Wał korbowy Duells- bubel?
- czankete
- Posty: 1327
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Wał korbowy Duells- bubel?
...tak z dobry miesiąc przed odpowiedzią autora tematu co było problemem wysłałem naszemu forumowemu koledze wał duellsa do wymiany korbowodu (też na duellsa). Czekam spokojnie na zrobienie, tylko ciekaw jestem czy nie był to jeden z tych nieudanych? Przed wysyłką nie sprawdzałem, ponieważ nie było wiedzy, że takie przypadki się zdarzają - przekonamy się jak wróci...
Re: Wał korbowy Duells- bubel?
Halcik no ok propozycja rozsądna. Tylko jak skoro zmieniona została główna wartość techniczna silnika?? łącznie z jego pojemnością. bo 2mm mniejszy skok to ok 100cm3 zamiast 125 itd itp.halcik pisze: Jedynie wymiana wału? Nie, można bawić się i próbować przez piłowanie kanału i tłoka przywrócić to do jako takiego ładu.
Może warto zapytać Garago co on o tym myśli?? Tylko co z tego wyże zbić teraz??
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Wał korbowy Duells- bubel?
Pany pany, kto napisał że skok tłoka wynosi 59mm? W poszukiwaniu tej wartości zajrzałem do literatury i ... dwa razy była to wartość 58mm. Sprawia to że problem różnicy 0.5mm zaczyna być już nie aż taki groźny jak wspomniane 2mm.
Wracając do obliczeń i 100cm3
V = [0,785 x D² x S x N]
V: pojemność silnika w cm3
0,785: liczba π/4
D: średnica cylindra
S: skok tłoka
N: liczba cylindrów
V=(0.785 x 5.2 ^2 x 5.8 x 1)=123cm3 to jest oryginał
V=(0.785 x 5.2 ^2 x 5.75 x 1)=122cm3 przy skoku 57.5
V=(0.785 x 5.2 ^2 x 5.9 x 1)=125,2cm3 przy podanym w temacie skoku 59
V=(0.785 x 5.225 ^2 x 5.8 x 1)=124,3cm3 po pierwszym szlifie, czyli wzrost o 1.3cm3 względem oryginału o skoku książkowym.
Chciałem zobaczyć to 100cm3 i niestety nie wyszło.
Wracając do obliczeń i 100cm3
V = [0,785 x D² x S x N]
V: pojemność silnika w cm3
0,785: liczba π/4
D: średnica cylindra
S: skok tłoka
N: liczba cylindrów
V=(0.785 x 5.2 ^2 x 5.8 x 1)=123cm3 to jest oryginał
V=(0.785 x 5.2 ^2 x 5.75 x 1)=122cm3 przy skoku 57.5
V=(0.785 x 5.2 ^2 x 5.9 x 1)=125,2cm3 przy podanym w temacie skoku 59
V=(0.785 x 5.225 ^2 x 5.8 x 1)=124,3cm3 po pierwszym szlifie, czyli wzrost o 1.3cm3 względem oryginału o skoku książkowym.
Chciałem zobaczyć to 100cm3 i niestety nie wyszło.
Re: Wał korbowy Duells- bubel?
Masz racje Halcik
Mój błąd. Na oko podałem i trochę niedoszacowałem
Się rypłem na szybko sorki
.
Ale biorąc pod uwagę parametry podane przez maly_sps wychodzi trochę inaczej.
Wymierzył 2mm w dwóch rodzajach pomiaru, z tego co podaje.
Czyli sama ochyłka pojemności zależnie od szlifu wynosi od 7 do 12 cm3. mniej.

Mój błąd. Na oko podałem i trochę niedoszacowałem


Ale biorąc pod uwagę parametry podane przez maly_sps wychodzi trochę inaczej.
Wymierzył 2mm w dwóch rodzajach pomiaru, z tego co podaje.
Czyli sama ochyłka pojemności zależnie od szlifu wynosi od 7 do 12 cm3. mniej.
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Wał korbowy Duells- bubel?
Mnie najbardziej ciekawi skąd autor tematu wziął wartość skoku i czy wartość książkowa jest zgodna z rzeczywistą.
Re: Wał korbowy Duells- bubel?
Tez mi coś własnie nie pasowało.
Ale Dobrze wziął raczej.
Dotyczą 175ki. Ktoś wspomniał o odpadających blachach, w Duellsie wiec zasugerowaliśmy się ze to 125. hehe

Autor miał raczej na mysli WSK 175. Ona ma skok 59,5; stopień 1:9 który spadł do 7,5.
Wspominał o pomiarze drugą metodą promienia wykorbienia, potwierdzającą odchyłkę. rk =-1mm czyli h= - 2mm mniej.
a tylko 175 ma odsłonięty sw korby, który mógł w ten sposób pomierzyć.
W którymś poście pytał też o opony do swojej 175. Czyli raczej 175.
Wtedy wszystko się zgadza, z tego co poprawnie zweryfikował- mlody_sps.
Czyli jednak dużo

Ostatnio zmieniony 2020-04-26, 23:16 przez bayu, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 2019-02-23, 11:50
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak, WSK i inne :)
- Kontaktowanie:
Re: Wał korbowy Duells- bubel?
Hej, żeby rozwiać wątpliwości oczywiście pisałem o wale korbowym do motocykla WSK 175.
Rzeczywiście nie napisałem tego w temacie, ani w postach
Rzeczywiście nie napisałem tego w temacie, ani w postach

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości