Słaba iskra, brak mocy, grzeje się, zalewa świecę
- marcin_zk
- Posty: 51
- Rejestracja: 2007-05-07, 14:09
- GG: 6498666
- Moje maszyny: było 2x M06B3 '81, '84
- Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Słaba iskra, brak mocy, grzeje się, zalewa świecę
witam
mój problem polega na tym że moja wska nie ma przyspieszenia, mułowata sie zrobiła
ma nowy cylinder tłok i pierścienie.
chodziła elegancko
lecz pewnego dnia nie chciała palić
nie było iskry, prąd w fajce był.
zdjąłem magneto i platynki wyczyściłem je papierem aqua 600 i założyłem
zmieniłem też kondensator na inny lecz nie wiem czy dobry bo nie był nowy.
po tym wszystkim wska paliła tylko że była strasznie przmulona, 0 przyspieszenia...
na luzie wkręca się na obroty, ale przy jeździe jest fatalnie...
iskra też nie jest rewelacyjna i zalewa świece...
Co może być tego przyczyną ???
POMÓŻCIE MI !!!
Czym to jest spowodowane...
jeszcze na dodatek grzeje się.... [?]
Proszę o każda rade
z góry dziękuje
Pisze ten post drugi raz ponieważ wcześniejszy się nie pokazał.
mój problem polega na tym że moja wska nie ma przyspieszenia, mułowata sie zrobiła
ma nowy cylinder tłok i pierścienie.
chodziła elegancko
lecz pewnego dnia nie chciała palić
nie było iskry, prąd w fajce był.
zdjąłem magneto i platynki wyczyściłem je papierem aqua 600 i założyłem
zmieniłem też kondensator na inny lecz nie wiem czy dobry bo nie był nowy.
po tym wszystkim wska paliła tylko że była strasznie przmulona, 0 przyspieszenia...
na luzie wkręca się na obroty, ale przy jeździe jest fatalnie...
iskra też nie jest rewelacyjna i zalewa świece...
Co może być tego przyczyną ???
POMÓŻCIE MI !!!
Czym to jest spowodowane...
jeszcze na dodatek grzeje się.... [?]
Proszę o każda rade
z góry dziękuje
Pisze ten post drugi raz ponieważ wcześniejszy się nie pokazał.
- marianek_spox
- Posty: 218
- Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
- GG: 0
- Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar - Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
- Kontaktowanie:
- marcin_zk
- Posty: 51
- Rejestracja: 2007-05-07, 14:09
- GG: 6498666
- Moje maszyny: było 2x M06B3 '81, '84
- Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
świeca nie jest okopcona, iglice mam na 3 ząbku od dołu, wcześniej miałem tak samo ustawione i szła dobrze.
jak myślisz może to platynki albo kondensator??
bo wydaje mi się że gaźnik raczej nie
[ Dodano: 2007-05-14, 21:29 ]
wydaje mi się że przez to że ma słaba iskrę nie może przepalić wszystkiego paliwa....
jak myślisz może to platynki albo kondensator??
bo wydaje mi się że gaźnik raczej nie
[ Dodano: 2007-05-14, 21:29 ]
wydaje mi się że przez to że ma słaba iskrę nie może przepalić wszystkiego paliwa....
- marianek_spox
- Posty: 218
- Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
- GG: 0
- Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar - Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
- Kontaktowanie:
Może po prostu przyciera Ci się tłok w cylindrze ? Wszystko było dobrze pasowane ? Części skąd ? Prywaciarskie ? Platynki nie mają nic do grzania się silnika czy niskiej mocy ,no chyba że zapłon ustawiony ekstremalnie źle
Sprawdź jeszcze czy da się wyregulować obroty gaźnikiem - jeśli silnik nie reaguje na regulacje śruby składu mieszanki to może być gdzieś nieszczelność i silnik ma zbyt ubogą mieszankę - też będzie się grzać. Wtedy izolator świecy będzie miał kolor od popielato szarego ,po biel. Acha ,zapinka iglicy ma być na trzecim rowku od góry !

Pozdrawiam Marian
Ekipa Południe
Ekipa Południe
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Niezupełnie, patrząc na lata jakie mają te gaźniki nie można całkiem trzymać się ustawień fabrycznych, takich które tyczą się nowych, niewysłużonych gaźników i innych paliw. Często trzeba takie rzeczy jak ustawienie iglicy dobrać doświadczalnie.Acha ,zapinka iglicy ma być na trzecim rowku od góry !
- marcin_zk
- Posty: 51
- Rejestracja: 2007-05-07, 14:09
- GG: 6498666
- Moje maszyny: było 2x M06B3 '81, '84
- Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2007-04-07, 11:04
- GG: 0
- Lokalizacja: Polska :)
- Kontaktowanie:
- juzek1990
- Posty: 68
- Rejestracja: 2007-01-20, 22:31
- GG: 0
- Lokalizacja: opolskie
- Kontaktowanie:
- marianek_spox
- Posty: 218
- Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
- GG: 0
- Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar - Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
- Kontaktowanie:
- marcin_zk
- Posty: 51
- Rejestracja: 2007-05-07, 14:09
- GG: 6498666
- Moje maszyny: było 2x M06B3 '81, '84
- Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
znalazłem przyczynę...
wymieniłem platynki bo były w kiepskim stanie,
a przyczyną dziwnej pracy wski był gaźnik,
kupiłem na allegro gaźnik z polerowanym dolotem, tzn. sam korpus
nie wiem czemu tak się działo....
ale mniejsza z tym ważne że sprzęt działa
o i jeszcze jedno czy mógł by mi ktoś napisać jak idealnie ustawić platynki??
bo dziś w wsce pierwszy raz ustawiałem, nie wiem czy dobrze, wcześniej miałem jawke 50 mustang i w niej przy platynkach byłem expertem
tylko ze tam jest taki zapłon jak w wsce 175, platynki na wierzchu.
Proszę napiszcie mi jak dokładnie ustawić platynki
bardzo dziękuje za Waszą pomoc
Pozdrawiam
Marcin
wymieniłem platynki bo były w kiepskim stanie,
a przyczyną dziwnej pracy wski był gaźnik,
kupiłem na allegro gaźnik z polerowanym dolotem, tzn. sam korpus
nie wiem czemu tak się działo....
ale mniejsza z tym ważne że sprzęt działa

o i jeszcze jedno czy mógł by mi ktoś napisać jak idealnie ustawić platynki??
bo dziś w wsce pierwszy raz ustawiałem, nie wiem czy dobrze, wcześniej miałem jawke 50 mustang i w niej przy platynkach byłem expertem

Proszę napiszcie mi jak dokładnie ustawić platynki
bardzo dziękuje za Waszą pomoc
Pozdrawiam
Marcin
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Tak 1angel napisałeś że ciężko pokapować sprawę. A sprawa ma się prosto. Ustawiasz tłok w GMP (górny martwy punkt, czyli najwyższe położenie tłoka), poluzowujesz śrubę przerywacza, szczelinomierz 0,25-0,3mm w rękę i ustawiasz przerwe na te 0,25-0,3mm. Jeśli nie dysponujesz szczelinomierzem ani niczym co by się nadawało na 0,3mm to ustaw tłok w GMP, następnie cofnij magneto w lewo o tyle o ile powinno być wyprzedzenie (dla wsk125 bodajże 3mm przed GMP), poluzuj śrubę przerzywacza bibułke od szlugi w dłoń i ustawiasz przerwe na 0,05mm.
Podsumowująć przerwę można łatwo ustawić gdy tłok jest w GMP, wtedy przerywacz jest rozwarty maksymalnie i ustawiasz 0,3mm albo nieco trudniejsza metoda-ustawiasz go w początku rozwierania jego styków na 0,05mm, czyli tak jak pisałem cofasz z GMP magneto w lewo o tyle ile maz wyprzedzenie zapłonu i po tej czynności wkładasz bibułke między styki i ustawiasz. Po tej czynności suma sumarów jego rozwarcie powinno wynosićw GMP ~0,25-0,3mm.
Polecam metodę pierwszą, mianowicie łatwa szybka i wygodna, szczelinomierz to koszt rzędu 8-12zł a proste i naprawdę przydatne narzędzie.
Przerywacz ładnie spasuj, sprawdź czy platynki są na równych do siebie płaszczyznach, jeśli nie są równie płaskie (ja takie kupiłem do łobuza eh) to troszke drobnym papierkiem ściernym je poczęstuj. Nie zapomnij ładnie oczyścić żeby nigdzie przebicia nie złapało.
Podsumowująć przerwę można łatwo ustawić gdy tłok jest w GMP, wtedy przerywacz jest rozwarty maksymalnie i ustawiasz 0,3mm albo nieco trudniejsza metoda-ustawiasz go w początku rozwierania jego styków na 0,05mm, czyli tak jak pisałem cofasz z GMP magneto w lewo o tyle ile maz wyprzedzenie zapłonu i po tej czynności wkładasz bibułke między styki i ustawiasz. Po tej czynności suma sumarów jego rozwarcie powinno wynosićw GMP ~0,25-0,3mm.
Polecam metodę pierwszą, mianowicie łatwa szybka i wygodna, szczelinomierz to koszt rzędu 8-12zł a proste i naprawdę przydatne narzędzie.
Przerywacz ładnie spasuj, sprawdź czy platynki są na równych do siebie płaszczyznach, jeśli nie są równie płaskie (ja takie kupiłem do łobuza eh) to troszke drobnym papierkiem ściernym je poczęstuj. Nie zapomnij ładnie oczyścić żeby nigdzie przebicia nie złapało.
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
nie mam talentu do pisania dlatego może być trudno zrozumieć
ale ja robie to trochę inaczej ustawiam zapłon , "na oko" i ustawiam platynki "na oko" kopię odpala za pierwszym razem , idealnie wkręca się na obroty itd. to jest ok , jeśli słabo wchodzi na obroty strzela to zapłon przyspieszam lub opuźniam i znów platynki na "oko" , może nie jest to dobra metoda ale jak masz wprawę w WSK to sobie poradzisz a jak nie masz to i tak kiedyś ci się uda


ale ja robie to trochę inaczej ustawiam zapłon , "na oko" i ustawiam platynki "na oko" kopię odpala za pierwszym razem , idealnie wkręca się na obroty itd. to jest ok , jeśli słabo wchodzi na obroty strzela to zapłon przyspieszam lub opuźniam i znów platynki na "oko" , może nie jest to dobra metoda ale jak masz wprawę w WSK to sobie poradzisz a jak nie masz to i tak kiedyś ci się uda


no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości