Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
-
igor1956
- Posty: 1317
- Rejestracja: 2018-08-08, 19:43
- GG: 0
- Moje maszyny: Różne
-
Kontaktowanie:
Post
autor: igor1956 » 2019-02-13, 16:21
Sam będę robił białą kartę.....
Więc rzeczoznawca nie będzie mi potrzebny....
Mi to bez różnicy jaka lampa będzie bo mam i "zwykłą" i od charta.
Za motórem panny sznurem

-
jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jjaworskyy » 2019-02-13, 17:51
igor1956 pisze: ↑2019-02-13, 16:21
Sam będę robił białą kartę.....
Więc rzeczoznawca nie będzie mi potrzebny....
Mi to bez różnicy jaka lampa będzie bo mam i "zwykłą" i od charta.
To tym bardziej

-
igor1956
- Posty: 1317
- Rejestracja: 2018-08-08, 19:43
- GG: 0
- Moje maszyny: Różne
-
Kontaktowanie:
Post
autor: igor1956 » 2019-02-13, 19:02
A Wy jaką byście założyli, bo waham się....
Jak założę lampę od charta to i odblaski prostokątne a mam tylko jeden komplet...

Za motórem panny sznurem

-
jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jjaworskyy » 2019-02-13, 19:09
igor1956 pisze: ↑2019-02-13, 19:02
A Wy jaką byście założyli, bo waham się....
Jak założę lampę od charta to i odblaski prostokątne a mam tylko jeden komplet...
Mi się osobiście podoba od Charta

Kwestia gustu
-
igor1956
- Posty: 1317
- Rejestracja: 2018-08-08, 19:43
- GG: 0
- Moje maszyny: Różne
-
Kontaktowanie:
Post
autor: igor1956 » 2019-02-13, 19:54
i taka założę

Za motórem panny sznurem

-
igor1956
- Posty: 1317
- Rejestracja: 2018-08-08, 19:43
- GG: 0
- Moje maszyny: Różne
-
Kontaktowanie:
Post
autor: igor1956 » 2019-02-20, 14:44
Jednak lampa zostanie ta co jest!!!
Bo kolega Bogdan znalazł dwa odblaski " wrzesnia" okrągłe 84r od tej wsk-i
Za motórem panny sznurem

-
mateusz83
- Posty: 1
- Rejestracja: 2019-04-22, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: Yamaha yz250f
Piaggio Liberty 125
WSK 125 kos
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mateusz83 » 2019-06-02, 12:40
Witam Wszystkich!
Jaki kod farby na błotniki i bak? kos z 83r.
Kupiłem kosa i właśnie przywracam go do życia. Wypiaskowałem i pomalowałem podkładem, teraz szukam farby żeby wyglądał tak jak w oryginale.
-
elektronik
- Posty: 9
- Rejestracja: 2020-06-07, 09:55
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
-
Kontaktowanie:
Post
autor: elektronik » 2020-08-05, 23:05
Panowie,
w mojej WSK 125 Kos miałem tłumik chromowany z gwintem w miejscu łączenia z kolankiem. Ktoś ma podobny? Na 100% jest to oryginał takie mam info od właściciela któy kupował ją w 1984r.
Widzę że Hartmann ma taki tłumik, ale jak go połączyć z kolankiem? Jakaś specjalna nakrętka? Czy taki tłumik jest w czymś lepszy od zwykłego?
-
Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
- Lokalizacja: Poznań
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » 2020-08-06, 22:07
Wydaje mi się, że nakrętka taka sama jak kolanko-cylinder - dziwne tylko, że w Kosie taki wydech - powinien być czarny na opaskach...
-
igor1956
- Posty: 1317
- Rejestracja: 2018-08-08, 19:43
- GG: 0
- Moje maszyny: Różne
-
Kontaktowanie:
Post
autor: igor1956 » 2020-08-07, 06:31
W kilku lodach widziałem taki tłumik chrom z nakrętką
I bardzo możliwe elektronik u Ciebie też taki był
Bo pod koniec wypychali wszystko co mieli na magazynach
Nakrętką jest taka sama jak kolanko - cylinder.
Za motórem panny sznurem

-
czankete
- Posty: 1327
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czankete » 2020-08-07, 07:39
elektronik pisze: ↑2020-08-05, 23:05
Panowie,
w mojej WSK 125 Kos miałem tłumik chromowany z gwintem w miejscu łączenia z kolankiem. Ktoś ma podobny? Na 100% jest to oryginał takie mam info od właściciela któy kupował ją w 1984r.
...
elektronik odpowiedzi znajdziesz w zasadzie już na pierwszych stronach tego tematu. Osobiście nigdy nie spotkałem w oryginalnym Kosie tłumika z gwintowanym kołnierzem do mocowania kolanka - zawsze było to mocowanie pod obejmę. Przy moich Kosach tylko jeden egzemplarz ma natomiast tłumik chromowany - reszta malowane na czarno

...
-
elektronik
- Posty: 9
- Rejestracja: 2020-06-07, 09:55
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
-
Kontaktowanie:
Post
autor: elektronik » 2020-08-07, 07:56
Dzięki panowie za informację. Ktoś na innym forum powiedział mi podobnie, że ten typ był montowany w starszych WSK, i że misi to być składak.
Kolejne pytania:
Czy możliwe jest ze z tyłu nóżki mam gumowe a nie metalowe? Wyglądają jakby tam były od zawsze, ale z tego co czytałem w 1984 mogły już być metalowe.
Co technicznie wprowadziła zmiana mocowań silnika na jedną śrubę? To miało w jakiś sposób polepszyć motocykl?
Ktoś na poprzednich stronach pisał o biblii na temat Kosa, czy ktoś to pobrał i mógłby mi udostępnić?
-
Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
- Lokalizacja: Poznań
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » 2020-08-07, 08:22
84 to końcówki produkcji - pakowali to co zostało na półkach i co pasowało - nikt się za bardzo nie przejmował specyfikacją.
-
czankete
- Posty: 1327
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czankete » 2020-08-07, 11:03
elektronik pisze: ↑2020-08-07, 07:56
Ktoś na poprzednich stronach pisał o biblii na temat Kosa, czy ktoś to pobrał i mógłby mi udostępnić?
...udostępnić? Przecież właśnie piszesz w tym temacie

...
-
elektronik
- Posty: 9
- Rejestracja: 2020-06-07, 09:55
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
-
Kontaktowanie:
Post
autor: elektronik » 2020-09-21, 08:51
A co z tymi mocowaniami pojedynczymi vs podwójnymi silnika? Czy to miało zmieniać tylko estetykę czy może miało jakiś głębszy sens?
Jedyne co mi przychodzi do głowy że pofeduncze mocowanie przenosi mniej drgań na ramę.
-
Adam112
- Posty: 3
- Rejestracja: 2020-01-07, 22:11
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adam112 » 2021-02-02, 15:41
witam,może ktoś podesłać zdjęcia orginalnego kosa z 1980 roku?
-
adam1996s
- Posty: 44
- Rejestracja: 2021-01-23, 12:28
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 kos 86r.
WSK 125 m06b3 74r.
Post
autor: adam1996s » 2021-03-27, 11:46
Mam pytanie czy lagi do kosa pasują do ramy m06b3 czy kosy miały trochę inna bo dziadek ma kosa od nowości ale teleskopy mu laly i zmienił całą rame reszta motoru oryginalna
-
s06tuner
- Posty: 174
- Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
- Lokalizacja: wilkszyn
-
Kontaktowanie:
Post
autor: s06tuner » 2021-03-27, 15:40
Kos to "m06b3 kos" - półki i lagi są typowe dla kosa, ale rama według mojej wiedzy to b3. Główka ramy jest taka sama, tylko to co jest w niej zamocowane jest inne
-
adam1996s
- Posty: 44
- Rejestracja: 2021-01-23, 12:28
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 kos 86r.
WSK 125 m06b3 74r.
Post
autor: adam1996s » 2021-03-28, 07:23
Właśnie mi też się wydaje że powinny pasować
-
s06tuner
- Posty: 174
- Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
- Lokalizacja: wilkszyn
-
Kontaktowanie:
Post
autor: s06tuner » 2021-03-28, 10:06
Może zmienił ramę bo tamta była pęknięta lub krzywa? Bo gdyby chodziło o wyciek z zawieszenia, to chyba zmienił by uszczelniacze a nie ramę?
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości