Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Wady żółtych blach
Halcik ma rację:) Dla nas to "AŻ" WSK ale dla większości to "TYLKO" WSK i tyle w temacie:) Spotkałem się ostatnio ze stwierdzeniem:" Masz żółte tablice to w sumie ten motor nie jest twój..."
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 2018-05-16, 18:48
- GG: 0
- Moje maszyny: na razie brak, szukam wsk 125
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego
Tu pojawia się filozoficzno-prawny problem pojęcia własności, którego nie ma co roztrząsać 
Obawiam się, że kupując motocykl bez żadnych dokumentów nie mam wyjścia i muszę iść w kierunku "żółtych papierów", bo na białe tablice za chińskiego boga tej wueski nie zarejestruję... Nawet jeśli cudownym zrządzeniem losu WydzKom znajdzie ją w swoich archiwach,

Obawiam się, że kupując motocykl bez żadnych dokumentów nie mam wyjścia i muszę iść w kierunku "żółtych papierów", bo na białe tablice za chińskiego boga tej wueski nie zarejestruję... Nawet jeśli cudownym zrządzeniem losu WydzKom znajdzie ją w swoich archiwach,
- czankete
- Posty: 1327
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego
...jedyną minusem są według mnie są te tandetne piktogramy pojazdów umieszczane z prawej strony - wystarcza przecież, że już same tablice wyróżniają się kolorem. A poza tym jak piszecie same plusy z najważniejszym na czele, że rejestracja na "żółte tablice" to nierzadko jedyna szansa by przywrócić pojazd do ruchu 

- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego
Wada jest jedna: papierologia. Trzeba wypełnić więcej wniosków niż mając komplet dokumentów. Ale.. jest to warte zachodu bo pojazd bez kwitów jest znacznie tańszy niż z kwitami. Wszelkie ograniczenia co do zmian czy wykazdu za granice to martwe przepisy. Wiadomo, jak zrobisz z bordowej WFM wersje wieś tańczy i śpiewa export Indie to ktoś się przyczepi (jak dostaną zgłoszenie, bo nikt ci moto nie będzie pilnować).
Problem jest sprzedaż poza granice kraju, ale powiedzmy sobie szczerze - który zagraniczny kolekcjoner kupi WSK? 1 na 1000?
Problem jest sprzedaż poza granice kraju, ale powiedzmy sobie szczerze - który zagraniczny kolekcjoner kupi WSK? 1 na 1000?
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego
Podczas wypadku z winy osoby drugiej wueska może zostać wyceniony na 1000 zł i uznana szkoda całkowita. Dostajesz motocykl, 1000 zł i pokazują ci drzwi. W przypadku wueski na żółtych tak łatwo już nie jest.
Sprzedaż za granicę do jakiejś wartości nie stanowi problemu, ale boli podatek jaki należy opłacić. Jak dla mnie jak najbardziej ok. Nie wyzbywajmy się naszych zabytków choćby to miała być MZ
Sprzedaż za granicę do jakiejś wartości nie stanowi problemu, ale boli podatek jaki należy opłacić. Jak dla mnie jak najbardziej ok. Nie wyzbywajmy się naszych zabytków choćby to miała być MZ
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego
Święte słowa Halcik! Wystarczy ze połowa Sokołów pojechała do Wuja Sama...
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 2018-05-16, 18:48
- GG: 0
- Moje maszyny: na razie brak, szukam wsk 125
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego
Zawsze można je odkupić. Tak jak np. masowo odkupuje się VIS-y z całego świata. Za chorą kasę...
Wracając do motocykli, czy na moto zarejestrowane jako zabytek można wykupić sensowne autocasco pokrywające uszkodzenia i kradzież?
Wracając do motocykli, czy na moto zarejestrowane jako zabytek można wykupić sensowne autocasco pokrywające uszkodzenia i kradzież?
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego
A kto wyceni właściwą wartość motocykla? Nie spotkałem się nigdy z taką chęcią i podejrzewam że nie ma takiej możliwości.
Chyba najłatwiej spytać w ubezpieczalni.
Chyba najłatwiej spytać w ubezpieczalni.
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego
Kiedyś o to pytałem, np. Allianz nie da AC na taki pojazd. Można ubezpieczyć jako mienie ruchome ale jest to mało korzystne przy uszkodzeniu w ruchu, raczej od aktu wandalizmu, warunków atmosferycznych lub kradzieży.
Wszystko zależy od ubezpieczalni. Inna sprawa to warunki i wycena szkody... Dobrze mieć faktury/rachunki zakupu lub renowacji części, ponieważ stwierdzenie „panie taka wsk to po dziesięć kafli chodzi” wywoła tylko szyderczy uśmiech u likwidatora. To tak w skrócie co mi powiedział sąsiad pracujący w ubezpieczalni.
Wszystko zależy od ubezpieczalni. Inna sprawa to warunki i wycena szkody... Dobrze mieć faktury/rachunki zakupu lub renowacji części, ponieważ stwierdzenie „panie taka wsk to po dziesięć kafli chodzi” wywoła tylko szyderczy uśmiech u likwidatora. To tak w skrócie co mi powiedział sąsiad pracujący w ubezpieczalni.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego
Warta ma w ofercie takie ubezpieczenia, ale szczegółów nie znam.
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 2018-05-16, 18:48
- GG: 0
- Moje maszyny: na razie brak, szukam wsk 125
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego
Napiszę, jak się dowiem. A z ubezpieczalnią w razie szkody należy walczyć. Ich wstępna propozycja to zawsze śmiech na sali.
- Jogurt
- Posty: 338
- Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
- GG: 0
- Moje maszyny: Tylko polskie.
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego
Odgrzeję kotleta. Czy ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją? Chcę jeden pojazd zarejestrować na żółte. Zrobiłem białą kartę, dostałem list od konserwatora że wpisał pojazd do ewidencji - nie dołączylem opinii rzeczoznawcy, sam wniosek i biale karty. Chciałem teraz zrobić badanie zgodności to diagnosta mi wmawia, że musi być wniosek o badanie zgodności i opinia rzeczoznawcy. Jak typa zgasić, żeby zrobił bez opini? Konserwator nie miał problemu to następny się obudził.
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego
Diagnoscie guzik do opinii rzeczoznawcy. Jedź na inną stację.
- Jogurt
- Posty: 338
- Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
- GG: 0
- Moje maszyny: Tylko polskie.
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego
No właśnie chciałbym na tej bo cenią badanie zgodności jak za zwykły przegląd. Z ciekawości zadzwoniłem na inną i tez mi gość o opini gada, że muszę mieć. Pytam po co mu ona jak mam wpis do ewidencji to stwierdził, że ją muszą zeskanować i dołączyć do dokumentacji 

-
- Posty: 78
- Rejestracja: 2018-11-17, 20:21
- GG: 0
- Moje maszyny: Motorynkam301
Wsk125 - Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego
Ostatnio tata zadał mi pytanie czy na żółtych można wyjechać za granicę? Np. na Ukrainę.
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego
I co odpowiedziałeś?
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 2018-11-17, 20:21
- GG: 0
- Moje maszyny: Motorynkam301
Wsk125 - Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego
Odpowiedziałem że nie wiem. I tu moje pytanie.
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego
Pytanie banalne, a odpowiedź: można. W sumie zależy to też od tego jaki wniosek i o co uzupełnił się u konserwatora przed uzyskaniem u niego wpisu.
Jeśli osobiście masz ten problem to doczytaj w przepisach lub opcja na lenia, zadzwoń do swojego konserwatora.
Jeśli osobiście masz ten problem to doczytaj w przepisach lub opcja na lenia, zadzwoń do swojego konserwatora.
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego
Przeczytaj sobie art. 51 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie nad zabytkami.
- norek
- Posty: 161
- Rejestracja: 2017-04-25, 14:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 Kobuz , Aprilia sr 50
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego
Bez zgody konserwatora nie wolno wyjeżdżać za granicę .
Co do opinii ,jej brak mocno utrudni Ci życie .
Co do opinii ,jej brak mocno utrudni Ci życie .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości