Promot 200
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Promot 200
Złota łopata
Promot odkopany po dłuższym czasie powstaje ponownie
Tworzę do niego w jednym czasie dwa silniki , docelowe dokoksowane S32, aczkolwiek w innej konfiguracji niż ta przedstawiona w tym temacie i zapasowe lekko podkręcone S01.
Promot odkopany po dłuższym czasie powstaje ponownie
Tworzę do niego w jednym czasie dwa silniki , docelowe dokoksowane S32, aczkolwiek w innej konfiguracji niż ta przedstawiona w tym temacie i zapasowe lekko podkręcone S01.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- grzechu212
- Posty: 404
- Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
- Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Promot 200
Czekam z niecierpliwością jak to chodzi w praktyce bo jednak wojtala po ostatnich swoich modach działa na wyobraźnię . Na jego FP widać że dopracował cylinder do perfekcji no chyba że to nie Twoje...
Destroyers of the system
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Promot 200
Hej, podejrzewam że chodziło ci o ten cylinder :
Posłużę się zdjęciami Patryka.
Tak mniej więcej przedstawia się aktualny cylinder do Promota. Membrana jak poprzednio od DT125, będzie współpracowała z nowym Dellorto 30. Dorobiony boostport, okna z kanałami zrobiły się dużo większe i są w porządanych kształtach. Do tego inna głowica z wytoczoną na nowo komorą spalania. Bazą była głowica od MZ TS 150. Tutaj fotka jeszcze nie tkniętej - dobra podstawa na przeróbki.
Kartery jeszcze trzeba napawać i wyfrezować pod kształt płuków. Wał jak poprzednio na korbie od MZ TS 150 + podkowa. Wydech puszczony górą tworzy się u Garrego. Żeby wszystko było profi, wstawię CDI 150W , na większym kole magnesowym i z zewnetrzną regulacją impulsatorem. Z bajerów tworzę sobie obrotomierz przystosowany właśnie pod ten układ CDI powstający na bazie zegara od MZ TS .
Jakiś czas temu dokupiłem okazyjnie S01, fajna baza do remontu więc wykorzystam go jako zapas do Promota. Przejdzie pare niezbędnych usprawnień i w najbliższym czasie trafi do ramy , stąd też wydech od Lelka na zdjęciach Na poskładanie docelowego S32 dam sobie trochę więcej czasu, ma być wszystko idealnie
Posłużę się zdjęciami Patryka.
Tak mniej więcej przedstawia się aktualny cylinder do Promota. Membrana jak poprzednio od DT125, będzie współpracowała z nowym Dellorto 30. Dorobiony boostport, okna z kanałami zrobiły się dużo większe i są w porządanych kształtach. Do tego inna głowica z wytoczoną na nowo komorą spalania. Bazą była głowica od MZ TS 150. Tutaj fotka jeszcze nie tkniętej - dobra podstawa na przeróbki.
Kartery jeszcze trzeba napawać i wyfrezować pod kształt płuków. Wał jak poprzednio na korbie od MZ TS 150 + podkowa. Wydech puszczony górą tworzy się u Garrego. Żeby wszystko było profi, wstawię CDI 150W , na większym kole magnesowym i z zewnetrzną regulacją impulsatorem. Z bajerów tworzę sobie obrotomierz przystosowany właśnie pod ten układ CDI powstający na bazie zegara od MZ TS .
Jakiś czas temu dokupiłem okazyjnie S01, fajna baza do remontu więc wykorzystam go jako zapas do Promota. Przejdzie pare niezbędnych usprawnień i w najbliższym czasie trafi do ramy , stąd też wydech od Lelka na zdjęciach Na poskładanie docelowego S32 dam sobie trochę więcej czasu, ma być wszystko idealnie
Ostatnio zmieniony 2018-05-23, 11:31 przez Szczepan, łącznie zmieniany 2 razy.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- grzechu212
- Posty: 404
- Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
- Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Promot 200
Domyślałem się że to twoje . Jak będziesz robił obrotomierz? bo widzę tarczę od mz...
Destroyers of the system
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Promot 200
Przeróbka mechanicznego obrotomierza MZ na elektroniczny, układ z cewką tworzy mi Siaj z MZklubu - przerobił już trochę takich obrotków. Z racji, że mam przód od MZ łatwo mi będzie go zamocować.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- grzechu212
- Posty: 404
- Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
- Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Promot 200
Czyli ten z aliexpress nie podołał? Ja mam obecnie z aprilli rs 125 i bez problemu można ogarnąć wszystko w puszcze od Wsk tym bardziej w MZ i wiadomo jest bardziej odporny na wszelkie drgania itp. i ma zakres do 14k.
Destroyers of the system
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Promot 200
Z aliexpres rozpadł się po kilkuset km Ten od MZ jest mocowany w gumie, więc jest fajnie odizolowany od drgań. Dodatkowo całość będzie posklejana na klej, żeby zminimalizować skutki ew. wibracji.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- Dżjordżjo
- Posty: 282
- Rejestracja: 2016-02-11, 21:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kobuz 77'
- Lokalizacja: Sadowne
- Kontaktowanie:
Re: Promot 200
Jestem ciekawy efektu koncowego
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Promot 200
Czas na cokwartalny odkop
Pod koniec Lipca złożyłem zapasowe S01, o którym wspominałem w temacie. Przy braku paru niezbędnych części do złożenia S32, postanowiłem wrzucić S01 do ramy i byle jak, ale jeździć do czasu ogarnięcia docelowego silnika
S01 przeszło solidny remont. Wał zrobiony na korbie Duells, cylinder alu ZMD po poprawce okien i kanałów, powiększony dolot pod gaźnik 21mm, tłok Aliien Ak20, głowica obniżona ile się dało , sprzęgło z dociskiem na 9 sprężyn. Wymienione na nowe całe sprzęgło i pół skrzyni. Standardowo wleciał zapłon CDI, tym razem w 3 fazowej wersji. Ogólnie poprawiona seria. Przełożenie jakie zastosowałem pod ten silnik to 3.67, zębatki 55/15.
Podczas składania :
Zaraz po włożeniu do ramy :
Na tą chwilę silnik spalił jakieś 40l mieszanki (bez licznika przebieg ciężko określić ). Oszczędzałem go przez pierwsze 5l, później stopniowo co raz bardziej dostawał ogień. Jak na 125 chodzi na prawdę nieźle. Pomimo sporego przełożenia spokojnie osiąga okolice 80km/h. Dzięki podniesionemu oknu wydechowemu kręci wyżej i zdecydowanie bardziej lubi obroty jak oryginał. Gaźnik spisuje się rewelacyjnie, bez problemu dało się wyregulować, idealnie odpala i trzyma nastawy. W połączeniu z poprawionym cylindrem i spasowanym dolocie, czuć że silnik jest mocniejszy z bardziej agresywną charakterystyką. W terenie idzie jak wściekły Z racji charakteru maszyny sprzęt jest użytkowany dosyć "intensywnie" i nic się nie dzieje. W końcu doczekałem się porządnych części do S01, gdzie nie trzeba jak dawniej bać się dać ostrzej w palnik bo Almot puchł mimo luźnego pasowania
Tak sobie pod górkę wchodzi : https://www.youtube.com/watch?v=vNnF4eVwnqs
Pozostałe filmy z pracy i jazdy można zobaczyć na : https://www.facebook.com/wskturbo/
Podsumowując, z S01 stosunkowo niewielkim nakładem pracy da się zrobić fajny silnik. Delikatnie skrobnąć tu i ówdzie , założyć porządny gaźnik i z ospałego muła robi się zdecydowanie bardziej żywa i agresywna jednostka, która ochoczo ( jak na 125 oczywiście ) kręci się na obroty
Pod koniec Lipca złożyłem zapasowe S01, o którym wspominałem w temacie. Przy braku paru niezbędnych części do złożenia S32, postanowiłem wrzucić S01 do ramy i byle jak, ale jeździć do czasu ogarnięcia docelowego silnika
S01 przeszło solidny remont. Wał zrobiony na korbie Duells, cylinder alu ZMD po poprawce okien i kanałów, powiększony dolot pod gaźnik 21mm, tłok Aliien Ak20, głowica obniżona ile się dało , sprzęgło z dociskiem na 9 sprężyn. Wymienione na nowe całe sprzęgło i pół skrzyni. Standardowo wleciał zapłon CDI, tym razem w 3 fazowej wersji. Ogólnie poprawiona seria. Przełożenie jakie zastosowałem pod ten silnik to 3.67, zębatki 55/15.
Podczas składania :
Zaraz po włożeniu do ramy :
Na tą chwilę silnik spalił jakieś 40l mieszanki (bez licznika przebieg ciężko określić ). Oszczędzałem go przez pierwsze 5l, później stopniowo co raz bardziej dostawał ogień. Jak na 125 chodzi na prawdę nieźle. Pomimo sporego przełożenia spokojnie osiąga okolice 80km/h. Dzięki podniesionemu oknu wydechowemu kręci wyżej i zdecydowanie bardziej lubi obroty jak oryginał. Gaźnik spisuje się rewelacyjnie, bez problemu dało się wyregulować, idealnie odpala i trzyma nastawy. W połączeniu z poprawionym cylindrem i spasowanym dolocie, czuć że silnik jest mocniejszy z bardziej agresywną charakterystyką. W terenie idzie jak wściekły Z racji charakteru maszyny sprzęt jest użytkowany dosyć "intensywnie" i nic się nie dzieje. W końcu doczekałem się porządnych części do S01, gdzie nie trzeba jak dawniej bać się dać ostrzej w palnik bo Almot puchł mimo luźnego pasowania
Tak sobie pod górkę wchodzi : https://www.youtube.com/watch?v=vNnF4eVwnqs
Pozostałe filmy z pracy i jazdy można zobaczyć na : https://www.facebook.com/wskturbo/
Podsumowując, z S01 stosunkowo niewielkim nakładem pracy da się zrobić fajny silnik. Delikatnie skrobnąć tu i ówdzie , założyć porządny gaźnik i z ospałego muła robi się zdecydowanie bardziej żywa i agresywna jednostka, która ochoczo ( jak na 125 oczywiście ) kręci się na obroty
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Promot 200
Kontynuując monolog
Docelowy silnik, wraz ze świeżo wyspawanym wydechem wrócił z wycieczki objazdowej po Polsce
Cylinder i kartery są już na gotowo, wystarczy wyszkiełkować. Do zrobienia została jeszcze głowica i króciec pod Dellorto 30.
Docelowy silnik, wraz ze świeżo wyspawanym wydechem wrócił z wycieczki objazdowej po Polsce
Cylinder i kartery są już na gotowo, wystarczy wyszkiełkować. Do zrobienia została jeszcze głowica i króciec pod Dellorto 30.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- qpa
- Posty: 617
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Promot 200
Wydech poezja
- DarAss
- Posty: 435
- Rejestracja: 2013-11-06, 16:57
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '76
WSK 125 M06 L 'ok 60
WSK 175 składak - Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: Promot 200
petarda to wygląda. podpowiesz ile kasowo Cię wyszedł spawak plus mody silnika?
I 2 pytania:
1. Komu oddać i jak cenowo wychodzi mod 125 S01?
2. Czy Wojtala robi też te mody w 175?
Zacząłem robić coś podobnego ale na razie bardzo wstępny etap
I 2 pytania:
1. Komu oddać i jak cenowo wychodzi mod 125 S01?
2. Czy Wojtala robi też te mody w 175?
Zacząłem robić coś podobnego ale na razie bardzo wstępny etap
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Promot 200
Fajnie, że się podoba Licząc na szybko na taki silnik trzeba mieć jakieś 2,5-3 tyś odłożone.
Ad.1 Wszystko zależy co chcesz zrobić w silniku , delikatne podrasowanie drogie nie jest. Bawiąc się w membrany, nowe głowice itp w gre wchodzą tysiące
Ad.2 Napisz i spytaj Nie wiem na tą chwilę.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Promot 200
Korzystając z zimowej aury trzeba zrobić obowiązkową sesję
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- grzechu212
- Posty: 404
- Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
- Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Promot 200
Cztery lata później... Silnik przebudowany na nowo przez Mućka, pierwsze wcielenie w 2019 wybuchło po 5km (zamki z tłoka postanowiły wyfrunąć). Później dzieci, budowa domu, ogólne obrzydzenie do Wuesek i przemogłem się w końcu żeby złożyć to z powrotem. Planów na jazdę większych nie ma, dostroić z wydechem jak zrobi się ładniej za oknem, odpalić raz na jakiś czas w nudną niedzielę i tyle. Jako mebel w firmie będzie robił robotę
Pozdro, dopiero patrzę że to już prawie 15 lat na forum
Pozdro, dopiero patrzę że to już prawie 15 lat na forum
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
-
- Posty: 820
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: Promot 200
Super że udało Ci się go wyciągnąć i skończyć, Muciek wiadomo fachura.Dzieci, budowa skąd ja to znam, był taki etap że rok nie byłem praktycznie w garażu.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Promot 200
"Dom, rodzinna, bezpieczeństwo." Kamil Kubiak
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości