ile było polskich konstrukcji motocykli?
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?
mam troche informacji o mojach ale tego prospektu jeszcze nie widziałem, to model z roku 1937 późniejsza wersja miała tłumiki górą, moje nieźle dawały sobie radę w rajdach, dlatego też była stuningowana wersja sportowa oraz nieliczne jednostki służyły w wojsku , niby jego wykonanie było bardzo solidne.
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?
dziś w necie wpadło mi w oko mms500 jest też filmik na Youtube..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?
Motocykle Pana Skury o ile dobrze pamiętam, pierwszy model z lat czterdziestych który został zniszczony, a drugi to lata pięćdziesiąte. Opis który gdzieś widziałem i według mnie najbardziej do niego pasuje- "tak brzydki że aż śliczny", Filmiku nie widziałem ,ale musze sobie zobaczyć
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?
Ile było polskich konstrukcji- z tym pytaniem na razie dałem sobie spokój, kończąc na liczbie 529, są to skutery , motocykle , projekty , kilka przyczepek i wózków bocznych oraz konstrukcje o których było chwile głośno i miały swoje pięć minut. Wiem że jest tego dużo więcej ale dostęp do nich jest już utrudniony. Jak by nie patrzeć każdy z nas ma jakieś zdjęcia które trzyma dla siebie i czeka aż pojawi się coś nowego. Dlatego wpadłem na pomysł aby stworzyć bazę zdjęć w miniaturkach których nie szłoby powiększyć w celu pokazania co można zaoferować i ewentualnej wymiany , wyeliminowało by to ludzi którzy są na takich forach i tylko biorą nie dając nic od siebie. Np mam piękny skan z opisem shl lux i lux2 wiem że są ludzie którzy chcieli by takowe informacje , ale ostatnio jedna osoba uświadomiła mnie że udostępniając to, ja nic z tego nie mam i coś w tym jest...Dla osomaniaków np artykuł o konstruktorze z wfm gdzie widać skuter podobny do skuterów wsk czyli motanna ,tyle że kilka lat starszy i z inną wersją przodu. Tak 529 konstrukcji w ok 7000 zdjęć i artykułów , wiele prospektów, zdjęć z rajdów. Ostatnio zrobiłem i wydrukowałem na papierze sam spis tych konstrukcji z ich danymi i zajęło to 13 stron.
Chciałbym poznać wasze zdanie na temat takiej bazy zdjęć, artykułów w miniaturach czy jest to dobry pomysł czy kompletny bezsens .
Chciałbym poznać wasze zdanie na temat takiej bazy zdjęć, artykułów w miniaturach czy jest to dobry pomysł czy kompletny bezsens .
-
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?
kowal460 zrobisz co uznasz za właściwe. Ja przeczytałem wszystkie twoje posty dotyczące nowinek i kontrukcji a czyta się bardzo przyjemnie. Posiadasz ogrobną wiedzę i dysponujesz niezła bazą fotograficzną.
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?
Z jednej strony szkoda byłoby gdybyś całą swoją wiedzę na ten temat zachował dla siebie, ale z drugiej strony CIę rozumiem - napracujesz się i naszukasz a potem ktoś idzie na łatwiznę i wykorzystuje Twoje materiały. Niemniej jednak tak jak pisał sbanys powyżej - świetnie się czyta Twoje posty a Twoja wiedza na temat polskich motocykli naprawdę zasługuje na uznanie.
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?
Ja już kiedyś Ci proponowałem, napisz książkę. Wiele ludzi na pewno chętnie pozna trochę historii polskiej motoryzacji, Ty może coś, zarobisz, ale przynajmniej zapiszesz się jako kronikarz historii motoryzacji. Za jakiś czas jak wejdziesz w posiadanie nowych informacji, dane to wydasz wydanie II rozszerzone. Szkoda, aby taka wiedza gdzieś utknęła, powiem wręcz więcej, to jest niedopuszczalne trzymać tylko dla siebie i się... Ja generalnie już zamawiam pierwszy egzemplarz Twojej publikacji.
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?
Dzięki Panowie, fajnie z waszej strony, fajnie się czyta że ktoś przeczytał wszystkie te posty ,a troche ich było..
Na razie nie dodaje nic nowego bo motocykle poszły na drugie miejsce , całą moc skupiam na mojej starej stronce jest mi ona teraz strasznie potrzebna. Napiszcie jeszcze co myślicie o takich zdjęciach w miniaturach na wymiankę, mi już coraz ciężej znaleźć coś nowego, a taka wymiana mogła by mi w tym pomóc . Z tą książką przyznam próbowałem przez chwilę nad tym popracować mam wszystko poukładane , nazwane ale... Wiem jedno jak taka książka obecnie była by na rynku na pewno już bym miał ją kupione
Z takich nowinek dodam że znalazłem zdjęcie wski z włoskim silnikiem minarelli która wygląda jak barron ale w wersji sportowej czyli błotniki i tłumik podniesione, będę miał chwilkę porównam jeszcze ramy.
W Polsce był jeszcze jeden motocykl żużlowy robiony od podstaw tzn. że fis nie jest jedynym jak się ogólnie przyjęło
Ostatnia nowinka- shl scrambler, trafiło się nowe zdjęcie, mam do czego porównać moją starą fotkę , tak mało o nich wiadomo , można powiedzieć że nic a z tych dwóch zdjęć widać że niektóre podzespoły są różne , tylna zębatka jedna ma jednolitą budowę a na drugim zdjęciu jest z dużymi otworami, jeden motocykl ma zwykłą lampę raczej na pewno od seryjnej shl a na drugiej fotce widać licznik podniesiony w kominie.


Z takich nowinek dodam że znalazłem zdjęcie wski z włoskim silnikiem minarelli która wygląda jak barron ale w wersji sportowej czyli błotniki i tłumik podniesione, będę miał chwilkę porównam jeszcze ramy.
W Polsce był jeszcze jeden motocykl żużlowy robiony od podstaw tzn. że fis nie jest jedynym jak się ogólnie przyjęło
Ostatnia nowinka- shl scrambler, trafiło się nowe zdjęcie, mam do czego porównać moją starą fotkę , tak mało o nich wiadomo , można powiedzieć że nic a z tych dwóch zdjęć widać że niektóre podzespoły są różne , tylna zębatka jedna ma jednolitą budowę a na drugim zdjęciu jest z dużymi otworami, jeden motocykl ma zwykłą lampę raczej na pewno od seryjnej shl a na drugiej fotce widać licznik podniesiony w kominie.
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?
Wiele oglądam i przeglądam, a znaczące szczegóły mi uciekają. Np. drobna wątpliwość czy pierwszy był sokół a może shl. Jedno z pierwszych zdjęć shl pokazuję że nie ma ona silnika s01 a dkw 125. Dlaczego ? Bo pewnie naszych silników jeszcze nie było. Czyli to potwierdza słowa P. Kuligowskiej że pierwsze po wojnie były SHL-ki. Idąc tropem tak owej shl-ki jedna nawet tak owa była wystawiona na sprzedaż , jednak wydaje mi się że to późniejsza rama , ciekawe w niej jest zbiornik który przemawiałby za tym że to oryginał ma inny wlew paliwa. w ten oto sposób znalazłem sobie zajęcie na dziś będę porównywał te zdjęcia do pierwszych shlek aby ustalić jej oryginalność .
- amerigo
- Posty: 20
- Rejestracja: 2013-10-21, 22:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M10, CX500, 50 T-1, M06
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?
Przeczytałem ten temat i jestem w szoku ile było tych konstrukcji.
Widać że wykonałem kawał ciężkiej roboty.
Sam jestem ciekaw tych wszystkich konstrukcji.
Jeśli to coś da, to nie zarzuca pracy nad publikacja w formie książki.
Myślę że każdy szanujący się weteraniaż
chciałby taka mieć. Ja chętnie zapisze się w kolejce po drugi egzemplarz, pierwszy widziałem że już jest zarezerwowany.
Odwagi!
Sent from my F3111 using Tapatalk
Widać że wykonałem kawał ciężkiej roboty.
Sam jestem ciekaw tych wszystkich konstrukcji.
Jeśli to coś da, to nie zarzuca pracy nad publikacja w formie książki.
Myślę że każdy szanujący się weteraniaż

Odwagi!
Sent from my F3111 using Tapatalk
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?
Pierwszy , tak zarezerwowany
ostatnia cyfra jaką przydzieliłem to 538 , ale nie znajduje już nic nowego. Ostatnio trafiłem na reklamę z końca lat 20-stych wynikało z niej że produkowali motocykle , ale niestety nie mam żadnego potwierdzenia że był jakiś motocykl a bez zdjęć ,prospektów czy też rysunków nie dodaje do mojej kartoteki . Takich tropów mam więcej.

- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?
Zapisuję się na trzecią książkę 
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?
jeden z tropów m06Bw1
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2018-08-18, 15:03 przez kowal460, łącznie zmieniany 1 raz.
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?
Wygląda jak Z2 ze skróconymi osłonami od B1... silnik to 150?
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?
silnik W1 o poj 125 montowane w prototypach min.w kosie
silnik ten miał zastąpić silniki s01 , wraz z wejściem na rynek modeli M06B które już 1967 miały wychodzić tylko z silnikiem W1Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?
Co prawda o gustach się nie dyskutuje ale takiego brzydactwa dawno nie widziałem - dobrze, że nie wszedł do produkcji...
- dąbek
- Posty: 405
- Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20 - Lokalizacja: Grudziądz
- Kontaktowanie:
Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?
W latach sześćdziesiątych takie coś mogło się podobać, wtedy to był szczyt nowoczesności i inne było pojęcie piękna

Pewnie jakby ktoś wtedy przedstawił sylwetkę motocykla jakie znamy z dzisiejszych czasów to pojazd taki zostałby okrzyknięty najbrzydszym pojazdem na świecie

- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?
Czy ktoś widział na żywo motocykl Choińskiego? Odnotowany jako najstarszy polski motocykl to jest rok 1924. wszędzie w Internecie pokazują ten czerwony w muzeum , w książce Tarczyńskiego jest napisane że jest to motocykl podobny do niego i teraz sam już nie wiem. Patrząc na oryginalne zdjęcie z tamtych lat to Choiński siedzi na zupełnie innym motocyklu bardzo podobnym do tego ,ale dodane jest że zbudował ich kilka chyba trzy i może dlatego się różnią. Dlatego ciekawi mnie czy ten czerwony to jego dzieło czy też nie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość