
Od czego ta tarcza kotwiczna / szczękotrzymacz
-
- Posty: 165
- Rejestracja: 2016-02-26, 00:53
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r
- Lokalizacja: Sowina
- Kontaktowanie:
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Od czego ta tarcza kotwiczna / szczękotrzymacz
Takie występowały od końcówki 1978r do początku 1980r.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
-
- Posty: 165
- Rejestracja: 2016-02-26, 00:53
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r
- Lokalizacja: Sowina
- Kontaktowanie:
Re: Od czego ta tarcza kotwiczna / szczękotrzymacz
Z tym prostokątnym nadlewem spotykam często, ale z tymi "wąsami" pierwszy raz i to przy 175.
- czankete
- Posty: 1327
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Od czego ta tarcza kotwiczna / szczękotrzymacz
...mam kilka dokładnie takich tarcz kotwicznych ale tylko jedną, która zamontowana była od nowości w oryginalnie zachowanej M21W2 z 78. Szczerze mówiąc nigdy nie wiązałem tego typu tarczy z produkcją w konkretnych latach czy konkretnych modelach...
....z racji jej wzmocnionej budowy zastanawiało mnie jednak czy nie miały one przeznaczenia do konstrukcji wykorzystywanych nazwijmy to w sporcie. Już wizualnie tak duża płaska powierzchnia styku z lagą na pewno daje sztywniejsze połączenie po skręceniu osi koła niż jak to ma miejsce w najczęściej spotykanych tarczach kotwicznych, gdzie stykiem jest tylko niewielka okrągła powierzchnia nadlewu lub kołnierz stalowej tulei....
....z racji jej wzmocnionej budowy zastanawiało mnie jednak czy nie miały one przeznaczenia do konstrukcji wykorzystywanych nazwijmy to w sporcie. Już wizualnie tak duża płaska powierzchnia styku z lagą na pewno daje sztywniejsze połączenie po skręceniu osi koła niż jak to ma miejsce w najczęściej spotykanych tarczach kotwicznych, gdzie stykiem jest tylko niewielka okrągła powierzchnia nadlewu lub kołnierz stalowej tulei....
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Od czego ta tarcza kotwiczna / szczękotrzymacz
Są zdjęcia z fabryki z 1979r, chyba na Świdnik na kartach historii. Ładowali takie do zwykłych B3.Jakiś plan na to mieli, ale chyba wyszło jak zawsze.czankete pisze: ↑2024-01-25, 11:07...mam kilka dokładnie takich tarcz kotwicznych ale tylko jedną, która zamontowana była od nowości w oryginalnie zachowanej M21W2 z 78. Szczerze mówiąc nigdy nie wiązałem tego typu tarczy z produkcją w konkretnych latach czy konkretnych modelach...
....z racji jej wzmocnionej budowy zastanawiało mnie jednak czy nie miały one przeznaczenia do konstrukcji wykorzystywanych nazwijmy to w sporcie. Już wizualnie tak duża płaska powierzchnia styku z lagą na pewno daje sztywniejsze połączenie po skręceniu osi koła niż jak to ma miejsce w najczęściej spotykanych tarczach kotwicznych, gdzie stykiem jest tylko niewielka okrągła powierzchnia nadlewu lub kołnierz stalowej tulei....
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
-
- Posty: 165
- Rejestracja: 2016-02-26, 00:53
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r
- Lokalizacja: Sowina
- Kontaktowanie:
Re: Od czego ta tarcza kotwiczna / szczękotrzymacz
Jedyne logiczne wytłumaczenie tej konstrukcji. Może faktycznie narobili jakąś tam partię dla sportu lub innego przeznaczenia a skończyło się na serii. Niemniej muszę poszukać takiej tarczy do swoich zbiorów ciekawostek.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości