problem stanowi sama fajka lub przewód WN.
- Waldi
- Posty: 23
- Rejestracja: 2017-10-02, 20:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 "Bąk" 1978r
WSK M06B1 1968r - Kontaktowanie:
Re: Nowe Części - Nowy Problem
sylwekseat, chodzi Ci o te odizolowanie platynek na tej śrubie, na którą przychodzi także przewód od cewki zapłonowej?
halcik, mocowanie jest ok, co do fajki i WN - są one nowe więc raczej nie podejrzewam ich, choć są to nowe części
halcik, mocowanie jest ok, co do fajki i WN - są one nowe więc raczej nie podejrzewam ich, choć są to nowe części

-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Nowe Części - Nowy Problem
Tak chodzi o izolowanie tego miejsca. Rozumiem, wsk jest nowym nabytkiem i nabierasz doświadczenia, ale podstawa to nie ufać nowym, współczesnym wyrobą wueskopodobnym. W śmieszny sposób naświetliłem chyba z czym borykają się osoby, które reanimują stare zabytki.
PS jaką oporność ma wbudowany dławik w fajkę, jakie ma oznaczenia? Z jakiego materiału zrobiony jest wkład przewodu (elastyczny grafit, przewody miedziane, coś innego)? Współczesne fajki i przewody z szyldem wsk, romet ... to zazwyczaj chłam który do niczego się nie nadaje. Jeśli porady powyżej nie pozwolą pozbyć się problemu radzę kupić fajkę np NGK o odpowiedniej oporności i przewód np Beru
PS jaką oporność ma wbudowany dławik w fajkę, jakie ma oznaczenia? Z jakiego materiału zrobiony jest wkład przewodu (elastyczny grafit, przewody miedziane, coś innego)? Współczesne fajki i przewody z szyldem wsk, romet ... to zazwyczaj chłam który do niczego się nie nadaje. Jeśli porady powyżej nie pozwolą pozbyć się problemu radzę kupić fajkę np NGK o odpowiedniej oporności i przewód np Beru
- DominikWSK
- Posty: 64
- Rejestracja: 2013-11-26, 23:19
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilka sztuk wuesek :D
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
Re: Nowe Części - Nowy Problem
Przede wszystkim , cewke jakiej produkcji kupiłeś ?
- Waldi
- Posty: 23
- Rejestracja: 2017-10-02, 20:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 "Bąk" 1978r
WSK M06B1 1968r - Kontaktowanie:
Re: Nowe Części - Nowy Problem
halcik, przewód WN to przewód miedziany. Oporności nie znam, gdyż nie była ona podana w opisie. Może Cię zaskoczę, ale mam podłączone ... dwa kondensatory ???
DominikWSK, krajem produkcji cewki i kondensatora był prawdopodobnie Tajwan
Tak poza tym już wcześniej byłem informowany i przestrzegany przed wadliwością nowych wyrobów WSK, Romet. Kupiłem, bo nie miałem dostępu do starych, oryginalnych części (jeśli o nie chodzi, to mam włożone platyny komunistyczne). Ach, człowiek głupi to i kasę zmarnował ...
DominikWSK, krajem produkcji cewki i kondensatora był prawdopodobnie Tajwan
Tak poza tym już wcześniej byłem informowany i przestrzegany przed wadliwością nowych wyrobów WSK, Romet. Kupiłem, bo nie miałem dostępu do starych, oryginalnych części (jeśli o nie chodzi, to mam włożone platyny komunistyczne). Ach, człowiek głupi to i kasę zmarnował ...
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Nowe Części - Nowy Problem
Dwa kondensatory to powód małej iskry, chyba że masz dwa mniejsze zastepujace oryginalnie 0.22. Jak zweryfikujesz izolacje na platynach, izolacje przewodu gaszenia silnika i obsady platyna to podmień fajkę
- Waldi
- Posty: 23
- Rejestracja: 2017-10-02, 20:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 "Bąk" 1978r
WSK M06B1 1968r - Kontaktowanie:
Re: Nowe Części - Nowy Problem
Ok, bo jeden kondensator jest mniejszy, jest na przodzie statora, a drugi jest zwykły z tyłu statora.
Dzięki za porady
Będę działał.
Dzięki za porady

-
- Posty: 345
- Rejestracja: 2018-01-29, 18:11
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
Suzuki vl1500 c90 Boulevard - Lokalizacja: Mielec Tarnobrzeg
- Kontaktowanie:
Re: Nowe Części - Nowy Problem
Ja kupilem 2 pary nowych platynek i po kilku probach z nimi ostro szukale po garazu tych starych uczciwych i pozadnych platynek poz nalezieniu i wyprostowaniu jest super
- Waldi
- Posty: 23
- Rejestracja: 2017-10-02, 20:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 "Bąk" 1978r
WSK M06B1 1968r - Kontaktowanie:
Re: Nowe Części - Nowy Problem
Teraz już będę wiedział na przyszłość, że trzeba używać bądź reanimować stare części.
Po demontażu drugiego kondensatora problem ten sam ... może kondensator ma słabą masę przez to, że jest słabo dokręcony?
Po dokładniejszych oględzinach okazało się, że magneto było lutowane, a magnezy latają jak żyd po sklepie
Po demontażu drugiego kondensatora problem ten sam ... może kondensator ma słabą masę przez to, że jest słabo dokręcony?
Po dokładniejszych oględzinach okazało się, że magneto było lutowane, a magnezy latają jak żyd po sklepie

-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: Nowe Części - Nowy Problem
Ja do 175 montowałem bułgarskie i są bardzo dobre. Elprom bodajże.
- DominikWSK
- Posty: 64
- Rejestracja: 2013-11-26, 23:19
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilka sztuk wuesek :D
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
Re: Nowe Części - Nowy Problem
Jedyne w miarę udane cewki to Renoxa (przeważnie z żółtymi plastykami i białym przewodem) i chińskie te najtańsze (ale przepalają się po 500 km) innych nie ma co zakładać bo są źle wykonane , mają przebicie w sobie i nawet jak iskra jest to motor nie odpali.
- Waldi
- Posty: 23
- Rejestracja: 2017-10-02, 20:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 "Bąk" 1978r
WSK M06B1 1968r - Kontaktowanie:
Re: Nowe Części - Nowy Problem
No i tak wygląda ten nieszczęsny zapłon i magneto
Co Wy na to?

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Nowe Części - Nowy Problem
Brak cewki ładowania, brak filca smarujacego krzywkę. Koło wygląda dobrze bo na zdjęciu nie widać że coś się rusza
zawsze możesz dokręcić a dalej jak wyżej

- Waldi
- Posty: 23
- Rejestracja: 2017-10-02, 20:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 "Bąk" 1978r
WSK M06B1 1968r - Kontaktowanie:
Re: Nowe Części - Nowy Problem
Ale cewka ładowania nie ma wpływu na odpalanie, czy się mylę?
Tak wgl jak sprawdzić izolacje przewodu gaszenia? Jeśli chodzi o ten czarny kabel, który wchodzi z silnika na zewnątrz, to go nie mam
Tak wgl jak sprawdzić izolacje przewodu gaszenia? Jeśli chodzi o ten czarny kabel, który wchodzi z silnika na zewnątrz, to go nie mam

-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Nowe Części - Nowy Problem
Z tego co pamiętam, to kabel gaszenia jest podłączony do przerywacza, więc dorobić go to nie problem. A jeśli chodzi o cewki to jak sama nazwa wskazuje, cewka ładowania pełni inna funkcję niż cewka zapłonowa.
- Waldi
- Posty: 23
- Rejestracja: 2017-10-02, 20:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 "Bąk" 1978r
WSK M06B1 1968r - Kontaktowanie:
Re: Nowe Części - Nowy Problem
Czy kabel gaszenia jest konieczny do odpalenia?
-
- Posty: 345
- Rejestracja: 2018-01-29, 18:11
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
Suzuki vl1500 c90 Boulevard - Lokalizacja: Mielec Tarnobrzeg
- Kontaktowanie:
Re: Nowe Części - Nowy Problem
Teoretycznie nie gorzej jak jest i zwiera do masy wtedy masz tak jakby wylaczony zaplon
- Waldi
- Posty: 23
- Rejestracja: 2017-10-02, 20:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 "Bąk" 1978r
WSK M06B1 1968r - Kontaktowanie:
Re: Nowe Części - Nowy Problem
Dzięki za wszystkie porady i odpowiedzi! Niestety nadal nie udało mi się ustalić winowajcy; zmiana fajki nic nie dała 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość