jedne to znajdziesz
i tutaj inny kolor śrubek

http://allegro.pl/komplet-zestaw-napraw ... 31702.html
Jeżeli technologia nie została zpieprzona to co najwyżej szybciej CI się zużyje, ale dowiemy się czy przez te 1-2kkm dobrze to chodziło

...kiedyś kilka razy składałem silniki bez uszczelek z wykorzystaniem masy Dirko Erling ale nie zawsze zdawało to egzamin. Obecnie od dłuższego czasu składam tak jak w oryginale - czyli z uszczelką. Z tym, że nie kupuję śmieciowych uszczelek jakie w większości oferowane są na rynku. Dodatkowo daję hermetyk. Bardzo często zdarza się tak, że stosując różną grubość uszczelki mamy wpływ na dystansowanie. A czasami może się wręcz okazać, że bez uszczelki się nie obejdzie...
Jaki koszt doprowadzenia karterów do takiego stanu?BikerDS pisze: ↑2023-08-12, 12:35OK, kartery prezentują się tak. Co zostało zrobione,
1. Wstawione tulejki w gwintach, które za jakiś czas mogły się poddać, m.in, szpilki cylindra, pokrywy od zapłonu,
2. Wstawione stalowe tuleje w gniazdach łożysk oraz w wałku zdawczym, wszystko zabezpieczone śrubkami + osiowane.
3. Wstawione nowe tuleje z brązu + osiowanie skrzyni
4. Napawane miejsca i obrobione na nowe - gwint spustu oleju, odbój półksiężyca od kopnika oraz przy zębatce zdawczej.
5. Pokrywa sprzęgła - osiowanie + wkładka stalowa i dwa simmeringi.
Powyższe było robione w Rakso Motors, trochę tam poleżało, ale pewnie będzie warto.
Mam jednak do Was pytanie - czy składać wszystko bez uszczelki między karterami - a zastosować tylko Reinzosil? Oczywiście wszystko dokładnie odtłuszczę oraz będzie odpowiednio dystansowane podkładkami.
...w przypadku montażu łożysk na wał podgrzewasz wyłącznie bieżnię wewnętrzną. Po prostu grzejesz np. palnikiem trzpień / pręt na którym obok jest nasunięte łożysko i to wszystko. Patent stary jak świat. Podgrzewając całe łożysko bezpośrednio otwartym ogniem jak to widać na zdjęciu nie nadaje się ono już do montażu
...ale jakie tu mogą być problemy? Zwykły ściągacz / odklejacz do łożysk lub taki jaki widzimy na zdjęciu powyżej i zejdzie bez problemu. Jak ktoś nie dysponuje takowym to z powodzeniem sposób tak jak opisał wyżej sbanys. A jak nie chcesz podgrzewać to szlifierką kątową powierzchownie nacinasz bieżnię wewnętrzną z obu stron a następnie delikatnie ściskasz w imadle - rozpadnie się na dwie części nie pozostawiając śladu na czopie
...i nie pisz takich głupot, że można "skrzywić wał" lub "wyciągnąć czop" - skoro to o niego (czop) zapiera się śruba ściągacza i z niego ściągane jest łożysko to jak możesz go skrzywić lub wyciągnąć z przeciwwagi wału???
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości