Wsk 175 Kobuz 84' by Kamil
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 2015-04-07, 15:37
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz 84'
- Lokalizacja: Sąspów, okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Wsk 175 Kobuz 84' by Kamil
Siemka wueskowicze! Jestem już jakiś czas na forum, moja przygoda z WSK rozpoczęła się jakoś kiedy miałem 6 lat. Jako dziecko chodziłem po stodole i zauważyłem właśnie Kobuza, oczywiście od razu do taty co to jest i żeby mi to wyciągnął ze stodoły Niechętnie to zrobił bo mówił ze to nie działa i stare no ale jakoś się udało, ku jego zdziwieniu odpaliła.
Trochę jeździłem z tatą, potem poszła w zapomnienie na rzecz mojego quada ale tak z biegiem czasu quad został sprzedany i znowu jak miałem 15 lat to się zainteresowałem na nowo. Zacząłem szperać po internecie, założyłem konto na forum po tym jak ''mechanik'' złożył silnik i miał niby naprawić skrzynie aby biegi nie wypadały ale było jeszcze gorzej niż przed naprawą ... Jakoś sam ten silnik wtedy poskładałem, kupiłem wirnik do royala, przelutowałem cewki, od czasu do czasu jeździłem obok komina. Coś mnie tknęło, postanowiłem że rozbieram wszystko na części i będzie wyglądała jak nówka z salonu. Rozebrałem tak sobie leżała w częściach do wiosny 2019 roku. Złożyłem silnik jak należy ale jeszcze za dużego pojęcia o tych silnikach nie miałem i pierścionek się ułamał podczas odpalania, w dodatku szlif został źle zrobiony. Tak poleżały sobie części do tego roku, nadszedł wirus, zamknęli mi szkołe i wszystko co się da to i Wsk doczekała się na swój lepszy czas. Wyczyściłem wszystkie drobiazgi, wysłałem je do ocynku do Świątników Górnych obok Krakowa. Zawiozłem graty do piaskowania i silnik do szkiełkowania, elementy do chromu wysłałem do Pana Kamila do Częstochowy. Pozamawiałem wszystkie drobiazgi tzn gumy, uszczelniacze, części do silnika itp. itd.
Po odebraniu elementów od znajomego. Kody lakieru : zbiornik, boczki, lampa przód ral 3020, błotniki ral jak podawali na forum, już nie pamiętam, obręcze i obudowa filtra paliwa ral 9006, czarne elementy ral 9005.
Zabrałem się za składanie
Na warsztacie u Baya
Zrobił mi tulejki karterów, splanował głowice, przerobiliśmy łożysko wałka zdawczego na igiełkowe, oczywiście wleciały też łożyska igiełkowe główki ramy. Ponadto dystansowaliśmy skrzynie, wyważył mi jeden wał a drugi poskładał też na duellsie ( miałem go wywieźć na złom).
Co do silnika to wymieniłem praktycznie wszystko.
Kupiłem nowe kartery bo moje były wcześniej rozbierane młotkiem, da się coś z nich zrobić ale odkładam to na zimę.
Tłok na 2 szlif od Aliena. W sumie to już drugi nowy tłok i drugi szlif. Pierwszy szlif był robiony za czteropak więc reszty możecie się domyślić. Dobrze że mamy w swoich szeregach kogoś takiego jak Muciek, on wszystko mi ogarnął i wysłał do Wojtali na szlif, poprawił kanały, i poszerzył króciec ssący pod gaźnik oko 28 mm. Wał po regeneracji ori na duellsie, nowy zapłon CDI 180W od WSK Turbo.
Skrzynia nowa z PRL oprócz wałka 16z od picka, automat zmiany biegów używany bez luzów. Łożyska Koyo z luzem C3, nowe simmeringi, uszczelki z gambitu, wymieniony wałek kopniaka, półksiężyc, Niestety ale kosz sprzęgłowy i łańcuszek z gmoto, na ten sezon myślę że wystarczy. Pokrywy silnika wypolerowałem sam jak i piasty kół. Koła zaplatałem sam jak i centrowałem. Opony i dętki nowe Mitas H-03 3.5 na tył i 3.0 na przód. Co do regeneracji hamulców to okładziny kleiłem specjalnym klejem do szczęk, nazwa to Hysofix.
Obecnie Wsk prezentuje się tak
Jest już po pierwszym odpaleniu, pali od strzała, próbowałem nawet ręką i też daje rade. Filtr założony tylko na czas odpalenia, mam zamiar dać tam coś innego. Gaźnik dobrze pracuje, da się go regulować, reaguje na kręcenie śrubkami.
Czekam nadal na chromy i jeszcze pare drobiazgów od Picka, jeśli dobrze pójdzie to może nawet w tym tygodniu wreszcie się na niej przejadę.
Będę relacjonował dalszy przebieg prac na bieżąco.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów!
Trochę jeździłem z tatą, potem poszła w zapomnienie na rzecz mojego quada ale tak z biegiem czasu quad został sprzedany i znowu jak miałem 15 lat to się zainteresowałem na nowo. Zacząłem szperać po internecie, założyłem konto na forum po tym jak ''mechanik'' złożył silnik i miał niby naprawić skrzynie aby biegi nie wypadały ale było jeszcze gorzej niż przed naprawą ... Jakoś sam ten silnik wtedy poskładałem, kupiłem wirnik do royala, przelutowałem cewki, od czasu do czasu jeździłem obok komina. Coś mnie tknęło, postanowiłem że rozbieram wszystko na części i będzie wyglądała jak nówka z salonu. Rozebrałem tak sobie leżała w częściach do wiosny 2019 roku. Złożyłem silnik jak należy ale jeszcze za dużego pojęcia o tych silnikach nie miałem i pierścionek się ułamał podczas odpalania, w dodatku szlif został źle zrobiony. Tak poleżały sobie części do tego roku, nadszedł wirus, zamknęli mi szkołe i wszystko co się da to i Wsk doczekała się na swój lepszy czas. Wyczyściłem wszystkie drobiazgi, wysłałem je do ocynku do Świątników Górnych obok Krakowa. Zawiozłem graty do piaskowania i silnik do szkiełkowania, elementy do chromu wysłałem do Pana Kamila do Częstochowy. Pozamawiałem wszystkie drobiazgi tzn gumy, uszczelniacze, części do silnika itp. itd.
Po odebraniu elementów od znajomego. Kody lakieru : zbiornik, boczki, lampa przód ral 3020, błotniki ral jak podawali na forum, już nie pamiętam, obręcze i obudowa filtra paliwa ral 9006, czarne elementy ral 9005.
Zabrałem się za składanie
Na warsztacie u Baya
Zrobił mi tulejki karterów, splanował głowice, przerobiliśmy łożysko wałka zdawczego na igiełkowe, oczywiście wleciały też łożyska igiełkowe główki ramy. Ponadto dystansowaliśmy skrzynie, wyważył mi jeden wał a drugi poskładał też na duellsie ( miałem go wywieźć na złom).
Co do silnika to wymieniłem praktycznie wszystko.
Kupiłem nowe kartery bo moje były wcześniej rozbierane młotkiem, da się coś z nich zrobić ale odkładam to na zimę.
Tłok na 2 szlif od Aliena. W sumie to już drugi nowy tłok i drugi szlif. Pierwszy szlif był robiony za czteropak więc reszty możecie się domyślić. Dobrze że mamy w swoich szeregach kogoś takiego jak Muciek, on wszystko mi ogarnął i wysłał do Wojtali na szlif, poprawił kanały, i poszerzył króciec ssący pod gaźnik oko 28 mm. Wał po regeneracji ori na duellsie, nowy zapłon CDI 180W od WSK Turbo.
Skrzynia nowa z PRL oprócz wałka 16z od picka, automat zmiany biegów używany bez luzów. Łożyska Koyo z luzem C3, nowe simmeringi, uszczelki z gambitu, wymieniony wałek kopniaka, półksiężyc, Niestety ale kosz sprzęgłowy i łańcuszek z gmoto, na ten sezon myślę że wystarczy. Pokrywy silnika wypolerowałem sam jak i piasty kół. Koła zaplatałem sam jak i centrowałem. Opony i dętki nowe Mitas H-03 3.5 na tył i 3.0 na przód. Co do regeneracji hamulców to okładziny kleiłem specjalnym klejem do szczęk, nazwa to Hysofix.
Obecnie Wsk prezentuje się tak
Jest już po pierwszym odpaleniu, pali od strzała, próbowałem nawet ręką i też daje rade. Filtr założony tylko na czas odpalenia, mam zamiar dać tam coś innego. Gaźnik dobrze pracuje, da się go regulować, reaguje na kręcenie śrubkami.
Czekam nadal na chromy i jeszcze pare drobiazgów od Picka, jeśli dobrze pójdzie to może nawet w tym tygodniu wreszcie się na niej przejadę.
Będę relacjonował dalszy przebieg prac na bieżąco.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów!
- CZESIO1958
- Posty: 232
- Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80 - Lokalizacja: Mysłowice
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 175 Kobuz 84' by Kamil
Brawo Ty. Powodzenia
- jokerhit
- Posty: 119
- Rejestracja: 2012-02-25, 16:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek
Wsk kos
Wsk M21W2 x2
Komar 2350
Motorynka Romet - Lokalizacja: Mielec
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 175 Kobuz 84' by Kamil
Super działaj tak dalej
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 2008-05-06, 15:18
- Moje maszyny: M21W2 72r, M21W2 73r
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 175 Kobuz 84' by Kamil
No to trochę usprawnień poczyniłeś. Czy modyfikacja cylindra+większy gaźnik dają znany wzrost mocy? W sensie, że już taki zestaw był wielokrotnie robiony przez fachowca i daje np. +10KM/h do Vmax?
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 2015-04-07, 15:37
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz 84'
- Lokalizacja: Sąspów, okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 175 Kobuz 84' by Kamil
Hmm chyba raczej nie ma takiego zestawu, w planach mam coś pomodzić grubiej ale to przez zimę (membrana, tłok jakiś dopasowany z innego moto, spawak, gaźnik większy). Wtedy może skoczę na hamownie i zobaczę ile wypluje.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2014-06-22, 10:29
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
M06B3 Gil - Lokalizacja: Lisewo
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 175 Kobuz 84' by Kamil
Z tym odpalaniem ręką to uważaj, jak odbije to ręka w gipsie, fura super!! Powodzenia w dalszych pracach
- tomcio
- Posty: 803
- Rejestracja: 2017-03-26, 13:24
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125 76r. 3 x wsk 175 . Wsk BĄK
Błękitna garbata trójka - Lokalizacja: Miechów
- Kontaktowanie:
- fazerofz6y
- Posty: 537
- Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne - Lokalizacja: scotland
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 175 Kobuz 84' by Kamil
Do tych łożysk główki ramy trzeba cos przerabiac ?
- jjaworskyy
- Posty: 2051
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 175 Kobuz 84' by Kamil
Napawać i toczyć sztycę
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 2015-11-25, 22:56
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125 kos,gil,garbuska
Wsk 175 kobuz,garbuska - Lokalizacja: Pilzno
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 175 Kobuz 84' by Kamil
Duży nakład pracy poczyniłeś. Będzie piękny kobuz z ostatnich roczników.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 2015-04-07, 15:37
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz 84'
- Lokalizacja: Sąspów, okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 175 Kobuz 84' by Kamil
Dawno mnie tu nie było, matura, potem wakacyjna praca, początek studiów.
Przyszły długo wyczekiwane chromy od Kamila z Częstochowy, usługa wykonana bardzo dobrze.
Kolega z pracy dorobił mi nowe pręty lagi (teraz są trochę dłuższe niż oryginalnie), stare miały zerwane gwinty. Pręty, które zamówiłem na gmoto to porażka, były krótsze chyba z 5 cm, odesłałem je od razu.
Przyjechały drobiazgi
W trakcie składania przodu
Wska doczekała się pierwszej jazdy
Lampa z przodu nie jest założona, ponieważ zgubiłem gdzieś sprężynki od przełączników świateł i kierunkowskazów.
Brakuje jej jeszcze klamki i uchwytu sprzęgła takiego jak się należy. Jak to zrobię to biorę się za rejestrację. Będę musiał dowiedzieć się w WK jak wygląda sprawa rejestracji, mam wszystkie dokumenty od dziadka ale jak to wiadomo, co urząd to inne wymagania. Może uda się od razu na białe, zobaczymy.
Męczyłem się z regulacją gaźnika a okazało się że bierze olej ze skrzyni. Dla pewności rozebrałem cały silnik, wymienię uszczelkę i simmering w tygodniu i będę regulował dopiero wtedy.
Na wiosnę na pewno wska wyjedzie na drogę na legalu!
Przyszły długo wyczekiwane chromy od Kamila z Częstochowy, usługa wykonana bardzo dobrze.
Kolega z pracy dorobił mi nowe pręty lagi (teraz są trochę dłuższe niż oryginalnie), stare miały zerwane gwinty. Pręty, które zamówiłem na gmoto to porażka, były krótsze chyba z 5 cm, odesłałem je od razu.
Przyjechały drobiazgi
W trakcie składania przodu
Wska doczekała się pierwszej jazdy
Lampa z przodu nie jest założona, ponieważ zgubiłem gdzieś sprężynki od przełączników świateł i kierunkowskazów.
Brakuje jej jeszcze klamki i uchwytu sprzęgła takiego jak się należy. Jak to zrobię to biorę się za rejestrację. Będę musiał dowiedzieć się w WK jak wygląda sprawa rejestracji, mam wszystkie dokumenty od dziadka ale jak to wiadomo, co urząd to inne wymagania. Może uda się od razu na białe, zobaczymy.
Męczyłem się z regulacją gaźnika a okazało się że bierze olej ze skrzyni. Dla pewności rozebrałem cały silnik, wymienię uszczelkę i simmering w tygodniu i będę regulował dopiero wtedy.
Na wiosnę na pewno wska wyjedzie na drogę na legalu!
-
- Posty: 314
- Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: MASZYNY X15
- Lokalizacja: OŚWIĘCIM
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 175 Kobuz 84' by Kamil
Piękny Kobuz się szykuje. Ja jutro odpalam swojego 1982. Muszę tylko przywrócić masę na kierunki i ostawić zapłon. Pozdrawiam z Oświęcimia i do zobaczenia na trasie.
- tomcio
- Posty: 803
- Rejestracja: 2017-03-26, 13:24
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125 76r. 3 x wsk 175 . Wsk BĄK
Błękitna garbata trójka - Lokalizacja: Miechów
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 175 Kobuz 84' by Kamil
Panicz ja z pod Miechowa. Może kiedyś się zobaczymy
Kobuz ładny
Kobuz ładny
Jest Bóg Jest WSK
-
- Posty: 314
- Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: MASZYNY X15
- Lokalizacja: OŚWIĘCIM
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości