
WSK - Z2 1961 - początek:)
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WSK - Z2 1961 - początek:)
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK - Z2 1961 - początek:)
W linku filmik - wg mnie półki i główka są w porządku. Znalazłem dzisiaj inną oś i założyłem - bez zmian. Próbowałem też wsadzić podkładkę pomiędzy łebek ośki a bęben tak żeby bardziej docisnąć goleń - niestety koło wtedy automatycznie przesuwa się w prawo i nie stoi centralnie pomiędzy goleniami.Popatrzcie może zauważycie jakiś błąd...
https://www.youtube.com/watch?v=eY1vntJieXY&t=25s
https://www.youtube.com/watch?v=eY1vntJieXY&t=25s
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WSK - Z2 1961 - początek:)
Lagi latają ci na boki, ruchoma względem nieruchomej i wg mnie tu jest problem. Coś masz źle skręcone / nie skręcone albo tuleje są do kitu.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK - Z2 1961 - początek:)
W takim razie po raz kolejny rozbieram i tym razem robię foty z każdego etapu...
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK - Z2 1961 - początek:)
Na zdjęciach i rysunkach które widziałem jest to złożone tak jak u mnie (str. 79 instrukcji motocykla M06-L,Z) ale spróbuję zrobić tak jak radzisz. Faktem jest, że otwór w który wchodzi łeb ośki nie jest idealnie spasowany (dlatego wczoraj kombinowałem z inną ośką i podkładkami) ale do kasowania tego luzu służy chyba śruba, którą się końcówkę lagi zaciska tak jak napisałeś powyżej.
Tulejka z kołnierzem jest wciskana w pokrywę bębna - z tego co piszesz chyba ją wyjmę i wpakuję kołnierzem od środka ale obawiam się, że wtedy zostanie mi trochę wolnego miejsca w samej pokrywie (z tego co pamiętam tulejka nie przechodzi przez całość pokrywy tylko jest krótsza) - czyli w efekcie może się okazać że będę musiał zastosować jakieś podkładki na osi w środku, żeby i nie zablokować hamulca...
Już kilka razy chciałem się pozbyć tych goleni i wpakować zwykłe z kwadratowymi mocowaniami, które faktycznie są o wiele solidniejsze ale uparty jestem jak osioł i chciałbym, żeby ten typ zawiasu został.
Dzięki za podpowiedź - dzisiaj po robocie zamienię lagi stronami i jeszcze raz wszystko poskładam.
Tulejka z kołnierzem jest wciskana w pokrywę bębna - z tego co piszesz chyba ją wyjmę i wpakuję kołnierzem od środka ale obawiam się, że wtedy zostanie mi trochę wolnego miejsca w samej pokrywie (z tego co pamiętam tulejka nie przechodzi przez całość pokrywy tylko jest krótsza) - czyli w efekcie może się okazać że będę musiał zastosować jakieś podkładki na osi w środku, żeby i nie zablokować hamulca...
Już kilka razy chciałem się pozbyć tych goleni i wpakować zwykłe z kwadratowymi mocowaniami, które faktycznie są o wiele solidniejsze ale uparty jestem jak osioł i chciałbym, żeby ten typ zawiasu został.
Dzięki za podpowiedź - dzisiaj po robocie zamienię lagi stronami i jeszcze raz wszystko poskładam.
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK - Z2 1961 - początek:)
Zamieniłem lagi miejscami, przełożyłem tuleję w pokrywie hamulca i w sumie nic to nie dało oprocz tego, ze po montażu koło jest przesunięte w lewo... Rozebrałem lagi i wydaje mi się że wszystko z nimi ok - tuleje dolne siedzą ciasno na lagach, górne wchodzą w golenie na wcisk, po skreceniu w całość luzów brak. Jestem w punkcie wyjścia i szukam stawu w pobliżu...
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK - Z2 1961 - początek:)
Dawno bym tak zrobił ale mam Kosa i eLke..
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK - Z2 1961 - początek:)
Koledzy czy ktoś z Was miałyby do wypożyczenia ewentualnie sprzedania za dobre pieniądze sprawne kompletne zawieszenie? Bez półek i osłon- jak radzi zubr chciałbym zrobić przymiarke innego zawiasu ...
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK - Z2 1961 - początek:)
Myślałem o samych goleniach ale chyba lepiej zeby zawieszenie było kompletne z dopasowanymi tulejami...
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK - Z2 1961 - początek:)
Udało mi się kupić kompletny zawias podobno w świetnym stanie - prosty, bez luzów itd. Na zdjęciach przynajmniej wygląda ok. Dotrze pewnie do końca tygodnia - potem montaż i mam ndzieję, że sytuacja zostanie wyjaśniona, chociaż coraz bardziej skłaniam się ku wersji żubra, że winne są mocowania osi...
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK - Z2 1961 - początek:)
Dzisiaj zmierzyłem z ciekawości sprężyny z mojego pływającego zawieszenia i wymontowane z zawiasu chyba od B1 - moje są o ponad 3cm krótsze i mają chyba inny zwój (nie są ciaśniej zwinięte pośrodku) ale stopień "ściśnięcia" sprężyny raczej nie powodowałby takich objawów jak mam? Chyba po prostu trochę twardsze zawieszenie by było?
- amerigo
- Posty: 20
- Rejestracja: 2013-10-21, 22:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M10, CX500, 50 T-1, M06
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Re: WSK - Z2 1961 - początek:)
No i jak z ,,nowym" zawieszeniem, poprawiło się ?
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L01 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L01 przy użyciu Tapatalka
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK - Z2 1961 - początek:)
Jeszcze nie dotarło 
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK - Z2 1961 - początek:)
Zawias dotarł dzisiaj - żeby nie było łatwo okazało się, że jest od B3 - czyli inne gwinty w lagach ale jakoś sobie z tym poradziłem. Okazało się, że jest w zadziwiająco ładnym stanie - technicznym i wizualnym. Po przełożeniu luz przy ruszaniu kierownicą przy zablokowanym kole jest nadal ale wydaje mi się, że koło pewniej siedzi na osi. Za późno już i za zimno na jazdę próbną, ale na wszelki wypadek wrzucam zdjęcia - jeżeli wyłapiecie jakieś błędy to proszę o informację...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK - Z2 1961 - początek:)
Dzisiaj rzucił mi się w oczy jeden szczegół - prawa laga bardziej wystaje z osłony niż lewa - jaki może być powód? Wydaje mi się, że moto stoi prosto, sprężyny w lagach na pewno są równe, nie sprawdzałem tulejek ślizgowych...
https://imgur.com/a/tLanAWl
https://imgur.com/a/tLanAWl
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WSK - Z2 1961 - początek:)
Widocznie masz nierówno wsadzone lagi nieruchome. Ta co wystaje powinna iść wyżej. No chyba że zawias złożony w kilku i są rożnej długości, ale to już mocno czarny scenariusz.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK - Z2 1961 - początek:)
Wydawało mi się, że nakrętka porządnie ją pociągnęła - jutro poluzuję półkę i zobaczę czy pójdzie wyżej. Zawias raczej jest z jednego kawałka.
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WSK - Z2 1961 - początek:)
Nakrętka zawsze dociagnie, zobacz czy równo wystają z osłony.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK - Z2 1961 - początek:)
Wg Ciebie obie powinny być schowane tak jak lewa czy lekko wystawać tak jak prawa?
Pisząc osłony masz na myśli golenie? Tak jak pisałem nie sprawdziłem tulejek na lagach - może któraś jest krótsza?
Pisząc osłony masz na myśli golenie? Tak jak pisałem nie sprawdziłem tulejek na lagach - może któraś jest krótsza?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość