Instalacja M06L
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Instalacja M06L
Problem częściowo rozwiązany - żarówka była trzaśnięta i robiła zwarcie. W chwili obecnej :
1. kluczyk po lewej - światła długie i krótkie i postój tył,
2. kluczyk po prawej - postojówki,
3. kluczyk na środku - obydwie żarówki świecą jak wściekłe - zastanawiam się czy nie jest pomieszane wyjście na silniku tzn ładowanie ze światłami - czy to dawałoby taki objaw? Mam nadzieję, że szefo się odezwie:)
1. kluczyk po lewej - światła długie i krótkie i postój tył,
2. kluczyk po prawej - postojówki,
3. kluczyk na środku - obydwie żarówki świecą jak wściekłe - zastanawiam się czy nie jest pomieszane wyjście na silniku tzn ładowanie ze światłami - czy to dawałoby taki objaw? Mam nadzieję, że szefo się odezwie:)
-
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
- Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978 - Lokalizacja: Hańsk
- Kontaktowanie:
Re: Instalacja M06L
Kurde człowiek o 3 w nocy, po szychcie, wchodzi na forum, a tu już na niego czekają
Zobacz czy nie masz pomylonych zacisków przewodu co idzie od stacyjki do przełącznika świateł, oraz świateł z silnika do stacyjki. Bo w pozycji zero łączy połączone jest pin oznaczony kolorem żółtym z tym takim niedorobionym fioletowym ( brak określenia na ten kolor, ale jest opisany pozycja przód) To tak na szybko bo teraz nie pamiętam wszystkich połączeń na stacyjce w pozycji zero

Moja WSK M06 1957r
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Instalacja M06L
Ty po szychcie a ja zaczynam:) Dzięki - sprawdzę w ciągu dnia...
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Instalacja M06L
Połączenie sprawdziłem i wszystko jest podłączone wg Twojego schematu. Nie mogę znaleźć nigdzie schematu połączeń s tego typu stacyjki...
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Instalacja M06L
Panowie nikt nie podpowie? Moze ktoś z Was ma schemat połączeń wewnętrznych stacyjki ewentualnie wie co może powodować opisany wyzej objaw...
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Instalacja M06L
Kontynuując monolog: wydaje mi się, że wina tkwi po stronie stacyjki - udało mi się znaleźć takie położenie mniej więcej w pozycji środkowej, że wszystko jest ok ale w momencie przełączania w prawo lub w lewo następuje krótki rozbłysk wszystkich żarówek po czym wszystko wraca do normy. W środę może uda mi się nagrać filmik to może ktoś podpowie co robić...
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 2015-01-10, 23:02
- GG: 0
- Moje maszyny: 2x WSK
- Lokalizacja: szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Instalacja M06L
A więc wynika z tego ,ze stacyjka na połączeniach blaszek się wyrobił .
Proponuje rozebrac stacyjke i poprawić blaszki i sprężynki [ale ze złożeniem mozesz miec problem [precyzja ustawienia i złożenia w całośc ,ale próbuj.
Proponuje rozebrac stacyjke i poprawić blaszki i sprężynki [ale ze złożeniem mozesz miec problem [precyzja ustawienia i złożenia w całośc ,ale próbuj.
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Instalacja M06L
Wiesz o jakiej stacyjce piszę?
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Instalacja M06L
Dzisiaj przełożyłem zapasowe elementy stacyjki (tulejkę, blaszkę) niestey nic to nie dało. Jutro sprobuję poprowadzić instalację wg oryginalnego schematu, jeżeli to nie pomoże to już nie wiem co robić ...
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Instalacja M06L
Teraz mam hit - podpiąłem instalację wg oryginału i w momencie przestawiania kluczyka w lewo słyszałem delikatne stuki - okazało się, że za każdym razem jak przełączam kluczyk rusza się magneto
... Co jest grane?

-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Instalacja M06L
Prąd z akumulatora idzie na cewki świetlne? Tworzy się pole a magnes na nie reaguje
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Instalacja M06L
Czyli znowu kwestia połączeń w stacyjce? Czy taki objaw jest możliwy jeżeli pomyliłem przewód świateł z przewodem ładowania?
Możesz zerknąć na poprzedniej stronie wrzuciłem fotkę połączenia z bezpiecznikiem i diodą - pomarańczowy to ładowanie z silnika, czarny idzie do plusa do akumulatora...
Możesz zerknąć na poprzedniej stronie wrzuciłem fotkę połączenia z bezpiecznikiem i diodą - pomarańczowy to ładowanie z silnika, czarny idzie do plusa do akumulatora...
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Instalacja M06L
Teoretycznie przy sprawnym selenie lub diodzie nie. Jeśli dioda jest spalona to jak najbardziej, nie wiem, czy selen też gwarantuje zatrzymanie przepływu prądu w drugą stronę jeśli jest sprawny.
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Instalacja M06L
Jak znajdziesz chwilę to sprawdź stronę wcześniej czy prawidłowo wpiąłem diodę...
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Instalacja M06L
Za bardzo nie mam czasu, ale ten post uświadomił mnie że na lew o jest źle. Z silnika przewód ładowania idzie przez dioda na stacyjkę. W ramach zmniejszenia oporów w instalacji możesz zrobić przejście na akumulator z pominięciem stacyjki ale dopiero za diodą.Kosa pisze: ↑2018-12-27, 11:15Trzeci raz edytuję posta bo ciągle mi coś nie pasuje - połączyłem następująco:
1. kabel z cewki ładowania do bezpiecznika
2. z bezpiecznika przez kostkę elektryczną jeden przewód na "+" akumulatora a drugi na diodę i stacyjkę.
https://imgur.com/a/J1eGeM6
Dioda powinna być skierowana w drugą stronę. Czyli teraz na stacyjkę nie powinieneś mieć prądu stałego, np do klaksonu, światła tył. Chyba że masz kolejny przewód z akumulatora do stacyjki
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Instalacja M06L
Znaczy się cewka-dioda-aku. Wywalam bezpiecznik bo dowiedziałem się że jest zbędny i nic nie podlaczam do stacyjki?
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Instalacja M06L
Bezpiecznik zostaw, inaczej przy zwarciu lub przeładowaniu pójdzie aku lub dioda.
Prąd z ładowania idzie z cewki, przez bezpiecznik do diody. Później jego droga szła przez stacyjkę do akumulatora. Ale jak chcesz możesz zrobić rozwidlenie. Jeden przewód na stacyjkę a drugi na akumulator. To powinien być prawdopodobnie jedyny przewód podpięty pod plus. W standardowych wsk tak jest, a tu nie patrzyłem w schemat
Prąd z ładowania idzie z cewki, przez bezpiecznik do diody. Później jego droga szła przez stacyjkę do akumulatora. Ale jak chcesz możesz zrobić rozwidlenie. Jeden przewód na stacyjkę a drugi na akumulator. To powinien być prawdopodobnie jedyny przewód podpięty pod plus. W standardowych wsk tak jest, a tu nie patrzyłem w schemat
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Instalacja M06L
Bardzo dziękuję - jutro po robocie sprawdzę...
-
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
- Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978 - Lokalizacja: Hańsk
- Kontaktowanie:
Re: Instalacja M06L
https://youtu.be/9rJowefEliM
Zawaliłem błąd opisałem na filmie. Mówiąc na koniec o połączeniu mam na myśli twoje zdjęcie kosa
Zawaliłem błąd opisałem na filmie. Mówiąc na koniec o połączeniu mam na myśli twoje zdjęcie kosa
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Moja WSK M06 1957r
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Instalacja M06L
Super - bardzo Ci dziekuję:) Masz u mnie flachę!
Co do połączenia diody - wg informacji jakie mam od halcika i od sprzedawcy tej diody kolejonść powinna być następująca: cewka - dioda szarym paskiem w stronę stacyjki-przewód do aku. Dyskusyjna pozostaje kwestia bezpiecznika. Zastanawia mnie też połączenie pod "żółtą pozycję" - podobno nie ma takiej potrzeby ale chyba zostawię tak jak było - może ktoś wytłumaczyć dlaczego to połączenie nie jest konieczne?
Halcik - wiem, że jesteś zalatany i tym bardziej dziękuję za podpowiedź. Co do plusa - u siebie dokładam klakson i automat stopu.
Po drodze muszę się zaopatrzyć w miernik z sygnałem dźwiękowym.
Po pracy sprawdzę i dam znać...
Co do połączenia diody - wg informacji jakie mam od halcika i od sprzedawcy tej diody kolejonść powinna być następująca: cewka - dioda szarym paskiem w stronę stacyjki-przewód do aku. Dyskusyjna pozostaje kwestia bezpiecznika. Zastanawia mnie też połączenie pod "żółtą pozycję" - podobno nie ma takiej potrzeby ale chyba zostawię tak jak było - może ktoś wytłumaczyć dlaczego to połączenie nie jest konieczne?
Halcik - wiem, że jesteś zalatany i tym bardziej dziękuję za podpowiedź. Co do plusa - u siebie dokładam klakson i automat stopu.
Po drodze muszę się zaopatrzyć w miernik z sygnałem dźwiękowym.
Po pracy sprawdzę i dam znać...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość