WSK M-150 "Markowa"
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2024-02-09, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: Osa M52
- Kontaktowanie:
WSK M-150 "Markowa"
Cześć,
Jak pisałem wcześniej rozebrałem maszynę do czyszczenia i naprawy. Nie mam zdjęć jej w całości. Jak tylko coś ciekawego będzie w kawałku to nie omieszkam coś pokazać. Poniżej zamieszczam zdjęcie tabliczki.
Składam silnik obecnie. Jutro będą części i chyba skończę w najbliższym czasie. Czyszczę chromy i lakier. Myślę, że czyszczenie wystarczy bo poprzednia renowacja była zrobiona dobrze. Jakimś problemem jest błoto w zbiorniku paliwa z- unikalnym zapachem starego paliwa z olejem. Zbiornik jest ładnie odmalowany z zewnątrz z ładnymi szpalunkami i nie chce tego zepsuć. W środku kiepsko. Myślę nad rozwiązaniem obecnie.
Mam pytanko co do silnika. Z tego co się zorientowałem przewody z silnika do stacyjki nie powinny być łączone. Biegną bezpośrednio z cewek do stacyjki. To dość mało praktyczne. U mnie były łączone zaraz za silnikiem i skręcone izolacją. Jak to powinno być prawidłowo tak naprawdę? Jak to było w oryginale? Czy są patenty na coś takiego jak to usprawnić sensownie?
Pzdr.
Marek.
Jak pisałem wcześniej rozebrałem maszynę do czyszczenia i naprawy. Nie mam zdjęć jej w całości. Jak tylko coś ciekawego będzie w kawałku to nie omieszkam coś pokazać. Poniżej zamieszczam zdjęcie tabliczki.
Składam silnik obecnie. Jutro będą części i chyba skończę w najbliższym czasie. Czyszczę chromy i lakier. Myślę, że czyszczenie wystarczy bo poprzednia renowacja była zrobiona dobrze. Jakimś problemem jest błoto w zbiorniku paliwa z- unikalnym zapachem starego paliwa z olejem. Zbiornik jest ładnie odmalowany z zewnątrz z ładnymi szpalunkami i nie chce tego zepsuć. W środku kiepsko. Myślę nad rozwiązaniem obecnie.
Mam pytanko co do silnika. Z tego co się zorientowałem przewody z silnika do stacyjki nie powinny być łączone. Biegną bezpośrednio z cewek do stacyjki. To dość mało praktyczne. U mnie były łączone zaraz za silnikiem i skręcone izolacją. Jak to powinno być prawidłowo tak naprawdę? Jak to było w oryginale? Czy są patenty na coś takiego jak to usprawnić sensownie?
Pzdr.
Marek.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- igor1956
- Posty: 1317
- Rejestracja: 2018-08-08, 19:43
- GG: 0
- Moje maszyny: Różne
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150 "Markowa"
Tak z instalacja niestety było oryginalnie....
Ostatnio zmieniony 2024-02-12, 06:05 przez igor1956, łącznie zmieniany 1 raz.
Za motórem panny sznurem 

-
- Posty: 165
- Rejestracja: 2016-02-26, 00:53
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r
- Lokalizacja: Sowina
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150 "Markowa"
Czyszczenie zbiornika z rdzy to tak naprawdę temat rzeka - ile zbiorników - tyle pomysłów. Tutaj mamy o tyle problem, że masz go pomalowanego na gotowo. Chemia raczej odpada, chyba że z maksymalną ostrożnością. Zacznij może od metody drobne śruby, nakrętki, potłuczone kafelki, szkło itp rzeczy - do wyboru. Po godzinie rytuału potrząsania zbiornikiem oceń stan powierzchni - będzie już widać czy są wżery i jak duże.
- CZESIO1958
- Posty: 241
- Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80 - Lokalizacja: Mysłowice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150 "Markowa"
Powodzenia 🤩
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150 "Markowa"
Są firmy które zajmują się tym zawodowo, tylko cena... Chyba około 40 zł x pojemność zbiornika
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2024-02-09, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: Osa M52
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150 "Markowa"
Hej,
Instalację tak zrobię jak w oryginale przy silniku. Mam nadzieję, że nie będę musiał wyciągać silnika za często. Prawdopodobnie będę robił nowa instalacje ta jest bardzo łatana. Czy może ktoś wie gdzie nabyć taka przelotkę z silnika? Internet przegrzebałem dość dokładnie, niedostępna.
Mam pytanie o stacyjkę. Wygląda to tak u mnie. Otwór jest dość duży, nakrętka go nie przykrywa, była jakaś podkładka. Jak to powinno być?
Pod zbiornik idą podkładki jakieś, chyba z gumy. Jak to powinno być? Pzdr.
Instalację tak zrobię jak w oryginale przy silniku. Mam nadzieję, że nie będę musiał wyciągać silnika za często. Prawdopodobnie będę robił nowa instalacje ta jest bardzo łatana. Czy może ktoś wie gdzie nabyć taka przelotkę z silnika? Internet przegrzebałem dość dokładnie, niedostępna.
Mam pytanie o stacyjkę. Wygląda to tak u mnie. Otwór jest dość duży, nakrętka go nie przykrywa, była jakaś podkładka. Jak to powinno być?
Pod zbiornik idą podkładki jakieś, chyba z gumy. Jak to powinno być? Pzdr.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2024-02-09, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: Osa M52
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150 "Markowa"
Tak już wysłałem kilka zapytań o malowanie zbiornika, ale albo nie odpowiadają, albo zarobieni. Robię sam, będzie dobra nauka.
-
- Posty: 165
- Rejestracja: 2016-02-26, 00:53
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r
- Lokalizacja: Sowina
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150 "Markowa"
Przelotkę gdzieś mam - pincet złotych
. W skorupie lampy otwór pod stacyjkę powinien być w kształcie sześciokąta (żeby się stacyjka nie obracała). Pod zbiornik idą "poduszki" np z Klasykmoto pod nazwą "Guma baku zbiornika paliwa poduszki WFM" . Duża z przodu, mniejsze po bokach. Oryginalnie "mocowane" na taśmę parcianą.

-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2024-02-09, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: Osa M52
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150 "Markowa"
Co do stacyjki to tak wiem, ze kwadrat to cos typowego, natomiast tutaj nie do końca jestem pewien, że ktoś rozwiercał otwór. Czy w tamtym czasie nie było innego typu stacyjki? lub innego rozwiązania?
-
- Posty: 165
- Rejestracja: 2016-02-26, 00:53
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r
- Lokalizacja: Sowina
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2024-02-09, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: Osa M52
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150 "Markowa"
Też nie jestem do końca pewien czy to to. Ta jest mocowana na 3 śruby do lampy. U mnie nie ma otworów na te śruby. Zamówiłem jakąś podkładkę i może coś wymyślę z mocowaniem... choć ciekawi mi jak to powinno być.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2024-02-09, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: Osa M52
- Kontaktowanie:
Re: WSK M-150 "Markowa"
Postęp prac. Czyszczenie, czyszczenie...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości