Zestaw naprawczy amortyzatorów tył B3 odkryte
- krajdomini
- Moderator
- Posty: 222
- Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
- Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontaktowanie:
Zestaw naprawczy amortyzatorów tył B3 odkryte
Cześć, czy kojarzycie czy jest dostępny na rynku jakiś zestaw do regeneracji amorków tylnich B3 ostatni wypust (odkryte)? Chodzi mi o kpl uszczelnień ale też głównie o tłoczysko. Moje ma ogromne wżery a jednak wolałbym ratować oryginalne amorki zamiast zakładać chińczyka.
Doczytałem też, że sposobem jest dotoczenie gwintów na pręcie chromowanym technicznie, ale nie mam dostępu do tokarki.
Doczytałem też, że sposobem jest dotoczenie gwintów na pręcie chromowanym technicznie, ale nie mam dostępu do tokarki.
Mój Kos 1985r: viewtopic.php?f=71&t=30326
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 2017-09-28, 21:01
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, Honda CB 550Four, Yamaha XS 650
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Zestaw naprawczy amortyzatorów tył B3 odkryte
Ostatnio przerabiałem temat. Możesz dotoczyć pręt u tokarza, najlepiej z jakiegoś nierdzewnego stopu, a później ew. dać to jeszcze do chromu technicznego. Nie każdy tokarz przetoczy Ci już pochromowany pręt, bo to tego trzeba mieć twarde noże. Ja zrobiłem tak jak pisałem wcześniej. Muszę tylko troszkę pręty przeszlifować na końcach, bo są o 0.2 mm szersze i słabo wchodzą w tłoczysko. Trzeba wziąć na to poprawkę. Ogólnie dorobienie dwóch tłoczysk z tego co pamiętam to koszt ok 300zł. Za sam chrom techniczny dwóch prętów zapłaciłem 200zł.
Uszczelki wypukłe są dostępne w sklepach typu GMoto, a O-ring trzeba sobie dobrać w sklepie z uszczelnieniami.
Uszczelki wypukłe są dostępne w sklepach typu GMoto, a O-ring trzeba sobie dobrać w sklepie z uszczelnieniami.
- krajdomini
- Moderator
- Posty: 222
- Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
- Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: Zestaw naprawczy amortyzatorów tył B3 odkryte
Osz Ty.. 300 za dorobienie samych tłoczysk
Generalnie pręt fi12 chromowany technicznie kosztuje 5-6zł/10cm, myślałem że tokarz wystruga gwinty i będzie temat zamknięty…

Generalnie pręt fi12 chromowany technicznie kosztuje 5-6zł/10cm, myślałem że tokarz wystruga gwinty i będzie temat zamknięty…
Mój Kos 1985r: viewtopic.php?f=71&t=30326
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 2017-09-28, 21:01
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, Honda CB 550Four, Yamaha XS 650
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Zestaw naprawczy amortyzatorów tył B3 odkryte
Tak, pod warunkiem, że tokarz Ci to przetoczy. Ale popytaj, może w twojej okolicy ktoś się tego podejmie. Też chciałem zrobić tak jak Ty. Myślę, że tak naprawdę wystarczy sam pręt nierdzewny. Też jest twardy i nie skoroduje szybko. Ja poleciałem grubo, bo dość długo grzebie się ze swoim sprzętem i nie mam już siły na doktoryzowanie się.
- krajdomini
- Moderator
- Posty: 222
- Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
- Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: Zestaw naprawczy amortyzatorów tył B3 odkryte
Popytam w okolicy.
Masz może jakieś fotki jak rozwiązałeś połączenie ucha tłoczyska z samym prętem? Połączenie gwintowane czy jakoś inaczej?
Masz może jakieś fotki jak rozwiązałeś połączenie ucha tłoczyska z samym prętem? Połączenie gwintowane czy jakoś inaczej?
Mój Kos 1985r: viewtopic.php?f=71&t=30326
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 2017-09-28, 21:01
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, Honda CB 550Four, Yamaha XS 650
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Zestaw naprawczy amortyzatorów tył B3 odkryte
Tu też się nagimnastykowałem. Bo oryginalne tłoczysko pękło i został gwint w uchu. Więc dotoczyłem nowy pierścień i stożek i zespawałem je razem tigiem. Pewnie byłoby lepiej gdybym od razu poprosił tokarza, żeby mi coś takiego zrobił, bo bez doświadczenia ciężko było te dwa elementy razem zespawać. Jak będę miał je w ręku to wrzucę zdjęcie (teraz są u lakiernika). Ogólnie mam dwa komplety nowe i stare, bo udało mi się je odratować. Musiałem dokupić gwintownik, żeby poprawić gwinty. Gwintownik ze starych zapasów, bo to jakieś dziwne wymiary gwintów używane w PRL (11x1). Jak wrócą od lakiernika to wrzucę zdjęcie.
- krajdomini
- Moderator
- Posty: 222
- Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
- Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: Zestaw naprawczy amortyzatorów tył B3 odkryte
O, czyli rozumiem, że w tym uchu górnym jest oryginalnie gwint i tłoczysko też ma gwint zewnętrzny? Za nic nie mogłem tego rozkręcić, nawet po grzaniu palnikiem. Pomyślałem zatem, że to jest pasowane na stałe..
Mój Kos 1985r: viewtopic.php?f=71&t=30326
-
- Posty: 345
- Rejestracja: 2018-01-29, 18:11
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
Suzuki vl1500 c90 Boulevard - Lokalizacja: Mielec Tarnobrzeg
- Kontaktowanie:
Re: Zestaw naprawczy amortyzatorów tył B3 odkryte
https://sprzedajemy.pl/tloczysko-amorty ... nr63652182
Zamiast uszczelki wypukłej
Montuje sie uszczelniacz dwuwargowy 25x12x5 (nie pamiętam czy napewno 25)
Po uprzednim przetoczeniu aluminiowego korpusu
Robiłem juz tak komplet do garbuski,
Wada jest taka ze amory trochę pierdzą
Teraz bede robil do b3 79
Korpusy w proszek chrom na sprężynach i miseczkach i nowe tłoczyska
Koszt duzo wiekszy niz zamienniki i praca tych amorów też pozostawia wiele do życzenia, ale jednak wole miec oryginaly
Zamiast uszczelki wypukłej
Montuje sie uszczelniacz dwuwargowy 25x12x5 (nie pamiętam czy napewno 25)
Po uprzednim przetoczeniu aluminiowego korpusu
Robiłem juz tak komplet do garbuski,
Wada jest taka ze amory trochę pierdzą
Teraz bede robil do b3 79
Korpusy w proszek chrom na sprężynach i miseczkach i nowe tłoczyska
Koszt duzo wiekszy niz zamienniki i praca tych amorów też pozostawia wiele do życzenia, ale jednak wole miec oryginaly
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 2017-09-28, 21:01
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, Honda CB 550Four, Yamaha XS 650
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Zestaw naprawczy amortyzatorów tył B3 odkryte
Tak. Mi właśnie pękło przy grzaniu i próbie odkręcania. A skoro tak się zapiekło, to po rozwierceniu i tak gwint do poprawki, bo ciężko stare uzwojenie usunąć.
A te tłoczyska z linku. Gdzieś czytałem, że bywają krzywe. Ale nie dam sobie ręki uciąć, że to o nich czytałem.
A te tłoczyska z linku. Gdzieś czytałem, że bywają krzywe. Ale nie dam sobie ręki uciąć, że to o nich czytałem.
- krajdomini
- Moderator
- Posty: 222
- Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
- Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: Zestaw naprawczy amortyzatorów tył B3 odkryte
No dobra, skoro tam jest gwint to spróbuje jeszcze raz to dobrze zagrzać i rozkręcić, nic do stracenia nie mam.
Jak na razie jeden tokarz w Łodzi chciał się podjąć nacięcia gwintów na pręcie chromowanym, ale za 4 gwinty powiedział 200zł w górę
Jak na razie jeden tokarz w Łodzi chciał się podjąć nacięcia gwintów na pręcie chromowanym, ale za 4 gwinty powiedział 200zł w górę

Mój Kos 1985r: viewtopic.php?f=71&t=30326
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości