

Tak jak napisał Kosa, lub jesli chcesz silikon to na rynku dostępne sa silikony w kolorze szarym, nie rób lipy z czerwonym...
Czy moglibyście się jeszcze odnieść to tego posta ? Bo męczy mnie to trochę. Zastanawiam się jaka kolejność składania będzie najlepszaZ racji tego, że mam już zregenerowany wał, mogę przystąpić do społawiania silnika. I właśnie tutaj mam pewien dylemat, a nie ukrywam, że będę robił to po raz pierwszy. Mianowicie chodzi mi o łożyskowanie wału, a konkretnie o kolejność montażu. Długo myślałem jaki sposób będzie najlepszy. Wiem już, że najlepiej zrobić to metodą schładzania/podgrzewania.
Póki co obmyśliłem taką procedurę:
1. Schładzam wał, podgrzewam wewnętrzne bieżnie łożysk i osadzam dwa wewnętrzne łożyska na wał
2. Podgrzewam gniazdo w lewym karterze i montuje wał
3. Podgrzewam gniazdo w prawym karterze i nakładam go na wał
W tym momencie silnik jest już społowiony. Pytanie tylko czy sposób jaki przedstawiłem jest najlepszy ?
Dalej zrobiłbym tak:
4. Wciskam uszczelniacz do lewego karteru
5. Podgrzewam gniazdo w lewym karterze (uważając na zamontowany już uszczelniacz), podgrzewam wewnętrzną bieżnię łożyska i montuje je w lewym karterze
5. Po zamontowaniu tulei dystansowej podgrzewam gniazdo w prawym karterze, następnie podgrzewam wewnętrzną bieżnię łożyska i osadzam je w prawym karterze
6. Montuje uszczelniacz w prawym karterze
Rozpisałem to dosyć łopatologicznie, ale zależy mi, aby sprawnie przeprowadzić tą operację i nie chciałbym żeby w trakcie społawiania okazało się, że coś zrobiłem źle i będę musiał ponownie wybijać któreś łożysko itp.
Rozumiem. A co z zewnętrznymi łożyskami i uszczelniaczami na wale ? Zakładasz je też przed włożeniem wału czy jak już kartery są społowione ?Ja składam tak, łożyska w kartery, wał do zamrażarki, potem wał w lewą połówkę a potem składam prawdą połówkę.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości