Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
-
jariwino
- Posty: 18
- Rejestracja: 2024-02-23, 14:53
- GG: 0
- Moje maszyny: m06b1
mz es250/2 SW
komar 2330
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jariwino » 2024-09-25, 11:14
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
krajdomini
- Moderator
- Posty: 222
- Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
- Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
- Lokalizacja: łódzkie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: krajdomini » 2024-09-25, 14:11
Sprawdziłem teraz w książce A. Zielińskiego "Polskie motocykle 1946-1985", i jest tam trochę informacji o Krasce (niestety bez zdjęcia).
Ciekawe są ostatnie zdania:
"Kraska miała wejść do produkcji w czwartym kwartale 1979 roku, lecz nie wszystkie nowe zespoły zostały wdrożone do produkcji. Zrezygnowano ze stosowania zestawu wskaźników i przełączników na kierownicy. Motocykl bez tych elementów otrzymał nazwę Kos i wszedł do produkcji pod koniec 1979 roku."
-
jariwino
- Posty: 18
- Rejestracja: 2024-02-23, 14:53
- GG: 0
- Moje maszyny: m06b1
mz es250/2 SW
komar 2330
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jariwino » 2024-09-25, 14:21
krajdomini pisze: ↑2024-09-25, 14:11
Sprawdziłem teraz w książce A. Zielińskiego "Polskie motocykle 1946-1985", i jest tam trochę informacji o Krasce (niestety bez zdjęcia).
Ciekawe są ostatnie zdania:
"Kraska miała wejść do produkcji w czwartym kwartale 1979 roku, lecz nie wszystkie nowe zespoły zostały wdrożone do produkcji. Zrezygnowano ze stosowania zestawu wskaźników i przełączników na kierownicy. Motocykl bez tych elementów otrzymał nazwę Kos i wszedł do produkcji pod koniec 1979 roku."
to by się zgadzało z tymi informacjami które zdołałem pozbierać oraz z tym enigmatycznym zdaniu w "motorze" o kosie zamiast kraski
-
CZESIO1958
- Posty: 241
- Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80
- Lokalizacja: Mysłowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: CZESIO1958 » 2024-09-26, 12:01
Kolejny ptaszek ujawnia się 🤩
-
Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
- Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Sebastian440 » 2024-09-28, 20:38
Takie foty mogę dorzucić. Lata 2010-2013. Nie mam pojęcia czy to Kraski ?

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
Rogal213
- Posty: 12
- Rejestracja: 2014-05-27, 19:33
- GG: 0
- Moje maszyny: Posiadam wsk 175 oraz dwie 125
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Rogal213 » 2024-09-29, 10:58
Tak i to jest oryginalna kraska i perkoz
-
jariwino
- Posty: 18
- Rejestracja: 2024-02-23, 14:53
- GG: 0
- Moje maszyny: m06b1
mz es250/2 SW
komar 2330
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jariwino » 2024-09-30, 11:19
co do tych zdjęć:
A: błotnik od kosa (kraskowy był albo z uchwytami wchodzącymi pod błotnik albo prosty do kwadratowych coś jak w perkozie)
b: lagi od kosa
c: jak dobrze widze to tam nawet jest na boczku logo od kosa(albo po prostu tak to widać)
d: przełączniki zespolone były w perkozie, nie w krasce, tak samo kierunkowskazy
e- taka stacyjka nie występowała ani w jednej ani w drugiej wersji kraski które opisywałem wcześniej.
f- zbiornik jest od kosa (wąski niski wlew) a na obu zdjęciach kraski widać korek co znaczy, że wlew był wysoki
g- znaczek pzl montowali jak już na kosach w końcówce produkcji a na zdjęciach kraski z gazety widać "ptaka"
zdjęcie z opisem kraski jest orginalne to fakt. ale reszta to po prostu kos
jedynie konsola jest kraskowo/perkozowa
co do tych z youtube: tak to są dwa orginały
Ostatnio zmieniony 2024-09-30, 11:46 przez
jariwino, łącznie zmieniany 4 razy.
-
jariwino
- Posty: 18
- Rejestracja: 2024-02-23, 14:53
- GG: 0
- Moje maszyny: m06b1
mz es250/2 SW
komar 2330
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jariwino » 2024-09-30, 11:36
tu na tym forum znalazłem zdjęcie które ktoś wstawił w 2008 roku
tak wygląda błotnik od kraski ( akurat był do sprzedania razem ze zbiornikiem od sokoła) być może i w sokole próbowali ten błotnik na początku wsadzić, bo w sumie ten z muzeum ma błotnik kwadratowy, czyli taki jak opisywania przeze mnie kraska w drugiej konfiguracji
link do zdjęcia
https://wueska.pl/download/file.php?id=5164&mode=view
-
Rogal213
- Posty: 12
- Rejestracja: 2014-05-27, 19:33
- GG: 0
- Moje maszyny: Posiadam wsk 175 oraz dwie 125
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Rogal213 » 2024-09-30, 20:05
jariwino pisze: ↑2024-09-30, 11:36
tu na tym forum znalazłem zdjęcie które ktoś wstawił w 2008 roku
tak wygląda błotnik od kraski ( akurat był do sprzedania razem ze zbiornikiem od sokoła) być może i w sokole próbowali ten błotnik na początku wsadzić, bo w sumie ten z muzeum ma błotnik kwadratowy, czyli taki jak opisywania przeze mnie kraska w drugiej konfiguracji
link do zdjęcia
https://wueska.pl/download/file.php?id=5164&mode=view
Dokładnie taki błotnik występuje w krasce ze, zwykłym wąskim zbiornikiem paliwa. Jest jeszcze parę charakterystycznych rzeczy dla tego egzemplarza. Np stacyjka.....
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości