-
nike166
- Posty: 82
- Rejestracja: 2018-10-20, 12:02
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3
- Lokalizacja: Siedlce
-
Kontaktowanie:
Post
autor: nike166 » 2019-08-01, 12:23
Witam,
Posiadam WSK 125 B3 1984r ze stacyjką Chartowską i mam problem ponieważ kupiłem instalacje elektryczną lecz oznaczenie pinów ze schematu kompletnie nie zgadza mi się do tych co są na stacyjce. Może ktoś spotkał się z takim problemem i pomoże mi go rozwiązać?
Foto :

-
halcik
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
- Lokalizacja: Kutno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: halcik » 2019-08-01, 12:41
Na schemacie jak byk stacyjka od starszych wuesek. Musisz przeanalizować o ile instalacja z zwykłej wski różni się od tej pod stacyjkę charta. Raczej powinieneś to ogarnąć i nie powinno być wielkich różnic.
Tu masz właściwy schemat
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
nike166
- Posty: 82
- Rejestracja: 2018-10-20, 12:02
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3
- Lokalizacja: Siedlce
-
Kontaktowanie:
Post
autor: nike166 » 2019-08-01, 12:55
Dzięki bardzo !
-
nike166
- Posty: 82
- Rejestracja: 2018-10-20, 12:02
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3
- Lokalizacja: Siedlce
-
Kontaktowanie:
Post
autor: nike166 » 2019-12-18, 22:24
Hej , mam jeszcze jedno pytanie co do tego schematu. Czy przewód biały czyli idący od czujnika stopu przez klakson do pinu w stacyjce (bodajże 21) i przewód bialy wychodzący z prostownika musi być wpiety w ten sam pin w stacyjce ? Bo jakoś dla mnie to dziwnie jest rozrysowane. ?
-
halcik
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
- Lokalizacja: Kutno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: halcik » 2019-12-18, 23:44
Ze schematu i na logikę wychodzi że oba tam muszą trafić. Ewentualnie przewód na klakson i stop możesz dać od razu pod 19, ale jeśli nie podwójny na 21 to będzie na 19, a dodatkowo dzieciaki będą mogły się bawić klaksonem.
-
nike166
- Posty: 82
- Rejestracja: 2018-10-20, 12:02
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3
- Lokalizacja: Siedlce
-
Kontaktowanie:
Post
autor: nike166 » 2019-12-19, 01:55
Ok w takim razie to mam wyjaśnione. Ale mam jeszcze jedną niejasność. Prostownik według schematu jest podłączony dwoma kablami , a z prostownika wychodzą 4 , gdzie podpiąć pozostałe 2 kable ?
-
halcik
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
- Lokalizacja: Kutno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: halcik » 2019-12-19, 08:22
... jak na schemacie, czyli są puste. To co jest tam użyte to mostek graetza, a ze względu na budowę układu ładowania z całego mostka i tak jest wykorzystywana tak jakby jedna dioda. To znaczy, kupując zwykłą diodę, nie zmieni się absolutnie nic, oprócz ceny.
-
nike166
- Posty: 82
- Rejestracja: 2018-10-20, 12:02
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3
- Lokalizacja: Siedlce
-
Kontaktowanie:
Post
autor: nike166 » 2019-12-19, 08:31
To jest ten mostek podłączony tylko do cewki ladowania i stałego plusa ? Na jakiej zasadzie on działa ? Czy dzięki stacyjce potem łączy się jakoś z pinami akumulatora po przekreceniu stacyjki ?
-
halcik
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
- Lokalizacja: Kutno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: halcik » 2019-12-19, 13:35
Dokładnie, ... na zasadzie w jakiej pracują diody obcinając połowę wykresu sinusoidy, tak zwane ładowanie jedną połówką, ... dokładnie.
Bardziej już chyba tego tematu nie da się wyeksploatować

-
nike166
- Posty: 82
- Rejestracja: 2018-10-20, 12:02
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3
- Lokalizacja: Siedlce
-
Kontaktowanie:
Post
autor: nike166 » 2019-12-19, 15:12
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość