Koledzy przy ostatnim "grzebaniu" w mojej Wiesi zauważyłem, że nie ma bezpiecznika w prostowniku selenowym (pewnie wypadł).
Problem polega na tym, że motocykl normalnie jeździ, świeci i niezależnie od tego czy bezpiecznik włożę czy nie jest to samo.
Podpowiedzcie co może być nie tak? Druga rzecz- mam nowoczesny prostownik (taki kwadratowy) ktoś mi powie jak go podłączyć? Ma tylko jedno oznaczenie "+"
prostownik selenowy- bezpiecznik
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2016-06-14, 09:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125 Gil '78,
VTX 1300, Kawasaki er5. - Lokalizacja: Skrzynice-Kolonia
- Kontaktowanie:
prostownik selenowy- bezpiecznik
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
- Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978 - Lokalizacja: Hańsk
- Kontaktowanie:
Re: prostownik selenowy- bezpiecznik
Brak załącznika
Moja WSK M06 1957r
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2016-06-14, 09:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125 Gil '78,
VTX 1300, Kawasaki er5. - Lokalizacja: Skrzynice-Kolonia
- Kontaktowanie:
Re: prostownik selenowy- bezpiecznik
mówisz o załączniku świateł?
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 2015-12-19, 13:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3 '71
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: prostownik selenowy- bezpiecznik
Wyślij jeszcze raz foto.
Było już nie raz o tym, ale... Masz mostek prostowniczy. Wykorzystasz z niego tylko jedną diodę. Podłącz kabel od cewki ładowania pod jedno wejście AC mostka, a wyjście "+" pod zacisk w stacyjce. Dwóch wolnych styków mostka nie podpinaj. Taki układ da ok. 0.5 - 0.7 V straty napięcia ładowania. Podłącz, pomierz, powinno działać.
Było już nie raz o tym, ale... Masz mostek prostowniczy. Wykorzystasz z niego tylko jedną diodę. Podłącz kabel od cewki ładowania pod jedno wejście AC mostka, a wyjście "+" pod zacisk w stacyjce. Dwóch wolnych styków mostka nie podpinaj. Taki układ da ok. 0.5 - 0.7 V straty napięcia ładowania. Podłącz, pomierz, powinno działać.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2016-06-14, 09:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125 Gil '78,
VTX 1300, Kawasaki er5. - Lokalizacja: Skrzynice-Kolonia
- Kontaktowanie:
Re: prostownik selenowy- bezpiecznik
Dzięki za odpowiedź.radar pisze: ↑2018-08-09, 17:01Wyślij jeszcze raz foto.
Było już nie raz o tym, ale... Masz mostek prostowniczy. Wykorzystasz z niego tylko jedną diodę. Podłącz kabel od cewki ładowania pod jedno wejście AC mostka, a wyjście "+" pod zacisk w stacyjce. Dwóch wolnych styków mostka nie podpinaj. Taki układ da ok. 0.5 - 0.7 V straty napięcia ładowania. Podłącz, pomierz, powinno działać.
Dzisiaj próbowałem to podłączyć ale zauważyłem po odłączeniu prostownika selenowego, że światło świeci bez zmian czy prostownik jest czy nie. Kale wiszą luźno nigdzie nie podłączone a światło świeci. Nic nie miga. Jest ok. Po podłączeniu mostka nic się nie zmienia. Coś mam chyba źle podłączone ale przecież nie powinno świecić. Jest tak od roku. Przejechałem 1000 km. Żarówka się nie spaliła.
Drugi problem to ładowanie. Przestało ładować akumulator. Jest jakiś śladowy prąd. Po podłączeniu w miejsce akumulatora żaróweczki ledwo "bździ" Miernik pokazuje niecały 1V. Jak sprawdzić cewkę ładowania bez wyciągania z moto?
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 2015-12-19, 13:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3 '71
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: prostownik selenowy- bezpiecznik
Pisz może trochę bardziej zrozumiale
. Światło mijania/drogowe nie ma nic wspólnego z prostownikiem selenowym. Jest zasilane przez dwie duże cewki świetlne i jest to osobny obwód. Inaczej jest z ładowaniem aku. Jest jedna cewka (ta najmniejsza) i wytwarzany przez nią prąd zmienny musi być wyprostowany przez prostownik i podany w postaci "+" na akumulator. Cewkę możesz sprawdzić przez pomiar oporności. Podłącz miernik do obudowy silnika i wyjścia cewki ładowania na prawym karterze. Jeśli będzie przerwa w obwodzie, to masz problem z cewką lub jej podłączeniami. Możesz też sprawdzić napięcie podczas pracy silnika, ale pamiętaj, że jest ono zmienne, czyli AC. Powinno zmieniać wartość wraz z obrotami.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości